Strojvedoucí

754 067

Hradlař
Jak to probíhá, když uděláte zkoušky na strojvedoucího? S čím Vás dají jezdit? Máte možnost říct Vy, s čím byste chtěli jezdit? :D
 
K

Karel

Host
Říkat si můžeš co chceš, ale budeš začínat na záloze. nebo něčem podobném a pak budeš vozit to, co budou nejvíc potřebovat.
 

ok1dnh

Pokladník
No a nějaké Vánoce, na ty zapoměň také. Tutově Štědrý den je tvoje šichta, starší pardálové musí být s rodinami. Jo takový druhý Vánoční svátek, to je jiná, to již ti pardálové mají zájem :).
Jinak viz výše, nejdříve nějaká ta záloha (posun ve stanici), potom možná manipulák no a když dá ten nahoře, tak časem ochutnáš i nějaké ty Pn, potom Os...... Ale že by jsi mohl jako fíra s ještě mokrými papíry říkat "já chci toto", tak to opravdu zapoměň.
Karel
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Karle, nestraš ho. Má to i své kouzlo. Takové vánoce. Na štědrý den v podvečer odjíždět s rychlíkem z Prahy do Hradce Králového. Cestou do Vysočan jsme koukali do oken, jak už mají všechny domácnosti připravenu štědrovečerní tabuli, všude svítily stromečky a my uháněli kamsi do tmy do neznáma. V HK po odstavení lokomotivy nás překvapilo kolik lidí je v nádražní hale. Ale většinou bezdomovci. Na silvestra byl odjezd z Prahy stejný, ale kolem půlnoci jsme se utěšovali, že všem ostatním už začíná být špatně a ráno je bude bolet hlava. Jen my budeme v pohodě. Jednou mne na silvestra v 0.15 vynadal posunovač, když mne načapal jak meju okna. "to nemáš nic lepšího na práci?" Ale já měl dvě možnosti, aby jsme cestou do Benešova viděli dopředu. Buď kladivo a okna rozbít nebo si je umýt.
A vidět ožralého výpravčího jak zvedne plácačku k odjezdu, zavrávorá a přepadne dozadu na záda do popelové jámy je také zážitek.
 

mixer

Začátečník
na slovensku si predsa musis urobit daake skusky na loko ci co a tak mozes jazdit na tej loko, takze by sa dalo trebars dakto urobi na pesinga a pojde hned na kargo or manipulak?
 

JOHNZ

Průvodčí
mixer: Na Slovensku hlavne zalezi, u akej si firmy ... teda ak sa dostanes ZSSK, tak zabudni na zalohy, posun v depe aj manipulaky ... rovno na streku do osobaka (alebo ako kamos, co po skonceni kurzu, skusok a pod. prisiel prvykrat "naostro" do roboty, cakal co mu strojny poda a naramne sa cudoval, ked ho strojny poslal spatky na stanicu, ze neni majstrov a tak strieda IC501 ... ku cti mu budiz, ze az do KE to dotiahol bez sekery) pojdes :D ... otazka je, ci sa tam bez praxe dostanes ...
 

JOHNZ

Průvodčí
mixer: Dá sa, ale bol by to pre teba asi nezaujímavý výkon = posun na nejakej vlečke ... v PB v strojárňach to robí jeden CARGO fíra ...
 

Mulder

Cestující
ad mixer: Robiť rušňovodiča na polovičný úväzok to sa ani neoplatí robiť
( teda pokliaľ máš o tú robotu skutočný záujem ).

ad Johnz: Je to tak ako píšeš. Žiadny zácvik v depe,žiadny posun, žiadne zálohy, po skúškach hup rovno do prevádzky. Viem o čom vravím, momentálne som v kurze pre ZSSK. Začali sme v auguste a od 1.3.2007 by mala byť "ostrá" práca :p
 

Dráčik

Signalista
Vás to prejde, chlapci. Som zvedavý, kolkí z vás dajú výpovede po prvej šichte. Neber to v zlom, ale prevádzka neni mäd lízať, tí čo nemajú skúsenosti ani s vozením sa na čierno, budú mať velké problémy (a nie len oni)
 

JOHNZ

Průvodčí
Dráčik: Pravda veru, ja síce stojím úplne mimo "ostrej" prevádzky (a jediná vec, do ktorej pri svojej občasnej "výpomoci" na dráhe zasahujem je i/mbecilné/KVC + online "školenia" pokladníčok z jeho obsluhy), ale kto nezažil nechápe ... vždy sa mi ľúbilo jak ma zavolali, ja som tam došiel a ono bolo len trebalo čosi stlačiť navrch (v pamäti mám, jak údajne nešlo pokladníčkam vydať lístok na junior do zahraničia /tetuše mali natvrdo nastavenú platnosť lístka mesiac - malo byť dva dni/, či ako sa riešila nefunkčná tlačiareň, lebo teta stolíkom precvakla kábel) ale viem svoje a viem aj to, že na slovenskú železnicu do hlavného pracovného pomeru asi nepôjdem (uvidíme, čo tu na Morave)

btw. ako ide rýchlokurz "předpisy ČD snadno a rychle"?

Mulder: Ono iný výkon než ten posun je z technologického hľadiska (turnus) na čiastočný úväzok viacmenej nerealizovateľný ... a takisto v ZSSK máš na výber viacmenej len z vlakov kat. Os a vyššie ...) veľa šťastia a príjemných cvičných, minimum porúch a nech ťa každý črep s Mirelom, čo dostaneš poslúcha ... a pamätaj na jedno: vozenie kolegov na mašine do práce zo stanice do depa je v ZA za 500,- !!!
 

Mulder

Cestující
JOHNZ napsal:
Mulder: Ono iný výkon než ten posun je z technologického hľadiska (turnus) na čiastočný úväzok viacmenej nerealizovateľný ... a takisto v ZSSK máš na výber viacmenej len z vlakov kat. Os a vyššie ...) veľa šťastia a príjemných cvičných, minimum porúch a nech ťa každý črep s Mirelom, čo dostaneš poslúcha ... a pamätaj na jedno: vozenie kolegov na mašine do práce zo stanice do depa je v ZA za 500,- !!!

Počul som o tomto "zákaze", ale nevedel som, že si za to účtujú ešte aj prepravný poplatok :D :D :D
 

Martens

Strojvedoucí
JOHNZ napsal:
Už viem o druhom majstrovi, ktorému ho vyrúbili ... to je ten strojný naozaj taký chmuľo?
Hele a nevyplatilo by se zařídit pro žilinské alespoň permici? :D (permice=permanentka=předplatné)
 

Zdeněk Itterheim

Provozní technik
Dráčik napsal:
Vás to prejde, chlapci. Som zvedavý, kolkí z vás dajú výpovede po prvej šichte. Neber to v zlom, ale prevádzka neni mäd lízať, tí čo nemajú skúsenosti ani s vozením sa na čierno, budú mať velké problémy (a nie len oni)

Miro, výpovědi asi hned nee, ale asi maximálně vystřízlivý a budou si drbat hlavu na co se to dali. Ono jezdit "na tu tmavou barvu" je pro dotyčného dobrodružství, ale pro fíru dvojí průser. Zase nechci nikoho odradit, ale musí si uvědomit, že pokud vleze na mašinu jako fíra, je jednou nohou v kriminále. A já z dřívějška můžu potvrdit že to dobrodružství opravdu je. Hlavně když to hezky jede bez problémů. U nákladní dopravy se musí počítat s tím, že defakto jízdní řád nákladních vlaku vlastně neexistuje. Nastoupíš na šichtu a zjistíš že tvůj vlak je kdoví kde a tak si sedneš, čekáš hodinu, 2, a pak ti oznámí přesuň se na hl. nádraží, tam ti řeknou co bude. Ty přijdeš, v lepším případě máš soupravu již pohromadě, ale celou studenou. Uděláš náležitosti dle prac. postupu a čekáš na papíry od vlaku, které ti můžou přinést až za 1,5 h a věřte, že rádi tuto dobu dodrží. No a je to hnedle 3,5 h od nástupu a ty jsi pořád doma, ale zase na druhou stranu hlavně, že se hodiny sypou. Po té odjedeš a v cílové stanici na tebe čeká tvůj náklad, takže to je na otočku, tobě nezbyde nic jiného než se domluvit s výpračím že si dáš 0,5 h šábes tedy něco zbodneš a vyrazíš. Nazpátek máš zelenou vlnu, chraň bůch, aby přede mě výpravčí pustil nějaký uhláky. Mašina vrní jak kotě, ale je to přeci jenom stroj, mnohdy starší než já sám. ....... .
No dobře už toho nechám. Ale ještě za zmínku stojí, může se u nákladní dopravy stát, že se za celou šichtu fíra nehne z místa, prostě nikam nevyjede. To je jeden z hlavních rozdílů mezi N a OS dopravou kde u os. je vše pevně stanoveno a "vždy" vlak vyjede, což u nákladů říci nelze.

To jsem se rozkecal, snad jsem příznivce tolik neotrávil. :colors: Můj příspěvek berte s nadhledem, je lechce ironický, ale pravdivý.
 
Naposled editoval moderátor:

Dráčik

Signalista
Na náklade aspoň vieš, že zarobíš od 6:00 do 18:00 (napr.) 12 hodín. Na osobných nastúpiš, prídeš do jednej stanice a hneď je pohotovosť, prídeš do druhej stanice a zas máš pohotovosť a výsledok je taký, že odídem z domu prvý deň ráno, vrátim sa domov na druhý deň poobede a zarobil som neuveritelných 13 hodín. A to nehovorím o tom, čo na pohotovosť píše zákonník práce.
 
Nahoře