OR CZ/SK - Jak a co...

Dan J.

Strojvedoucí
Moje chyba, trošku víc jsem tu pátral. Jeden jeden WP 60001 jsem musel dat do trasy AI před soupravou na kterou měl najet ( bez něj před ní zastavil a nechtěl na ni najet ) a druhý WP 60001 přímo pod soupravu na kterou měl najet ( bez něj soupravou projel ). Takto s dvěma WP se oba AI spojili a pokračovali dál.
Dobré vědět.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Pro tvůrce aktivit:
Jedna z možností rozdělení AI vlaku v aktivitě

- Začátek trasy vlaku někde před vjezdovým návěstidlem do stanice.
- Pomocí servisu 4 určí aktivitář místo zastavení vlaku u vyznačeného prónu (mezi modrýma čarama v editoru aktivit pro MSTS).
- Poté druhá trasa servisu 1, který na vlak 814+914, co zastavil u perónu a odvěsil zadní část najede. ( odvěšená zadní část se po odvěšení stává Loose Consistem)

V příkladu z videa, takto:
Consist:
AI HK.jpg
Ediror aktivit:
AI HK2.jpg

Servis 1:
Consist:
AI HK3.jpg
Výchozí trasa, na koleji, kde zastavil osobák, a revers + WP popsaný na obrázku z editru výš:
AI HK4.jpg

Pak už jen zbývá udělat trasu servisu 1, kam aktivitář požaduje, aby zadní část soupravy odjela. V tomto případě do depa v Hradci a čelní 814+914, ojede dle JŘ zpět směr Jičín, v tomto případě v 16:04.
 

Venny

Průvodčí
Zdravím.
Poprvé v prostředí OR-Cs chci provětrat Hurvínka (M131.1463), ale po odbrzdění, zařazení směru atd. se stále nerozjedu. Problém by mohl být tento řádek v základním panelu F5: 'Převod: N'. Nepřišel jsem na to, kterou klávesou se daná funkce ovládá.
Mohu požádat o pomoc?
 

Dan J.

Strojvedoucí
Já s ním normálně jezdíl. Je i na obrázku v testech tratě. Pokud tedy je to ten nna webu Josefa. Saré Hurvajzy v cézetku blbnou. Nemá rád manuální řazení. Naklonuj si eng z nově vydaného.
 

Venny

Průvodčí
Dík za radu. Tak jsem nakonec přece jen sáhl po naklonování ENG podle úprav VŽD. ;) :)
 

Dan J.

Strojvedoucí
Znova, OR se nechová při manuál řazení korektně, holt tam je automat, bohužel. Pokud to umí CZ, tak by se to muselo upravit a hodit do podsložky OpenrailsCZSK. A další věc, Hurvajs s manuál řazením, jezdil jako AI rychlostí sotva 20. Jestli dobře pamatuju (nebo nebylo v CZ opraveno, nevím), proto se musel manuál rušit a dělat verzi trf. Nicméněctohle celé mělo jít do sekce ladění vozidel, ne zde do návodů vychytávek k ORCZ. :) Takže ano, nezbývá, než sednout a jet.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Pro tvůrce aktivit:
WP 49xxx a 59xxx.
Pokud se vloží do cesty AI vlaku například WP 49020, vlak AI zastaví v nejbližší stanici 20 m za standardním bodem zastavení ve stanici. Pokud tam bude WP 59035, vlak AI zastaví 35 m před standardním bodem ve stanici.
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Pro situace AI vs hráč, kdy jejich cesty nejsou oddělené návěstidlem nebo skrytým návěstidlem, ale jen výhybkou, jsem vytvořil nový WP 40000 (zase s ohledem na jednoduché zadání v TrackVieweru). Pokud se v tom místě zadá do cesty AI, dostane AI vyšší prioritu a jeho vlaková cesta se upřednostní před hráčem.
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Jedno vylepšení pro přehlednost v souborech aktivit je v update. Zvuky aktivit (např. hlas posunovače) je možné od teď dávat do složky ACTIVITY_SOUND ve složce s tratí. Kód pročmuchá nejdříve tu a pokud zvuk nenajde, koukne do složky SOUND jako dříve kvůli kompatibilitě již vydaných aktivit.

Tímto si obsah složky SOUND nesmícháte se zvuky určeným jen a pouze pro aktivity.
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Dopnění k bodům WP 49xxx a 59xxx pro úpravu místa zastavení AI:
Ukázalo se, že je velice nutné dodržet tyto zásady umísťování těchto bodů pro jejich správnou funkci.

Zásada číslo 1 - bod umístěte hned za vjezdové návěstidlo stanice

Zásada číslo 2 - pokud použijete kombinaci s body WP pro houkání, ujistěte se, že bod 49xxx a 59xxx je hned ten první za vjezdovém návěstidle a body pro houkání jsou až za ním
 

Tygy

Provozní technik
To je dobré vědět, takže v případě implantace po malých jíst, raději v podstatě nechat až na konec tvorby aktivity.
Tak daleko se asi nedostanu. Ale nikdy neříkej nikdy. :eek: :oops::cool:
 
Nahoře