Virtuální železniční dílny - OR nastavení pro modely

Acatus

Provozní technik
Přesně jak píšete. Myslel jsem rovnici k finálnímu nastavení trakčního výkonu. TCharku zjevně umíme obšlehnout téměř přesně, to ale není vše.
To jestli tu 363.001-hk nastavil IH dobře nebo ne, či kdokoli jiný jiná vozidla, se musíme zeptat komunity, jestli jim takto nastavení stačí a jsou s tím PCfírové ve většině spokojeni?

Není mě tedy dost jasné, jak použít Igorovo eso jako etalon pro nastavení 150ky.

Začnu třeba tím, že se Igora zeptám, jak MaxCurrent a MaxForce určil? Já si myslím, že tady tyto parametry budou o ladičském citu, že právě na toto žádná "rovnice" není. Ale možná se pletu. Zbytek (testy, porovnávání) vysvětlím později. Trochu se dá porovnávat i se skutečností. Přecijen se dá ten opravdový vlak nahrát (záznam ujeté vzdálenosti, proudů na Ametrech a stupňů - v případě 150), nasimulovat v OR (parametry vlaku, tratě, adheze) a zkoušet, jezdit a zkoušet. Přesné to nebude nikdy, stejně jako je kus od kusu v jednotlivých loko řadách. Teorie ale o to víc zde musí jít ruku v ruce s praxí (hrou). Ale toto tu již bylo napsáno jistě XXkrát. Dosti výpovědní / kontrolní hodnotu má i test boba57_cz v RW.

Proč tedy ne.
Děkuji.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Není mě tedy dost jasné, jak použít Igorovo eso jako etalon pro nastavení 150ky.
Není použitelné vůbec. Jednak je to úplně něco jiného a jednak je to v podstatě špatně, jak píšeš výše. IH se sice již nějaký čas pokouší do různých mašinek vtisknout svůj podpis, ale bohužej bez opravdových technických znalostí je to stále jen ve fázi pokus omyl, ač se to tváří pro neznalé jako přelomové správné nastavení.
 

Acatus

Provozní technik
První test po úpravě trakční charakteristiky řady 150.2. Slabší kvalita nahrávky, co se zvuků týče, sice ubírá dojmu dynamiky jízdy, ale jde především o ty proudy a stupně. Ještě poladím šunty a pošlu Vám to pane Josefe na posouzení a příp. ke schválení.

 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Neumím to dost dobře dle proudů posoudit, ale ten rozjezd 0-60km/h ti trvá 2x déle než na skutečné soupravě. Fakt šnek.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Je tu ještě někdo, kdo si myslí, že 150.2 dá 60ku z nuly s 557 tunami za 36,5 vteřiny????
Dal jsem si před chvílí v RW, kde to odpovídá realitě velmi dobře po kiskiho naladění, 150 026 plus 6 testovacích vozů speciálů po 100 tunách. Rozjezd s těmi 600t na 60km/h za 63sekund při nastaveném rozjezdovém proudu okolo 1000A.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Test rozjezdu. Ostřeji to už nejde. Začátek krokování do plného tahu je zdržení skoro 10s a pak už to drží automatický rozjezd, takže ta 60 je za necelou minutu se zátěží 600t, (ty to tam šudláš za 75s - o čtvrtinu času déle s mírně lehčí zátěží). Oproti reálu tam není u mne rozdíl. (Mám to v simulátoru, který to dobře ukáže - RW.)
 

Acatus

Provozní technik
Neumím to dost dobře dle proudů posoudit, ale ten rozjezd 0-60km/h ti trvá 2x déle než na skutečné soupravě. Fakt šnek.
A co s tím má společného přenastavení nějaké prehistorické TCharky?

První rovina: Základem dosavadní kritiky nastavení TCharky 150/150.2 může být vaše nepochopení, že jde o nastavení TCharky řady 150/150.2 a ne o finální ladění engu přes parametry MaxPower či MaxCurrent. To pak je možné společně poladit k radosti všech "borců", co umí podojit "dvojku" na 60 za 36:rolleyes: , což však půjde asi stěží nastavením TCharky!!!

Druhá rovina: V reakci na Icika se neptám na to, s čím si doma hrajete! Předlož Iciku video reálu, a pak je možno něco ladit. Já ho mám zatím jen ze 151ky, 0-60 za 63 vteřin, 495 tun (8 vozů), % 900 A, sklon 0. Ale i tomu zatím dostupnému videu se dá test ve hře přizpůsobit a dle daného reálu v další fázi ladit. Prdel je to, že musím zopakovat, že jde o nastavení TCh, které nemá na výkon trakce a náklon Ametrů vliv... byť jsem dané parametry přenastavil odhadem před 10dny a dále na ně nešahal. A taky jsem ještě trochu ochoten sondovat realitu dál, protože v mém videu jde o 151ku a chtělo by to ten správný převod.

Třetí rovina: Je tu tedy shoda s nastavením TCharky nebo máte proti těm stupňům vs proudům někdo výhrady? Jste ochoten někdo připustit lepší stav řazení stupňů, nežli je u 150ky (převzaté zjevně z dřívějška), co visí na VŽD, resp. objevilo se již ve 150kách OR dříve? Znova opakuji, raketu si z ní můžete udělat potom každý dle libosti jednoduchou změnou jednoho parametru, ale spíše se přikláním k verzi, až bude video 150.2 z reálu, doladíme k většinové spokojenosti. A taky to nemusí být hned Fittipaldi jízda. Naladit se to dá podle videa reálného vlaku klidně na 900A a klidně s přechodem až do 100ky. ...kdybyste někdo měl přístup. Každopádně podmínky musí být shodné a ne že jeden bude testovat 1000 a druhý 900A.

Anebo také čtvrtá rovina: Jezděte si na těch z VŽD, když vám vyhovují a nejste ochotni se vyjádřit k úpravě. Kromě Icika nikdo, kdo smaží OR. Jestli máte bobka se zde vyjadřovat veřejně, pište klidně SZ nebo úplně nekontrolovatelně na e-mail, který si lze pořád přes SZ zaslat.

Mmch.. za jak dlouho ti Iciku při 900 -1000 A udělá 150.026-vzd 60ku s 577 tunami (nejlépe devíti Ampzety žlutého)? Já to testoval, ale psát to tady nechci.
 

Acatus

Provozní technik
Test rozjezdu. Ostřeji to už nejde. Začátek krokování do plného tahu je zdržení skoro 10s a pak už to drží automatický rozjezd, takže ta 60 je za necelou minutu se zátěží 600t, (ty to tam šudláš za 75s - o čtvrtinu času déle s mírně lehčí zátěží). Oproti reálu tam není u mne rozdíl. (Mám to v simulátoru, který to dobře ukáže - RW.)
Tady jsi v prostředí OR. Ukaž nám to v OR. Já ti to v OR klidně do hodiny ukážu, tak, jak to máte s kiskim v RW. Makal jsem na tom desítky hodin, tak jedna i s testy mě už nazabije. Ty to nedokážeš ani do 24 hodin. Moc dobře víš, že mi teď už k tomu stačí přepsat 8 číslic v engu a tobě zhruba 3 500 v TCh a oněch 8 dále v engu. Těch 3,5 tisíce pak dokáží s čuměním s pravítkem v charce po nocích dost zabrat očím.
Klidně ti to Iciku naladím na tvých 63 vteřin, ale souhlasit s tím nebudu, dokud mi 63 sek, 577 tun na rovině někdo nezavěsíte na videu z mašiny.

PS: Omlouvám se panu Josefovi za plevelení vlákna. Nejsem proti odlivu této neplodné komunikace jinam. Díky moderátorovi.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
... Jste ochoten někdo připustit lepší stav řazení stupňů, nežli je u 150ky (převzaté zjevně z dřívějška), co visí na VŽD, resp. objevilo se již ve 150kách OR dříve? ....

Proti tomuhle tvrzení bych se rád ohradil. Všech 56 st. pro 29 rychlostí jsem ručně odměřil přes milimetrák z původní škodovácké trakční charakteristiky. Není mě známo, že by se trakční charakteristiky zapsané pro řady 150, 150,2 a 151 pod OR před tím někde vyskytovaly.
Nikdy jsem tedy nic neobšleh a trakční charakteristiky konkrétně u těchto řad jsou moje vlastní práce (ruční, bo kříž je nutné na milimetráku myší posouvat a odečtené hodnoty namlátit klávesnicí do excelu).
Ale na nějaké "dřívějšky" ohledně OR jsem háklivej. Dříve tu nebylo pro OR téměř nic a ani dnes to není žádná sláva. Asi největším počinkem bylo před pěti lety zveřejnění série TCH, které na již nečinném foru umístil paashi. A svoje tažení světem OR jsem zahájil právě dotazem na něj ve věci trakčních charakteristik. Odpověď byla jasná a je tam dodnes: spočítat a nebo odměřit z grafů. A ještě pro ilustraci: Je nastavení a nastavení. Současné nastavení pro elektriky má cca. 35 nových parametrů, speciálně pro OpenRails. Další desítky původních po MSTS zcela pozměnily význam. Takže vložit do toho starého po MSTS jeden nebo dva nové parametry a vydávat to za OR je jaksi mimo mísu.

Je mě naprosto fuk, co si kdo se zveřejněnými nastaveními udělá. Roky jsem si dělal do šuplíku a spolupracoval na vyžádání. Není nic jednduššího, než v tom v poklidu pokračovat dále. Těch pár stovek za webhosting a doménu oželím. V životě jsem už přišel o víc.
 

Acatus

Provozní technik
Všech 56 st. pro 29 rychlostí jsem ručně odměřil přes milimetrák z původní škodovácké trakční charakteristiky. Není mě známo, že by se trakční charakteristiky zapsané pro řady 150, 150,2 a 151 pod OR před tím někde vyskytovaly.
Nikdy jsem tedy nic neobšleh a trakční charakteristiky konkrétně u těchto řad jsou moje vlastní práce (ruční, bo kříž je nutné na milimetráku myší posouvat a odečtené hodnoty namlátit klávesnicí do excelu).
Tak moment. TCharka v engu 150.209_hk, co visí už roky u Doda je Vaše? Protože je naprosto shodná s tou, co máte na VŽD u 026ky. Proč je potom v engu 209ky autorství
comment ( z duvodu absence vyladeneho engu byl tento eng nouzove vytvoren kombinaci )
comment ( engu 350 002 a starsi verze 151 001 od boba57_cz. Upravy spachal Radim HAMR )
comment ( Upravu 21.6.2011 vykonal Robo )
a Vy nikde? ... pakliže nejste HAMR, či Robo?
Jestliže je Vaše, tak pak beru zpět a nic jste evidentně neobšlehl, jen jste se nepodepsal (za což nemohu brát odpovědnost) a já se domníval, že jste ji převzal od jasně uvedených autorů. Při neuvedení autorství ale pak musíte počítat s tím, že do hlavy Vám nikdo nevidí a mohou vznikat zmatky. Já se naopak domníval, že jde o charku boba57_cz.
Je mě naprosto fuk, co si kdo se zveřejněnými nastaveními udělá. Roky jsem si dělal do šuplíku a spolupracoval na vyžádání. Není nic jednduššího, než v tom v poklidu pokračovat dále. Těch pár stovek za webhosting a doménu oželím. V životě jsem už přišel o víc.
Jo. Tak s tímto mě teď všichni odsoudí. Táhni kaktusi do někam a neser se nám do pana Josefa.
Jdu se odstřelit raději sám.
Mějte se!
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Proč bych se měl podepisovat pod něco, co jsem zde před dvěma roky sám vystavil. Ledaže bych opisoval sám od sebe.
Trakční charakteristika v roce 2011 je utopie. V té době ještě neexistoval parametr ORTSTractionCharacteristics. Ten je funkční až od verze X.2099.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Hlavně v klidu. Věřím tomu, že kdyby byla lepší informovanost (ironií, že je to tu ve stejné rubrice), ta slova nikdy nepadla. Solidní faux pas, který mě nadzvedl ze židle (a to mám nějakou hmotu ...). Jsem ochoten přiznat, že v tom také hraje roli umíněnost s jakou se snažíš ty trakční charakteristiky přeorat k obrazu svému. Nezapomeň na doporučení autora toho parametru.
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
@Acatus ty jsi hrozně stahovačnej chlap. Já jsem tebe nebo tvojí práci nechtěl urazit. Pokud to tak vyznělo, tak se omlouvám.
Jen je hodně důležité zmínit podmínky testu. Tak to dělá právě Josef a dá se s ním pak v klidu dál porovnávat a diskutovat.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
@Acatus ty jsi hrozně stahovačnej chlap.
To nee! Když už tak vztahovačný.
Já se naopak domníval, že jde o charku boba57_cz.
To ani náhodou. Nikdy jsem na žádném ladění mašin s indexem _hk nepracoval. To jen kindermafie při klonování skinů začala používat engy, které poslepovala z různých částí kanibalizovaných starších engů a podělali tam kde co, aniž by věděli, co vůbec dělají.
Tady jsi v prostředí OR. Ukaž nám to v OR. Já ti to v OR klidně do hodiny ukážu, tak, jak to máte s kiskim v RW.
Klidně se předveď.
Položil jsi jasný dotaz (Je tu ještě někdo, kdo si myslí, že 150.2 dá 60ku z nuly s 557 tunami za 36,5 vteřiny???? ) a ten jsem ti zodpověděl i s praktickou ukázkou, která se od reálu neliší. Nemáš nejmenší důvod reagovat na to svým hloupým podrážděním.
Stejné video ti mohu poskytnout za stejných podmínek i se 151, kterou opět nastavil do RW kiski a opět zcela ve shodě s reálem.
Mimochodem jsem si na těch dvojkách něco "málo" odjezdil za 16 let fírování, takže jsem to měl opravdu v ruce a věděl, co od které z nich mohu očekávat (nejezdily všechny stejně) v době, kdy nejkratší rychlík Košičan měl pouhých 10 vozů, zatímco normální rychlíky měly 12-14 vozů a v pátek 16 i 18. Při tehdejším stavu tratí s pomalými jízdami to musel člověk brát pořádně u huby, aby z Prahy do Přerova dovezl R645 jen s 15-20 minutami zpoždění a stihl se v Přerově před zpátečním poštovním R600 najíst. Pošťák míval před Vánoci k 800t, nejtěžší jsme vozili pancířák R21 Dukla s 900-950t a postrkem mezi Vsetínem a Púchovem.
 

Acatus

Provozní technik
Do takové formule nejdu, dokud 60 km/h, 522 tun pod 48 sek. neuvidím naživo. Nastavil jsem vám ji (s 10 vozy řady B) na 48 vteřin. Ve videu jen lehce přes 50 sek., kde ji ženu šetrně na 950 A. U paral. šuntů jsem narazil na skluzovku, ale nechám to tak, bo jednak se mi to omezování líbí a druhak nevím, kde se to upravuje:).
Po doladění a úpravě 2. stupně s proudy ke třetímu, bych to viděl z mé strany jako vypustitelné na testování a připomínky.

 

Lukyn-CZ

Průvodčí
Ahoj, dnes jsem chtěl vyzkoušet upravené elektrické jednotky (452, 560), ale pokaždé mi to vyhodilo chybovou hlášku o špatném engu. Stalo se to i někomu jinému, nebo je chyba jen u mě?
 
Nahoře