M 283.0

E499_2002

Pomocník strojvedoucího
#1
Mám dvě otázky. První jestli bude někde zveřejněn model M 283.0. Vím sice že to sem nepatří, ale bude někdy existovat model 470? Je totiž můj oblíbený :)
 

Martens

Strojvedoucí
#2
E499_2002 napsal:
Mám dvě otázky. První jestli bude někde zveřejněn model M 283.0. Vím sice že to sem nepatří, ale bude někdy existovat model 470? Je totiž můj oblíbený :)
Odpověď na část týkající se 470 je v solo vlákně....
 

Tax

Moderátor
Správce
#5
Alorovec napsal:
Neni to nahodou prototypovy oznaceni 850???
Ne, to mala byť rada M283.1 ... a tie boli u ČSD duplicitne dve, pretože to označenie mal aj koristný motor od skopčákov :D
M283.0 bol Arpád od Ganzu ... ale mám pocit, že náš milej zlatej německej nevie, čo vlastne z toho chce. Najlepšie bude, keď to rovno vymodeluje, keď potom tak veľmi túži.
Ja som chcel M234.0, M264.0 ... tak som si ich vymodeloval. Pikku chcel rosňu, kremáky, albáča, päťkoláky ... tak si ich vymodeloval. Miran chcel zubačku, hurvajsa, tlamu ... tak si ich vymodeloval ... Takto môžeme pokračovať ďalej.
Treba k tomu ešte niečo dodať ? Ak chce niekto povedať, že tu menovaní spadli z neba učení a vedeli už od plienok modelovať, tak to je omyl. No a navyše ani jeden z nich neni mladík, každý má rodinu, povinnosti, prácu ...
 
Naposled editoval moderátor:

Tax

Moderátor
Správce
#8
E499_2002 napsal:
Nechci tady dělat reklamu, ale je to 3 model z vrchu: http://katalog-msts.wz.cz/MSTS%20motor-vozy.htm
Tak to je ten skopčácky koristný M283.1 a ten je zatiaľ len pre osobnú potrebu skinára ( zrejme je tam problém s autorskými právami - neviem presne ) - jedine že by si si ho sám naskinoval. Inak je to MAN z roku 1935 a u čsd bol krátko po II.sv. vojne v jednom exemplári. Skutočný M283.0 je arpád, ktorý jazdil ako rýchlik Tatran od roku 1943 z BA do Prešova a snáď aj nejakú dobu aj po vojne. Viac je v Atlase vozidiem ŽM http://www.railvolution.net/knihy/index.php?d=archiv&p=0
Typový výkres je tu: http://jacek-zeleznice.ic.cz/soubory/zeleznice/M%20283.0.gif
 
Naposled editoval moderátor:

Jacek

Průvodčí
#9
Tax napsal:
Tak to je ten skopčácky koristný M283.1 a ten je zatiaľ len pre osobnú potrebu skinára ( zrejme je tam problém s autorskými právami - neviem presne ) - jedine že by si si ho sám naskinoval. Inak je to MAN z roku 1935 a u čsd bol krátko po II.sv. vojne v jednom exemplári.
Já bych to ještě upřesnil, ještě existoval druhý tvarově stejný vůz řady VT 137, který měl motor Daimler a později dostal náš 12V170DR. Dostal označení M 261.0 http://jacek-zeleznice.ic.cz/soubory/zeleznice/M%20261.001.gif . Provozván byl i s řídícím vozem Balm-ř
První M 283.101 je tady http://jacek-zeleznice.ic.cz/soubory/zeleznice/M%20283.101.gif
 
Naposled editoval moderátor:

Tax

Moderátor
Správce
#10
Aby to bolo úplné, skopčáci označovali všetky štvornápravové motorové vozy radou VT137. Ten M261.0 bol pôvodne Maybach z roku 1934 ( myslím, že práve on bol vzorom pre "náš" motor 12V170 DR a pre radu M262.0 - ČSD dovtedy presadzovali dvojagregátové riešenie vychádzajúce z M273.0 - výsledkom boli ostudné M284.0 a M284.1, ktoré sa nedožili ani 10-ročnej služby ), kým M283.1 bol Man z roku 1935. To, že sa podobajú jak vajce vajcu je spôsobené tým, že DR mali konkrétnu predstavu o typizovanom a unifikovanom parku hnacích vozidiel. Raz dokonca urobili zaujímavý pokus: jednu parnú lokomotívu zmontovali z dielov viacerých výrobcov, aby videli, ako dodržujú technickú dokumentáciu pri výrobe. DRG stavili na vzájomnej zameniteľnosti a nahraditelnosti dielov, napr. diely z BR 64 sa dali použiť aj na BR 86 ( u nás 365.4 a 455.2 ).
 
Nahoře