16. setkání MSTS Praha

Registrácia na "Slezinu Praha 2020"


  • Hlasovalo členů
    17

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Kdo to tam tak řve? :)
Ráno jste nebyli ožratí alkoholem, ale asi vláčkami. :) I když já nemám co povídat, já v tom nyní ležím denně. Brzy to s takovou bude na odvykací kůru. Ale dokud je venku škaredě, stavím. Až se udělá hezky na kolo, tak si dám pauzu. :)
 

Jacek

Průvodčí
Vidím, že i slezina je stižena nemocí zvanou "socíální sítě". Je asi běžné dělat si na takových akcích fotky a pak je poslat účastníkům, méně už chápu, že je potřeba točit všechno a všude. Po záběrech, kdo co jedl a pil už chybí jen záznamy z WC :). Ale čemu prostě nerozumím, proč je třeba to dávat jako veřejné na internet kde se na to podívá kdokoliv cizí. Už chybí jen sdílení na facebóku.
Pamatuji ještě staré dobré časy, kdy se na plátno promítalo a živě se diskutovalo k problémům. Člověk se vracel plný poznatků. Na tom videu je vidět jak každý sedí, hledí jen do té své obrazovky, někteří ještě současně i do mobilu a nemluví s okolím. Řve tam jen jeden, jinak je tam ticho.

Chtělo by to nové vybavení, rušičky mobilů.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Na tom videu je vidět jak každý sedí, hledí jen do té své obrazovky, někteří ještě současně i do mobilu a nemluví s okolím. Řve tam jen jeden, jinak je tam ticho.
.
Přesně tak. Já tohle vnímám už delší dobu. Každý kouká do svého počítače, jede si ten svůj vláček, nebo si něco sám staví. Logiku to má v tom, že na slezině na rozdíl od domova této činnosti se dotyčnému nikdo z okolí smát nebude. :) Ale já na slezinu jedu vždy s nadějí, že tam potkám nějakého tvůrce a něco se pořeší. Ano projekční plátno, pozvat lidi znalých problematiky a aby nám předvedl prezentaci. Aktuálně máme otazníky na editor OR. I aktivitáři. Tam by se toho stihlo udělat hodně. Pak by mělo smysl být na slezině i 2 dny.
 

Michal

Cestující
Ale čemu prostě nerozumím, proč je třeba to dávat jako veřejné na internet kde se na to podívá kdokoliv cizí.
Navíc jsou tam hned na začátku zdokumentované minimálně dva dopravní přestupky. Není náhodou Joska profesionální řidič? Kromě těch dvou nejčastějších prohřešků chyběla už jen jízda přes přejezd ve výstraze...
 

KimiR

Provozní technik
Trochu se Josky zastanu.Řešíte už i pičoviny ala dopravní přestupky.By mě zajímalo jaké.To že předjel cyklistu v době křižovatky?,či že info radar mu ukazoval 59?,(Od info radaru nikdy žádná pokuta nepřijde,to si vystavilo město na své náklady a je to jen o tom informovat řidiče aby zpomalili rychlost).A už vidím ve vesnici kde stěží žije 150 lidí bude někdo tyto info radary kontrolovat.Dále k předjíždění cyklisty,ale zákon říká:
Řidič musí dát při předjíždění cyklisty vždy znamení o změně směru jízdy, i když nevybočuje ze svého směru jízdy. Dále může řidič předjíždět cyklistu i v křižovatce a v její těsné blízkosti.
Většina řidičů si při předjíždění cyklisty neuvědomí, že pokud nedají znamení o změně směru jízdy, tak řidič jedoucí za nimi uvidí cyklistu až na poslední chvíli a může dojít ke kolizi.
Při předjíždění cyklisty dbejte zvýšené opatrnosti a dodržujte dostatečný boční odstup.
O této problematice zákon říká:
Paragraf 17, odst. (2)
Řidič, který při předjíždění vybočuje ze směru jízdy, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ani omezit řidiče jedoucí za ním. Řidič musí dát znamení o změně směru jízdy při předjíždění cyklisty.
Paragraf 17, odst. (5), písm. f)
Řidič nesmí předjíždět:
f) na křižovatce a v těsné blízkosti před ní; tento zákaz neplatí
1. jde-li o předjíždění jízdních kol, mopedů a motocyklů bez postranního vozíku
Zdroj: Ministerstvo dopravy

Radši místo keců,které tu provozujete.Se zaměřili spíše kolik lidí přišlo na slezinu (jen defakto to tvrdé Jádro,a co zbytek pánové?),na foru je každý king,ale o osobní setkání,či pořádání akce to už radši všichni mlčíte,či kde bude příští Sraz.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Musím upozornit na jednu skutečnost: Video trvá 41 minut a z toho je ještě polovina věnovaná exkurzi. Setkání bylo dvoudenní a rozhodně nebylo o tom, že tam každý vybalil noťas a po dvě dopoledne vejral do displeje. Možná to tak na videu v nějaký moment vypadá, ale skutečnost byla někde jinde. Tax třeba na noťasu odprezentuje kdeco a prokládá to svými svéráznými historkami. Probrali jsme třeba i domácí chlupáče, reálnou železnici obou republik (současnou i historickou). Zbyňkovi jsem se snažil poradit se vzpurnou 640 a plynule jsme přešli na automatizované spouštění tratí s různým globalem a ještě mě stihl popsat i situaci kolem jeho obchodu. V jednu chvíli jsem se pustil do nastavování 475.0 pro OR a když jsem se zasekl u brzdové výstroje, přispěchal na pomoc s informacemi Miran. Nakonec jsem to stejně musel dodělat doma - nedalo se soustředit. Danovi jsem chtěl vysvětlit situaci kolem nastavování modelů "podobojí" ale vůbec jsem to nestihl. Za to jsem jej ukecal o rychlovku - aktivitu speciálně nastavenou na zkoušky vozidel.
Když dorazil Pikku, probrali jsme rozpracované věci, problémy i chyby a zapřemýšleli, do čeho se pustit dále.
Ochutnal jsem sršňovici a nemyslím, že bych se tam po ty dva dny jedinou minutu nudil. A troufám si tvrdit, že ostatní na tom byli podobně. Akce už asi opravdu nemá osvětový charakter. Ti přítomní jej nepotřebovali, vystačili si s osobním setkáním.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
No a právě o tom co píše Josef, to z videa nevyplynulo. Jako dřívější amatérský kameraman vím, jak je těžké sestříhat ze záznamů celých hodin nějaké výstižné desetiminutové video. Každého záběru k vystřižení je mi líto, jenomže pak je video pro nezasvěcené moc dlouhé a nudné. Jenomže tohle jsou základy každého videoklipu. Ideální čas je tak 3 až 5 minut. Vtipně sestříhat a úspěch je zaručený.
 

alcapone

Pomocník strojvedoucího
Chlapci, nebo dědci neřešte tady laskavě to nebo ono. Smyslem videa a jeho umístění na veřejnou síť je jen ukázka tady pro tu omladinu, že fakt nekoušeme. Nemít strach přijít. Pohádali se tu na fóru třeba Čouda kde s kým a přišel na sraz a vše bylo zapomenuto normálně se klabosilo, Teda jeho první minuty byli nesměle. I Lukyn-CZ se tu poškorpil s Taxem a na sraze pohoda. Defakto te jedinej novej přírůstek srazu. Ostatní nic. Ale dnes neřešme minulost a koukejme do budoucnosti. Tím bych to tady uzavřel a těšil se na nějaký příště.
 

Pikku

Pomocník strojvedoucího
Hele, mě se na slezině líbilo. Potkal jsem kamarády a pokecali jsme si nejen o vlacích. @Miran mi ukázal jak na skutečné modely pro 3D tiskárnu, s @Josef Vogeltanz jsme (nejen) domluvili release T436.15, se Šmejkim jsme si šérovali data, @Tax mi (opět) vyčetl nedodanou 365.0 a 445.0, @Dan J. mě donutil znova exportovat osmidvéřovou baiku ... Ale rád jsem se samozřejmě viděl i s ostatními, co tam v neděli byli (doufám, že mě tu nebudete ti co jsem vás nejmenoval hejtovat jako v jiném vlákně) . Kromě vlaků jsme probrali tramvaje, Sorelu, kočky, kocoury, psy a jinou havěť, Podkarpatskou Rus, soukromé i státní dopravce v železniční dopravě a nástrahy železnic obecně. Celkově jsme se nakonec ujistili o tom, že jsme prostě elitní výběr toho nejlepšího (škoda žes tam v neděli @Zbyněk Šemora nebyl) co vůbec (nejen) v okolí simulátoru je. Pro mě rozhodně ano, málo jsem Joskovi @alcapone poděkoval. Takže - díky moc všem a doufám, že se za rok uvidíme všichni zase. A kluci, příště neseďte jen u těch svých monitorů, vypadá to pak v reportáži blbě.
 

Pikku

Pomocník strojvedoucího
A je někdo podobně slavný i z naší komunity? ...
Zbyňku, ty, miláček sociálních sítí, mnohokrát novináři interviewovaný doyen československé simulátorové scény, hvězda několika vydání pořadu Pozor vlak, oblíbenec dam a sirotků pochybuješ o své slávě? Falešná skromnost je hřích, pamatuj.
Vždyť zrovna tebe tvorba MsTS trati vytáhla z šedi všednodennosti na piedestal slávy.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Bobe, to je u současných novinářů - často absolventy FSV UK a FF UK častý jev. Dokonce bych řekl, že lidé technického zaměření jsou na tom s češtinou daleko lépe. Asi dáno celkovým přístupem ke vzdělání.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Pikku, ty máš vždy tak vtipnou reakci na aktuální téma. :) Ale asi máš pravdu. Mě už je jasné, že já se narodil jen proto, abych vám mohl stavět ty železnice. A ty jsi tomu teď dal bumášku. :) Byla důležitá má praxe na dráze, abych si trochu omrkl terén a měl nějaké praktické znalosti. Také někdo nahoře i zařídil, abych neměl žádnou rodinu a tedy nikdo mne od stavění tratí nerozptyloval a neodháněl k jiným domácím činnostem. :) :)
Venku je stále zima, na kolo to ještě není, tak snad dám po obědě dohromady zrušenou Hevlínku. :)
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Bobe, to je u současných novinářů - často absolventy FSV UK a FF UK častý jev.
Souhlas. I náš pan prezident prohlásil nejednou, že novináři jsou blbci.
Ničemu v podstatě nerozumí, do všeho se serou a ze všeho dělají senzaci.
Od dob Haška a Havlíčka se to nezměnilo.
 

Martens

Strojvedoucí
Správce
Souhlas. I náš pan prezident prohlásil nejednou, že novináři jsou blbci.
Ničemu v podstatě nerozumí, do všeho se serou a ze všeho dělají senzaci.
Od dob Haška a Havlíčka se to nezměnilo.
No ono i Zeman s Ovčáčkem si můžou podat ruce - dost často se chovají stejně jako novináři. Ostatně Ovčáček byl taky pisálkem komunistických novin.
 
Nahoře