CZSK verze 1.2

Jackal2154

Začátečník
Když už jsme u těch dotazů.. Stává se mi, hlavně v týhle verzi OR, že první rozjezd je normální, a když chci začít brzdit, tak se naplní brzdy, ale už se nikdy nechtějí odfoukat. Všechny vagóny + loko zůstanou na X barů, a jedině švih je dokáže zachránit. Bohužel, když švih opustím, tak během... Řekněme tří vteřin se zase všechny vagóny naplní... Je to problém verze, nebo už neumím odbrzdit :D
- Inicializace brzd všechno anuluje, ale když jednou zabrzdím, tak zase neodbrzdím.. Klidně mohu udělat i videozáznam, kdyby někdo chtěl..
 

Jackal2154

Začátečník
Klidně udělej video a ať tam je diagnostika vzduchu F5 + 3xF5.
Tak jsem to teď zkusil, a jako na potvoru to funguje jak má. Ale nahrával jsem pouze sólo rj. Hádám, že "cizí" nákladní vagóny budou potřebovat upravit soubory, aby do budoucna fungovali správně..
Ale pořád mi příjde, že to plní moc rychle.. V originálu to tak rychle nevyskočí, zdá se mi.
 

Jindřich

Pokladník
Tak jsem to teď zkusil, a jako na potvoru to funguje jak má. Ale nahrával jsem pouze sólo rj. Hádám, že "cizí" nákladní vagóny budou potřebovat upravit soubory, aby do budoucna fungovali správně..
Ale pořád mi příjde, že to plní moc rychle.. V originálu to tak rychle nevyskočí, zdá se mi.
Tahle mašina byla vydána s packem RJ vozů se kterými jezdí a určitě ne na tahání náklaďáků. Vozy musí mít správné lazení, jinak nikdo za nic neručíme.
Plnění vysvětlí Jirka.
 

Jindřich

Pokladník
Tak jsem to teď zkusil, a jako na potvoru to funguje jak má. Ale nahrával jsem pouze sólo rj. Hádám, že "cizí" nákladní vagóny budou potřebovat upravit soubory, aby do budoucna fungovali správně..
Ale pořád mi příjde, že to plní moc rychle.. V originálu to tak rychle nevyskočí, zdá se mi.
A nainstaluj si ty fonty, achjo :(
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
vzor je...aj model rušňa, aj vozne aj kabina
Zatím mám jenom postahováno, dostanu se k tomu až o víkendu, ale už jenom náhled do adresářů. Proč vzniká dalších 50 commonů? Inc už nestačí? Nač je common.eng, common.wag, common.script.. To by do common.inc zapsat přece šlo také. Jak chcete klonovat ty tisíce vozidel, co existují. Vždyť takto se pak mohou dělat překlepy.
Dodnes nikdo nevysvětlil, proč něco směrované do common.inc je nefunkční a jiné normálně funguje. Například vozy kompletně. U laminátek mi nešly dát monitory ani brzdiče ani krokování. Jinde to jde. Ale ostatní inc laminátka přijala. Vozy tam nefungují vůbec. Pouze stažený balík nákladních z vašich stránek, ale jen za podmínky, že soubory inc nesmí být v adresáři Openrails. Pak se nezobrazí. Tedy jen v kořenovém adresáři vozidla. Ale osobní vozy nefungují ani takto. Po najetí na výkon po rozjezdu samotíží se souprava zastaví a celý vlak včetně lokomotivy začne na místě tancovat čardáš. Pustit do toho hudbu v rytmu, bylo by to i srandovní. U laminátky, když dám monitor nebo krokování nebo brzdiče do common.inc, tak po načtení hry je brzda ve švihu a půlvolant vytočený doleva v shuntech. A mašina na nic nereaguje. Nefunkční.
Já když se přepnu do nové verze MG CZ/SK, tak mi nestačí jezdit jen s pěti naladěnými vlaky, ale chci pak naklonovat vše. A proto jsou nutné i informace se šablonami. Ale určitě bych si život nekomplikoval stovkami commonů. Možná jenom jako pracovní verze pro vývoj. To bych pochopil.
 

Meda

Provozní technik
Ctrl+Shift + šipka nahoru/dolu. Ctrl+ tečka. Pokud něco nevíte, najděte si to v nastavení klávesnice, tam jsou úplně všechny (i ty co nemáte vidět ještě :D ).
Co se Mirelu týče, někdy do 14 dnů troufám si tipnout vyjde verze 1.3, která bude mít plnohodnotný Mirel jako měla kdysi "moje" verze 1.4.
Zdravím a děkuji za info i Jackal2154 za nápovědu cesty k návodu na Mirel - viz příspěvek 19 tohoto vlákna.
K tomu nastavení počtu náprav : když ho někdo (já) má jinak nadefinováno v Nastavení kláves OR, tak se pak blbě ptá ....... Sorry za OT. :confused:
Už všechno funguje.
 

Dodo

Signalista
Proč vzniká dalších 50 commonů?
No tak zas 50 ich nie je.
Ono ja nie som tvorca ladenia a však preto vzniklo common.eng - pre rušne, common.wag - pre vozne , common.script je pre TCS tie nemusí nikto používať tak si môže toto zmazať a však RJ kabína podporuje len tie TCS zatiaľ kým nebude Mirel potom bude možné sa zbaviť tejto zložky.
-Čo sa týka common.inc pokiaľ by v tejto jednej zložke malo byť všetko aj rušne aj vozne zas by sa nadávalo že je všetko v jednom priečinku prečo sa to neseparovalo.
-Čo sa týka vozňov cez include aj ja som rázne proti tomu, preto mám tie vozne spravené normálne do wag súboru. To som veľa krát poznamenal. Pokiaľ vo *.wag súbore nie je parameter Size a spriahla tak MSTS AE tieto vozne totálne s prepáčením dod*be.
- Ono až včera sa na to prišlo, mašiny, ktoré majú v engu CombinedControl tak sú nefunkčné teda niektoré. Napr. ZSSK 350 chýba kontrolér v polohách X a B ale do výkonu ide. Taká ČD 162 040 WTB ide zdvihnúť zberač, zapnúť HV ale nejde do výkonu. Problém bude v tom CombinedControl ale tak chalani opravia. Tak ako aj stavitielia tratí, modelári, skinári majú chyby vo svojej tvorbe tak aj tu niečo zablúdi a do ďalšej aktualizácie sa snáď opraví.

No a čo sa týka nefunkčných vecí v include a engoch. Už dávnejšie ešte keď bolo len Stabilné OR bol ten problém že include muselo mať nejakú štruktúru a veci ako monitor, TCH , ovládanie a pod. museli byť v engu nejak zoradené. Väčšinou to stačilo dávať do poradia ako je v klasickom Engu.
Ale v samotnom include súbore musí byť vždy 1.riadok voľný.
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Tak jsem to teď zkusil, a jako na potvoru to funguje jak má. Ale nahrával jsem pouze sólo rj. Hádám, že "cizí" nákladní vagóny budou potřebovat upravit soubory, aby do budoucna fungovali správně..
Ale pořád mi příjde, že to plní moc rychle.. V originálu to tak rychle nevyskočí, zdá se mi.
Důležité je zkontrolovat nastavení v menu OR. Rychlost plnění musí být na 29psi a nesmí být zaškrtnuto "Opravit sporné parametry..." . Hodnoty plnění a vyprazdňování brzdového válce v eng/wag musí odpovídat režimu P tedy pokud nejsou přímo zadané pomocí nových funkcí pro dané režimy brzdění.
 

Jindřich

Pokladník
Zatím mám jenom postahováno, dostanu se k tomu až o víkendu ....
Zbyňku já jsem asi ve Tvém věku tak ve vší slušnosti, ale budu Ti tykat.
Udělal jsi obrovskou práci s tou tratí a s Tvým trainsetem, ale tím to všechno končí. Všechna arogance by měla jít stranou. Jak můžeš hodnotit práci týmu 10 lidí, když nemáš ani tu chvilku si sednout do té mašiny a vyzkoušet to? Třeba 10 minut. Pak bys možná leccos pochopil. To že jsme změnili strukturu adresářů má svůj důvod a opět - bylo to rozhodnutí nekolika lidí, ne rozhodnutí jednotlivce. Samozřejmě jsme si vědomi toho, že některé prehistorické mašiny a vozy nebudou fungovat, ale to je daň za nové featury. Místo toho, aby ses ptal, jak to rozchodit, jen naši práci shazuješ a jen pořád přilíváš, že něco nefunguje. My víme, že některé věci nebudou fungovat, ale to je ta oběť.
Takže bych Tě nejdřív poprosil, abys vyzkoušel co se vlastně změnilo a nechal nás pracovat dál. Pokud budeš myslet pozitivně, potom nové věci, které jsou k dispozici uvítáš a budeš se spíš snažit své staré nefungující mrchy z přelomu tisíciletí překopat na lepší fyziku i přesto, že jich můžou být tisíce. To, že napíšeš příspěvek který obsahuje samá negativa, tak takový příspěvek ke tvé trati umím napsat také i přesto, že ji nemám. Ale neudělám to právě proto, že tu trať nemám.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
když nemáš ani tu chvilku si sednout do té mašiny a vyzkoušet to? Třeba 10 minut.
Tady je názorně vidět, jak chybí ty osobní sleziny, protože co je psané někdo může pochopit v opačném smyslu, že vaši práci shazuji. Mrzí mne, že tak něco vyznělo. Ale v každém příspěvku je přece i má omluva za hloupý dotaz.

Tady nelze jen do té mašiny sednout a jet. Bohužel se musí nejprve nahradit některé soubory v tratích. I přenastavit Openrails. Proto bylo nutné vyrobit zadní vrátka, abych si nevratně nepoškodil soubory trati nekompatibilní se stabilní verzí OR. Nebezpečí tady je a pak to dám omylem do aktualizace.
Já jsem o té vzorové soupravě nevěděl. Nemám čas jako ostatní brouzdat po síti, co je nového. Tedy jsem psal, že vyzkouším o víkendu. A opět bude nutné mít zadní kolečka, abych si nějaká vozidla neudělal nekompatibilní se stabilní verzí OR.

Mě připadáte, že jste všichni zahledění jenom do své problematiky. Mnozí nemáte ani MSTS, protože jej už nepotřebujete a nějaká kompatibilita vás nezajímá. Jenomže bez MSTS nepostavíte žádnou trať ani slušnější aktivitu. I proto si udržuji Trainset vozidel ve tvaru MSTS/Openrails. Jinak musíte odklikávat chybová hlášení i při spouštění editoru tratí. O mě zase můžete říct, že jsem zahleděný jenom do své trati, což je pravda. Ale moje trať nikoho neomezuje a jak píšeš Jindřichu, bez ní se dá existovat. Chápu. My aktivní na hraní moc času nemáme. Já si také moc nezajezdím. Proto se tady ptám jako začátečník.
 

Lukyn-CZ

Průvodčí
Ahoj!
Zdravim tvůrce CZSK verze. Konečně jsem se trochu sžil s ARR a je to parádní poježdění.

Mám ale jeden dotaz, a to jak se zbavím té rádoby patiny, která se objevuje na všech loko a vozech? RunActivity 2021-05-28 12-55-39.jpg
Potřebné textury mám stažené a přidané do tratí, ale nevím jak se toho zbavit.
Předem děkuji za odpověď a přeji hodně sil a trpělivosti v další tvorbě... ;)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Tak jsem si našel tu chvilku, abych vyzkoušel Regiojet. Dal jsem si do Trains jenom stažený balíček, abych si něco nazamíchal. Chtěl jsem si přizpůsobit nastavení OR, ale ze stránek tohle pdf zmizelo. Tak jsem MG spustil jak mám. Chválím ARR. Bez návodů se mi vlak podařilo rozjet. (to jsem si jenom vzpomněl, jak mne kdysi Michal, autor scriptů do RW u 363 zaučoval, jak se to ovládá, protože za mě to na dráze ještě rozšířené nebylo) Ale jaksi při rychlosti 40 mi práskne rychlobrzda a je vymalováno. Limit je na monitoru 70. Asi jsem neudělal nějaký úkon. Možná opakovač, který také nesvítí, ale když stisknu V, tak zapnu stěrače, jak tomu bylo dřív. Tipuji, že mám režim jen pro posun do 40km/h bez VZ. Nefunguje mi ani rychloměr, ani digitální displej. Asi mám zase něco špatně nastavené. Brzdič se chová dobře. Ale většina consistů se mi ve hře nezobrazí. Načte se jenom lokomotiva. Například 162112+7xABmz-AirEmpty.con Funguje až tento 162115+8xAmpz.con. Asi mám zase něco špatně. Vyjížděl jsem z Letohradu a souprava se samotíží nerozjede, když povolím brzdu. Ale když tomu pomůžu cuknutím na výkon, až se vlak hne, tak podle monitoru F4, vlak má tendenci se samotíží rozjíždět. Pak by jízda výběhem mohla být reálná.
Tolik asi má první pokusná jízda. Asi jak se člověk stane starobním důchodcem, tak asi méně chápe. :) Ale opravdu není tolik času všude možně googlit, mám jiné povinnosti než vláčky. Ostatně jako většina pracovně zapojených lidí.
Jinak oproti původnímu OR mi prostředí připadá takové přeexponované. Nádražní budova v Letohradě moc světlá a vozy Abmz také z jedné strany dost přeexponované. Když udělám fotku, tak ta už tak hrozná není. Asi mám opět něco špatně nastavené. Tohle by opravdu chtělo slezinu a osobně pokecat.
Ještě by mě zajímalo, které upravené textury v trati se mohou ponechat i pro původní OR/MSTS a které se musí nahrát zpět ze zálohy.
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
To vypadá, že jste zapomněl nahodit baterie Ctrl +b. Ještě to není dodělané a je to tedy zatím jen vizuální fičura. Tím uvidíte i opakovač, který se dá přes Ctrl + . ovládat co se týče režimů jízdy. Nezapomeňte také zapnout kompresor Ctrl +c. Výběh je určitě zcela možný. Originál OR je zašedlý sám o sobě a chvíli Vám bude trvat než si zvyknete na sluníčko. Nebo si přidejte mraky přes Ctrl + ´ :)

Vyčkejte ale na víkendový update 1.2.1. Jsou tam opravené důležité věci. Jinak z těch souborů jsou důležité pro funkčnost jen textury masek návěstidel. Ostatní je jen vizuál.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Díky moc. Ano, neměl jsem zapnuté baterky. A to přidání mraků je také lepší. Jenomže stále mám ještě problém s rychlobrzdou, když překročím rychlost 40. Něco tam mám špatně. Rychlostní limit se mi zobrazuje 70, tedy rychlost nepřekračuji. Nyní už vidím u opakovače, že tam svítí limit 40 Zkusil jsem těch 40 dojet k nejbližšímu rychlostníku, ale nic se nezmění. Nejsem v nějakém režimu posunu ve stanici? A ještě blbá otázka, čím zapnu opakovač na kódované trati, když V jsou už opět stěrače?

Ale jinak je to opravdu vychytané. Pěkná práce. Klobouk dolů. Člověk by ani nevěřil, že v té stařičké hře MSTS je tohle možné. Sice to už není MSTS, ale prostředí v MSTS vytvořené je. Opravdu potěšilo. Vždyť já už stavím ty mé tratě 18 let. Která hra tak dlouho je aktivní? A zatím se nechystám skončit. :)

Jsem trochu skeptický, že se tak pěkně podaří vychytat všechny kabiny a vozidla, ale vlaky traffic mohou klidně jezdit postaru. A u starších vozidel ARR nebylo. Tak stačí jen kompatibilita. Proto chci vozidla, která obhospodařuji alespoň přizpůsobit, aby se s nimi dalo důstojně jezdit i zde. Pokud tedy mohou být vedle sebe nová a stará vozidla, nevidím problém. I když problém jsou nárazníky, spřáhla na 0cm. Tedy by se nemohly spojovat mezi sebou. Ale to také nevidím problém pro OR přepočítat, pokud tedy argumenty jasně mluví pro 0cm. I když to bude další trpělivá práce.
 

Acatus

Provozní technik
Jinak oproti původnímu OR mi prostředí připadá takové přeexponované. Nádražní budova v Letohradě moc světlá a vozy Abmz také z jedné strany dost přeexponované.
Zbyňku, zkus v záložce obraz posun posuvníku Jas okolního denního světla. Já si takto přeexponovanost ztmavil. Snad to nemá vliv na grafickou stránku verze?
Edit: a taky má na výsledný dojem docela velký vliv picture mode monitoru.
Jenomže stále mám ještě problém s rychlobrzdou, když překročím rychlost 40. Něco tam mám špatně. Rychlostní limit se mi zobrazuje 70, tedy rychlost nepřekračuji. Nyní už vidím u opakovače, že tam svítí limit 40 Zkusil jsem těch 40 dojet k nejbližšímu rychlostníku, ale nic se nezmění. Nejsem v nějakém režimu posunu ve stanici?
Při zapnutí Mirelu je tento v režimu posunu (POS). Do provozu (PRE) to přepneš "ctrl + ." a šipky, tuším. Více k Mirelu této verze zde.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Při zapnutí Mirelu je tento v režimu posunu (POS). Do provozu (PRE) to přepneš "ctrl + ." a šipky tuším.
Díky díky. Hned vyzkouším. Však už mne znáš. Já donedávna neznal ani klávesu O. :) A pak se divil proč mašina jen tiše integruje ale nejede. (jak kdysi za mých časů napsal do knihy oprav jeden strojvedoucí, když se mu nepodařilo peršinga dát do provozu. Ty mašiny když přišly první kusy, tak víc nejezdily než jezdily, později to už vychytali )

Ale jinak si myslím, že tyto funkce jsou lepší ovládat myší na pultě lokomotivy, jako ARR. I ten hlavní vypínač jsem poprvé na gorile nahmatal myší, než mi Acatus poradil, že je to O. :)
 
Nahoře