Kontrolní orgány byly a budou, cizí osoby na stanovišti byly a budou. Nikdo nebude prošetřovat, že František Opršálek před 30 lety svezl na stanovišti Petra Křivochcálka.
Já coby průmyslovák, ve 4. ročníku jsme měli praxový sešit s povolenkou z depa Brno Maloměřice. Měli jsme jen 4 jízdy za rok, což nám nadšencům nestačilo.
Zážitek pro mne bylo svezení na Štokrovi 556 na manipuláku z Břeclavi do Hrušovan nad Jevišovkou. Fíra měl pochopení a ikdyž jsme jeli po hranici střežené ozbrojeným vojskem s ostrými náboji, nechal mne filmovat. Byl jsem rád, když jsem si chvíli zatahal za střevo a zahoukal.
Pak poprve vyjela na koleje ES499.0 zkušebně na expresu Slovenská strela. Nesměle jsem v Břeclavi zaťukal na fíru, ukazujíc mu praxový sešit, jestli by mě nesvezl do Prahy. V pohodě, ale jen do Kutné Hory, protože pak byla kabina obsazena pro seznání trati.
V kabině byl mlady fíra a cvičnej, který jej zaučoval. Tenkrát se na trati Brno - Břeclav postupně zvyšovala rychlost ze 100 na 120km/h.
Za Zaječím cvičnej zavelel "pridaj, pridaj, ideš ako posraný, 120, 120. "
A než mu to zkrokovalo zpět do 0, tak jsme jeli 130, já sice jen koukal, ale byl to pro mne tenkrát silný zážitek.
Při další neplánované jízdě, kdy jsem na tento sešit objel kolečko přes Přerov a ČT se v Olomouci na mašinu sápal kontrolor dopravy a už do mne bušil, co tam dělám, do praxového sešitu mi napsal velkým písmem červenou tužkou zápis, že jsem neoprávněně jel v obvodu Severozápadní dráhy. Ale pak se uklidnil a probírali s fírou situaci v lokomotivním depu Praha - střed, kolik lidí odchází do penze a mladých je málo, což rozhodlo o mém budoucím povolání v tomto depu. (právě tou Slovenskou strelou jsem si zaměstnání jel do Prahy vyjednat)
A červený zápis do sešitu? Na mého třídního to spíš zapůsobilo jako pochvala, že mám o tento předmět zájem.