Zaujímavosti z histórie MSTS

Tax

Moderátor
Správce
Ak máte nejaké osobné foto ktorá sa týka MSTS a udalostí okolo neho môžete sem vkladať fotky ktoré sa oplatí troška oprášiť :D

Poznávate ich? Stáli pri zrode domácej scény MSTS. 7.5.2005 v Banskej Štiavnici

2005.jpg

Zľava stojí Koko ( server pre web Trať BP, aktivity ) potom Rado Rabatin ( modely IC vagónov ZSSK a pantograf 460 ) s pivom v ruke je moja maličkosť a úplne napravo je Jene ( trať ŽSR 150 ) Dole zľava je Ondra J a Duuso ( trať ŽSD 130 )
 

Tax

Moderátor
Správce
Bezpečne som identifikoval len Mirana, Martensa, dvaja mladí zajaci sú Ondra J a Deterio a ešte je tam snáď Bob z Ostravy. Zbyňku, doplň ma ak vieš kto ešte je tam. Myslím že úplne vzadu za Bobom je Michal, naľavo od Mirana to môže byť Šnek, ale to už nie som si istý.
 

Michal

Cestující
Myslím že úplne vzadu za Bobom je Michal,
Souhlas. :) Vlevo ode mne je Bob z Ostravy, vpravo bych řekl, že je Sponka a ještě vpravo ta půlhlava se zavřenýma očima je Bedlish. Tebou označený Šnek by ještě mohl být Alcapone.
Nicméně bych řekl, že ta fotka nepochází z první sleziny. Pokud si dobře pamatuju, tak to tam tenkrát vypadalo jak na nějakém zasedání, židle v řadách za sebou. A z mých vrstevníků tam byl snad jenom Lord. :D
 

Tax

Moderátor
Správce
Ten vlasáč s brýlemi by mohl být Šnek.
Ja som myslel že ten vzadu v zelenom pulóvri. V zelenom pulóvri sa identifikoval Alcapone :D Šneka som videl raz alebo dvakrát, ale na FB sa dá nájsť. Takto vyzerá dnes:

snek.JPG

Ja som bol prvýkrát až na tretej slezine, na tej velikej.
 

Pawlik

Průvodčí
Já byl asi až na třetí slezině - sice mladší, ale bez ženský, bez vlastní střechy nad hlavou, bez peněz, bez dětí, jen s vyhlídkou nekonečně dlouhého studia a nejisté budoucnosti před sebou.
Já bych se v čase vrátit nechtěl. :)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Já jsem tenkrát myslel, že to jen zkusím, aby bylo po čem jezdit. Ale pak očekával, že přijdou jiní borci, kteří postaví Brno-Praha profesionálně :) Tenkrát nebyl ani pořádný internet. Jen telefonické vytáčení s ultrapomalou rychlostí 2kb/s :) . Nebyly ani letecké mapy, jako dnes. Vždyť jsem stavěl podle školního atlasu. Nebylo se koho zeptat. Existovaly jen asi dvě webové stránky s nějakými pokyny, jak začít stavět. Kdybych to byl tušil, do čeho jdu. :) Roztočila se tím obrovská kola, která už nešla zastavit. :) Jenomže je nutné poznamenat, že okolní komunita vyčkávala, kdo do toho půjde. Bez nadšených modelářů objektů by asi tento projekt brzy skončil. Někteří modelovali rychleji, než jsem stíhal pokládat koleje a navíc úplně jinde, než jsem plánoval. Proto vznikla pavučina tratí, která vznikla. A tím i hodně nedodělků ve starších úsecích.
Nyní po aktualizaci 93 mne bude čekat asi ten největší kostlivec ve skříni. Přepracování úseku Brno - Břeclav. Se sklony už nenadělám nic, ale směrově to opravit určitě půjde. Chybí mi tam asi 3 kilometry :) A na to navazuje lokálka Zaječí - Hodonín. Kdy stanice Zaječí bude také odsunutá víc vedle. Co bude dál netuším, ale bylo by dobré to dotáhnout do BP100, ne?
 

Josef Vogeltanz

Vlakvedoucí
Vzpomínám ještě na předkolumbovskou, pardon předBrno-Praha dobu a první pokus o reálnou trať 024 Letohrad-Usti nad Orlicí od PaVa. O její jedinečnosti svědčí fakt, že už tenkrát došlo i na její nelegální šiření.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Však PaV, ať bylo jak bylo, on vlastně otevřel láhev s ginem ohledně stavění českých tratí. Sám jsem si jí tenkrát objednal. Trochu mi spadl úsměv, když jsem nainstaloval, čekal jsem trochu víc, ale byly tam první české domečky a nádražíčka. Já jsem jej pak s prosíkem požádal o souhlas použití jeho domečků a abych ukázal, že jsem už něco vybudoval, tak jsem mu poslal první screeny trati Břeclav- Brno. A on je zveřejnil na svých webovkách, tehdy hojně navštěvovaných a tím mi udělal reklamu a já už nemohl couvnout. :) Tenkrát byl aktivní nějaký Pampalini a ten hodně brojil proti placeným projektům.
 

Venny

Provozní technik
Filip Havel bylo jedno z prvních jmen, na které jsem na internetu v problematice MSTS narazil - vozidla, tratě (dnes dávno zapomenuté, jejich názvy si můžeme připomenout na postranní liště předchozího obrázku) atd. Potom přestal publikovat a někdo na diskuzi rozhlašoval, že umřel, další to dementovali. Docela nechutný.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Když už jste vzpomenuli první českou trať od PaV (Pavel Vaníček) 024. Tak jestli si někdo na BP všiml, Pavel Vaníček je zvěčněný jak šotouší s fotoaparátem na prvním přejezdu, když se po 024 vjíždí do Letohradu. :) To tenkrát jako vtip vyrobil modelář Tomi, autor bobiny nulky. Každý uživatel se může podívat, máte ho tam už víc než 10 let. :) Jinak další člen fóra Michal má svou figurku v Řečanech vedle nádražní budovy. A mě někdo, asi Pikku posadil do některých modelů 451, na kterých jsem svého času sloužíval.
PaV.JPG
 

Tax

Moderátor
Správce
Troška morbídne, ale PaV visí obesený na niektorej z vlečiek na trati ŽSR150 :D
 

VáclavS

Průvodčí
Mimochodem nemá někdo moji původní trať 120? Bohužel poslední verse skončila i s HDD a na webu jsem ji (ani nevím proč) smazal. Už by to taky byl muzejní kousek.
 
Nahoře