CZSK verze 1.8

Matěj B.

Cestující
Pack ČDC 130 s plne animovanou kabínou s dvoma pohľadmi FRONTU a taktiež rozdelenými zvukmi na FRONT a REAR môžete sťahovať z webu.
Poďakovanie patrí všetkým, ktorý sa niečím aj maličkosťou zapojili. Všetko ostatné je popísané v readme.
Zobrazit přílohu 34364
Tak na tu hrbatici si nemůžu stěžovat. Ta se fakt povedla. Jezdí nádherně, a líbí se mi ty vychytané detaily např.
1. Když necháte v hrbatici zapnutý pomocný kompresor dost dlouho, začne znít hlasité lupání (zní to jako když plynový sporák zapaluje hořák). To je přetlakový ventil pomocné jímky. Pak stačí jednoduše pomocný kompresor vypnout, a lupání přestane.
2. Při pohybu s kontrolérem (který ironicky vypadá jako volant) si můžete všimnout dvou zobáčků. První se pohybuje spolu s kontrolérem, druhý se pohybuje postupně a vždycky poskočí o jeden krok, když hrbatice hlasitě zacvaká. Oba tyto zobáčky totiž ukazují zvolený stupeň odporové regulace. První ukazuje stupeň regulace, navolený kontrolérem. Druhý ukazuje stupeň na kterém se přepínač regulace zrovna nachází.

Zde mám také pár rad, které mohou pomoci těm, kteří řídí hrbatici poprvé:
1. Při rozjezdu či zrychlování dávejte dobrý pozor, kolik stupňů regulace navolíte! Odporová regulace v hrbatici je citlivá a jakýkoliv "přešlap" vyústí v bouchnutí nadproudovky. Pokud to omylem přeženete a nadproudovka bouchne, vraťte kontrolér do výběhu, poté počkejte až přepínač regulace dokrokuje do výběhu a lokomotivu restartujte (tj. zapněte HV a zvedněte smetáky).
2. Přepínač regulace nereaguje na změnu kontroléru okamžitě, ale postupně krokuje, přičemž vzniká určitá prodleva. Takže například pokud jedete ke stahovačce dejte výběh s dostatečným předstihem, aby přepínač regulace stihnul dokrokovat až do výběhu, teprve potom projeďte stahovačkou, tak jak jste zvyklí.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj, psal bych SZ, ale tam nejdou vkládat obrázky (možná dobrý nápad pro zprávce fóra). Takže k věci. Test aktivity se 130, vůbec podle návodu ORCZ nefungují světla:
světla.jpg
Shift+J, ovládám přední (obě) a zadní nejdou rozsvítit vůbec, před posunem jsem musel přejít na druhé stanoviště a rozsvítit světlo tam, takže jakoby přední a opět jsem se musel vrátit na stanoviště původní. Jde o chystané Hrbaté ČSD.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Start v kabině ČSD 130, tiká rychloměr, i když stojím, ale po přechodu na 2. stanoviště, ticho a tikání, až po rozjezdu.
Před opuštěním mašiny (souprava hráče), shodím smeták, vypnu pult a vypnu baterie, ale když opustím mašinu, svítí ji světla.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Tady ukázka po přechodu na 2. stanoviště, bez tikotu rychloměru, pak přechod na původní, tiká i když stojím a ty světla po opuštění lokomotivy:
 

Dan J.

Strojvedoucí
To je snad správně, ne?
Co je správně?
Start aktivity, stojím, v kabine tiká rychloměr. Přejdu na druhé stanoviště a netiká, vrátím se zpět a tiká. Takže ten start by měl být špatně, pokud má rychoměr tikat i při stání, je špatně verze po přechodu na druhé stanoviště, kdy je zticha.
 

mikulda

Průvodčí
Správce
Dokonce je i slyšet, jak ten tikot je jiný a za jízdy to tiká dvakrát do sebe (hodinový strojek a rychloměr).
Akorát ten tikot hodinového strojku by měl být tišší.
 

Dodo

Provozní technik
Svetlá sú tiež správne. Shift+J zapínaš predné Biele.
Shift+K zapinaš predné koncové.
Ak chceš aby ti svietili vpredu biele a vzadu koncové musíš si ísť tie koncové zapnúť na 2.stanovište kl.slratkou shift+K.
 

BULDA

Začátečník
Malý dotaz. Vytvořil jsem si aktivitu osobní vlak Lysá-Ústí 163+3Bdt, nasázel jsem na potkávání dost nákladních vlaků doplňující jeden rychlík a asi dva osobáky. Při testování jsem nikdy nedojel do Litoměřic, někdy jen do Všetat. Poté mi začne padat HV s tím, že napětí na sběrači je cca 1700V. Zkoušel jsem i záměnu lokomotiv 163 starších verzí, ale výsledek pořád stejný. Pro zkoušku jsem si vytvořil novou aktivitu ve stejném čase od místa, kam jsem nejdál dojel (Křešice u Litoměřic), s tím že traffic jsem nechal původní tak mi diagnostika F5 ukazuje napětí na sběrači 2700-3100 vlastně díky ponechání původního traffic při stejném počtu vlaků pod stejným napájecím úsekem. Je možné že úbytek napětí v troleji ve hře neovliňuje jen počet vlaků, ale i délka jízdy od začátku aktivity?
 

Dan J.

Strojvedoucí
Hmmm, tak to co popisuješ by byl velký problém, jedu test Os 5009 Praha - Přerov - Bohumín, ale na verzi 1.8.11. Aktualizovat zatím nebudu, neboť jsem před Ostravou a pod novou verzí už to ani nepojedu. Po tomhle testu a vydání skinů ČSD 130, půjede aktivita ven. Tohle už nemám sílu projíždět po předchozích asi 50 testech. :)
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Malý dotaz. Vytvořil jsem si aktivitu osobní vlak Lysá-Ústí 163+3Bdt, nasázel jsem na potkávání dost nákladních vlaků doplňující jeden rychlík a asi dva osobáky. Při testování jsem nikdy nedojel do Litoměřic, někdy jen do Všetat. Poté mi začne padat HV s tím, že napětí na sběrači je cca 1700V. Zkoušel jsem i záměnu lokomotiv 163 starších verzí, ale výsledek pořád stejný. Pro zkoušku jsem si vytvořil novou aktivitu ve stejném čase od místa, kam jsem nejdál dojel (Křešice u Litoměřic), s tím že traffic jsem nechal původní tak mi diagnostika F5 ukazuje napětí na sběrači 2700-3100 vlastně díky ponechání původního traffic při stejném počtu vlaků pod stejným napájecím úsekem. Je možné že úbytek napětí v troleji ve hře neovliňuje jen počet vlaků, ale i délka jízdy od začátku aktivity?
Hm, tohle jsem ještě nezaznamenal. To je celkem vážný problém. Úbytek napětí se počítá ne jen z příkonů AI, ale i odporu drátu v korelaci se vzdáleností od měnírny nebo napaječky. Ale tohle ví nejlépe Jindřich. Já nejsem tvůrce napájecího systému.
A když v tom "blbém" místě uložíš a pak nahraješ, je to pořád stejné tedy nízké napětí?
 

Acatus

Provozní technik
Netušíte pls někdo, proč se mi do zvuků hrbaté vkrádají jakoby zvuky z čoudy? ... venkovní někde za loko, jako bych jí byl na přípřeži. Začalo to dělat až po cca 30 km jízdy, nejspíše při skluzu, nebo zaučinkování nadproudovky a nepomáhá uložit a nahrát uloženou pozici. Mise nahraná od začátku, kde to nedělalo, je OK. Zkoušel jsem ze soundů vyhodit sloužku Dampf, ale nepomohlo.
 

BULDA

Začátečník
Hm, tohle jsem ještě nezaznamenal. To je celkem vážný problém. Úbytek napětí se počítá ne jen z příkonů AI, ale i odporu drátu v korelaci se vzdáleností od měnírny nebo napaječky. Ale tohle ví nejlépe Jindřich. Já nejsem tvůrce napájecího systému.
A když v tom "blbém" místě uložíš a pak nahraješ, je to pořád stejné tedy nízké napětí?
Myslím, že horší. Když nahraji uloženou hru, tak napětí v troleji je ještě menší a vlak při sebemenším pohybu kontroleru o rozjetí shodí HV. Jak v režimu AR, tak na ruku, po přepnutí na autopilota vlak jede cca na 20% výkonu. Zkusím aktivitu rozdělit na dvě či tři části, zda problém pomine. Zaznamenal jsem to v okolí Mělníka. Do Litoměřic jsem ve hře z Lysé dojel jen na autopilota a s velkým zpožděním.
 
Nahoře