Trať BP - 24H timetable

okoun

Pokladník
Rozmanitost drážních vozidel ve stanici Hanušovice. 831 183 jako Os 3639 do Lichkova (odtud jako Os 3657 do Štítů), Berta s Balmíkama jako osobák na rameni Šumperk - Hanušovice a Brejlák s jeho modrou soupravou, jako spěšňák mezi Dolní Lipkou a Šumperkem.
Open Rails 2021-07-21 08-40-00.jpgOpen Rails 2021-07-21 08-47-37.jpgOpen Rails 2021-07-21 08-48-20.jpgOpen Rails 2021-07-21 08-48-25.jpgOpen Rails 2021-07-21 08-48-35.jpgOpen Rails 2021-07-21 09-10-24.jpgOpen Rails 2021-07-21 09-11-42.jpg
 

okoun

Pokladník
Zdalipak někdo z Vás pozná, jaký potenciální problém se skrývá v tomto snímku? Předpokládám, že to není jednoduché odhadnout, proto vám to rovnou prozradím.
Vzhledem k tomu, že se do cca 6 měsíců očekává návrat vlaků na trať 240, bude nutné zajistit motorové vozy pro vozbu nejen osobních vlaků na rameni Brno - Jihlava - Havl. Brod. Ti bystřejší již tuší, že problém je v tom, že nemám ani z daleka tolik motoráků pro zajištění vozby na zmíněném rameni. Vozy řady 842 mám 4 (011,017,034,035), vozů 850 mám 11 (001,012,015,018,025,029,030,032,040,041,050), vozů 851 je poskromnu, jsou 2 (020,021). No pak jsou to samozřejmě vozy 852/3, těch je celkem 6 (005,006,021,022,025,026) , pak jsou tu kredence, 830/831, ty jsou 4 (053,153,113,183). Radno také zmínit vozy 854, těch je kupodivu 6 (002,014,021,027,029,206). Krabky, to jest 809,810,814 ty do tohoto nepočítám, jsou pro vozbu těchto dlouhých osobáků zcela nevhodné, no a navíc jich bude třeba jinde. A s vozama 843 můžu počítat tak jako napůl, u těch nikdy nevím, zda to nezalomí někde na štrece. Tzn. že chci-li zachovat provozní zálohu v podobě alespoň tří vozů (kandidáty jsou 853 025, 854 029, 854 002) musím hluboce uvažovat. Současné provozní zálohy (830 153 a 853 026) lze počítat jako minimum, jenž se se započetím provozu na trati 240 bude nutné navýšit nejméně o ten samí počet. Tož co včil? Třeba něco vygómu časem. A kdo by se tázal, co že zamýšlím s vozem 854 021, nechť se nechá překvapit. :)

* Vozy, jenž jsou nyní již užívány na vozbu pravidelných vlaků
* Vozy určené pro výkony mezi Letohradem a Hradcem Králové
* Momentální provozní záloha + budoucí vozy pro provozní zálohu
* Vozy, s nimiž lze počítat pro vlaky linek S4, S41, S42 a R40
Open Rails 2021-07-21 06-18-31.jpg
 

okoun

Pokladník
Tak tento pohled se nám na nějakou dobu dlouho nenaskytne. 350 003, byla nahrazena na turnuse 350 014. 350 003 měla dnes ráno nepříjemnou zastávku u Modřic, když došlo k roztržení a následné destrukci jednoho z trakčních motorů. Open Rails 2021-04-21 08-08-37.jpgOpen Rails 2021-04-21 08-34-39.jpgOpen Rails 2021-04-21 08-37-04.jpg
 

okoun

Pokladník
Vzhledem k událostem minulých dní jsem rozhodl o radikálním opatření:

Na jednokolejných úsecích: Znovuzavedení výpravy výpravčím z každé dopravny o dvou a více kolejích, platné pro všechny vlaky a PMD.
Na vícekolejných úsecích, vyjma koridory: Do všech výhybek maximální rychlost 20km/h, platné pro všechna drážní vozidla jedoucí po daném úseku.
Na koridorových tratích: Maximální rychlost průjezdu výhybkama 40km/h. -//-

Opatření budou platná do doby, než se prošetří mimořádné události minulých dní a nebude sjednána náprava.
Open Rails 2021-08-04 10-01-28.jpgOpen Rails 2021-08-04 10-17-27.jpg
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Opatření budou platná do doby, než se prošetří mimořádné události minulých dní a nebude sjednána náprava
"vo*e" s prominutím. :) Jaká náprava. když německý fíra projede červenou a svádí to na špatné zabezpečení ČD, to už je snad úchylka.
Za mých časů na dráze. Vše šlapalo dokud fungovala automatika. Pak když při výlukách bylo vypnuté zabezpečovací zařízení a najednou byl problém. Ti lidé řídící dopravu na hubu neuměli jezdit a nastaly nehody. Ale projetí návěstidla za normálního provozu a svádět to na špatné zabezpečení, tak to je na Chocholouška. Sice podrobnosti znám jenom z tisku. Ale stejně, projetí stůj je neomluvitelné i kdyby tam bylo mechanické návěstidlo. Když jsem byl na dráze, všichni mi vštěpovali, že tady zmýlená neplatí. Projedeš červenou a jdeš od válu, tedy pokud nenásleduje smrt.
 

okoun

Pokladník
Špatné zabezpečení je věcí SŽ. Ti na celou infrastrukturu serou a podle toho to vypadá. Už dávno tam mohl být alespoň přenos kódů návěstidel pro opakovač. Nemluvím pak o tom, že už desítky let se "plánuje" zdvoukolejnění inkriminovaného úseku. Obvinit mrtvého fíru je strašně jednoduché a jak známo, žádná nehoda nemá jen jedinou příčinu. Vždy je to souhra okolností.
 

okoun

Pokladník
Rychlík linky R8 projíždí výhybkama po průjezdu stanicí Blažovice. Snímek zachycuje vlak jen pár chvil před tím, než došlo k přetržení hadic mezi lokomotivou a vágóny. Poprvé za hoodně dlouhou dobu je k vidění rychlík zastavující v Holubicích (a díky opatřením nejen tam).

Edit: Došlo k úpravě a jízda po hrotu výhybky je možná až rychlostí 80Km/h, proti hrotu do odbočky 20km/h, proti hrotu přímím směre 30km/h. Open Rails 2021-08-05 11-52-53.jpg
 

pikla

Začátečník
"vo*e" s prominutím. :) Jaká náprava. když německý fíra projede červenou a svádí to na špatné zabezpečení ČD, to už je snad úchylka.
Za mých časů na dráze. Vše šlapalo dokud fungovala automatika. Pak když při výlukách bylo vypnuté zabezpečovací zařízení a najednou byl problém. Ti lidé řídící dopravu na hubu neuměli jezdit a nastaly nehody. Ale projetí návěstidla za normálního provozu a svádět to na špatné zabezpečení, tak to je na Chocholouška. Sice podrobnosti znám jenom z tisku. Ale stejně, projetí stůj je neomluvitelné i kdyby tam bylo mechanické návěstidlo. Když jsem byl na dráze, všichni mi vštěpovali, že tady zmýlená neplatí. Projedeš červenou a jdeš od válu, tedy pokud nenásleduje smrt.
Zdravím Vás
a osměluji je podotknout, že ten německej fíra byl nejspíš plzeňák jako poleno - mají ten rychlík v turnusu a nastupujou na to tuším ve Schwandorfu. Akorát mašina je německá...
 

pikla

Začátečník
Amen. S respektem podepisuji. Za léta služby jsem poznal mnoho strojvedoucích a v 98 procentech to byli Strojvedoucí s velkým S. Teď mi ale připadá, že čím víc různých vymožeností jim má ve službě pomáhat, tím je těchhle mimořádností a tragických nehod jaksi víc...
Ale jo, vinen. To byla jenom teorie. Já reagoval jen na hlášku okouna. Vše je totiž v lidech. A také v technice, která může selhat. Tak nač stávkovat v OR. Nehody byly a nehody budou. Jen aktuálně jsou častější. Ale problematiku znají jen aktivně činní.
 

Tom Kanka

Signalista
Naprostý souhlas!
Viz ta papouškovaná argumentace jednokolejkou a chybějícím přenosem návěstí. V Českém Brodě vloni ti kódovalo a je tam dokonce trojkolejka ... ;)
 

Tom Kanka

Signalista
Ale jo, vinen. To byla jenom teorie. Já reagoval jen na hlášku okouna. Vše je totiž v lidech. A také v technice, která může selhat. Tak nač stávkovat v OR. Nehody byly a nehody budou. Jen aktuálně jsou častější. Ale problematiku znají jen aktivně činní.
Naprostý souhlas, jsme jenom lidi. Každý může udělat chybu, a kdo si myslí že jemu se to stát nemůže, je na nejlepší cestě aby jí udělal.
Ještě k té papouškované argumentaci jednokolejkou a chybějícím přenosem návěstí: V Českém Brodě vloni ti kódovalo a je tam dokonce trojkolejka ... ;)
 

Šnek

Vlakvedoucí
Špatné zabezpečení je věcí SŽ. Ti na celou infrastrukturu serou a podle toho to vypadá. Už dávno tam mohl být alespoň přenos kódů návěstidel pro opakovač. Nemluvím pak o tom, že už desítky let se "plánuje" zdvoukolejnění inkriminovaného úseku. Obvinit mrtvého fíru je strašně jednoduché a jak známo, žádná nehoda nemá jen jedinou příčinu. Vždy je to souhra okolností.
I kdyby byl na trati autoblok s přenosem návěstidel u německý mašiny Herkula by to bylo jedno. Ten bohužel není naším zabezpečovačem vybavenej. Proto má na našem území povolenou rychlost jen 100km/h. Takže tam laicky řečeno na našem území funguje jen tlačítko bdělosti.
 

okoun

Pokladník
Křižování v Silůvkách. Teď už v TT dost ojedinělý obrázek, vzhledem k nedostatku motorových vozů. Na spoustu výkonů psané pro 850/842 jsou nasazovány motorové loko. 742 případně 735. "Kvatra" jsou jen 4 (všechny nasazeny) a 850tky jsou volné už jen 2.

Open Rails 2022-04-09 06-06-40.jpg
 

okoun

Pokladník
Na osobáčku Os 4105 kousek za Černovicama potkávám spěšňák (Sp 1724 Hruškovice), jedoucí ze Slavkova u Brna, což je můj cíl cesty. A jde tu i vidět, jak málo motorových vozů mám k dispozici. A to už teď nevím jak pokrýt S2 a S3, protože mám jen 3 soupravy 560 a 3 WTB plechovky. Open Rails 2022-06-13 10-31-25.jpgOpen Rails 2022-06-13 10-31-28.jpg
 
Nahoře