CZSK verze 1.9

Icik

Pomocník strojvedoucího
Tady to jsem nesnášel v MSTS na trati BP, kdy mě to po třech upozorňujících hláškách vyhodilo ze hry. Ostatní tratě to naštěstí aktivní neměly.
S nástupem OR se tyto upozornění zrušily a teď bohužel jsou znova aktivovány pro všechny tratě. Jsem rád, že 90% jízd v OR jezdím na koridorech a tam jsou chráněné přejezdy.
Tady se ti po třech hláškách začne vybíjet baterie na HV a pak ti klesne napětí natolik, že aktivitu nedojedeš.
 

ML636

Signalista
Máte houkat. :D Ale v těch aktivitách BP na MSTS to fungovalo korektně, jenže zrovna bohužel teď v CZ/SK na té Tišnovce to funguje ve volných jízdách dost nekorektně, takže jsem rád, že to nevyhazuje.
 

Pajavlaky

Průvodčí
Čili takový přejezd je chráněný křížem. Něco jako nechráněný přejezd neexistuje.
Ani přejezd chráněný křížem neexistuje. Historicky se přejezdy dnes tzv. zabezpečené pouze výstražným křížem nazývaly nechráněné, to je celé... Argumentovat tím, že přejezd není nechráněný, protože má výstražný kříž, je pitomost – přejezd není nechráněný hlavně proto, že tento pojem není dnešní legislativou definován. Přejezd není ani nechráněný, ani chráněný, ale je zabezpečený...
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Máte houkat. :D Ale v těch aktivitách BP na MSTS to fungovalo korektně, jenže zrovna bohužel teď v CZ/SK na té Tišnovce to funguje ve volných jízdách dost nekorektně, takže jsem rád, že to nevyhazuje.
Pak na to kouknu, jestli tam není nějaká chybka.
 

Klokan 35

Provozní technik
Máte houkat. :D Ale v těch aktivitách BP na MSTS to fungovalo korektně, jenže zrovna bohužel teď v CZ/SK na té Tišnovce to funguje ve volných jízdách dost nekorektně, takže jsem rád, že to nevyhazuje.
Nevidím jediný důvod, proč by mne měla nějaká hláška otravovat život. Byl jsem rád že to kdysi zmizelo, bylo to víc pro zlost než užitek a teď je to to samé.
 

okoun

Hradlař
Ani přejezd chráněný křížem neexistuje. Historicky se přejezdy dnes tzv. zabezpečené pouze výstražným křížem nazývaly nechráněné, to je celé... Argumentovat tím, že přejezd není nechráněný, protože má výstražný kříž, je pitomost – přejezd není nechráněný hlavně proto, že tento pojem není dnešní legislativou definován. Přejezd není ani nechráněný, ani chráněný, ale je zabezpečený...
Pravda, pravda. Děkuji za vyjasnění, já už to mám prostě léty zažité, ale ano, přejezd je zabezpečený. :D
 

Pepa z Nuslí

Průvodčí
Ahoj Iciku, po aktualizaci jsem jel aktivitu na 350 a pak na 131. Zabrzdím soupravu, chci ji odbrzdit, souprava sice odbrzdí, ale pořád mi ukazuje na manometru 4,9 bar. Mohl by ses na to kouknout? Díky moc.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Nechcete
Nevidím jediný důvod, proč by mne měla nějaká hláška otravovat život.
Kdysi kolem toho houkání byla šílená diskuse. Ale já vycházel z toho, že je to hra jako každá jiná a má své obtížnosti. Přeloženo do obecného tvaru, v akční střílečce tě mohou zabít a hra končí podobně jako když nezahoukáš na přejezdu, kde byla tolerance 3x a dost. Nejvyšší level hry by tě měl vyhodit z aktivity okamžitě. Podobné to bylo i s trestáním s překročením rychlosti. Jenomže všichni z toho chtěli jen takovou hračku, kde si mohu jet jak chci a nic se neděje. Ještě by někdo mohl namítat, když projedu červenou, proč hra skončí? "To chci pryč, přece mne nějaká červená nebude omezovat" :) :) :) Ale takto se v MSTS dalo jezdit ve volné jízdě a tak by to mělo zůstat. Postihy jenom v aktivitě. Respektive když už, tak udělat nějaký level pro pohodáře, kteří nechtějí houkat a otravují je hlášky.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Strašné, to překroĉení rychlosti byla největší konina a dělalo to jen bordel v aktivitách a zrovna na tvoji trati BP. Už nikdy více a byl jsem rád, když mi Bob57 poradil, kde tenhle nesmysl z engu odstranit. Tehdy jsem u aktivit dával opravy v příloze.
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Ahoj Iciku, po aktualizaci jsem jel aktivitu na 350 a pak na 131. Zabrzdím soupravu, chci ji odbrzdit, souprava sice odbrzdí, ale pořád mi ukazuje na manometru 4,9 bar. Mohl by ses na to kouknout? Díky moc.
Tohle dělá "nový" model vzduchařiny. Jakmile se tlak v potrubí přiblíží hranici 5 bar, klesá zároveň i průtok plnícího vzduchu z hlavní jímky. Tím se potrubí a jímky jako ve skutečnosti v závěru plní o dost déle než na začátku.
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Jenže jsou křižování, kde za pískáčkem houkám jak zběsilej a stejně mi to na přejezdu napíše, že jsem se vyprdnul na zvukové znamení. To tam někde v křoví dřepí zkušební komisaři (nebo jak se tihle oblíbenci fírů nazývají) a dělají si čárky?
P.S. Mám dojem, že Zbyněk v některé ze svých maxiaktivit ty nejmilovanější z nich zřejmě jmenoval. ;) :D
Venco, pošli mi prosím ten path. Já si to tam zkontroluju.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Projíždím z Tišnova směr Nové město na Moravě a přejezdy fungují. Musí se houknout minimálně 2x. Nestačí jen jednou.
A opět totální unreal. Snad milionkrát jsem mezi Pardubicemi a Hradcem zažil pouze jedno krátké "tut". Takže by se to mělo v trati opravit dle návodu.
 

alcapone

Pomocník strojvedoucího
Projíždím z Tišnova směr Nové město na Moravě a přejezdy fungují. Musí se houknout minimálně 2x. Nestačí jen jednou.
Jenže, ty to chceš před pískáčkem a te špatně, pokud začnu až za ním tak šup a mám zprávu. Zkuzil jako vždy a tak to fungovalo i v MSTS a i ve skutečnosti (asi, ale mělo by být upozornění na nebezpečí houkej, jsou tu jiní co znaj pravidla provozu) po minutí pískáčku a šup zpráva, tak jsem to zkusil u dalšího a před ním a zpráva se neobjevila.
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Jenže, ty to chceš před pískáčkem a te špatně, pokud začnu až za ním tak šup a mám zprávu. Zkuzil jako vždy a tak to fungovalo i v MSTS a i ve skutečnosti (asi, ale mělo by být upozornění na nebezpečí houkej, jsou tu jiní co znaj pravidla provozu) po minutí pískáčku a šup zpráva, tak jsem to zkusil u dalšího a před ním a zpráva se neobjevila.
S pískáčkem to nemá co dělat. Počítá se vzdálenost od přejezdu podle rychlosti přiblížení k přejezdu, která vymezuje perimetr akční zóny. Houkej až za pískáčkem. Takže když jedeš pomalu, je vyžadováno dávat znamení až blíže u přejezdu. Ale možná toto udělám staticky. Může to být zdroj problému pro toho, kdo jen houká jako magor. :)
Zbyněk má z MSTS nastaven jen typ 2 a ten vyžaduje oproti typu 1 minimálně 2x houknout právě v této vzdálenosti.
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Koukám zrovna na tu trať z Tišnova a dost přejezdů není vůbec osazených jako objekt typu "Přejezd". Takže tam samozřejmě nebude nic vyžadováno. Zbyněk to osazoval cik cak. Ale to chápu, když byla tenkrát taková nevole.
1.jpg
 

ML636

Signalista
Dane, "tut" je špatně. Kdyby tam něco vjelo, třeba stačí nějaký vesnický cápek na pionýru a vlak by ho přežehlil, fíra by měl průser. Správně by se mělo houkat 3x, neblíží-li se k přejezdu uživatel pozemní komunikace. Pokud ano, dává se návěst opakovaně. S tím, že při tom zastavování v zastávkách před přejezdy je tam asi tiše tolerovatelný ten předpisový úskok, co se tady řešil už minule, houknout před a při rozjezdu. Ale předpisově je i toto opravdu špatně, jak psal tehdy Venny. Že si strojvedoucí ulehčují uši a také okolní zástavbě, fajn, dobré. Ale předpis je prostě psaný takhle. Na Slovensku mají ve velkém kolíky i před mosty, tunely, některými oblouky apod. To u nás jen v minimální míře a tam stačí pak houkat 1x.

Mimochodem, mám teď rozjetou část Letohrad-Týniště, a někde mi to tu hlášku vyhodilo zase, přejezd žádný. Mám tušení, že to bylo za Sopotnicí.
 
Nahoře