Vlakoškola aneb jak se řídí vlak .....

Tom Kanka

Signalista
PAja26 napsal:
...Nechce se mi ale v úseku Ústí nad Orlicí až D.Lipka šnečit 50 protože jedna loko je otočená. Proto se ptám. A asi blbě.:eek:

Ahoj,
nevím sice z jakého období má aktivita být, ale v době parního provozu platilo, že omezení se týkalo pro parní lokomotivu zařazenou v čele vlaku. Tzn., že pokud vlaková lokomotiva jede kotlem vpřed a postrková tendrem, platí maximální povolená rychlost. Vyjímkou byly lokomotivy 498.1 a 556.0, kdy platilo omezení 50km/h tendrem vpřed při jakémkoli zařazení ve vlaku.
V případě, že se jedná o nějakou historickou jízdu ze současnosti, 50 km/h pro parní vlak není žádnou vyjímkou - např. "Křivoklátský Expres" v úseku Beroun - Praha s 498.022 právě tendrem vpřed.

Jinak všechna Tebou uváděná řazení jsou možná, za parního provozu běžně používaná a historicky doložená, např. na Liberecku, mezi Táborem a Českými Budějovicemi, atd. Samozřejmě myslím především u nákladních vlaků.
 
Naposled editoval moderátor:

PAja26

Pokladník
Tom Kanka napsal:
PAja26 napsal:
...Nechce se mi ale v úseku Ústí nad Orlicí až D.Lipka šnečit 50 protože jedna loko je otočená. Proto se ptám. A asi blbě.:eek:

Ahoj,
nevím sice z jakého období má aktivita být, ale v době parního provozu platilo, že omezení se týkalo pro parní lokomotivu zařazenou v čele vlaku. Tzn., že pokud vlaková lokomotiva jede kotlem vpřed a postrková tendrem, platí maximální povolená rychlost. Vyjímkou byly lokomotivy 498.1 a 556.0, kdy platilo omezení 50km/h tendrem vpřed při jakémkoli zařazení ve vlaku.
V případě, že se jedná o nějakou historickou jízdu ze současnosti, 50 km/h pro parní vlak není žádnou vyjímkou - např. "Křivoklátský Expres" v úseku Beroun - Praha s 498.022 právě tendrem vpřed.

Jinak všechna Tebou uváděná řazení jsou možná, za parního provozu běžně používaná a historicky doložená, např. na Liberecku, mezi Táborem a Českými Budějovicemi, atd. Samozřejmě myslím především u nákladních vlaků.

Děkuji za info. Mám aktivitu dalo by se říct ze současnosti (nějakých 7 -8 let zpět). Budu se snažit mít přípřež 475.1 vždy komínem napřed! Jsem rád že mohu jet plnou traťovou.
Jen omezení u těch 498.1 a 556.x je pro mne zajímavou novinkou a děkuji za ni. To omezení platilo asi kvůli těm pevným třem dvojkolím v rámu tendru 935.2, že?
 
Naposled editoval moderátor:

Tom Kanka

Signalista
PAja26 napsal:
... Jen omezení u těch 498.1 a 556.x je pro mne zajímavou novinkou a děkuji za ni. To omezení platilo asi kvůli těm pevným třem dvojkolím v rámu tendru 935.2, že?

Pravděpodobně to tak bude. Jinak pro mne to je novinka také, ale nedávno jsem na to narazil zcela náhodou v předpise D2 z roku 1962 (oprava čl.285).
 

PAja26

Pokladník
Mám dotaz ohledně rychlosti daného vlaku. Ta je dána samozřejmě konstrukční rychlostí řazených vozidel a možnostmi infrastruktury. Tvořím aktivitu kde vezu EC 105 „Sobieski“ (viz. řazení), kde je místo neschopné vlakové 380 nasazena záloha loko 141. Takže maximální rychlost v úseku Bohumín - Přerov, kde je tento vlak "bobinou" veden, klesá ze 160 na 120 km/h. Jde mi o to, zda mohu jet v úseku Hranice na Moravě - Přerov dle horních rychlostníků až 120 km/h či dle dolních rychlostníků 110 km/h??? Původní souprava určitě jede dle horních. Ale u mojí soupravy doplněné právě o loko 141 nevím...... (jo táhnu sebou i nečinnou 380 a samo že jedu na přední sběrač....;))

Děkuji za odpověď.
 

poison

Pomocník strojvedoucího
Asi bych to tak taky viděl, navíc ta 380 jede jako bržděná nebo odpojená z brzdy. Jel bych to podle dolních nebo lépe s omezením třeba na 100.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Jel bych to podle dolních nebo lépe s omezením třeba na 100.
Jak odůvodníš omezení na 100, když to má dostatek brzdících procent i na rychlost vyšší než těch správných 110? Omezení rychlosti se řídí určitými technickými pravidly a nestřílí se to od boku dle libosti.
 

zbynda

Provozní technik
Rada 141 nevyhovuje prujezdu oblouky pri prevyseni 130 mm. Na horni rychlostniky muzou jet: x6x 37x x5x, 38x, taury vectrony, vselijake pantery elefanty a nevim co jeste ale starej kram jako bobina fakt ne
 

Tom Kanka

Signalista
Takže je to kvůli nedostatečnému převýšení v oblouku? A čím je dáno (myslím technicky - ne předpisem), která řada vyhovuje a která ne?
 

zbynda

Provozní technik
Do podrobna ti to nevysvetlim nebo nevim. To musi znalejsi. Cerpan z predpisu. Celkove by se dalo rict, ze na horni muzou vsechny nove masiny, i kdyz taurusy treba jezdily par let na dolni. Nejstarsi masina, ktera muze na horni je oravdepodobne 150.2/151/350.
 

PAja26

Pokladník
Hmmm, děkuji za příspěvky. Jsem si to tak myslel, ale ono nedostatek převýšení 130 mm projede téměř vše, je to kvůli hodnotě nevyrovnaného příčného zrychlení = pohodlí ve vlaku. Takže v tomto případě by to s fírou na bobině o trochu víc mávalo při nájezdu do oblouku.... Původně jsem si myslel že to má spojitost právě z brzdama..... Asi ne.

tak díky...
 

poison

Pomocník strojvedoucího
Jak odůvodníš omezení na 100, když to má dostatek brzdících procent i na rychlost vyšší než těch správných 110? Omezení rychlosti se řídí určitými technickými pravidly a nestřílí se to od boku dle libosti.

Jakkoliv, hlavně ne moc vědecky, jde přece o tvorbu aktivity a tam má autor ruce rozvázané. Závada na soupravě, na zdechlé loko, jakékoliv jiné omezení. ;)
 

zbynda

Provozní technik
Mas pravdu predsedo :D ja to psal vcera po smene a uz jsem se nesmohl na smysluplnou odpoved...
 
Nahoře