Zdalipak někdo z Vás pozná, jaký potenciální problém se skrývá v tomto snímku? Předpokládám, že to není jednoduché odhadnout, proto vám to rovnou prozradím.
Vzhledem k tomu, že se do cca 6 měsíců očekává návrat vlaků na trať 240, bude nutné zajistit motorové vozy pro vozbu nejen osobních vlaků na rameni Brno - Jihlava - Havl. Brod. Ti bystřejší již tuší, že problém je v tom, že nemám ani z daleka tolik motoráků pro zajištění vozby na zmíněném rameni. Vozy řady 842 mám 4 (
011,017,034,035), vozů 850 mám 11 (
001,
012,
015,
018,
025,
029,
030,
032,
040,
041,
050), vozů 851 je poskromnu, jsou 2 (
020,021). No pak jsou to samozřejmě vozy 852/3, těch je celkem 6 (
005,006,
021,
022,
025,
026) , pak jsou tu kredence, 830/831, ty jsou 4 (
053,
153,
113,
183). Radno také zmínit vozy 854, těch je kupodivu 6 (
002,
014,021,
027,
029,
206). Krabky, to jest 809,810,814 ty do tohoto nepočítám, jsou pro vozbu těchto dlouhých osobáků zcela nevhodné, no a navíc jich bude třeba jinde. A s vozama 843 můžu počítat tak jako napůl, u těch nikdy nevím, zda to nezalomí někde na štrece. Tzn. že chci-li zachovat provozní zálohu v podobě alespoň tří vozů (kandidáty jsou 853 025, 854 029, 854 002) musím hluboce uvažovat. Současné provozní zálohy (830 153 a 853 026) lze počítat jako minimum, jenž se se započetím provozu na trati 240 bude nutné navýšit nejméně o ten samí počet. Tož co včil? Třeba něco vygómu časem. A kdo by se tázal, co že zamýšlím s vozem 854 021, nechť se nechá překvapit.
* Vozy, jenž jsou nyní již užívány na vozbu pravidelných vlaků
* Vozy určené pro výkony mezi Letohradem a Hradcem Králové
* Momentální provozní záloha + budoucí vozy pro provozní zálohu
* Vozy, s nimiž lze počítat pro vlaky linek S4, S41, S42 a R40
