Virtuální železniční dílny - OR nastavení pro modely

tomazo

Cestující
Zdravím Vás,
jsem velice rád, že se " Stonožka " p. Skůry po dlouhé době usadila na virtuální koleje. Díky pánové. Kdysi dávno jsem si tu přídavnou brzdu upravil.


Lever (
Type ( ENGINE_BRAKE LEVER )
Position ( 593 355 49 130 )
Graphic ( ../../common.cab/cab184/tormoz_lok.ace )
Style ( SPRUNG )
MouseControl ( 1 )
NumFrames ( 10 5 2 )
NumPositions ( 11 9 8 7 6 5 4 3 2 1 0 0 )
NumValues ( 11 0 0.1 0.2 0.3 0.4 0.5 0.6 0.7 0.8 0.9 1.00 )
Orientation ( 1 )
DirIncrease ( 0 )
ScaleRange ( 0 1 )
)
je to nakopírované ze zahraničních materiálů, ale opravdu si za tu dobu nevzpomenu odkud.
Ještě se Vás Josefe zeptám. Textura elektronického rychloměru je jen denní?
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Ano, všiml jsem si, že ta původní má nepoužívaný rozsah do 160 km/m, kdežto originální má 120 km/h. Ale našel jsem jen předlohu za denního světla.
Navíc je tam od autora kabiny spouštěcí fičura, která je schopná přepsat celou sadu animací (jak jsem před chvílí zjistil ...) a nenávratně tak zlikvidovat i ty upravované.

S přídavnou jsem se (popíchnut bob57_cz) pral skoro celé odpoledne a nakonec jsem vypotil totéž:
Kód:
Lever (
Type ( ENGINE_BRAKE LEVER )
Position ( 593 355 49 130 )
Graphic ( "..//..//common.cab//cab184//tormoz_lok.ace" )
Style ( NOT_SPRUNG )
MouseControl ( 1 )
NumFrames ( 10 5 2 )
NumPositions ( 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 0 )
NumValues ( 10 0.0 0.11 0.22 0.33 0.44 0.55 0.66 0.77 0.88 1.0 )
Orientation ( 1 )
DirIncrease ( 0 )
ScaleRange ( 0 1 )
)

Nyní tedy už k sobě brzdí, od sebe odbrzďuje.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
S přídavnou jsem se (popíchnut bob57_cz) pral skoro celé odpoledne a nakonec jsem vypotil totéž:
Tak znovu: ten ovladač BPE má 5 (slovy pět) poloh. Obě krajní a prostřední jsou aretované, mezi nimi dvě nearetované s vratkou do prostřední polohy. Kde se bere 10 animací? Má to špatně nastavený proporcionální brzdič místo integračního.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Má to špatně nastavený proporcionální brzdič místo integračního.
Zde předlohy brzdičů msts :

Předloha k polohám brzdičů - verze 27.1.2005

comment ( *** Průběžná vlaková brzda proporcionální *** )

comment ( *** Prubezna brzda typ DAKO-BS2 *** )
Brake_Train ( 0 1 0.030 0.1
NumNotches ( 7
Notch ( 0.00 0 TrainBrakesControllerFullQuickReleaseStart ) Comment( SVIH )
Notch ( 0.10 0 TrainBrakesControllerReleaseStart ) Comment ( PLNENI / JIZDA - zde si vyber )
Notch ( 0.15 0 TrainBrakesControllerNeutralhandleOffStart ) Comment ( NEUTRAL )
Notch ( 0.20 0 TrainBrakesControllerMinimalReductionStart ) Comment ( MINIMALNI POKLES )
Notch ( 0.25 1 TrainBrakesControllerGraduatedSelfLapLimitedHoldingStart ) Comment ( BRZDA 0-100% )
Notch ( 0.90 0 TrainBrakesControllerSuppressionStart ) Comment ( ZAVER BRZDY )
Notch ( 0.95 0 TrainBrakesControllerEmergencyStart ) Comment ( RYCHLOBRZDA )
) )

comment ( *** Prubezna brzda typ SKODA NO *** )
Brake_Train ( 0 1 0.030 0.1
NumNotches ( 4
Notch ( 0.00 0 TrainBrakesControllerFullQuickReleaseStart ) Comment ( SVIH )
Notch ( 0.10 0 TrainBrakesControllerReleaseStart ) Comment ( PLNENI / JIZDA )
Notch ( 0.15 1 TrainBrakesControllerGraduatedSelfLapLimitedHoldingStart ) Comment ( BRZDA 0-100% )
Notch ( 0.95 0 TrainBrakesControllerEmergencyStart ) Comment ( RYCHLOBRZDA )
) )

comment ( *** Průběžná vlaková brzda integrační *** )

comment ( *** Prubezna brzda typ DAKO-BSE *** )
Brake_Train ( 0 1 0.055 0.65
NumNotches ( 5
Notch ( 0.00 0 TrainBrakesControllerFullQuickReleaseStart ) Comment ( SVIH )
Notch ( 0.45 0 TrainBrakesControllerReleaseStart ) Comment ( PLNENI )
Notch ( 0.65 0 TrainBrakesControllerRunningStart ) Comment ( JIZDA )
Notch ( 0.80 0 TrainBrakesControllerContinuousServiceStart ) Comment ( BRZDA )
Notch ( 0.99 0 TrainBrakesControllerEmergencyStart ) Comment ( RYCHLOBRZDA )
) )

comment ( *** Prubezna brzda typ Westinghouse v2 *** )
Brake_Train ( 0 1 0.030 0.45
NumNotches( 5
Notch ( 0.00 1 TrainBrakesControllerFullQuickReleaseStart ) Comment ( PLNENI 0-100% )
Notch ( 0.00 0 TrainBrakesControllerReleaseStart ) Comment ( JIZDA )
Notch ( 0.45 0 TrainBrakesControllerSelfLapStart ) Comment ( ZAVER )
Notch ( 0.50 1 TrainBrakesControllerApplyStart ) Comment ( BRZDA 0-100% )
Notch ( 0.95 0 TrainBrakesControllerEmergencyStart ) Comment ( RYCHLOBRZDA )
) )

comment ( *** Prubezna brzda typ Westinghouse v1 *** )
Brake_Train ( 0 1 0.030 0.45
NumNotches( 4
Notch ( 0.00 1 TrainBrakesControllerReleaseStart ) Comment ( PLNENI 0-100% )
Notch ( 0.45 0 TrainBrakesControllerSelfLapStart ) Comment ( ZAVER )
Notch ( 0.50 1 TrainBrakesControllerApplyStart ) Comment ( BRZDA 0-100% )
Notch ( 0.95 0 TrainBrakesControllerEmergencyStart ) Comment ( RYCHLOBRZDA )
) )

Brake_Train ( 0 1 0.0125 0
NumNotches ( 4
Notch ( 0.00 1 TrainBrakesControllerReleaseStart )
Notch ( 0.35 1 TrainBrakesControllerEPApplyStart )
Notch ( 0.80 0 TrainBrakesControllerEPHoldStart )
Notch ( 0.95 0 TrainBrakesControllerEmergencyStart )
) )


comment ( *** Proporcionální brzdič přídavná přímočinná brzda *** )

comment ( *** Primocinna brzda typ DAKO-BP *** )
Brake_Engine ( 0 1 0.05 0
NumNotches ( 1
Notch ( 0 1 Dummy )
) )


comment ( *** Integrační brzdiče přídavné přímočinné brzdy *** )

comment ( *** Pridavna brzda typ TROJCESTNY KOHOUT *** )


comment ( *** Pridavna brzda typ TROJCESTNY KOHOUT KNORR *** ala bob57_cz *** )
Brake_Engine ( 0 1 0.040 0.45
NumNotches ( 3
Notch ( 0.00 1 EngineBrakesControllerReleaseStart ) Comment ( ODBRZDENI 0-100% )
Notch ( 0.45 0 EngineBrakesControllerHoldStart ) Comment ( ZAVER )
Notch ( 0.50 1 EngineBrakesControllerApplyStart ) Comment ( BRZDA 0-100% )
) )

comment ( *** Pridavna brzda typ BPE 3 polohová *** ala bob57_cz )
Brake_Engine ( 0 1 0.1 0.0
NumNotches ( 3
Notch ( 0.0 0 EngineBrakesControllerReleaseStart )
Notch ( 0.5 0 EngineBrakesControllerNeutralhandleOffStart )
Notch ( 0.9 0 EngineBrakesControllerContinuousServiceStart )
) )

comment ( *** Pridavna brzda typ BPE 5 polohová *** bob57_cz )
Brake_Engine ( 0 1 0.155 0.650
NumNotches ( 5
Notch ( 0.00 0 EngineBrakesControllerFullQuickReleaseStart )
Notch ( 0.45 0 EngineBrakesControllerReleaseStart )
Notch ( 0.65 0 EngineBrakesControllerRunningStart )
Notch ( 0.80 0 EngineBrakesControllerContinuousServiceStart )
Notch ( 0.99 0 EngineBrakesControllerEmergencyStart )
) )

comment ( *!!!* pro integrační brzdiče NUTNO ODSTRANIT řádek: EngineBrakesControllerDirectControlExponent ( 1 ) *!!!* )

Pro OR budou některé polohy mít jiné pojmenování.
 

tomazo

Cestující
Zdravím,
prezentace předloh brzdičů byl dobrý nápad, jen bych je umístil na více viditelné vlákno pro případné použití. BPE jsem použil na "stonožce" a mohu říci, že i přes mé amatérské úpravy v Cabu funguje skvěle. Skoro dle reálu. Díky.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Já nemám problém ze zápisem brzdiče BPE v engu jako takovým. Našel jsem si příklad ve starém MSTS trainsetu. Problém mě dělá zkrotit animaci páky brzdiče v definici kabiny 184.
Animace brzdiče má 10 polí, tj. 5x 2 řádky (0 1 2 3 4 + 5 6 7 8 9). 0 je zabrzděno, 4,5 střed, 9 odbrzděno. Když zářezy brzdič (Notch) definuji v parametru NumPositions v sestupném pořadí - funguje to, ale animace je v tomto případě obráceně (o proti reálu).
Funguje to i na tři pohyby s vynecháním některých polí ( NumPositions ( 3 0 4 9 ) ).
Ale když sled animací obrátím, jak bych potřeboval a začnu polem 9 (odbrzděno) na pole 4 (nebo 5) a skočím na pole 0 ( NumPositions ( 3 9 4 0 ) ), fungují pohyby jen dva - 9 a 4, k třetímu 0 už nedojde. To samé i s použitím všech deseti polí. Prostě obrátím-li sled animací pozpátku, zafungují pouze první dvě a na další se už nedostane

Tak jsem přikročil k radikálnějšímu řešení: animaci rozřezat a přeskládat. Originál má 245x260px na jedno políčko tedy vychází 49x130px.
BPE.jpg originál

Řekl jsem si, že použiji pouze pole 9, 5 a 0 do nové animace s rozměrem 147x130px
BPE2.jpg a myslel si tak, že vyřeším neochotu OR zobrazovat animace pozpátku. Nevyřešil jsem to, animace se mě rozhodila.

Tady ještě porovnání původního a nového zápisu.
kod.jpg


Dnes ráno jsem pustil PC, podíval se co je nového a našel příklady od Boba. Proč to nezkusit. Vrátil jsem ze zálohy původní orig. animaci a prubnul to s pětipolohovým BPE. Zafungovalo. A protože u stonožky stačí 3-polohový, zkusil jsem to i s tím. Opět zafungovalo. Kromě parametru EngineBrakesControllerDirectControlExponent, ten už není v ORTS používán. A rozhodilo mě, že najednou animace v obráceném pořadí fungují.

Zápis nyní vypadá takto (.eng a .cvf)
kod.jpg
Asi se naplnilo staré české přísloví "chytrému napověz, hloupého trkni". Každopádně Bobovi děkuji.
 

tomazo

Cestující
Dvě hodiny testuji řadu 184.5 a její následné reakce na různé simulační scénáře. Josefe, mašina je velice slušně naladěná. Nyní už jen jediná věc, která mi kazí celkový dojem. Čelní skla, včetně jejich rámů, mají modrý odstín. Ano, je to kosmetická "prkotinka",ale chtělo by to šedý nádech, viz boční okna na skříni. Je možné to trochu učesat? Díky.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Dvě hodiny testuji řadu 184.5 a její následné reakce na různé simulační scénáře. Josefe, mašina je velice slušně naladěná. Nyní už jen jediná věc, která mi kazí celkový dojem. Čelní skla, včetně jejich rámů, mají modrý odstín. Ano, je to kosmetická "prkotinka",ale chtělo by to šedý nádech, viz boční okna na skříni. Je možné to trochu učesat? Díky.
Musím tě upozornit, že pracuji s původními modely. Ne že bych to jako repaint nesvedl (než jsem se pustil do nastavování pro ORTS, věnoval jsem se i repaintům).
skla.jpg
Ale do modelů autorům nezasahuji (výjimkou je vlastní trainset, typické třeba u mě je umíněné vracení HV ČDC zpět pod ČD, pokud ještě nemají korporátní barvy).
Ber to třeba tak, že tam mají nalepenou protisluneční fólii.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Asi se naplnilo staré české přísloví "chytrému napověz, hloupého trkni". Každopádně Bobovi děkuji.
To ještě není vše. V kabině bude potřeba nastavit správně multidisplej. Také nejsou nejspíše v pořádku tlaky brzd a manometry všeobecně. Potřeboval bych manuál, kdyby byl. Maně si vybavuji, že spodní sloupec poměrného tahu by měl jít na J vpravo a na B vlevo. Zde je obé zleva napravo.
Také mám dojem, že ovladač BSE nemá polohu závěr, která se aktivuje prosvětlovacím tlačítkem, takže BSE by měla být jen pětipolohová místo šesti.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Bohužel. I v návodu k obsluze, který jsem ti s ostatními dokumenty poslal, je zmínka o zobrazovači stavů (tak je tam displej nazýván) velmi okrajově. Manuál je strojopis (kancelářská výpočetní technika nebyla v tehdejší Dopravní technice ještě samozřejmostí) a nemá tak žádné obrázky. Zobrazovač je jen stručně popsán, co vše umí ukázat.
A protože zobrazování sloupců nemá, kdo reálně posoudit (muselo by o osobu fíry stonožky a hráče ORTS v jedné osobě), nevím, zda by to nebyla marná práce. Na displeji není ani rozeznat, kterou veličinu který bargraf představuje.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Pohrál jsem si trošku s konfiguračními soubory, takže je v nastavení pár drobných změn. Malá ukázka je tu.
Změny jsou v ovladačích, zobrazovačích a měřákách, přidán světelný kužel pro „pozičky” v noci.
Ještě to není definitivní, do opravného vydání se ještě něco doladí.
 

tomazo

Cestující
Tato mašina mě zcela fascinuje. Hlavně její síla a následný odpich, na který si stále nemohu zvyknout. Stále si říkám, co teprve SBB Re 6/6 s výkonem 7900 kW, která má stejné uspořádání pojezdu. To musí být už "makromazec", ale tam je to relevantní vůči gotthardské štrece. Panové, těším se na finální verzi.
 

tomazo

Cestující
Test lokomotiv na trati SOB. Hmotnost vlaku 1200 tun, sklon 20 promile a více, napěťová soustava ignorována. Výkon řadí Re 6/6 k nejsilnějším lokomotivám na světě. Ve virtuálním světě jsou si mašiny velmi podobné.Open-Rails-2020-04-15-10-37-59-2.jpgOpen-Rails-2020-04-15-10-00-17-2.jpg
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj Pepo.
Tak nakonec mne to ladění Pilštyka nakoplo k jedné dlaší megaaktivitě. Ale jedna kosmetická výhrada by byla, Vím, že nám za dob Komunismu vyhrožovali neustálou hrozbou jaderné války a jak si lehat v případě výbuchu, aktivita je situována do roku 1989, takže od havárie v Černobylu taky uteklo pár let, ale koukní :D:D:D:D :
černobyl-jpg.jpg

Samozřejmě jde o stín figurky fíry, který je ještě ke všemu zády a tím bych tě chtěl poprosit o jednu věc. Vím, že do mašinek dosazuješ strojvedoucí, coby FA. Jenže, pokud tam není fíra animovaný, vypadá to daleko blběji, než, když v mašině nnesedí. U těhle věžovek, pokud objedeš soupravu to vyloženě mydlí do očí, takže bych byl pro dosazování fírů jen kde je jejich animace.. Jinak ale fakt parádní ježdění, až na to, že jsem teď musel ukončit aktivitu skoro u konce, udělal jsem chybu v kódu pro stůj a mohu jet celou aktivitu znovu.:p


Tak a velká prosba pro skinaře. Pánové skinaři, nechtělo by se někomu udělat reskin na Ondrův model 831 pro Kredenc ČSD M262 III a ČSD 830 III? Vozy jsou venku, třeba tady a tadyhle, ale na starý model bez otevírání dveří.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Takové kontury jsem naposledy viděl na jedné vlakové zastávce s poetickým názvem Kaproun... Stroje, které jezdí bez fíry na mě působí strašidelně, jako ty v Terminátorovi. A abych neměl psychickou újmu, dosazuji si tam toho kolotočáře (podle typického pohybu jeho animované verze).
 
Nahoře