Tady je vysvětlení ode mě. Přičemž už neplatí ani to rozšíření, které tam uvádím. Podle
zdroje autora nových úprav, má rozšířený (advanced) model fyziky dieselů navíc pouze parametry trakční charakteristiky ORTSMaxTractiveForceCurves (tedy nikoliv i tabulky ORTSTractionCharacteristics), tření ORTSCurtius_Kniffler ( A B C D ) a prakticky nepoužívaný moment setrvačnosti ORTSInertia( x ). Problém výpadků výkonů bude potom souviset s přítomností bloku charakteristiky diesel-motoru
ORTSDieselEngines a tabulky trakčních charakteristik
ORTSTractionCharacteristics. Ačkoliv je má každé slušně provedené nastavení diesel-lokomotivy nebo motoráku, některé verze OR na to prostě kálí.
A
zde je popis v originále. Z diskuze je patrné, že nejsem sám, komu se navrhované řešení nelíbí.
Smutné na tom je, že se zcela rozdílně chovají různé verze OR. Za sebe můžu říct, že zpětně přepisovat desítky nastavení dieselových lokomotiv a motorových vozů neplánuji.