CZSK verze 1.5

Icik

Průvodčí
Představujeme Vám novou verzi OpenRails CZ/SK 1.5!

Dalo to fušku, ale dali jsme to a nyní Vám můžeme na známé adrese nabídnout opět veliký posun ve vlakové simulaci. :)


Novinky ve verzi 1.5

  • kompletní napájecí systém tratí (funkční stahovačky, změny napájecího systému, měnící a napájecí stanice)
  • systém pro simulaci teploty interiérů, topení a klimatizace vozů
  • funkční kompresory (pomocný kompresor, II. kompresor)
  • simulace spotřeby vzduchu pro různé pomocné pohony
  • nové ovládací plně interaktivní prvky pro kabiny
  • výkonová optimalizace pro vyšší fps
  • opravena spousta chyb a nedodělků

Napájecí systémy tratí

Tato verze simulátoru nabízí simulaci napěťového systému implementovaného přímo do trati. Hráč ani aktivitář nic nemusí definovat nebo jinak do trati zanášet. Je to vůbec poprvé v historii vlakových simulací, kdy hra uživatelům nabízí takové možnosti. Funkční stahovačky a vypínačky proudu Vám nyní znepříjemní jízdu.
Kompatibilní tratě jsou BP, 321 a 310.

Simulátor pro nastavení jednotlivých úseků trati využívá databázi, která se vám bude sama automaticky aktualizovat. Napájecí systém počítá i s takovými věcmi jako je měnící se odpor vedení v závislosti na vzdálenosti vašeho ale i AI vlaků od napájecích stanic a tím pádem i ztráty napětí. Se zátěží ostatních lokomotiv souvisí kolísání napětí v troleji. Proto je nutné sledovat i voltmetry v kabině a například s rozmyslem pouštět topení, které má vliv také na odběr z troleje. Rozjezd mnoha nákladních vlaků najednou nebude dobrý nápad!


Simulace teploty interiérů

V simulátoru nyní fungují teploty interiérů vozů závislé na teplotě okolí (diagnostika F5 + 1x Shift + F5). Teplota okolí už není statická jako v původním OR, ale mění se dynamicky v závislosti na denní době (čase) a na podmínkách jako oblačnost, srážky a mlha. Pokud pojedete v zimě ve 3h ráno, bude teplota určitě o dost nižší než v zimě v 15h odpoledne.

K regulaci teploty ve vozech se naprogramoval nový algoritmus pro elektrické topení. Funguje na bázi termostatů a lze jej tak použít pro regulaci topení nebo klimatizace. Pouze v letním období funguje místo topení klimatizace a to jen u vozů, které ji mají definovanou ve wag. Hráč je schopen ve hře pod menu F9 vypínat a zapínat jednotky topení/klimatizace u jednotlivých vozů, pokud je potřeba jednotku vypnout například kvůli vysokému odběru a tím pádem aktivování ochrany nadproudu.

Na webu je k dispozici aktualizovaný Trainset, který přibalil opět nové vozy.

Užijte si To!
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Podle čeho se bude očuchávat, jestli jedu na 3kV nebo 25kV? A podle čeho se poznají stahovačky? Ale konečně nikdo nepojede s plecháčem po Ostravě nebo se žabotlamou do Hustopečí :) :) :)
 

Dodo

Provozní technik
Podľa zemepisnej šírky a dĺžky zapísanej v *.xml súbore, ktorý je v zložke s traťou a pripíše sa tam automaticky pri zapnutí OpenRails. Samozrejme aj bez tohoto súboru je funkčná stále trať. Tu ide hlavne o to aby to bralo údaje pre naše Openrails. Trať BP a 321 sú už naklikané Jindřichom. On ti k tomu bude vedieť viac povedať si myslím :) Samozrejme do tratí sa vďaka tomuto nijak nezasahuje takže toho sa báť nemusíš :)
 

Icik

Průvodčí
Podle čeho se bude očuchávat, jestli jedu na 3kV nebo 25kV? A podle čeho se poznají stahovačky? Ale konečně nikdo nepojede s plecháčem po Ostravě nebo se žabotlamou do Hustopečí :) :) :)
Z databáze, která je na serveru, se bere údaje o geografické poloze jednotlivých stahovaček. Náš supervizor tyto body sbírá z tratě a ukládá je do databáze. Pokud bude někde chybka, stačí nahlásit a opraví se to v databázi. Stejně fungují markery s napětím.

Důležité ještě musím napsat, že parametr LocomotivePowerVoltage ( xxxV ) v sekci Engine každé lokomotivy určuje na jaké napětí bude lokomotiva schopna fungovat. ( 3000V nebo 25000V)
 

Lukyn-CZ

Signalista
Super, takže uvíznout pod stahovačkou už nebude nereálné... :D Konečně to začne být trochu dobrodrůžo!
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
uvíznout pod stahovačkou
No. :) To se nedělo. Fírové byli, alespoň za bolševika výběr. Tedy ne podle přesvědčení, ale blbce za kolo zkoušející nikdy nepustili. Že by někdo uváznul, nepamatuji. Ale tady je pak důležité nastavit to tření, jak stále upozorňuji, aby vozidla se hla samotíží i na 2 promilích. Pak je naděje, že samotíží se to rozkutálí i bez napětí. tedy kromě 321, protože Martin sklony do 5 promile ignoroval.
 

Meda

Pokladník
Zdravím
a po testech s poslední aktualizací loko X6X (ZSSK 362005 HK na trati 321) sděluji :
Zatím vše bez problémů. Trvá tedy jen u MIRELu chyba v dopočítávání max.rychlosti při jízdě k návěsti "Stůj".
 

Kal000px

Začátečník
Super, chválím nové funkce.
Ale u toho topení jsem se královsky pobavil. Pokud napáječka neudrží vytápění soupravy, tak by sotva zvládla nějaký odběr pro rozjezd vlaku. :) Je super řešit i tyhle maličkosti, ale určitě jsou ve hře daleko zásadnější problémy. Ale ta věta mě velice pobavila. :D
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj, teď jsem zjistil, že se mne OR ptal jestli chci aktualizovat na novější verzi nebo ne, takže AutoSkip soubor už nepotřebuji?
 

Jindřich

Skladník
Super, chválím nové funkce.
Ale u toho topení jsem se královsky pobavil. Pokud napáječka neudrží vytápění soupravy, tak by sotva zvládla nějaký odběr pro rozjezd vlaku. :) Je super řešit i tyhle maličkosti, ale určitě jsou ve hře daleko zásadnější problémy. Ale ta věta mě velice pobavila. :D
No některé vozy můžou mít příkon i 80kW a taková nevytopená 10-ti vozová souprava už s tím zamává. 800kW už je slušnej ranec.
 

Limo44

Cestující
Mám otázočku, LocomotivePowerVoltage mám zapísať hocikde do engu lokomotívy, alebo na nejaké vopred urečené miesto ? Som troška z toho mimo. tak potrebujem poradiť :)
 

Jindřich

Skladník
Mám otázočku, LocomotivePowerVoltage mám zapísať hocikde do engu lokomotívy, alebo na nejaké vopred urečené miesto ? Som troška z toho mimo. tak potrebujem poradiť :)
Nemusíš nikam nic psát. Pokud jde o staré lokomotivy, které jsme doposud neladili, stačí po spuštění simu pomocí Alt+S vybrat možnost 3kV + 25kV a mašina pojede na všech napaječkách (nereálné, ale zpětně kompatibilní). Lokomotivy, které jsou námi již upraveny žádnou podobnou možnost nemají. Peršan pojede jen v úsecích kde jsou 3kV, Princezna (žádnou nemáme - zatím) jen v úsecích 25kV. Esa umí samozřejmě všude.

Ale abych odpověděl na Tvou otázku, musí to být v sekci Engine ( ..... )
 

Limo44

Cestující
Nemusíš nikam nic psát. Pokud jde o staré lokomotivy, které jsme doposud neladili, stačí po spuštění simu pomocí Alt+S vybrat možnost 3kV + 25kV a mašina pojede na všech napaječkách (nereálné, ale zpětně kompatibilní). Lokomotivy, které jsou námi již upraveny žádnou podobnou možnost nemají. Peršan pojede jen v úsecích kde jsou 3kV, Princezna (žádnou nemáme - zatím) jen v úsecích 25kV. Esa umí samozřejmě všude.

Ale abych odpověděl na Tvou otázku, musí to být v sekci Engine ( ..... )
Díky, konkrétne ide o 362 upravenú pre ORCZSK. Vždy sa pokúšam nahodiť ju v Kraľovanoch, zapnem HVčko na js, kompresory, a v tom momente mi to hneď zhodí HVčko, a začne to pípať ako šalené, tak som myslel že by mohla byť chyba v tom LocomotivePowerVoltage.
 

Jindřich

Skladník
Díky, konkrétne ide o 362 upravenú pre ORCZSK. Vždy sa pokúšam nahodiť ju v Kraľovanoch, zapnem HVčko na js, kompresory, a v tom momente mi to hneď zhodí HVčko, a začne to pípať ako šalené, tak som myslel že by mohla byť chyba v tom LocomotivePowerVoltage.
Zvednout smeták, kurnik :(
 

Jindřich

Skladník
Podle čeho se bude očuchávat, jestli jedu na 3kV nebo 25kV? A podle čeho se poznají stahovačky? Ale konečně nikdo nepojede s plecháčem po Ostravě nebo se žabotlamou do Hustopečí :) :) :)
Zbyňku, podle čeho proboha poznám stahovačku? To nemyslíš vážně? Ty, bývalý strojvedoucí? ;)
Jinak úseky bez trakčního vedení jsem zatím neřešil, ale na to taky dojde. Takže do Hustopeč zatím směle. :)
 
Nahoře