Nehody

Josef Vogeltanz

Vlakvedoucí
Přijde mě zvláštní jak se vůz Bdmpee za ER zlomil nad podvozkem. Chápu že to byl silný náraz a že lokomotivní rám (vč. deformačního prvku) je jiná liga, ale tohle vypadá fakt divně.
Jinak druhá železniční nehoda (zde spíše neštěstí) v krátké době na projetí Stůj.
 

Vrbam

Pomocník strojvedoucího
Přijde mě zvláštní jak se vůz Bdmpee za ER zlomil nad podvozkem. Chápu že to byl silný náraz a že lokomotivní rám (vč. deformačního prvku) je jiná liga, ale tohle vypadá fakt divně.
Jinak druhá železniční nehoda (zde spíše neštěstí) v krátké době na projetí Stůj.

Podle této fotky se ani nedivím, že se ten vůz tahle zlomil.
Bylo to v oblouku, kdy mašina šla ven z oblouku a vůz byl zbytkem soupravy mačkán do oblouku.
To mi přijde, že tahle páka ten vůz zlomila.
Podle řazení to byl vůz Bdmpee233 s délkou 26,4 metru, tak tam je znát každý metr.
Dříve to zase dopadlo tak, že vozy šplhaly po sobě a po lokomotivě směrem vzhůru.
letec-nehoda.jpeg
 

Přílohy

  • milavce.jpg
    milavce.jpg
    218.5 KB · Zobrazeno: 21

Lukyn-CZ

Signalista
Podle této fotky se ani nedivím, že se ten vůz tahle zlomil.
Bylo to v oblouku, kdy mašina šla ven z oblouku a vůz byl zbytkem soupravy mačkán do oblouku.
To mi přijde, že tahle páka ten vůz zlomila.
Podle řazení to byl vůz Bdmpee233 s délkou 26,4 metru, tak tam je znát každý metr.
Dříve to zase dopadlo tak, že vozy šplhaly po sobě a po lokomotivě směrem vzhůru.
letec-nehoda.jpeg
Místo srážky bylo prý 76m blíže k výhybně... Takže cca 3 vozy, což vychází přímo na výhybku...
 

Josef Vogeltanz

Vlakvedoucí
Stejně v oblouku
odkaz
Jenže jde o reko starého vozu. Při takové rekonstrukci je vše oholeno až na kostru, která se otryská, (důkladně) zkontroluje její stav a začne se na novo. Pokud by se vagon namačkal v místě čelníku, dejme tomu. Ale on se shrnul do sebe až v místě podvozkového příčníku.
Jinak na míře devastace ER20 a 844 je znát i desetiletý rozdíl stáří konstrukce deformačních zón obou vozidel.
 

okoun

Pokladník
Ty tři lidské životy by zachránila pouze včasná a důkladná péče o naše tratě ze strany SŽ. A nevěřím tomu, že chtěl fíra zemřít takto.
 

Šnek

Vlakvedoucí
Ty tři lidské životy by zachránila pouze včasná a důkladná péče o naše tratě ze strany SŽ. A nevěřím tomu, že chtěl fíra zemřít takto.
V tomhle případě se obávám, že to až tak není o SŽ. I kdyby byl do Domažlic autoblok, nebo veškeré jiné zařízení umožňující přenos návěstidel na opakovači, ( mimo budoucího instalování ETCS ) herkulesy jsou vybaveny zabezpečovačem jen na německém území a u nás je bohužel stále jen tlačítko bdělosti. I proto je omezená rychlost Herkulů jen na 100km/h.
 

charlie600

Cestující
V tomhle případě se obávám, že to až tak není o SŽ. I kdyby byl do Domažlic autoblok, nebo veškeré jiné zařízení umožňující přenos návěstidel na opakovači, ( mimo budoucího instalování ETCS ) herkulesy jsou vybaveny zabezpečovačem jen na německém území a u nás je bohužel stále jen tlačítko bdělosti. I proto je omezená rychlost Herkulů jen

V tomhle případě se obávám, že to až tak není o SŽ. I kdyby byl do Domažlic autoblok, nebo veškeré jiné zařízení umožňující přenos návěstidel na opakovači, ( mimo budoucího instalování ETCS ) herkulesy jsou vybaveny zabezpečovačem jen na německém území a u nás je bohužel stále jen tlačítko bdělosti. I proto je omezená rychlost Herkulů jen na 100km/h.
na kolika metrech od "výstrahy" lze zastavit tento vlak při předepsané traťové rychlosti?
 

charlie600

Cestující
;)při jízdě autem používám také tlačítko bdělosti? chyba byla bohužel potrestána i nevinným životem !!!!:mad:
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Neřešte to. Nikdy se nedozvíme, co se dělo. Jestli fíra přehlédl výstrahu nebo mu to jen nebrzdilo, jako při nehodě v Bratislavě v roce 1976. Tohle už je riziko povolání a každý jsme věděli, do čeho jdeme. Jenom těch nehod je dnes mnohem více než za mých časů. A zabezpečení bylo mnohem primitivnější než dnes. Já si pamatuji jako malý kluk Říkonín, kdy trať řízená na telefonické dorozumívání, na hubu doslova a nehoda Pannonie, pak když jsem byl už na dráze, tak nejprve ta Bratislava v den, kdy jsem udělal první fírovské dopravní zkoušky, pak Sluncová (před Prahou Libní), kde byla zrušená 451031/2 nárazem do soupravy rychlíku). Nový autoblok. Tehdy jsem se rozespalý probudil v tom vlaku na prostředním stanovišti a šel se podívat po pražcích zpět a věřte nevěřte, autoblok, obsazený oddíl naší soupravou, která praštila do rychlíku, ale za námi na oddíle svítila výstraha, nikoli stůj. Pak Balt orient praštil do pantografu 460 za Dolními Kopisty. Také autoblok, ale fíra asi nereagoval. Tenkrát jsme to probírali ve škole, jako ostatní nehody. Pak byla ta nehoda ujetých vozů u Poličky a zrušená 810. Později Hostivař, kdy výpravčí myslela, že nákladní vlak pustila do Malešic ale omylem to navexlovala do Vršovic a následně pustila za ním osobák do Prahy, který do toho praštil na následujícím oddíle. Tehdy jsem musel telefonovat domů, že tam jsem nebyl já, ale jel jsem v protivlaku na této trase. Protože ve zprávách ukazovali tu zkázu, kdy první vůz žabotlamy vypadal, jako když otevřete konzervu. Ještě byla srážka pantografu s nákladem proti u Zadní Třebáně. Tehdy to první vůz 451 rozlomilo tak, že se kabina ocitla až vzadu na záchodě. Jako když si přelomím chleba s máslem. Kluci to přežili tak, že zavčas utekli do vozu a lehli si na zem. A to bylo asi vše za mých 20 let na dráze. Tedy kromě drobných nehod, jen projetí návěstidla bez následků.
 

Pawlik

Průvodčí
Ke zlomení vozu:
Na vůz při nárazu působí extrémní tlaková síla.
Spodek skříně mezi čelníkem a hlavním příčníkem má šikmé výztuhy pro přenos příčných sil od nárazníků, čili je velmi tuhý.
Následuje robustní hlavní příčník a za ním už jen "žebřiňák" z podélníků a příčníků. Je to první místo s nižší tuhostí, a proto se to zbortilo právě tam.
 
Nahoře