Ahoj Dane. Pokud si dobře vzpomínám, vedli jsme spolu na téma UniGlobal kdysi dávno rozhovor a tam jsem ti napsal, že jsem jsem trati typu X-tracks (jde samozřejmě pouze o ně) testoval cíleně jen na volnou jízdu, čímž jsem vyloučil jiné vlivy: vozidla, chod aktivity, další consisty apod. Samozřejmě pokud se objevila chyba / zaseknutí v načítání trati, projel jsem úsek znovu, s jiným vozidlem (pokud možno jen s hnacím) a zkoušel jsem zda se chyba opět projeví nebo ne. V době tohoto testování mi UniGlobal fungoval se ZSR-150, Jihlava - Brno, pravěká Opava - Olomouc a též 180-183. Tu však bylo později nutno "osamostatnit" (připojit k vlastnímu Globalu), když prošla před několika roky úpravami.
Pokud se projevují tebou popisované problémy, troufnu si říct, že nesouvisí s Globalem. K tomu názoru mě vede to, že takto přezkoušené a ke správnému globalu připojené trati fungovaly i při náročnějších aktivitách správně. Ale možná se pletu a nějaký vliv tam je...
Mám k dispozici několik různých Globalů pro X-tracks, ale cíleně jsem je s různými tratěmi netestoval. Pouze jsem rozjel pod Globalem k 310 také nově vzniklou Trenčín - Nitra. Tady ovšem s poznámkou, že oproti Jackem distribuovanému Globalu má ten můj jiný, rozšířený obsah. To může sice souviset s různými aktualizacemi 310, ale to už přesně nevím.
Doplněno: co se týče prapodivného chování vozidel při jízdě a posunu v aktivitě se mi v MSTS snad ve všech tratích typu X-Tracks stalo následující: najel jsem na vozy trochu razantněji a najednou jsem stál s celou soupravou na úplně jiném místě trati - a to i několik km. Po načtení uložené pozice a jiné technice najíždění bylo najednou vše v pořádku. Možná tu byl i vliv zvoleného pohledu apod.