Pomoc s rozhodnutím mezi OR BP a 321

Knedlik

Začátečník
Ahoj všichni, přeji hezký den. Už delší dobu uvažuji že začnu hrát Open Rails, ale je docela obtížné nainstalovat jak tratě, tak i vlaky. Proto jsem se rozhodl, že si koupím placenou CZ trať, ale nemohu se rozhodnout mezi BP a 321. Poradí mi prosím někdo která trať je lepší? Zajímám se hlavně o to, která má větší trainset a která je lepší po stránce tratě samotné. Předem děkuji za odpověď. -Knedlik
 

poison

Pomocník strojvedoucího
Knedlíku kup obě, neprohloupíš a HLAVNĚ, nebudu to dvakrát opakovat, HLAVNĚ čti přiložené návody.
 

Lukyn-CZ

Provozní technik
Souhlas, kup obě! Každá má nějaké plus i mínus, ale obě stojí za těch pár kaček...
Trainsety má každá spíše základní, většinu vozů a lokomotiv si postahuješ zdarma po netu.
 

Knedlik

Začátečník
Knedlíku kup obě, neprohloupíš a HLAVNĚ, nebudu to dvakrát opakovat, HLAVNĚ čti přiložené návody.
Děkuji za odpověď, jen mám ještě jednu otázku. V sekci stránky pro trať 321 ‘Získání tratě’ je že je kompatibilní jen s MSTS. Je to pravda nebo jí mohu koupit i když mám jen OR?
 

Josef Vogeltanz

Průvodčí
OR je mladší brácha MSTS. Nosí po něm kalhoty, boty i kabáty. A taky tratě, často i vozidla. Zbyněk sice BP přestavuje, ale ani o ní se nedá říci, že je určena vysloveně pro OR, stejně tak jako není problém drandit po 321. Hlavně jak píše Poison - důkladně přečti návody. Jejich autor si dal námahu, aby všechno klaplo, tak tu jeho námahu nepromarni.
 

Petr Šimral

Posunovač
321 nemá trainset upravený pro OR, zatímco BP ano.

BP je laděna spíše do období cca roku 2000 s občasnými výjimkami, 321 je laděna do roku 2018.

BP je věrnější sklonově, 321 je spíše placatější.

BP je méně náročná na výkon počítače.

BP má stále viditelný vývoj, u 321 se obávám, že autor již tvorbu ukončil.

A za ty prachy kup klidně obě :)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Podle Trainsetu tratě nevybírej. Vlaky jsou jen takový malý bonus, aby bylo s čím hned jezdit. Je to jenom o těch tratích. Kompatibilita s Openrails je jenom v tom, že jsou tam přidány soubory návěstidel ve složce Openrails a pak jeden zapsaný řádek pro OR, aby se osazené lesy nerozrůstaly do kolejí, jak se dělo. Ladění vozidel pro OR mám jen v takové divoké beta verzi, podle tehdejších doporučeních od Alcaponeho. Upravené brzdy, aby souprava neodbrzdovala nekonečně dlouho a umělého navýšení výkonu o víc než polovinu, jinak se vozidlo rozjíždí nekonečně dlouho. Ale někde jsem na výkon zapomněl, například u jednotky 640, 650. Chtěl jsem vyzkoušet jízdu z Brna do nových Hustopečí a na těch 160 jsem se rozjížděl přes několik stanic. Tak jsem udělal porovnání v MSTS, pro které jsou tyto jednotky naladěné a pro OR bylo nutné zvýšit výkon z 819 na 1400kW Pak už se to chová podobně. Je to provizorium do doby, než tyto mašiny někdo naladí přesně. Jinak by se v OR opravdu nedalo jezdit.
 
Nahoře