CZSK verze 1.2

Mikeš

Začátečník
Za souprava na obrázku, tady nešlo o to co tam jede. Ale je to test monitoru pod F4, jestli ukáže rychlost 160. Závěr je takový, že já to mám v trati správně a chyba je v ladění té testovací162 s Regiojetem, že na monitoru nezobrazuje rychlosti nad 120 km/h. Proto jsem to sem dával. Opravili jste to? Nebo alespoň analyzovali chybu?
Zdravím, problém bych viděl nejspíše v zápisu soupravy (v .con souboru), kde je parametr MaxVelocity. Mrknul jsem do zápisu 162115+8xAmpz.con a parametr MaxVelocity je nastaven na hodnotu 33.33333 (přepočteno na kilometry za hodinu to činí 120). Po přepsaní na hodnotu 38.88889 (140 km/h) mi monitor ukazoval na trati s maximální traťovou rychlostí 160 km/h rychlostní limit 140 km/h.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Mrknul jsem do zápisu 162115+8xAmpz.con a parametr MaxVelocity je nastaven na hodnotu 33.33333
Tak tohle by mne nenapadlo. Consisty vytvářím už pomalu 20 let a žádný podobný problém. Možná že tohle umožňuje TSRE5. Anebo původní consists byl s loko 163 a přepsalo se to na 162. Ale dobré vědět, protože také občas pro testy přepisuji consisty za jinou lokomotivu.
Díky.
 

Meda

Skladník
Zdravím,
vytvořil jsem si jednoduchou aktivitu na trati BP (po úpravě podle pokynů k nové verzi) a vlak hráče z dodaného trainsetu RJ. Vše v pohodě. Jen mám malý problém : pokud uložím aktivitu, když je vlak hráče v jízdě v režimu ARR a ve výkonu, tak po načtení uložené pozice dojde po několika vteřinách jízdy k zásahu HV (s odkazem na prokluz kol) a k obnovení jízdy je nutno zastavit a znova "nahodit" loko.
 

paashi

Cestující
Tak tohle by mne nenapadlo. Consisty vytvářím už pomalu 20 let a žádný podobný problém. Možná že tohle umožňuje TSRE5. Anebo původní consists byl s loko 163 a přepsalo se to na 162. Ale dobré vědět, protože také občas pro testy přepisuji consisty za jinou lokomotivu.
Díky.
Zápis max. rychlosti v consistu je už i v původním ORTS a má jednoduchou úlohu - kdyby někdo počítal brzdné procento a nevyšla mu zábrzdná vzdálenost pro daný vlak, může omezit rychlost právě consistem. Bere se minimum z consistu, z lokomotivy a ze všech vozů. Snad to dává smysl.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Lepší to je, ale proč se vám nelíbí ty mé koleje? Já budu muset jít do terénu a nějakou tu kolejnici vyfotit z blízka. :)
Každý stavitel tratí má své pohledy na železnici. Například Martin s 321 ji viděl tak jak jí ztvárnil. Použil štěrk, který se mu líbil včetně kolejnic. A já svou vidím zase tak jak ji vytvářím. Prostě koleje mého výběru a pod nimi musí být náspy se štěrkovým ložem. To je můj podpis. Snad po 18 letech prací a trpělivosti na to mám právo. :) Ale jak jsem psal, jsem ochotný se přizpůsobovat novým věcem. Klidně bych šel do toho, abych označil koleje, kde se nemá zobrazovat trolejové vedení. To je velmi důležitý úkon, který by posunul tuto hru blíže realitě. Kdyby se podařilo i správné zalomení troleje podle sloupů TV. Šel bych do úprav. Sice by se muselo vymyslet, aby zásahy byly někde bokem, aby se v MSTS editoru daly tratě dál načítat a pokračovat ve stavbě.
 

okoun

Pokladník
Domnívám se, že mnohem více než vzhled kolejí (jakkoli je důležitý), je nyní ,mnohem více žádoucí to co píše pan Šemora, tzn. aby šlo jednoznačně označit kolej S a BEZ TV.
 

Mikeš

Začátečník
Zdravím. Chtěl bych se zeptat, zda se to děje jen mně nebo i někomu jinému, popřípadě jestli o tom vývojáři vědí? Při stojící nahozené lokomotivě, která je zabrzděna přímočinkou na 100%, se při přepnutí režimu řízení do A a následného přepnutí z režimu jízdy V do P hra zasekne a asi po pěti vteřinách spadne. Pokud se to již někde řešilo nebo o tom vývojáři vědí, tak se omlouvám za zbytečný příspěvek.
 

paashi

Cestující
Domnívám se, že mnohem více než vzhled kolejí (jakkoli je důležitý), je nyní ,mnohem více žádoucí to co píše pan Šemora, tzn. aby šlo jednoznačně označit kolej S a BEZ TV.
Tady je otázka, zda by byli stavitelé tratí ochotni opustit MSTS editor, či nikoliv, případně jakým způsobem by se měla informace uložit (tzn. zda v tdb, nebo někde paralelně), jak ji editovat (upravit TSRE5 anebo projet všechny koleje a označit podobně, jako je tomu u kódování Mirelu) a zda to už nesloučit např. s informací o napáječkách, o úsecích bez napětí, o napájecí soustavě, atd. Sami vidíte, že je to celkem hodně rozhodování. Samotný návrh vyžaduje myslet dopředu (i dozadu kvůli kompatibilitě) a koncepčně. Realizace je podle mého tak na několik měsíců pro team lidí na full-time, tak, aby to neodradilo stavitele, nezrušilo kompatibilitu s vozovým parkem a hlavně aby to nerozbilo tratě. Už jen ten požadavek na vedení troleje podle sloupů je za hranicí toho, jak v MSTS přemýšleli.
Proto zatím zůstáváme na zemi a děláme to, co nás baví - lokomotivy a vozy. Proto se prosím zaměřte na zpětnou vazbu k nim, ať vychytáme mouchy a můžeme se vrhnout na další. Nerad bych tady živil diskusi, která by teď stejně nikam nevedla.
 

Icik

Signalista
Lepší to je, ale proč se vám nelíbí ty mé koleje? Já budu muset jít do terénu a nějakou tu kolejnici vyfotit z blízka. :)
Každý stavitel tratí má své pohledy na železnici. Například Martin s 321 ji viděl tak jak jí ztvárnil. Použil štěrk, který se mu líbil včetně kolejnic. A já svou vidím zase tak jak ji vytvářím. Prostě koleje mého výběru a pod nimi musí být náspy se štěrkovým ložem. To je můj podpis. Snad po 18 letech prací a trpělivosti na to mám právo. :) Ale jak jsem psal, jsem ochotný se přizpůsobovat novým věcem. Klidně bych šel do toho, abych označil koleje, kde se nemá zobrazovat trolejové vedení. To je velmi důležitý úkon, který by posunul tuto hru blíže realitě. Kdyby se podařilo i správné zalomení troleje podle sloupů TV. Šel bych do úprav. Sice by se muselo vymyslet, aby zásahy byly někde bokem, aby se v MSTS editoru daly tratě dál načítat a pokračovat ve stavbě.
Koleje si tam nechte svoje. Pražce a podloží vám nikdo nemění. Celá věc je jen o textuře hlavy kolejnice ACLEANTRACK2.ACE a ta vaše je prostě poplatná své době vzniku.
 

Jindřich

Cestující
Klidně bych šel do toho, abych označil koleje, kde se nemá zobrazovat trolejové vedení.
Tohle zase (narozdíl od kolegy) jako příliš velký problém nevidím, stanovíme-li si jasná pravidla.
Spíš bych ale z důvodu blížícího se vydání verze, která bude mít i Mirel opravdu si "čmuchající" návěstidla a podle nich se chovajícího se spíš možná zabýval tímto. Mám systém, jak to jednoduše zapisovat během jízdy (kóduje/nekóduje) a pokud má člověk aktivní připojení k internetu, tak se i hra pokaždé zeptá serveru, jestli nemá novou verzi. Pokud ano, tak ji stáhne a uživatel má stejné kódování jako autor.
Popřemýšlej o tom a není problém hned prozradit (samozřejmě soukromě), jak na to. A popřípadě dotáhnout mouchy.
 

Jindřich

Cestující
Zdravím. Chtěl bych se zeptat, zda se to děje jen mně nebo i někomu jinému, popřípadě jestli o tom vývojáři vědí? Při stojící nahozené lokomotivě, která je zabrzděna přímočinkou na 100%, se při přepnutí režimu řízení do A a následného přepnutí z režimu jízdy V do P hra zasekne a asi po pěti vteřinách spadne. Pokud se to již někde řešilo nebo o tom vývojáři vědí, tak se omlouvám za zbytečný příspěvek.
Nevíme, počkej na vydání update 1.2.1. Furt to brzdíme, protože pořád nejsme spokojeni a krom toho jsme přidali pár dalších vychytávek, ale velká většina chyb z release 1.2 je tam opravena. Je potřeba vyčkat.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Celá věc je jen o textuře hlavy kolejnice ACLEANTRACK2.ACE a ta vaše je prostě poplatná své době vzniku.
Tak tady je ta fotka. Proto se mi vaše ACLEANTRACK2.ACE nelíbila :) Byla moc světlá hnědá. I když do špinavo hněda ty kolejnice jsou.
kolej.jpg
Jinak bohužel, vše co je v tratích postavených v MSTS se modelovalo a texturovalo tak, aby to v MSTS bylo hratelné. Tedy žádná HD rozlišení textur. S tím se musíme buď smířit nebo vyrobit nové textury, což je asi nerealizovatelné. Také byla priorita, aby prostředí tratí nezatěžovalo hru tak, aby byl ještě i možný provoz vlaků. Vše musí být v rovnováze. I proto jsem tenkrát zavrhl modely trolejového vedení, protože přes zadrátovanou Prahu by už asi projet nešlo. I tak průjezd skrz a za Praha Libeň se už nenačítaly objekty a bylo nutné hru uložit, MSTS vypnout, znovu nahrát a loadnout uloženou pozici.
Ale já bych se soustředil na to, co je nejvíc a nejdéle viditelné. Tedy vyzkoušet i jemnější texturu štěrkového lože, vyřešit při převýšení kolejnic, aby se v obloucích na koridorových tratích nezobrazovala defaultní textura pražců. Návěstidla, ty má superdetailista Deterio kvalitní. Nástupiště. Jako nejpěknější zastávkové koridorové mi připadá stavebnice od Starého také z dob vzniku MSTS. Michal je už jednou opravoval pro velké množství polygonů, ale i tak ve hře problikává textura. Kdyby to šlo nahradit identickým modelem, tak se to přepíše všude. Mám rád i ta jeho zábradlí. To je skutečná trubka a ne jen alfakanál. Vše co je v blízkosti lokomotivy vlaku hráče by mělo být kvalitní. Domečky už tolik nevadí. Tedy kromě nádražních budov. A to co je nalepené u kolejí.
Ale všechny změny do trati je nutné nejprve konzultovat. Já jsem například nedávno dával do trati i noční textury náspu, aby byly i v noci jako by nasvícené od světelného smogu. V MSTS OK, ale v OR to moc svítilo. V MGI jsem to ještě nezkoušel. Asi by bylo dobré to sladit.
 

Icik

Signalista
Já osobně se nebráním tomu, aby vznikla další generace OR CZSK nadšenců. Pokud bude mít někdo pěkné textury např. kolejí, může je zveřejnit a každý si napíšeme názor. Pokud se shodneme, můžeme to dát do veřejného balíku respektive autorovi tratě se to nebude už zaměňovat.
 

Icik

Signalista
Na známých stránkách msts-rw.cz bude zanedlouho ke stažení Update 1.2.1.
Zde jsme se hlavně soustředili na opravení všemožných chyb a nesouladů. Optimalizovala se fyzika prokluzu u ARR a další funkce jako například automatická parkovací brzda. Našel se ale i prostor pro nové funkce fyziky brzd a brzdičů. Každý vůz může mít nadefinované své zpoždění reakce brzdového ústrojí a to se promítne i do techniky brzdění vlaku. Byly přidány i možnosti "mrtvých zón" pro brzdič BP1, které simulují skutečné chování tohoto brzdiče. Více o nových funkcí se dočtete v manuálu pro Update 1.2.1.

Pozor! Je nutné stáhnout a přepsat všechny soubory v balíku "Potrebné textury do trate". Samozřejmostí je také aktualizovaný trainset "RegioJet Pack pre OpenRails MG CZ/SK".

Příjemnou zábavu přeje tým CZ/SK OpenRails!
 

Jindřich

Cestující
UPOZORNĚNÍ
Stále nebyl kompletně vyřešen problém s ukládáním všech veličin při uložení hry. Pokud si hru ukládáte, dělejte tak pouze v nulové rychlosti. Na řešení pracujeme.
Update 1.2.1 je již na webu u Dominika aktuální.
 

lukasj

Začátečník
Možná by to chtělo malinko stáhnout kontrast :D
-
V nespecifikovaných situacích se mi už několikrát stal nějaký bug, kdy se mašina propadne někam do Matrixu.
Viz screeny.

 

Lukyn-CZ

Signalista
Ahoj!
Dnes jsem zkoušel novou verzi (1.2.1) a mám menší problém. Jedu s RJ Opava - Praha. V Hranicích na Moravě, po zastavení u peronu, hru uložím.
Po opětovném načtení však nefunguje lokomotivní brzda a mašina zustává zabržděná. Nepomáhá ani odbržďovač, ani resetování brzd.
Setkal se s tím ještě někdo, nebo je chyba u mě? Lokomotiva byla při ukládání hry v režimu AUTO, a přepnuta do NEUTRAL.
Předem děkuji za rady...
 

TrainDriver

Cestující
Tento istý problém mám aj ja.. Písal som Icikovi.. tak čakám na odpoveď.. Neviem čo to môže byť.. nepomáha nič.. Keď si to vyriešil.. tak žiadam o pomoc.. Diky :)
 
Nahoře