Virtuální železniční dílny - OR nastavení pro modely

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
A co má společného 470001.eng s CD_470001.eng ??? První je starý, původní, pro MSTS a Pikkův, druhý je nový, pro OR a můj.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
DOPRAVCElokRADA pro hnací vozidla, DOPRAVCEvagRADA pro vagóny. Jedna z mála věcí, co jsem si převzal ze starého MSTS. Ale to je jen název složky, nic podstatného.
 

poison

Pomocník strojvedoucího
Stále k tomu stejnému, dvě složky s jedním modelem v Trainset, přitom by stačilo dodržet složku autora a k tvému engu dopsat CD jak máš nebo lépe or. Ale to bude dřív rychlodráha na Kladno. Dobrou noc.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Míchat OR s MSTS pro běžného uživatele nedoporučuji. Něco jiného je aktivitář, ale ten si umí poradit sám. Mít v jednom starý trainset MSTS a sypat do toho nové věci pro OR není dobrý nápad.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
V každém balíčku je návod k instalaci.
Je každého věc, zda si jej přečte a bude se jím řídit a nebo si to udělá po svém, jak mu to vyhovuje.

Přímo v těch pokynech je napsáno:

Jedná se o doporučení a nic nebrání použít vlastní systém. Znamená to ovšem
opravit v souborech nastavení odkazy na zvuky, kabiny a další součásti podle vlastního
systému.
 

Přílohy

  • Pokyny.pdf
    151.8 KB · Zobrazeno: 14

Ondra N

Začátečník
Podíval jsem se a zjistil jsem, že pomotané to mám já. A jsi první, kdo si to stáhnul a všiml, že to nesedí. Už je opraveno. Takže CDlok470 celou i s obsahem do trainsetu. common.cab taky a k tomu dokopírovat .ace a .s z původního.
Díky za opravu i za celé ladění.
 

dvacka

Průvodčí
Jedná se o doporučení a nic nebrání použít vlastní systém.
Jenže pokud si v tom udělá každý vlastní systém, tak si všichni můžeme jezdit volné jízdy a s aktivitami končím, protože ten bordel už v životě nedá nikdo dohromady.
Pokud opravenou mašinku pro OR použiji ve vlaku hráče, tak k tomu klidně napíšu ReadMe, ale určitě nebudu psát ke každému vozidlu, že toto vozidlo musí být v té složce a toto vozidlo v tamté. Co se nějakou dobu pohybuji na scéně MSTS, tak jsem zvyklý, že stáhnu skin/model od tvůrce, přetáhnu složku do trainsetu a když si stáhnu aktivitu od uživatele X, tak tento model bude mít ve stejné složce jako uživatel Y a uživatel Z. Pokud si každý udělá vlastní systém, skončili jsme a už to nedá nikdo dohromady...


Míchat OR s MSTS pro běžného uživatele nedoporučuji
Pokud nemám míchat trainset OR a MSTS, tak v aktivitách budu používat z mého trainsetu tak 15%. Jelikož stále převahuje většina v trainsetu modelů a skinů, které byly vytvořeny pro MSTS a do odstavené soupravy popř. projíždějícího trafficu je mi to jedno. Souhlasím pouze s tím, že pokud hraji v OR, tak se snažím mít soupravu hráče vyladěnou pro OR.
Pokud běžný uživatel bude mít trainset pro OR a MSTS, stáhne si aktivitu, tak nastávaji dva problémy:
1) Bude mu chybět tak 70% vozidel do consistů, přitom je bude mít stažené v trainsetu pro MSTS.
2) Opačný připad: Bude mít správně 70% consistů, ale souprava hráče nebude vylazená pro OR a nebude třeba stíhat jízdní doby...
Tím pádem to znamená, že obyč uživatel nemá šanci rozjet aktivitu, která bude používat vozidla jak pro MSTS, tak pro OR. A co jsem hrál aktivity, nikdy jsem se ještě nesetkal s tím, že by aktivitář použil v dnešní době, v aktivitě, vozidla pouze vyladěná pro OR.
 

behpet

Cestující
přiznám se, že trainset mám pouze jeden a mixuju pokud existuje eng nebo wag pro dané vozidlo přímo pro openrails, tak přepíšu původní historický MSTS a nemám žádný problém. Pokud existuje to samé vozidlo v mladší verzi tak tu starší bez milosti mažu. Používám značení adresářů cd_xxx, csd_xxx. Každou novou aktivitu projedu Kebarkovým ConsistEditorem a pokud něco nesedí tak to jednoduše opravím a příští aktivita od daného aktivitáře bude na 99% v cajku a spokojeně si jezdím drobné aktivity i megaaktivity od Dana.
 

poison

Pomocník strojvedoucího
@behpet Ano tohle zvládne pokročilý uživatel, ale ne začátečník, nebo uživatel z ciziny. Pokud jako aktivitář odkazuji na konkrétní model na konktétním webu měl by se jmenovat stejně jako to má autor a nebo pak ať má Josef na svým webu kompletní modely, které jsou jím pro OR upraveny, samozřejmě se svolením autorů. Ale obojí je nereálné.
 

Klokan 35

Hradlař
přiznám se, že trainset mám pouze jeden a mixuju pokud existuje eng nebo wag pro dané vozidlo přímo pro openrails, tak přepíšu původní historický MSTS a nemám žádný problém. Pokud existuje to samé vozidlo v mladší verzi tak tu starší bez milosti mažu. Používám značení adresářů cd_xxx, csd_xxx. Každou novou aktivitu projedu Kebarkovým ConsistEditorem a pokud něco nesedí tak to jednoduše opravím a příští aktivita od daného aktivitáře bude na 99% v cajku a spokojeně si jezdím drobné aktivity i megaaktivity od Dana.
To je ale cesta do pekel. Já mám trainset který má 86 GB a nejezdím jen naše tratě. A jak psal @dvacka někteří aktivitáří si dělají svůj trainset a polovina skinů a modelů nepoužívá složky od autorů.
 

alcapone

Pomocník strojvedoucího
No pokud ji uživatel má staženou a aktivitář používá o chlup jinou složku i tak ji conbuilder vidí, jen zahlasí chybu a uživatel jen přeuloží consist. Te menší zlo.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Nevidím to pověstné světýlko na konci tunelu (trefné pro ORTS). Možná proto by bylo jednodušší se zaměřit na osvětu, jak s vozidly v trainsetu zacházet, co to jsou consisty, jak se a v čem se tvoří, jak se používají. A to samé o aktivitách. V dobách MSTS jsem běžně měnil vozidla v consistech aktivit za ty "svoje" (už tenkrát totiž panovaly rozpory v systému značení trainsetu, nárazníků 30/80) Jenže já kvůli tomu nikoho tenkrát neprudil, neotravoval a prostě jsem se naučil s tím manipulovat podle svého (poisone v klidu, já to včera nebral osobně, jen jako výměnu názorů).
Vždy jsem to bral tak, že pokud někdo někam něco vystaví volně k dispozici, nemá mě co do toho kecat, jak to použiji. Myšleno samozřejmě u sebe, poskytování dále je jiná kapitola. Nemohu si potom ale nikde stěžovat, že něco nějak nefunguje (o důvod víc, proč je lepší se naučit tomu porozumět).
Unifikace je výborná věc a rozhodně ušetří spoustu starostí s funkčností. ale ... Musíte k ní donutit. Ale to nejsou páky. Dnes do toho dělá více lidí (pánbůhzaplať), modely, kabiny, zvuky, repainty, tratě, aktivity i ta nastavení. A neznám mezi námi nikoho, kdo by to bravurně zvládal všechno. Takže na jedné straně je výběr, ale současně i nutná část spolupráce. Nejde tedy nikomu diktovat co má dělat a jak to má dělat.
Web mě stojí ročně 780,- z vlastní kapsy. Není nic jednoduššího než si ušetřit peníze i nervy z hádanic. Na to zatím nepomýšlím.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Tím pádem to znamená, že obyč uživatel nemá šanci rozjet aktivitu, která bude používat vozidla jak pro MSTS, tak pro OR.
Vozidla MSTS měly problém s odbrzďováním. Někdy v roce 2016 jsem si dal tu práci a podle návodů od Alcaponeho upravil určité problémové hodnoty A nemám žádný problém. A lokomotivy ty také fungovaly, tam se také musely udělat drobné úpravy. Ale v současnosti je už hodně naladěných vzorů, nevidím problém to rozklonovat. V TBP jsem netestoval jenom páry. S nimi nejezdím, stejně jsou to začátky MSTS, Pikku má už vyspělejší arzenál. Tedy už neřeším, ale ve složce Openrails mají také upravené engy. Jenomže TBP je jenom špička ledovce. I tak, být uživatelem, tak si podle toho upravím alespoň své consisty. To se zvládnout dá. Josef má hodně upravených vozidel u sebe, ale mě pokaždé odradilo to přeznačení. Pak člověk musí celý eng analyzovat, kam je co směrováno, jestli ty složky vůbec mám. Značka ideál by bylo značení podle originál původního modelu se zachováním i cesty na kabiny a zvuky, jak má originál model. Vlastně aby byla kompatibilita se zbytkem, musel bych si přepočítat hodnoty Size v engu a zkopírovat spřáhla na 30. Opravdu to není stříbrný podnos.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
To není problém. Na stránkách modelu si stáhnu odkaz na novou kabinu či zvuky a musí to po nainstalování sedět.
No to je problém. Na stránkách modelu si nestáhneš nic. Ten totiž o nové kabině nebo zvucích nic netuší. Tohle dělám já, ze svého rozhodnutí a vliv starého modelu je na to nula.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
A právě, tady je také chyba. Ale u starých modelů, kdy autor se už vláčkům nevěnuje je to problém. Tak se alespoň držet schéma. Protože nyní je zvyk z engů dávat směrování do Sound v každém adresáři lokomotivy a teprve odtud se to směruje do common.snd. Jako by to nešlo směrovat rovnou tou kratší cestou. Někdo dokonce dává do Sound i kompletní zvuky. A to samé kabiny. A tohle pak přepisovat, to je opruz. Hlavně u kabin u každého zápisu doplňovat řetězce.
Ať mi někdo vysvětlí na názorném příkladu, jaký je rozdíl mezi směrováním zvuků a kabin do složek v adresáři vozidla a směrováním do common. Co je špatně? Já jsem za celou dobu na žádný problém nenarazil.
Tedy dvě stejná vozidla, aby si to každý mohl porovnat a viděl ten rozdíl v chování, proč je důvod mít sound a cabview v adresáři vozidla.
 
Nahoře