CZSK verze 1.5

Dan J.

Strojvedoucí
A kluci, zkusíte kouknout na to nefunkční návěstidlo? To fakt chybí pro zálletky v aktivitách, už jen běžný jev, ukradené kabely... Tohle jsem na koridoru Praha - Pardubice zažil mnohokrát.
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
A kluci, zkusíte kouknout na to nefunkční návěstidlo? To fakt chybí pro zálletky v aktivitách, už jen běžný jev, ukradené kabely... Tohle jsem na koridoru Praha - Pardubice zažil mnohokrát.
Já nevím čeho se zde chytnout. V kódu nic takového není a nevím na co se odkazovat. Snad Jindřich bude vědět.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Jinak mi po poslední aktualizaci vždy napíše OR u motorového vozu ČD 810 (mám v testech při pozorování okolního traffic), že dojde uhlí v tendru a mašina bude nefunkční, ale nic se naštěstí nestane.
 

Meda

Provozní technik
No ono jde o to, že každý úkon (zdvihnutí sběrače, zapnutí HV) sežere něco vzduchu z jímky pomocného kompresoru a ještě to hlídá ochrana na minimální tlak v této jímce. Nikdy se nedělají tyto úkony hned najednou nebo v krátce za sebou, tedy pokud není naplněná hlavní jímka na dostatečný tlak. Stačí sledovat tlak pomocné jímky pomocného kompresoru pod diagnostikou vzduchu.
Zdravím,
tak jsem na tratích 310 (Olomoc hl.n.) a 321 (P.Libeň) zkoušel oživení celkem tří loko řady 162 a vždy se stejným výsledkem.
Pom. kompresor natlakuje 5,5 bar , 275 l. Po vypnutí čekám cca 1 minutu. Zapnu HV a zase čekám na vypnutí pom.k. a dále cca 1 minutu.
Zdvihnu sběrač 1. Diagnostika hlásí zvedání, sběrač se dotkne troleje a hned se zase sklopí. Opět vyčkám cca 1 minutu, opakuji zdvižení se stejným výsledkem. Po prodlevě zkouším zdvihnout oba sběrače najednou a někdy je vše OK a někdy vypne HV. Opět zapnu HV, vyčkám a zase : někdy se sběrač zdvihne a vše je OK. Někdy ne.
Tlak pomocné jímky na diagnostice sleduji trvale a všechny úkony dělám po vypnutí PK a časové prodlevě.
Setkal se s tím někdo a kde dělám chybu ?
 

Meda

Provozní technik
Zdravím,
na měřáku něco málo přes 3000 V. Olomouc hl.n. i Praha Libeň by opravdu měly být pod 3kV.
Chyba byla v souboru "vzduchotechnika-16x.inc". Opravu mi poslal Dodo.
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Zdravím,
na měřáku něco málo přes 3000 V. Olomouc hl.n. i Praha Libeň by opravdu měly být pod 3kV.
Chyba byla v souboru "vzduchotechnika-16x.inc". Opravu mi poslal Dodo.
Teď jsem to chtěl napsat, že je chybka v ladění. :)
 

dzuml

Začátečník
Zdravím, jel jsem aktivitu R681 od Šneka na snad 3 dny staré verzi hry a 371 mi jela úplně v pohodě. I když nebyla laděna pro tuto verzi, tak jsem pomocí alt+s změnil napětí a všechno šlapalo jako hodinky, ale teď když mám nejnovější verzi (1.5.42), a chci si to zajet ještě jednou, nebo se snažím rozjet 151, tak můžu alt + s mačkat jak idiot a nic to nedělá a vlak nechce neskočit ať se snažím sebe víc. Je chyba u mě, nebo to tak má i někdo jiný? Děkuji za odpověď a případnou pomoc. Jo a omlouvám se za příšernou formulaci ale nevím jak to jinak jednoduše vysvětlit.
 

Dodo

Signalista
Kto máte balík Pack x6x nemusíte ho celý sťahovať ale na webe pri Downloade Pack-u X6X nájdete Malú aktualizáciu z dneška kde je upravená vzduchotechnika16x.inc. Stačí rozbaliť a nakopírovať.
 

dzuml

Začátečník
Zdravím, jel jsem aktivitu R681 od Šneka na snad 3 dny staré verzi hry a 371 mi jela úplně v pohodě. I když nebyla laděna pro tuto verzi, tak jsem pomocí alt+s změnil napětí a všechno šlapalo jako hodinky, ale teď když mám nejnovější verzi (1.5.42), a chci si to zajet ještě jednou, nebo se snažím rozjet 151, tak můžu alt + s mačkat jak idiot a nic to nedělá a vlak nechce neskočit ať se snažím sebe víc. Je chyba u mě, nebo to tak má i někdo jiný? Děkuji za odpověď a případnou pomoc. Jo a omlouvám se za příšernou formulaci ale nevím jak to jinak jednoduše vysvětlit.
edit: po hodině jsem si všiml že jsem do .eng omylem napsal špatné hodnoty. Takže už to funguje jak má.
 

Jindřich

Pokladník
A kluci, zkusíte kouknout na to nefunkční návěstidlo? To fakt chybí pro zálletky v aktivitách, už jen běžný jev, ukradené kabely... Tohle jsem na koridoru Praha - Pardubice zažil mnohokrát.
OR to vůbec neumí, takže by se to muselo komplet naprogramovat od nuly... A myslím, že na to nikdo sílu nemá, když se to použije jen ve tvé aktivitě, Dane.
No a když už jsme u těch Tvých aktivit Dane, tak ty jezdit je v podstatě nemožné. Pokud teda člověk nemá 2 dny volno a mega trpělivost na to hledat všechny vozy a mašiny, které úplně nesmyslně vypíšeš v nějakém readme.
Tahle doba už skončila.
Buď progresivní a udělej aktivitu, ke které budeš moct dobalit všechny vozy a mašiny. Aktivity děláš super, ale bez tohoto to dál nepůjde.
 

dvacka

Průvodčí
když se to použije jen ve tvé aktivitě, Dane.
Ještě v dobách MSTS se nefunkční návěstidla používaly docela často. Bylo to fajn pro zpestření aktivity.
Aktivity děláš super, ale bez tohoto to dál nepůjde.
Šlo to do teď, několik let. Proč by to nešlo i dál?
Nedovedu si představit, že bych ke každé aktivitě nahrával na web všechna vozidla, která se v aktivitě objeví. To máme třeba aktivitu, ve které se objeví cca 100 vozidel, kde každý vůz či lokomotiva má velikost, se vším všudy, okolo 10 MB. Když to vynásobím, tak mi najednou archiv s aktivitou, která sama o sobě má velikost v kB, vyskočí na velikost nejméně 1GB. Takže pro takovou aktivitu si budu platit obrovské místo na úložišti jen proto, aby si to hráč mohl během chvilky stáhnout a hrát. Fajn, bude to mít tedy vše na zlatém podnose ;)
A co potom autorská práva tvůrců? Kteří svoje modely/skiny vydávají na svých webech a já přitom jejich díla budu veřejně sdílet na jiných stránkách? Ti asi taky nebudou moc nadšení. Samozřejmě je jiná, když nějaký vůz už není dostupný veřejně a použiji ho v aktivitě. To potom mohu na požádání zaslat nebo si jej hráč nahradí něčím jiným.
Za sebe můžu říct, že když hraji aktivity od stejných tvůrců, tak platí, že pokud si u pár aktivit postahuji vozidla, která jsou uvedená v readme, tak u třetí/čtvrté aktivity jich už tolik stahovat nemusím a mám za chvíli opraveno a můžu jezdit.
Chápu, že pokud si objednám trať BP se základním trainsetem a stáhnu si nějakou Danovu aktivitu, která má 7 hodin a je vedena z Bratislavy až do Prahy, tak musím počítat s tím, že si budu muset stáhnout x vozidel a strávím u toho odpoledne.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Buď progresivní a udělej aktivitu, ke které budeš moct dobalit všechny vozy a mašiny.
Ahoj Jindro, to nebudu progresivní, ale pirát, který porušuje licenční podmínky k modelům. Já používám XXX let základní trainset BP a mám dostahované vozy z webů, kdo jednou postahuje, má většinu a moc se toho nemění.
OR to vůbec neumí, takže by se to muselo komplet naprogramovat od nuly... A myslím, že na to nikdo sílu nemá, když se to použije jen ve tvé aktivitě, Dane.
Zdaleka ne jen v mé aktivitě, i na koridoru máš opačná návěstidla zhaslá a simuloval se tak reálný provoz, po kterém jste tak všichni volali. Tohle prostě tvůrci OR zasklili.
 

Klokan 35

Hradlař
Ještě v dobách MSTS se nefunkční návěstidla používaly docela často. Bylo to fajn pro zpestření aktivity.

Šlo to do teď, několik let. Proč by to nešlo i dál?................. atd...
Naprosto souhlasím se Šnekem, jezdím Danovi aktivity od roku 2009 co jsem členem tohoto fora. A v posledních letech ať je to aktivita z dob ČSD nebo jako vinobraní ze současné doby jsem potřeboval pouhopohé tři věci se zahraničních webů. Takže plus mínus pět minut práce a aktivity naprosto bez problémů šlapou. Jestli někdo začal jezdit jeho aktivity teď, tak má stejný problém jako já u Alföldu před x lety. Takže tohle jsou jen výmluvy (hlavně líných uživatelů ). Jsem členem již několik let Kunifuchs fora de ( německo) kvůli Oberlausitzbahn. Ale nikde jsem od němců nečetl tohle brečení kvůli počtu ztahování. A to jsou Danovi aktivity pravidelně prezentovány a překládány do němčiny stejně jako Šnekovi.
 

stefek200

Cestující
Dobrý den, mám problém při oživení jakékoliv 163. U 162 mi stačilo vložit zápis pro HV z manuálu. Lokomotivu jsem oživil takto: Alt+S, Ctrl+B, Ctrl+K, C, O, P, odbrzdit a lokomotiva se rozjela. U 163 jsem aplikoval stejný postup, ale při zahození sběrače mi po 2 sekundách spadne, totéž se mi děje i u 380. Chtěl bych se zeptat, co dělám špatně, že mi sběrač spadne? Děkuji za odpověď.
 

Meda

Provozní technik
Dobrý den, mám problém při oživení jakékoliv 163. U 162 mi stačilo vložit zápis pro HV z manuálu. Lokomotivu jsem oživil takto: Alt+S, Ctrl+B, Ctrl+K, C, O, P, odbrzdit a lokomotiva se rozjela. U 163 jsem aplikoval stejný postup, ale při zahození sběrače mi po 2 sekundách spadne, totéž se mi děje i u 380. Chtěl bych se zeptat, co dělám špatně, že mi sběrač spadne? Děkuji za odpověď.
Zdravím,
teď jsem zkoušel oživit zssk_163114_hk na trati CR310.
Ctrl+B, Ctrl+K, Ctrl+C - čekat na dofoukání pom.kompr., O, P a všechno bylo OK.
A ještě viz příspěvek 169 tohoto vlákna !
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Ahojte,

znova by som rád pripomenul bug kontroléra na radách 362 a 350 (iné som netestoval). Pri brzdení iba EDB a následnom pribrzdení priebežnou brzdou, po odbrzení ostane EDB zaseknutá, a mašina odmieta ísť do výkonu. Pomáha až niekoľko násobné zabrzdenie / odbrzdenie priebežnej a u rady 350 prídavnej brzdy.
EDB s průběžkou je opravena.
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
1. Je to celkem pomalej nástup cestujicích. 40 lidí leze do 6ti vozového rychlíku 2 minuty, což je prostě dlouhá doba.
Nevím zda už to tak funguje, nebo ne, ale bylo by fajn kdyby se zohledňoval počet vozů. 40 lidí poleze jinak dlouho dobu do 810ky a jinak do 6ti vozového rychlíku...
Každý cestující si vybírá svůj vůz. Někdy se opravdu může stát, že budou chtít skoro všichni do stejného vozu.
Jinak časy Jindřich zoptimalizoval a mělo by to být již ok.
Prosím o report pokud nebude něco v pořádku.
 

paashi

Pokladník
Zdravím,
na měřáku něco málo přes 3000 V. Olomouc hl.n. i Praha Libeň by opravdu měly být pod 3kV.
Chyba byla v souboru "vzduchotechnika-16x.inc". Opravu mi poslal Dodo.
S tím napětím - dali jsme si práci poshánět polohy napáječek, trakčního vedení, stahovaček, atd. Jindřich naprogramoval jejich simulaci tak, jak to žádný simulátor nemá a světem vládne nevděk. Ty napáječky tam jsou správně, mají 3400 V tak jako v reálu. Jen tam chybí ten traffic, který v reálu napětí stáhne. Nahoďte si aktivitu se slušným provozem a uvidíte i 2.5kV. Kdybychom tam "nastavili" jiné napětí, pak by nemusely některé aktivity s trafficem fungovat. Otázka je, jestli do volné jízdy nedat nějaký náhodný odběr. Jen by vám nesmělo být divné, že v troleji se hýbe napětí a vlaky nikde...
 
Nahoře