Aktivity ZS pro projekt Bratislava - Praha v OR

Meda

Provozní technik
Obecně všechny.
Tak to bude horor. To si moc nedovedu představit, jakou metodou to udělat. Ve svém trainsetu (necelých 3000 vozidel) se budu těžko orientovat, která vozidla jsou pro ORCZSK. Trainset mám samozřejmě jenom jeden pro OR a jeden jednoduchý pro MSTS (kvůli tvorbě aktivit).
Existuje nějaká rada, jak postupovat (v rámci možností co nejjednodušeji) ? Předem děkuji.
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Zbyněk má aktivitu založenou na Trainsetu BP. Tak si trainset BP z trati nakopírujte do MSTS a consisty jeho aktivity nedoplňujte cizími vozidly.
 

Dan J.

Strojvedoucí
To je prostě, co jsem Zbyňkovi psal. Na svůj trainset che naaplikovat ORCZ. Já osobně postupně ladím vozidla pro "czetko" a 80% jede jako traffic- Pak soubory přikládám k aktivitě, tech dalších 70% udělal Acsapone a jsou u něj na webu pro OR a ORMG, ty ale jedou i pod CZ díky kompatibilitě, akorát třeba netopí. ale jedou- Myslím vozy a diesely, elektriky v ruce vůbec nemám. Další věc, opravdu nelze dělat aktivity "podobojí", tohle fakt fungovat nebude nikdy.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Na svůj trainset che naaplikovat ORCZ.
Nechci nic aplikovat navíc. Na to máte original naladěná vozidla a nové kabiny. Cílem je, aby vozidla pro OR z TBP běhala naprosto stejně i v 1.7CZ. A jestli někdo přelaďoval vozidla z TBP bez mého vědomí, tak v tom bude akorát ...jak to říct slušně a neříct mr..... :) Protože oni mohou upravovat nějaké prehistorické verze a já půjdu jiným směrem. Pak si to někdo postahuje a bude úplně víte kde. Takhle se opravdu vozidla neladí.
To je to samé, jako když pokračuji ve stavbě tratí a omylem si načtu starší verzi, kde nejsou novinky. Pak je člověk nas***, že vše musí znovu. :)
 

Meda

Provozní technik
Zdravím
a vzdávám to. Nakopíroval jsem celý originál Trainset BP, doplnil ladění OR z nové aktivity. Výsledek - kabina loko hráče nedostupná, výměna kabiny (kterou dělám opravdu naprosto běžně) nefunguje a finiš.
Tohle prostě vzdávám a děkuji za snahy pomoci.
Ještě poprosím někoho ochotného, jestli by mi mohl poslat funkční OR eng loko 751.158 - můj e-mail : kohlik@volny.cz.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Nakopíroval jsem celý originál Trainset BP
Otázkou je, jestli máš originál. Protože originál je opravdu funkční. Icik také neměl originál, ale nějaký pravěk a proto jsme se nemohli domluvit, že mi nefungují elektriky 163/162 ale jemu jo. :)
No Zbyňku! Vždyť mám mít už traťovou rychlost
No Iciku, kdo ti dal ze Vsetat odjezd? Ty jsi zastavil asi těsně před událostí zprávou, která musí vyskočit u každého reverzu. A právě ta za cestovým návěstidlem ti deaktivuje rychlost posunu a naopak aktivuje rychlost lokomotivního vlaku max 80 km/h. :)

A další věc je ta, že když budeš z depa pospíchat a budeš na zhlaví trochu dřív, tak tě to pustí před osobák, což je špatně. To se dá prý ošetřit blokování návěstidla časovým kódem, Kluci Dan a Alcapone mi řekli jaký, ale kam to mám zapsat jsem se už nedozvěděl, tak se musí jet na "verím v Boha" :) Jet před osobákem se aktivita může chovat nevyzpytatelně a přijdete o zážitek jízdy na blok. Problém je, že ve verzi 1.7 CZ je zamračená ihned připravená k odjezdu, ale ve verzi 14, 1.5 OR se musí otevřít vlaková brzda a počkat, až se nafouká potřebný tlak. Tím nehrozí jet s náskokem.
Tohle vše se ještě musí doladit. Proto je to jenom Test Lysá. :)
 

Meda

Provozní technik
Otázkou je, jestli máš originál. Protože originál je opravdu funkční. Icik také neměl originál, ale nějaký pravěk a proto jsme se nemohli domluvit, že mi nefungují elektriky 163/162 ale jemu jo. :)
Zdravím,
trainset BP mám nainstalovaný ze zakoupené flešky BP a má datum : 8.6.2020.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
zakoupené flešky BP a má datum : 8.6.2020
Tak to je možné, že tam ještě byla ta chyba s čárkou, ale i tak, v aktualizaci 96 je oprava pro všechny 751, kde se řešilo jenom to tření, kdy lokomotiva nechtěla se moc kutálet z kopce. Já jsem jezdil na tom samém engu a opravdu problém nemá.
Ale otázka je, jestli nemáš jinou kabinu.
Teď se dívám na ostatní lokomotivy a mají datum engu březen 2021. Poslední ladění bylo před prvním vydání ORCZSK.
Já jsem aktivity nedělal, tak to bylo celkem fuk. Až bude dořešeno, vydám asi opravu.
 

Meda

Provozní technik
Tak to je možné, že tam ještě byla ta chyba s čárkou, ale i tak, v aktualizaci 96 je oprava pro všechny 751, kde se řešilo jenom to tření, kdy lokomotiva nechtěla se moc kutálet z kopce. Já jsem jezdil na tom samém engu a opravdu problém nemá.
Ale otázka je, jestli nemáš jinou kabinu.
Teď se dívám na ostatní lokomotivy a mají datum engu březen 2021. Poslední ladění bylo před prvním vydání ORCZSK.
Já jsem aktivity nedělal, tak to bylo celkem fuk. Až bude dořešeno, vydám asi opravu.
Zdravím
a uvádím stav po testu :
Test v OR 1.5.1 a v poslední verzi ORCZSK.
Znovu aktualizace BP 96. 9 engů pro Openrails z cd_751 (s datem 27.11.2022) zkopírováno do trainsetu OR.
Ze všech 751 je jen .149 s kabinou. Ostatní bez kabiny.
Nová aktivita Lysá - s loko 751.149 dojeto před perony a chyba podle přísp. č. 170 tohoto vlákna.
Všechny předchozí rady jsem provedl.
Rád bych ty loko 751 zprovoznil.
Na aktivitu rezignuji.
Počkám na příp. opravy a ještě jednou všem děkuji za snahu pomoci.

Ještě snad poslední postřeh. Všechny verze jsem ve Win 10 spouštěl a spouštím jako správce.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Vem si eng z Pikkovy 751 a naklonuj to prosím tĕ na ty vraždy se starým ladĕním. 3D kabinu najdeš u Josefa, u lokomotiv ČSD T478.1, ta kabina, jak tady dal Icik obrázek, je jak kdyby fíra spadl pod pult. :) Pikkovy 751 šlapou v ORCZ jak hodinky se vším všudy, i atart stop motoru.
 

Meda

Provozní technik
Ale jak to udělá, když nedokáže zkontrolovat v engu odkaz na kabinu, jestli jí vůbec má.
CabView ( "../../common.cab/cab751/751.cvf" )
Tak jen kouknu do cab, jestli ten 751.cfg je. A ve složce cab751
Dovoluji si poznamenat, že takovej začátečník opravdu nejsem, abych si neuměl zkontrolovat směrování kabiny.

Zápis např. ve .158 eng :
CabView ( "../../common.cab/cab751/751.cvf" )
HeadOut ( 1.7 3.2 6.45 )

Pokus - omyl - přesouvání a přepisování a, bohužel, v cab751 "najednou" chyběl 751.cvf. Je mi trapně, že jsem na to nepřišel. Tak sorry za OT.
Teď to samozřejmě šlape - velká omluva. :confused:

Ještě jednou omluva starého dědka - mohlo mne napadnout zkontrolovat cab751, když jediná fungující loko s kabinou má zápis v engu :
CabView ( "../../common.cab/cab751/751002.cvf" ), který tam byl.

Asi už bych se na to měl vykašlat, když si nedovedu poradit.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Tak hlavně, že to dobře dopadlo. Ale i tak, staří dědkové přece už mají nárok něco přehlédnout, ne?
Ale že si člověk něco omylem smaže, to se stane i mladým.
Já jak jsem před aktualizací přepisoval Friction a udělal zkušební jízdu, tak jsem se krásně z depa rozjel na 40 a chci zastavit před výpravní budovou a ono nic nereagovalo. Mašina jela výběhem jak po másle. Nezastavil jsem. Musel jsem vypnout hru. A příčina? Jedna závorka v zápisu v engu omylem navíc. :)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Chtěl jsem projet začátek aktivity, kvůli opravám výhybek ve Všetatech, ale dojel jsem jen do Dřís a za reverzem opět NZ1 a konec.
Tak jsem ukecal strojmistra a dal mi na tuto jízdu 754. Je lepší i v tom, že má NO. Když se jede na blok. Jenomže opět při posunu v Dřísech sice žádná rychlobrzda, ale po zastavení za reverzem se mi vygumoval TM pod F4. Normálně přejdu a zkusím jet na vozy, že trasa opět naběhne. Jenomže se nepřehodila výhybka a já jel opět do nesprávné. Najednou rána a najede do mne zezadu traffic do Všetat s takovou silou, že se oba otočíme o 180°. Normálně jsem přešel zpět na druhé stanoviště a mohl jsem pokračovat v jízdě směr Stará Boleslav s tímto novým vlakem. Ale po nesprávné a samozřejmě s nexákem jsme se potkali ve stanici. Téměř jsem už stál a stačil jsem z lokomotivy vyskočit před nárazem. :)
Já už se na to fakt vyprdnu. Netuším, kde je zádrhel. Ale takto se aktivita opravdu dělat nedá. Myslel jsem, že jízdu někdo otestuje a najde příčinu. Jo udělat vláček z bodu A do bodu B je legrace, ale tam, kde je hromada reverzních bodů..... Snad by měla být nějaká pravidla a ne tvořit metodou pokus a omyl.

Takto se vlak po srážce zezadu na brejlovce otočil.
anomalie.JPG
A normálně šlo odjet po nesprávné.
anom.JPG
Chtěl jsem se v Boleslavi hodit do své koleje, ale nefungovalo ani CTRL-M a poté G a srážka byla nevyhnutelná.
brzda.JPG
A bum
nehoda.JPG
Jo, v MSTS by z toho byla hromada až na střechu výpravní budovy, asi takto :) :
pakaj.jpg
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Všechno vypovídá o tom, že přejedeš reverzní bod a ocitneš se mimo trasu. Pokud je za reverzem další oddíl a je příliš blízko, může to být ten problém. Jinak OR má velkou rezervu na zastavení po zhasnutí otočené šipky symbolizující reverzní bod.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Teď mne napadá, že to může dělat skryté návěstidlo pro zrušení omezené rychlosti. Protože oproti MSTS se v OR tohle vybaví, až jej mine konec vlaku a proto jsem jej posouval blíž ke zhlaví. A to může dělat chyby, když se posunuje ve stanici. Sólo lokomotiva by se tam vešla, ale pokud bude posun s několika vozy....
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ne, to hlavnĕ neposunuj nikam daleko, jinak když budeš objíždĕt soupravu musíš dât revers až za nĕj. Návĕstidlem to určitĕ není.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Dane, já myslel, že někdo ze starých pardálů aktivitářů poradí a ne, že si myslíš, že to tak není a že to bude dělat asi něco jiného. :)
Nemůžeš dávat reverz až za označníkem, pokud je na svém místě, jinak by jsi musel mít rozkaz "posun za označník" a tím pádem by nesměl přijíždět z této strany žádný vlak.
Ale ať se ti to líbí nebo ne. Bylo to tím návěstidlem rušící omezenou rychlost. Jakmile jsem to posunul, tak se anomálie nekonají.
 
Nahoře