Aktivity pro OR Dan J.

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
ale třeba to bývalý strojvedoucí určitě ví o mnoho líp
A co tak to nebrát doslova, ale dovtípit se, že v tom bylo trochu ironie. :) Ale všelijaké mimořádnosti i výpadky jsem zažil. A priorita byla, vždy nějak dojet. Tedy pokud Indiáni nevytrhali koleje. :) A když tohle nastalo, byla náhradní autobusová doprava. A to byla jednou sranda, když pro plný vlak cestujících čekal jen jeden autobus. A než jsme zbalili věci a odstavili mašinu a šli také do autobusu, tak nás tam nechtěli pustit, protože už byl přeplněný. Pochopili to až jsme jim řekli, že jsme lokomotivní četa k vlaku, kterým budou pokračovat dál. Tedy by ten vlak bez nás neodjel.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ale všelijaké mimořádnosti i výpadky jsem zažil. A priorita byla, vždy nějak dojet. Tedy pokud Indiáni nevytrhali koleje.
BINGO! A přesně o tohle jde. Jinak jsou to zase jen omluvy totálního bordelu, kdy to odere akorát cestující. Mně jako pasažéra nezajimá organizace kolem vlaku, já si kupuji službu a chci dojet do cíle. Akceptuji zpoždění, mimořádky, ale v tomto případě se mělo to Pnedolíno zrušit, nebo mělo dojet do cílové stanice a kor, když se o pčestupu na jiný vlak začalo mluvit prakticky v Olomouci, kdy průvodčí do telefónu řvala na dispečera, že ten Ostrava musí stihnout, poněvač za tím utlám Pendolínem jede další vlak až za dvě hodiny. AAsi by je lidi jinak v tom Olomouci ubili... Průser je, že já si musel tu cestu zajistit dřínm tak 45 minut před příjezdem do Olmiku, bychy tam nečekal, takže auto z Ostravy vyjelo pro mne cca těch 45 minut před příjezdem a o tom Ostravanu bylo sděleno ta 30 sekund před dojetím k perónu, kdy tam ten Ostravan zasekli a pro mne už vlastně ztratil symsl, když už jelo auto z Ostravy. Ale POZOR! Dispečer tam původně ten Ostravan držet nechtěl, jak jsem zjistil z rozhovoru.
 

okoun

Provozní technik
Protože dispečerům absolutně nezáleží na cestujících. Navíc mnohdy přemejšlejí nejspíše zadní částí těla a to kdo ví jestli. Jsou odtrženi od reality a vlaky vidí jen jako čísílka na obrazovce a že v nich jedou lidé, jim mnohdy nedochází.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Přesně! Když se já nedostanu do Ostravy, tak ať se nedostanou ani ostatní do Pardubic a Olomouce! :cool:
Takhle jsem to nemyslel, myslel jsem to tak, že když už jelo jiné, měli raději vypravit pozdější s menší sekyrou k danému spoji a nebo tam hned v Praze napsat Olomouc hl.n. a ne Ostravu, čekáš tam 180 minut a stejně nedojedeš.
 

Tatar

Začátečník
Protože dispečerům absolutně nezáleží na cestujících. Navíc mnohdy přemejšlejí nejspíše zadní částí těla a to kdo ví jestli. Jsou odtrženi od reality a vlaky vidí jen jako čísílka na obrazovce a že v nich jedou lidé, jim mnohdy nedochází.
Tak ono u dispečerů dopravce bych řekl, že nic jiného krom čísel vlaků na GRAPPu, ISOŘi, KADRu a kdo ví kde ještě, nevidí. Nebo aspoň nejsem obeznámen, že by krom čísel viděli i nějakou grafickou podobu toho vlaku či podobně.
Pokud je myšlen dispečer řízení provozu provozovatele dráhy, tak to pak nechápu jakou má souvislost s tím o čem Dan psal.
 

Tatar

Začátečník
Takhle jsem to nemyslel, myslel jsem to tak, že když už jelo jiné, měli raději vypravit pozdější s menší sekyrou k danému spoji a nebo tam hned v Praze napsat Olomouc hl.n. a ne Ostravu, čekáš tam 180 minut a stejně nedojedeš.
Jenže pochop, že v té Praze nikdo nemohl vědět, že se nakonec rozhodne k operativní změně a ke zkrácení trasy, nebo copak každý nosí po ruce věšteckou kouli a vyvěští z ní cokoliv?
Kolikrát byly i jednotky případů, kdy se do cíle nechal dojet velmi extrémně zpožděný spoj (i přes 300 minut), případně se v půli trasy složila nějaká akutní náhradní souprava a vypravila se načas z nacestné stanice, přičemž do té stanice pak dojela původní souprava, která tam už pak skončila.
Navíc dalším problémem je, že se informace od síťových a regionálních dispečerů mění i za pochodu. Jednou řeknou, že se jede, jindy pak že se nejede a nakonec sdělí finální, že se pojede ale jenom někam, takže i toto dost hraje roli s tím co vlastně bude skutečný plán, což taky je možné že si řekli že to dojede a v průběhu se prostě rozhodli jinak, nebo si třeba na poslední chvíli někdo uvědomil, že vlastně je třeba to opravit.
A upřímně, zrovna ten den holt byl vyloženě den blbec a i když člověku může být šumák co dopravce dělá a provádí na pozadí toho co kaštan nevidí, protože očekává službu a očekává že jí takto i dostane, tak stejně se o to furt starají lidi, kteří v jeden moment museli řešit stovky vlaků v polovině republiky a těch lidí taky není moc, aby třeba na jeden vlak byl jeden člověk, který by ho měl na starost, což ano, toto zase člověku může být jedno, protože kaštana nemusí zajímat, že má dopravce jenom pár lidí na dispečinku.
Na závěr, jsou události které dopravce a dispečeři dopravce ovládnou bravurně a vyřeší to do posledního puntíku bez zmatku, ale jsou i události, které zase nezvládnou úplně k potěšení všech a u toho si někdy člověk jenom nechápavě kýve hlavou.
 

mikulda

Vlakvedoucí
Správce
Taky je snaha nerozhodit to moc dlouho do noci, aby se druhý den mohlo začít “s čistým štítem”. Ve 4 ráno zjistit, že nemam v Praze pendolino, protože se teprve vrací …
A představ si, že by to bylo naopak, napsali by Olomouc a v půlce cesty by se rozhodlo, že pojede až do Ostravy a ty bys zůstal v Praze. :)
 

Dan J.

Strojvedoucí
Taky je snaha nerozhodit to moc dlouho do noci, aby se druhý den mohlo začít “s čistým štítem”. Ve 4 ráno zjistit, že nemam v Praze pendolino, protože se teprve vrací …
A představ si, že by to bylo naopak, napsali by Olomouc a v půlce cesty by se rozhodlo, že pojede až do Ostravy a ty bys zůstal v Praze. :)
Jo tyhle situace tam byly taky.
 

MERIDIAN

Pokladník
Průser je, že já si musel tu cestu zajistit dřínm tak 45 minut před příjezdem do Olmiku, bychy tam nečekal, takže auto z Ostravy vyjelo pro mne cca těch 45 minut před příjezdem a o tom Ostravanu bylo sděleno ta 30 sekund před dojetím k perónu, kdy tam ten Ostravan zasekli a pro mne už vlastně ztratil symsl, když už jelo auto z Ostravy. Ale POZOR! Dispečer tam původně ten Ostravan držet nechtěl, jak jsem zjistil z rozhovoru.
Dane, neber to ve zlém, ale na Tvém příspěvku mohu hodně vzdáleně ukázat, jak vypadá kritika někoho bez znalosti pozadí problému. Někdo by o Tobě mohl v té Olomouci říct: "To nechápu, on si volá auto a přitom mohl jet Ostravanem."
V dobách, kdy jsem končil, řešili problémy v rychlíkové dopravě 2 dispečeři na celou ČR. Píšeš, že Tě jako cestujícího nemusí zajímat počet lidí, co to řeší, ale i tohle se odráží například i v ceně jízdného.
 

mikulda

Vlakvedoucí
Správce
Jo a ještě jedna věc - u normální nehody typu skokan nebo auto na přejezdu se sice nejezdí, ale tak zhruba víš, že to bude dvě tři hodiny a během té doby můžeš vymýšlet řešení. No ale tady jsi jednak nevěděl, jestli to bude hodinu nebo dva dny a druhak jsi nevěděl, kde co máš, protože jsi seděl potmě u zhaslýho monitoru. No a pak se začlo jezdit a všichni chtějí všechno hned.
 
Nahoře