Pár dotazů ke stavbě trati

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
To se mi také děje. Zrušit databázi nad kolejí "Z" a pak jemným nastavováním sklonu to naklopím, aby se koleje přesně spojily. Ale já tohle opravuji raději v MSTS editoru. Ale nejprve také vypnout/zapnout databázi, aby byl i na té žluté lince schodek. Anebo kolejový díl smazat, připnout nový a opět jemným nastavením sklonu propojit. Horší stav je, když omylem kolej ve sklonu naklopím namísto do stoupání do klesání a zjistím to až po kilometrech dalších kolejí. Pak je nutné opravit celý úsek daného sklonu.
 

Ondra.H

Provozní technik
Často používám dynamickou kolej jako "pravítko" teď jsem potřeboval změřit něco, co mělo vzdálenost 400 metrů. Položil jsem si teda dynamickou kolej dal první část rovně 200 metrů, druhá část rovně 200 metrů a když jsem pak klikl spadlo to. Dělal to jak TSRE7, tak TSRE8. Myslel jsem, že jsem definitivně vyčerpal počet dynamických kolej, tak jsem vymazal několik dynamických kolejí v okolí Bad Schandau (Tam stejně v životě nepojedu. :D) ale žádná změna. Dělalo to i tehdy, když jsem položil jenom první úsek o délce 200 metrů. Zkusil jsem tu kolej rozdělit na 3 díly a to už fungovalo. Je zvláštní, že to začalo dělat z ničeho nic a doteď jsem se s tím nesetkal.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
A nebude jednodušší, když už získáváš znalosti (také jsem začínal editováním hotových tratí - defaultních), postav si svůj vysněný úsek jako nový projekt. Vygeneruje se ti hrubý terén a podle malůvek na texturách jen budeš pokládat koleje. Ale také to není úplně jednoduché. A odpadne hodně problémů.
 

Ondra.H

Provozní technik
Já chci jenom propojit Valašské Meziříčí s Púchovem. Stavět to jako samostatnou trať mi naprosto nedává smysl. To už bude snadnější zkusit se obejít bez těch dynamických kolejí. Při nejhorším můžu skončit Vsetínem, kam už mám položené koleje.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Zbyňku, je hezké, že propaguješ, ať lidi staví nové tratě, ale třeba pro mne je lepší mít odbočné tratě v jednom projektu. Než přehazovat tratě u jedné aktivity. A propojení Valmezu s Púchovem, bude naprostá pecka. Tohle spojení na 321 chybí, pro ICčka přes Hranice na Moravě.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Zbyňku, je hezké, že propaguješ
Já nic nepropaguji. Bez dynamických kolejí se tratě stavět nedají. Jedině nějaké jednodušší, kde není moc obloučků.
Druhá cesta je, smazat některé zbytečné "lokálky" Tak to dělal i Martin. Ale tím zase rozbije něco Danovi, protože on je lokálkovej. :)
 

Ondra.H

Provozní technik
Já právě zkusil vymazat nějaké dynamické koleje v Bad Schandau a na velikost toho souboru Tsection.dat to nemělo žádný vliv. Proto se ptám, jestli něco nedělám špatně?
 

Martin S.

Posunovač
A jak je možné, že Trať 321 dorazila na limit dynamických kolejí a stavba byla ukončena, ale BP se dostala do mnohem větších rozměrů? A pokud se bez dynamických kolejí "prakticky nedá stavět", tak jak je to možné? Použití menšího množství dynamických kolejí?
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
BP normálně a 321, jde o stavbu pos X-Tracks. Tam je problém.
XTrax má nové kolejivo nad dynamickou kolejí, tedy počet dynamických kolejí je omezený začátkem kolejiva Xtrax. U kolejiva BP, tedy čím hloupější sedlák, tím větší brambory, já to opravdu nevěděl. Ale kolejivo BP je komplet pod dynamickou kolejí, tedy nad už je jen nekonečno, tedy mohu mít dynamických kolejí nekonečně mnoho.
 

Ondra.H

Provozní technik
Debata jistě zajímavá, ale já bych spíš potřeboval vědět, proč i když jsem nějaké dynamické koleje vymazal, tak velikost toho souboru Tsection.dat se nezměnila. :D
 

Dan J.

Strojvedoucí
...Ale tím zase rozbije něco Danovi, protože on je lokálkovej. :)
Ano, mám rád boční malé tratě a jednokolejky s křižováním vlaků. Ale jen lokálkovej, fakt nejsem. Nedávno vydaná aktivita na 321, Hutník, Návsí - Praha a Bezruč, Praha - Žilina, moc lokálková není. :) A propojení Vsetín - Púchov, by bylo super. Držím palce, ať stavba dobře dopadne.
 

Venny

Průvodčí
Mám dojem, že z jedním z důvodů, proč kdysi Martin spojku Valmez - Púchov na 321 odpískal, by byly příliš velké vzdálenostní a obloukové odchylky od reality, náročné na korekci. Ale počin by to byl bezesporu přínosný. :)
 

Ondra.H

Provozní technik
Ještě mě zaujalo tohle. Původní TSECTION, ještě před tím než jsem ho jakkoliv upravil má hodnotu TrackSections 25534 a SectionIdx 8709. Potom, co jsem položil asi 20 km kolejí jsem na hodnotě 25924 a 8812. Jenomže já těch dynamických kolejí mám vlastně docela málo, asi jenom deset.
 

Tom Kanka

Průvodčí
... Jenomže já těch dynamických kolejí mám vlastně docela málo, asi jenom deset.
Každý kus dynamické zabere dvě TrackSections (začátek a konec) u každé části, a každé položení nebo editace DK jedno SectionIdx.
To znamená, když položíš např. 10m dlouhou DK, obsadí se 2xTS a 1xSI.
Pokud položíš jednu DK které bude složená z rovné, oblouku, rovné, oblouku a rovné, obsadí se 10xTS a 1xSI.
Jenže, pokud budeš např. mít jen tu jednu 10m (2xTS a 1xSI), a jakýmkoliv způsobem s ní něco uděláš, původní zápis se nemaže!
Takže když ji smažeš, v Tsection.dat stále zůstavá 2xTS a 1xSI, a když pokud ji položíš znova, nic se nezmění.
Pokud jí ale budeš editovat, např. přidáš oblouk, původní zápis zůstává a editovaná DK se zapíše znova, tzn. že bude 6xTS (původní 2x, plus původní editovaná 2x a prodloužení 2x). Pří editaci navíc obsadíš další pozici Si, tudíž tam bude teď 2.
A takto to pokračuje dál.
 
Nahoře