Řada 742 s 3D ochozem

Ano, nakonec bylo vše tak, jak jsem předpokládal - "přetlučené" textury po neuváženém našvihání modelů do jednoho adresáře. V "cd_742" dle defaultního balíku jsou 134, 274, 015, 016, 026, 034, 156, 206, 230, 264, 300, 341, 371, 381, 397, 451 a od ČDC 385. 159 a 451 holt musím mít v samostatných adresářích. Až se mně podaří eng kloudně vyladit, aplikuju jej na všechny zmíněné bangle.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
159 a 451 holt musím mít v samostatných adresářích.
Mohou být klidně ve společném adresáři s ostatními, ale musí být dodržena zásada jedinečného pojmenování souborů a to obzvláště u textur. Chyby vznikají u skinařů, kteří se neobtěžují (či to ani neumí jako klonovači Heklových modelů) s přepisem názvu textur v souboru *.s a ponechají původní pojmenování. Takový klon pak bohužel musí být vně společného adresáře a navíc hrozí konflikt mezi stejnojmennými vozidly v různých adresářích. MSTS si při startu dělá verifikaci a do databáze zařadí pouze jediný výskyt vozidla z více možností - obvykle ten poslední.
 
Děkuju za vysvětlení. Přemýšlel jsem právě nad tím, že by mělo stačit stejnojmenné (které se tím pádem v jednom adresáři přepíší) textury přejmenovat, jenže potom je třeba přepsat jejich názvy v souboru *.s a ten nemám jak otevřít - modelaření a skinaření nerozumím, tak bych nerad něco nevratně dorubal.
Mimochodem, zkoušel jsem před pár dny program ShapeViewer (stažený přímo z odkazu někde zde na fóru), ale bohužel - nabízel sice asi 5 formátů souborů pro otevření, ale *.s mezi nimi nebyl. Program jsem hodlal použít pouze na prohlížení modelů, u kterých v adresáři není screenshot, abych věděl, co dávám do soupravy (consisty tvořím ručně).
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Na tento problém jsem nenarazil. Bylo by dobré (ale ne bezpodmíněčně nutné) použít zápis pro FreightAnim dle konvencí ORTS:

Kód:
ORTSFreightAnims
(
MSTSFreightAnimEnabled( 0 )
FreightAnimStatic
(
SubType( Default )
Shape( strojv.s )
Offset( 0.0 0.0 0.0 )
)
FreightAnimStatic
(
SubType ( Default )
Shape ( CD_110022cab.s )
Offset ( 0.0 0.0 0.0 )
)
)

Výhodou je, že na rozdíl od MSTS, umožňuje použití více FreightAnimů současně a offsetem doladit jejich přesnou pozici.
Nevýhodou je, že ShapeView tohle nezná, takže ani nezobrazí (simulátor již ano).

Pokud jse o řešení vyřezaných oken a modelů, narazil jsem na jiný problém a tím je externí pohled. Animované prvky modelu (typicky sběrače, stěrače apod.) při pohledu zvenku lítají jako splašené. Nic nového, to už se řešilo kdysi i v MSTS. Obejít se to dá.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj.
Po přechodu na stanovišti u nové kebiny s 3D výhledem se po přechodu na stanovišti rozhodí venkovní pohled, neboli, pohled se přemístí správně, ale mašina při pohledu ven zůstane ve stejné poloze.
 

Dan J.

Strojvedoucí
No, spíš jsem zjistil, že u 742 a není to jen u této animované kabiny platí stejný neduh jako u MSTS v případě výhledu kl. tuším "ř".
742_1.jpg

742_2.jpg
Po přechodu na stanovišti
742_3.jpg
742_4.jpg
 

martin novy

Pokladník
Ahoj,venkovní pohled při přechodu na kratší stanoviště řešim klavesou 5 (ř),zleva doprava přecházím ALT + šipky
cab.jpg cab1.jpg
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Podle všeho je to problém neotáčených FreightAnimů. Systém správně předpokládá, že FreightAnim má sedět jako přibitý v definované poloze. Jenže 3D kabinové pohledy používají jako pohledovou část původní model, stejný nebo upravený.
Když v simulátoru přejdu na druhé stanoviště (CTRL+E), simulátor otočí pohled, ale ne model a jeho FrightAnimy. Řešení naznačuje o kousek výše martin. V engu definovat pohled cestujícího (fíry) a spouštět přes klávesu "ř". Ten si mohu potom šipkami 'popř. s ALT) korigovat kam potřebuji. Resp. u základního směru používat klávesy Home a End a u otočeného směru potom nadefinovaného pohledu "Inside".
 

Dan J.

Strojvedoucí
esp. u základního směru používat klávesy Home a End a u otočeného směru potom nadefinovaného pohledu "Inside".
A jsme tam, kde v MSTS u parních mašin po změně stanoviště, mimochodem, nejde jen o 742, blbne to i u Karkulky, je zajímavé, že pohledy "Home" a "End" fungují u mašin, kde se přechází na 2. stanoviště, jako třeba u ČSD 140, ale u dieselů s kabinou uprostřed je problém. Ano, u té T444 se zatím koukám přes kl. "ř", ale i tak, jak jsem psal je to stejný problém jako u MSTS a šipek, ty narozdíl od tohoto fungovaly, ale na opačné straně stanoviště.
 
Nahoře