Trať BP - 24H timetable

okoun

Posunovač
Mám pro vás anketu, budu teď přiřazovat jména konkretním vlakům. Jsou 2. možnosti:
1. možnost: Všechny EC bez rozdílu směru budou prostě Metropolitan (Nebo tak něco, je to jen příklad)
2. možnost: Jména vlaků budou různorodá( EC 180 "Bedřich Smetana", EC 182 "Jára Cimrman")

A to samé potom s rychlíky na R8, R9, R13, R14, R15 atp. A také některé spěšňáky dostanou jméno. :)
Open Rails 2020-03-16 04-42-08.jpgOpen Rails 2020-03-14 10-45-26.jpg
 

danci

Cestující
Mám pro vás anketu, budu teď přiřazovat jména konkretním vlakům. Jsou 2. možnosti:
1. možnost: Všechny EC bez rozdílu směru budou prostě Metropolitan (Nebo tak něco, je to jen příklad)
2. možnost: Jména vlaků budou různorodá( EC 180 "Bedřich Smetana", EC 182 "Jára Cimrman")
Dávam možnosť 2, bude to rozmanitejšie. :)
 

Venny

Provozní technik
Samozřejmě. Je to zajímavější.
Tady zavedli při poslední velké "optimalizaci" jeden jediný název - Ex--- Západní expres. Jedno jestli jezdí do Chebu nebo do Mnichova - pokud se nepletu. Aby byl chaos umocněn: hodně lidí má ještě pojmenování "Západní expres" ztotožněno s nezapomenutelným vlakem Praha - Plzeň Cheb - Norimberk - Paříž. Ten byl tak slavný, že se vyskytoval v několika filmech. Jako správný Ex stál pouze v Plzni, Mariánkách a v Chebu... A to ještě byla vyloučena vnitrostátní přeprava M.L. - Cheb, nevím už, zda v celém vlaku nebo jen ve vozech pokračujících dále přes hranice.
 

okoun

Posunovač
Tak i trochu toho stejnosměru. :D Pravidelný osobák v podání Peršana a vozů Bdt , no a posilový osobák v podobě Žabáka. Na druhé fotografii je patrný R 839 "Edvard Beneš", vedený 362 001. :)
Open Rails 2020-03-24 09-50-41.jpgOpen Rails 2020-03-24 09-50-04.jpg
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Co dělá v Hranicích Žabotlama?
V šedesátých letech jezdila pravidelně osobáky Olomouc - Nový Bohumín po dluhonické spojce mimo Přerov. :)
V době nedávno minulé jako olomoucká mohla i občas zaskočit místo 460 na ValMez (viz 2.nástupiště).
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ten první případ je mi znám. :) Ta doba nedávno minulá mi byla neznámou. :) Nebyly tyto soupravy vyrobeny přímo pro trať Ostrava - Přerov? Tipuji tak kvůli stanovišti strojvedoucího na opačné straně a levostranném provozu na této trati?
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
To bylo vyrobené pro trať Praha - Pardubice. A stanoviště na opačné straně bylo z důvodu, že vpravo sedával vlakvedoucí a obsluhoval dveře. Alespoň tak to někdo vysvětloval, když jsem pracoval na ONJ. Jenomže nádražáci si rádi vymýšlí, tak je to jen nepodložená zpráva. Když jsem nastoupil v roce 1976 do dílen na ONJ, tak tyto jednotky zrovna stahovali z Košic a Bohumína. Takže v Bohumíně do té doby jezdily. Pak je tam nahradily nové EM488 a tyto staré křápy dostala Praha všechny.
 

okoun

Posunovač
Na trati mezi Bohumínem a Starým městem u Uherského hradiště, mám psány hned 4 Žabáky. :D Dva jezdí mezi Hranicemi a Suchdolem, jeden jezdí mezi Starým městem a Přerovem a jeden jezdí mezi Bohumínem a Hranicemi. :) (Takže Os 33xx, Os 42xx, Os 34xx). Původně jeden z nich byl určen pro osobáky mezi Nezamyslicemi a Přerovem, ovšem tam mi stačí jedna souprava a tudíž tam jezdí Peršan a bdt. Já se právě inspiroval v dávných dobách, kdy tyto tehdy pokrokové jednotky jezdili kolem Přerova a Bohumína jak píše Bob. :)Open Rails 2020-03-26 07-05-50.jpg
 

okoun

Posunovač
Na prvních dvou snímcích lze vidět R 940 "Gurmán" (Brno - Havl. Brod - Kolín) a R 844 "Dlouhán" (Brno - Pardubice - Kolín) a na poslední fotce je vidět Os 5900 (Havl. Brod - Čáslav - Kolín) ve své výchozí stanici. A kdo podle indícií správně určí vlak, který odjel ve 14:21 pod mým vedením? :D
Open Rails 2020-03-29 01-52-14.jpgOpen Rails 2020-03-29 01-52-04.jpgOpen Rails 2020-03-29 09-32-26.jpg
 

okoun

Posunovač
Po delší výluce se mi vrací vlaky na traťový úsek mezi Brnem a Křenovicemi. Pravidelné osobáky tam začnou opět jezdit již zítra. :) Zde jest snímek z testovací jízdy, těsně před Brnem. A od pondělí budou také v provozu osobáky a spěšňáky (4. páry denně) do Slavkova. :D
Open Rails 2020-04-03 11-45-00.jpg
 

okoun

Posunovač
Tak už jezdíme až do Křenovic. A aby toho nebylo málo, na jediné soupravě 560 kterou mám k dispozici se projevila vážná závada a musela být nahrazena. Na fotce je tak vidět náhradní úvraťová souprava. Naštěstí kvůli koroně mám 2 plecháče volné, čili nebyl problém nasadit. Snad se mi do měsíce 560 vrátí. :)
Open Rails 2020-04-04 04-27-01.jpg
 

okoun

Posunovač
Tak po asi měsíci jsem se dokopal(alespoň na něco ta karanténa je)dodělat Os mezi Slavkovem a Brnem. A dnes na vás mám hned 2 dotazy. :D Byl by zájem o protažení TT až k Šumperku a přes Zábřeh na Moravě do Třebové? Nevím jestli jsou tam nějaké zajímavé soupravy či výkony, ale každopádně to TT obohatí(a mě přivede do "blázince"). A pak bych rád věděl, zda někomu vyloženě vadí obraty stylem "§forms" a "§triggers", nebo jste za to naopak rádi? Předem díky a pro zajímavost, na snímku lze vidět Os 4170 a rychlík, jehož číslo jsem zapomněl, ve stanici Brno, Slatina. :)
Open Rails 2020-04-06 06-18-59.jpg
 

okoun

Posunovač
Ten řidičák co tu je na fotce, je celkem fajn, trochu mě na něj mrzí ta dynamická brzda, ale to je "maličkost". Osobně bych dal přednost novému modelu 842. :D O zvucích a kabině pro 842ky se ani nebavím. Je to takové aby se neřeklo, že mám všude jen "Krokouše". :DOpen Rails 2019-03-24 01-53-59.jpgOpen Rails 2020-04-04 11-02-43.jpg
 

Plexi

Signalista
Já si spíš myslím, že model 842 s nějakým FG a převlečený do současných barev by mohl mít ještě šanci. Totéž s modelem 460.
Osobně si myslím, že pěkné textury udělají ze zastaralého modelu relativně použitelnou věc. Vycházím z příkladu zmenšenin od MTB, kde se pěkně provedenou patinou zamaskuje leckterý nedostatek.
 

okoun

Posunovač
Já bych třeba byl rád za 842 jak píšeš s novými texturami atp., ale rozhodně v klasické nátěru, ne v Najbrtu. :D Ale jinak si myslím, že máš pravdu, textury udělají fakt hodně, no a pro mě hrozně důležité je i chování, zvuky a fyzika toho daného modelu. :)
 

okoun

Posunovač
Už mám propojené linky R11(Brno - Šumperk) a R12(Brno - Pardubice - Kolín). Plus jako bonus pro sebe jsem zapsal osobáky mezi Dolní Lipkou a Šumperkem. Ještě pro moji osobní spokojenost musím dotáhnout osobáky z Dolní Lipky do do Štítů. :) Na S55(Šumperk - Dolní Lipka), jezdí 3 soupravy z toho dvě vedené vozy 851 a jedna vedená vozem 831. A do štítů se počítá s jedním vozem 831. :)
Open Rails 2020-04-10 10-02-20.jpgOpen Rails 2020-04-10 10-58-02.jpgOpen Rails 2020-04-10 08-55-15.jpg
 
Nahoře