CZSK verze 1.5

Jindřich

Skladník
Zdravím,
na měřáku něco málo přes 3000 V. Olomouc hl.n. i Praha Libeň by opravdu měly být pod 3kV.
Chyba byla v souboru "vzduchotechnika-16x.inc". Opravu mi poslal Dodo.
V Libni je měnička pár set metrů zpět k hl.n., tam to bude tvrdé, v Olomouci je v Grygově, ale jak píše paashi, pokud tam nic nejede, napětí bude přes 3kV úplně všude. Jedna mašina to pod 3kV troufám si tvrdit nedostane.
 

JohnRailman

Cestující
S tím napětím - dali jsme si práci poshánět polohy napáječek, trakčního vedení, stahovaček, atd. Jindřich naprogramoval jejich simulaci tak, jak to žádný simulátor nemá a světem vládne nevděk. Ty napáječky tam jsou správně, mají 3400 V tak jako v reálu. Jen tam chybí ten traffic, který v reálu napětí stáhne. Nahoďte si aktivitu se slušným provozem a uvidíte i 2.5kV. Kdybychom tam "nastavili" jiné napětí, pak by nemusely některé aktivity s trafficem fungovat. Otázka je, jestli do volné jízdy nedat nějaký náhodný odběr. Jen by vám nesmělo být divné, že v troleji se hýbe napětí a vlaky nikde...
Do voľnej jazdí by som to neosadil náhodný odber pretože voľba jazda v reále ani nieje. Myslom si ze väčšina z nás majú radi aktivity s trafikom. Je to len môj názor.
 

Meda

Posunovač
Meda napsal:
Zdravím,
na měřáku něco málo přes 3000 V. Olomouc hl.n. i Praha Libeň by opravdu měly být pod 3kV.
Chyba byla v souboru "vzduchotechnika-16x.inc". Opravu mi poslal Dodo.

S tím napětím - dali jsme si práci poshánět polohy napáječek, trakčního vedení, stahovaček, atd. Jindřich naprogramoval jejich simulaci tak, jak to žádný simulátor nemá a světem vládne nevděk. Ty napáječky tam jsou správně, mají 3400 V tak jako v reálu. Jen tam chybí ten traffic, který v reálu napětí stáhne. Nahoďte si aktivitu se slušným provozem a uvidíte i 2.5kV. Kdybychom tam "nastavili" jiné napětí, pak by nemusely některé aktivity s trafficem fungovat. Otázka je, jestli do volné jízdy nedat nějaký náhodný odběr. Jen by vám nesmělo být divné, že v troleji se hýbe napětí a vlaky nikde...
Zdravím
a rád bych vysvětlil, že můj výše uvedený příspěvek měl sdělit na předchozí dotaz, zda jde opravdu o stanice s napětím 3kV, že obě jmenované stanice jsou určitě pod napěťovou soustavou 3kV a ne že je v nich napětí v troleji pod 3000 V. V žádném případě to nebyla jakákoliv kritika tvůrců. Naopak, již několikrát jsem zde autorům děkoval a oceňoval jejich skvělou práci a činím tak i nyní.
P.S. : A ještě samozřejmě souhlas s příspěvkem číslo 181.
 

B68

Cestující
Ahoj, OR mi nechtělo v soupravě zobrazit vůz RJ_ABmz_012, takže jsem zkoumal proč a zjistil jsem, že v nastavení vozu RJ_ABmz_012.wag z packu X6X je chybička na řádku 17:
Include ("../common.wag/Xmz/brzda_wag_Xmz.inc")
Po opravě na:
Include ("../common.wag/Xmz/brzda_Xmz.inc") - jako u ostatní vozů - je vše v pořádku.
 

nick200202

Cestující
Zdravím, v dnešní aktualizaci přestali fungovat kompresory u dieselových lokomotiv, hledal jsem, kde jsem sakra udělal chybu, ale nevidím nikde nic. Nebo jsem opravdu udělal někde chybu já?
 

Dan J.

Strojvedoucí
U dieselů by se ti měl kompresor spouštět automaticky, pokud ne, je chyba v OR. Já to teď nevyzkouším, mám šichtu na páře v roce 1969...
 

alcapone

Pomocník strojvedoucího
Dvojičky 131, ladění u Hekla, nejdou nahodit. Tady bych doporučoval nechat na netu aspoň poslední verzi předešlích OR, protože třeba na verzí 1.3 funguje.
Co se týká nefunkčních návěstidel i já je používal.
 

Icik

Průvodčí
Josef, v poslední verzi 1.5.59 to jde. Teď to zkouším. Jak se věci nabalují a vytváří nové ovládací prvky, občas to znefunkční staré věci. Ale to se dá většinou snadno opravit.
 

TransportSlovakia_

Začátečník
Zdravím, pri testoch novej verzie 1.5 tak neviem či to robí iba u mňa ale pri výbere HKV s ARR to nejako divne začne bugovať rozjazd možný iba do 12 Km/h aj to s divné preblikujucími číslami. Potom však čo výkon zhodím na nulu. Tak celá súprava sa zrazu zasekne a začne ísť smerom späť. Stalo sa mi to iba s HKV ktoré majú ARR. 350ky mi to nerobia. Nevie niekto čím môže byť problém či nieje chyba náhodou medzi stoličkou a klávesnicou? Ďakujem všetkým za rady. Ak by bolo treba môžem dodať video zajtra cez deň niekedy
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
V Libni je měnička pár set metrů zpět k hl.n., tam to bude tvrdé, v Olomouci je v Grygově, ale jak píše paashi, pokud tam nic nejede, napětí bude přes 3kV úplně všude. Jedna mašina to pod 3kV troufám si tvrdit nedostane.
Tohle není úplně pravda. Respektive normální stav je, kdy zvednete sběrač, na voltmetru naběhne asi 3,3 kV a tak tomu je z Prahy až třeba do Přerova. Měnírny jsou dostatečně od sebe tak, aby k úbytkům nedocházelo. Ale je deset procent případů, kdy jsou nějaké výluky a jedna měnírna napájí víc než zvládne. Pak se děje divadlo. Na pantografové jednotce 451. Dáte manipulaci a napětí mírně poklesne, dáte sérii a v troleji je 2700 V, pokud dáte hned paralel, měnírna spadne. Dost se proto používalo na lochneskách omezení proudu při rozjezdech. Ale pokud z protější stanice se rozjíždí další vlak, pak následuje divadlo. Jedete na sérii, kdy napětí kleslo na těch asi 2700V, začne se rozjíždět jiný vlak a měnírnu shodí. A pak se oba vlaky při rozjezdu hádají o každý voltík. Několikrát ještě měnírna spadne až fírům dojde, že jediné východisko je, nějakou pomalou rychlostí se z této oblasti dostat. Tedy v těchto případech nějaké ARR je k ničemu, a musí se jet na ruku.
Tedy tato anomálie by neměla být default, ale jen pro aktivitáře. Jinak by to byl unreal.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
To co platilo za tvého mladí nemusí platit dnes
Za mého mládí, taková gorila nebo 151 ty uměly udělat odběr. Ale napětí opravdu nikdy standartně nekolísalo. Ale možná při rozjezdu napětí trochu zanedbatelně pokleslo. Ale že by klesalo v závislosti vzdálenosti od měnírny, to asi ne. Ale je lepší se zeptat přímo fírů. Ale do aktivity by to byla dobrá zápletka.
 

Lukyn-CZ

Signalista
Stačí se projet Praha - Beroun... S nákladem 2500t je to celkem dobrodružství. Když je napětí 3kV, tak je to zázrak...
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Lukyne. Tak to občas bylo, ale ne pravidlem. Ona stačí jedna napěťová výluka někde a napájení změkne. To chce názor někoho, kdo jezdí pravidelně denně a celoročně. Někdy jsme s humorem konstatovali, že ve Chvaleticích jedou jenom na jeden komín :) A pak se opravdu nedá jezdit. Pokud jedete ve vlaku a tento má svižné rozjezdy, tak věřte tomu, že napětí má dostatečně tvrdé. Ale pokud se elektrický vlak rozjíždí jako parní lokomotiva, tak asi problém s napětím je. Vždyť jenom ta žabotlama. Lehký motorový vlak. A už při manipulaci šlo napětí dolů a paralel shodil měnírnu třeba pětkrát po sobě. A do toho rozjíždějící se náklad. Nyní jsou vysílačky, tak se dá doprava za těchto mimořádností koordinovat, ale za mě byl jen telefon u trati.
 

dvacka

Průvodčí
Zdravím,
začal jsem vytahovat kostlivce ze skříně, kteří byli ještě vytvořeni na verzi OR MG a narazil jsem tam na aktivitu kontejnerového vlaku z Bad Schandau do Prahy.
Jede se tam s mašinkou AKIEM 186 364-6, u které mi ve verzi CZSK 1.5 dochází k pádům hlavního vypínače s hláškou "Poškodil jsi zdvihnutým pantografem lokomotivu!".
K této hlášce dochází, jak při stání ve stanici, tak i při jízdě. Mohl by mi, prosím, někdo pomoci/vysvětlit, jak teda mám zdvihnout sběrač, aby nedocházelo k těmto pádům?
Dopoledne jsem ještě testoval aktivitu s 362 naladěnou pro verzi CZSK 1.5 a tam k těmto pádům nedocházelo. Díky za rady :)
 
Nahoře