Kdo, kde a co (koho) (ne)řídil....

Ronoath

Posunovač
JP: Vůbec nějaké rozepře neřeš. Osobně jsem nikdy lokomotivu neřídil a řídit nebudu. Jenže, díky Tvému umu se můžu alespoň v počítači mašinou projet a splnit si tak dětské sny, z doby, kdy jsem v noci lehával na posteli u balkónu a koukal na na mašinky. V té době více než časté.
 

AlesB

Hradlař
nebuď z toho smutnej, takových je nás víc, vč.mé maličkosti.já lokomotivu taky nikdy neřídil (i když bych si to chtěl alespoň jednou zkusit), zato můj 8mi letý syn ano :rolleyes: na dětském dni v Praze Bráníku jezdil s čd 704kou po nádraží a fíra ho nechal kočírovat.Říkal mu co má dělat a já jen tak tiše slintal v koutku kabiny. :mad:
 
Naposled editoval moderátor:

Ronoath

Posunovač
A mě na oslavě ve ValMezu kočírovat nenechal :( Zato jsem se svezl v točně, koknul do depa a taky se svezl v 704. Ale jen svezl...
Každopádně, nejsilnější zážitek bylo stanoviště kyklopa. Taky strojovna bobinky byla perfektní...
(sorry za off-topic, nechal jsem se unést ) :D )
 
G

Guest

Host
A já měl to štěstí řídit 842 :D Z Rakovníka až do Mustu
 

Ronoath

Posunovač
Chlape, jak si k tomu přišel? Kvatýrko a tak kotelně daleko? Tady má někdo známosti hoooooodně vysoko :D :D :D
 
G

Guest

Host
Ronoath napsal:
Chlape, jak si k tomu přišel? Kvatýrko a tak kotelně daleko? Tady má někdo známosti hoooooodně vysoko :D :D :D
Známosti nemám nikde... Prostě ochotný strojvedoucí :D
 
G

Guest

Host
NO kdybych měl vyjmenovat všechny loko které jsem řídil nebo stál na jejich stanovišti, bylo by to asi nadlouho, ale můřu sa pochlubit pár vyjímečnostmi. Mám rád elektriky. Minimálně desetkrát jsem jel a často řídil 350-tku na EC zpravidla z Břeclavi většinou až do Prahy nebo Kolína. (moje nejoblíbenější). Řeknu, to je zážitek když kočírujete nejsilnější stroj na ČD a za sebou máte devět vozů
MÁV (EC 174 s 350 001-4). Jsem totiž student z Břeclavské průmyslovky (3. ročník) a mým snem je stát se strojvůdcem a to se mi zatím plní....jsem taky velkým fandou simulátoru. A moje domovská trať je Břeclav-Znojmo, takže počet jízd a řízení na stanovišti 842 a 742 je nespočet. Další dvě jízdy na obratu EC Sobieski do Ostravy a zpět na EC Polonia s 362 v minulém GVD. Poloniu jsem i řídil (362 168 - už měla nový natěr). Pak párjízd na 151 (007 a 011 na IC Odra) a pár peršingů (např. R 242 Fatra)
a Es (363 027 na R z Nezamyslic do Brna, 363 110 na Sp 1688 - předminulý GVD z Č. třebové do Brna, je toho prostě mnohem víc, ale nejcvíc si vážím i řízení 350 001-4 na EC 174 přes vysočinu (mazec)!
Takže hlavni tratě znám nazpaměť ze stanoviště. Nesmíte se bát zeptat se fíry jestli by vás nevzal na stanoviště (ne všichni jsou neochotní).
 

Vlado

Pokladník
Bylo mi asi deset, když ještě moje babička pracovala u dráhy jako průvodčí. Tehdá měla moc ochotného kolegu fíru a měl jsem možnost řídit motorák 810 na podvečerní směně za mírné asistence fíry, mezi neobsazenýma zastávkama. Můj zřejmě nejsilnější zážitek z raného dětství. Škoda, že nyní nemohu usednout do kabiny třeba 460-ky.. :rolleyes:
 

Tax

Moderátor
Správce
Môj životný zážitok sa mi splnil na velkom hektorovi, absolvoval som popoludňajší staničný posun na jednej nemenovanej stanici. Nemenovaný kamarát, fíra z Carga mi dal naštartovať a zahriať hektora a potom som mu asistoval u toho posunu. No iné sa nedá, len obdivovať chalana, ako mu to išlo, zastaviť presne nárazník na nárazník tak, aby posunovač mohol zavesiť spriahlo, alebo odraziť súpravu vagónov tak, aby došla na svoje miesto, nenarazila príliš silno do odstavených vagónov, prípadne aby nevyskočili vagóny z kolají - fakt úžasný zážitok, strávil som tam celé popoludnie.
 
G

Guest

Host
Anonymous napsal:
NO kdybych měl vyjmenovat všechny loko které jsem řídil nebo stál na jejich stanovišti, bylo by to asi nadlouho, ale můžu sa pochlubit pár vyjímečnostmi. Mám rád elektriky. Minimálně desetkrát jsem jel a často řídil 350-tku na EC zpravidla z Břeclavi většinou až do Prahy nebo Kolína. (moje nejoblíbenější). Řeknu, to je zážitek když kočírujete nejsilnější stroj na ČD a za sebou máte devět vozů
MÁV (EC 174 s 350 001-4). Jsem totiž student z Břeclavské průmyslovky (3. ročník) a mým snem je stát se strojvůdcem a to se mi zatím plní....jsem taky velkým fandou simulátoru. A moje domovská trať je Břeclav-Znojmo, takže počet jízd a řízení na stanovišti 842 a 742 je nespočet. Další dvě jízdy na obratu EC Sobieski do Ostravy a zpět na EC Polonia s 362 v minulém GVD. Poloniu jsem i řídil (362 168 - už měla nový natěr). Pak párjízd na 151 (007 a 011 na IC Odra) a pár peršingů (např. R 242 Fatra)
a Es (363 027 na R z Nezamyslic do Brna, 363 110 na Sp 1688 - předminulý GVD z Č. třebové do Brna, je toho prostě mnohem víc, ale nejcvíc si vážím i řízení 350 001-4 na EC 174 přes vysočinu (mazec)!
Takže hlavni tratě znám nazpaměť ze stanoviště. Nesmíte se bát zeptat se fíry jestli by vás nevzal na stanoviště (ne všichni jsou neochotní).
 

Martens

Strojvedoucí
Správce
No abych si taky nepřisadil......když jsem byl v prváku na průmce (80. léta minulého století), tak jsem strávil několik sobotních odpolední ve Svinově na pahrbku se 111 .... tehdy to ještě byla vlakotvorná a předávací stanice mezi Vítkovickou vlečkou a čile se na pahrbku posunovalo a seřaďovalo....to byla tehdá škola ..... já tlačil soupravy, fíra seděl u druhého pultu a tlačil svačinu .... chvilku jsem byl nervozní jak sáňky v létě, ale pak už to byla pohoda ...... a super zážitek .... asi za 2 roky na to se status vlakotvorné stanice pro Svinov zrušil a vše se přesouvalo do Mariánek .....

Ale jinak mi nezbývá, než tiše snít .... a neznám nic horšího, než když doktor řekne STOP ..... sorry, ale brejle nesmí být....to pak máte pocit, jako že se zbořil svět ...... kdo to zažil, tak to ví ....
 

ok1dnh

Pokladník
Tak to čtu a naprosto vaše nadšení chápu. Je to sen snad každýho kluka, taky jsem ten sen měl. Měl jsem to potěšení, že se mi vyplnil. A měl jsem to potěšení vidět zářící oči mého sedmiletého syna, když otočil "volant" na Zamračené o několik zoubků, za ním zabublal šestiválec a mašina se rozjela. Krásný pocit, pro oba.
Já když začínal, tak bych jezdil až bych probrousil koleje. Jenže časem....... Jak bylo milé, když výpravčí řekl: "zajeď do šturcu a počkej tam".... Nějaký pan Einstein či jak se jmenoval tomu říkal relativita :).
Karel (23 let jsem brousil ty koleje)
 

Pawlik

Průvodčí
Martensi, vím o čem mluvíš. U mě to nebyla krátkozrakost, ale barvocit -
- až navěky utrum. Tehdy jsem myslel, že se mi zhroutil svět :)
Abych se taky pochlubil tak mám za sebou 163, 460, 751, 122, 110
a na 471 (to bylo něco!!!) a 731 byli fírové tak hodní, že mě pustili i za pult.
Kamarád ze školy nedokáže pochopit, jak to dělám. Jak mám jet vlakem hned mažu k lokomotivě a když to nevyjde, teprve usedám do vagónu. Zkrátka líná huba holé neštěstí.
Ještě se mi osvědčilo "stopovat" večer, to už se fírové moc nebojí a ještě se nestalo, že by některý odmítl.
 
M

michalv

Host
Martens napsal:
Ale jinak mi nezbývá, než tiše snít .... a neznám nic horšího, než když doktor řekne STOP ..... sorry, ale brejle nesmí být....to pak máte pocit, jako že se zbořil svět ...... kdo to zažil, tak to ví ....

Jo jo, a nebo když má dráha nadstav strojvůdců, propouští a nepřibere ani človíčka.
Dnes, když je věkový průměr strojvedoucích 55 let, by to jistě opět šlo. Ovšem iluze mládí jsou už dávno překonány nestranným pozorováním. Při pomyšlení vstávat v půl druhý kvůli pěti hodinám směny, kterou stejně člověk většinou stráví někde v ranžíru na stanovišti... Darmo mluvit.
 

Honza

Průvodčí
Ahoj pánové,
taky jsem měl tu smůlu, že lékaři řekli stop ještě dřív, než se mi splnil klukovský sen. Taky jsem měl to štěstí, že jsem si to mohl alespoň zkusit. Taky už dneska vím, že je to velká řehole.

:!: Ale pánové, ruku na srdce, myslíte si, že je dobře se tu takhle veřejně chlubit? Tím pochopitelně nemyslím ty, co měli to štěstí, že se jim sen splnil oficiálně. Co když je tu mezi námi nějaký šťouravý kontrolní orgán? :confused: ... Je hezké se pochlubit, ale nabádám k opatrnosti ...
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Kontrolní orgány byly a budou, cizí osoby na stanovišti byly a budou. Nikdo nebude prošetřovat, že František Opršálek před 30 lety svezl na stanovišti Petra Křivochcálka.
Já coby průmyslovák, ve 4. ročníku jsme měli praxový sešit s povolenkou z depa Brno Maloměřice. Měli jsme jen 4 jízdy za rok, což nám nadšencům nestačilo.
Zážitek pro mne bylo svezení na Štokrovi 556 na manipuláku z Břeclavi do Hrušovan nad Jevišovkou. Fíra měl pochopení a ikdyž jsme jeli po hranici střežené ozbrojeným vojskem s ostrými náboji, nechal mne filmovat. Byl jsem rád, když jsem si chvíli zatahal za střevo a zahoukal.
Pak poprve vyjela na koleje ES499.0 zkušebně na expresu Slovenská strela. Nesměle jsem v Břeclavi zaťukal na fíru, ukazujíc mu praxový sešit, jestli by mě nesvezl do Prahy. V pohodě, ale jen do Kutné Hory, protože pak byla kabina obsazena pro seznání trati.
V kabině byl mlady fíra a cvičnej, který jej zaučoval. Tenkrát se na trati Brno - Břeclav postupně zvyšovala rychlost ze 100 na 120km/h.
Za Zaječím cvičnej zavelel "pridaj, pridaj, ideš ako posraný, 120, 120. "
A než mu to zkrokovalo zpět do 0, tak jsme jeli 130, já sice jen koukal, ale byl to pro mne tenkrát silný zážitek.
Při další neplánované jízdě, kdy jsem na tento sešit objel kolečko přes Přerov a ČT se v Olomouci na mašinu sápal kontrolor dopravy a už do mne bušil, co tam dělám, do praxového sešitu mi napsal velkým písmem červenou tužkou zápis, že jsem neoprávněně jel v obvodu Severozápadní dráhy. Ale pak se uklidnil a probírali s fírou situaci v lokomotivním depu Praha - střed, kolik lidí odchází do penze a mladých je málo, což rozhodlo o mém budoucím povolání v tomto depu. (právě tou Slovenskou strelou jsem si zaměstnání jel do Prahy vyjednat)
A červený zápis do sešitu? Na mého třídního to spíš zapůsobilo jako pochvala, že mám o tento předmět zájem.
 
Nahoře