Josef Vogeltanz
Pomocník strojvedoucího
Přesto u vývoje, konstrukci a na technologii elektrických lokomotiv pracuji již 35 let.Jak píšu, nepochopil jsi, jak funguje lokomotiva, jen jsi mi to potvrdil.
Já je neohýbám, tohle vytýkám jiným.Tak proč jsi ji tedy ohnul?
Ano mez adheze je skutečně omezení, ale rozhodně ne jako max,. rychlost administrativní (provozní). Mez adheze vyplývá z fyzických vlastností vozidla.A to je ta chyba.
Úplný nesmysl. Krom toho, tady nejde o adhezi, ale o chybnou trakční charakteristiku. Adheze je stejně jako maximální rychlost nějaké omezení (jedno je fyzikální, druhé je provozní), obálka pro vlastnosti vozidla. Ani jedno z těch omezení není přímo dáno trakčním motorem a neznamená to, že za tou obálkou nastane vakuum.
Trakční charakteristika vozidla (ty jednotlivé křivky) ukazuje přirozenou charakteristiku trakčního motoru převedenou z Mk - omega do Tažná síla - rychlost.
Motoru je úplně jedno, jestli je přimontován k dvojkolí lokomotivy nebo na zkušebně k dynamometru, on se o nějakou adhezi nezajímá a rozhodně v nižších otáčkách (rychlostech) nezvadne, aby zabránil překročení adheze, jak to máš ve svých charakteristikách.
Trakční charakteristika vozidla je trakční charakteristikou vozidla, ne jen motorů. proto se do záhlaví každé TCH zapisuji parametry, které se tom podílí. Např. druh napájení, střední prům. ojetí kol., převodový poměr, použité motory a jejich parametry v hodinovém a trvalém režimu. Motory samotné v trakční charakteristice mají ještě svoji proudovou charakteristiku.
Tak to asi nepůjde o totožné lokomotivy.Úvaha k zamyšlení. Máš tebou naladěné naprosto totožné lokomotivy. Jedna má hmotnost 70 t, druhá 90 t. Protože mají rozdílné hmotnosti, budou mít každá i rozdílnou maximální tažnou sílu.
Protože budou mít odlišnou hmotnost, budu mít obě i odlišnou mez adheze. Hmotnost u adheze hraje dost významnou roli. Z toho důvodu nebudou trakční charakteristiky (jako celek) takových lokomotiv stejné.Tvými postupy budou mít tyto lokomotivy dvě rozdílné trakční charakteristiky (odlišné matice hodnot F-v v engu), které budou respektovat omezení adhezí.
Ale proč? Copak se na těch lokomotivách něco měnilo v rámci trakčních motorů? Neměnilo! Obě charakteristiky (ty křivky) musí tedy být totožné.
Tak proč ty křivky ohýbáš a snažíš se tam nacpat omezení adhezí. To jsou dvě naprosto nezávislé věci.
To jsem tě měl za fundovanějšího člověka ( podle příspěvků v minulosti).
Tenhle spor vzniknul vlastně z malichernosti. V engu od Acatuse jsem uveden jako spoluautor. Ale protože s obsahem nesouhlasím, ozval jsem se. A kromě připomínky jsem chtěl vědět i jakým způsobem k hodnotám trakčních charakteristik došel. Jinými slovy já "Nemáš ty hodnoty v pořádku, jak si k nim přišel?" A odpověď? " Ty to máš taky blbě".