Zajímavosti z tisku a webu

Šnek

Vlakvedoucí
V tomhle případě musím s Bobem souhlasit. Za poslední roky se na strojvedoucí nabalilo takových dalších povinností, že zůstává rozum stát.
Začíná to tím, že se ve stanicích zrušila výprava vlaků výpravčím i když tam fyzicky výpravčí jsou, předešlo by se viz nehodě v Brně, další věcí co mě nesmírně rozčiluje jsou rozkazy o opatrné jízdě co dávají výpravčí fírům podle intenzity větru a výstražných informacích, místo aby si traťovka před prvním vlakem inkriminovaný úsek projela, přenese zodpovědnost na strojvedoucího který veze cestující a to nepočítám zpoždění způsobené tímto rozkazem a návaznost na další přípoje. Rozkouskované směny, zákonný odpočinek minimálně 6 hodin od ukončení směny do dalšího nástupu. Kolik v takovém případě opravdu dotyčný fíra spí si asi dokážete představit někde na ubytovně a pak opět celý den jezdí a je v zápřahu. Takové věci by se měly změnit a ne nějaký bodový systém, který bude fíry dále stresovat.
https://domaci.ihned.cz/c1-66507210...p1tHYNxcGo6Whmt4soRhBuWTsN3tvmEkfhwBt9edcSYGI
K tomuto tématu i zajímavý rozhovor.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Zbytečně vyhozené peníze za jednoúčelový trenažer. Kdyby byla jen jedna řada mašin v provozu, tak to nějaký smysl má na hraní. Jinak akorát pro nácvik základů pro kandidáty. U stávajícího počtu lokomotivních řad, které fírové obsluhují to nedá nic. Fírům z provozu je to už k ničemu.
Když je těch fírů v provozu u ČD avizovaných jen 3500, každý má odsimulovat ročně 2hodiny a jsou jen dva kusy pultů, tak denně bude muset ten pult naběhat 14hodin od pondělí do pátku. A to ještě nejsou k tomu přidáni fírové ostatních dopravců.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Nebude to ani první a asi ani poslední stěhovaný historický most. Bude zajímavé, jaké mu město Plzeň vybere nové místo.
Mj. v areálu je ještě jeden most - rekordman. Jde o most spojující severní a jižní část podniku přes chebskou trať. Rekordmanem byl nosností, protože byl vyprojektován pro převoz těžkých ingotů a výkovků na podnikovou vlečku. Při jeho rekonstrukci před několika lety však o toto prvenství přišel. Byl již v tak zanedbaném stavu, že mu byla nosnost snížena.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Tedy 8 dioptrií jsou už slušné popelníky ...
Inu jiná doba. V mém případě jsem na SPŠD neprošel smyslovými zkouškami na sluch. Původní plán byl samozřejmě fíra u tehdejších ČSD. Na druhý den mě zlanařila Škodovka. Tehdejší personalisté to měli zmáklý a věděli ve který okamžik se vetřít....
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Smutná událost, ale potěšil mne dnes zájem ČT o má videa z YouTube. Tak jsem byl zvědav co do hlavních zpráv vybrali a fakt jsem se zasmál. Oni tam nechali i můj komentář "jak má radost, že jede stovkou" :D Ach jo. :D Opět "bývalý strojvedoucí" :D Snad to rozdejcháte. :D Taková veselá tečka za smutným koncem těchto legendárních vozidel.
 
Nahoře