Abych tomu rozuměl správně, ten čtverec, který je ohraničen modrou barvou je vlastně taková ta zelená placka, která vzniká, pokud v Route Geography Creator ( česky generátor terénu tratě ), vyberu Výběr tratě, zadám svůj adresář, kde mám trať, dále dám nahrát čtvercovou mřížku a pokud tu trať dělám v Evropě, tak pomocí myší se postupně nazoomuji až k té čtvercové mřížce a v ní vidím, že v jednom malém čtverci mám udělaný tzv. modrý křížek, to je ta zelená placka, když se vytváří nová trať, a když nadělám víc modrých křížků,tedy pravým tl.myši aktivuji či deaktivuji čtverec ( český překlad MSTS), trošku mi to připomíná hru Piškvorky, tak vlastně zvyšuji počet těch čtverců ohraničených modrou barvou, tedy k jedné zelené placce vytvářím další a zaroveň se mi množí soubory v adresáři Tiles.
Co se týče generování terénu, narazil jsem na problém ( jednalo se o to, že když jsem aktivoval čtverec - tedy vznikl modrý křížek uvnitř čtverce, vznikla tzv. plocha, a já jsem nenastavil výchozí pozici pro editor tratě, to mělo za následek, že jsem měl jenom bílou plochu a modré nebe, tedy nefungovalo mi to, musel jsem tedy aktivovat tu výchozí pozici ), který jsem odstranil díky rad na fóru MSTS.
Jakmile jsem měl vygenerovaný terén, tedy zobrazila se mi ta zelená placka do velikého čtverce a ten čtverec byl ohraničen modrou barvou po stisku klávesy F7, udělal jsem si cvičnou zkušební jednokolejnou trať, ona to byla geometricky úsečka, která vedla ( a teď si představte, že máte čtverec, strany a,b,c,d ) přesně ze strany b do strany d, úsečka procházela středem čtverce z jedné strany na druhou stranu, celou trať jsem uzavřel tzv. kusou kolejí.
Pak jsem otevřel Route Geography Creator, nazoomoval jsem myší, tam, kde jsem měl vytvořený čtverec, tedy onen jeden křížek jako v Piškvorkách, pak jsem z obou stran vytvořil další dva čtverce, dal jsem úpravy/vygenerovat čtverce terénu, vše jsem uložil včetně čtvercové mřížky
A po načtení tratě v editoru tratí, jsem si všiml, že ta úsečka tratě již nevede z jednoho konce čtverce na druhý, ale vlastně ta úsečka byla uprostřed mega čtverce, neboli jsem měl tři velké čtverce, ale po splynutí to byl jeden velký megačtverec, tím jsem docílil, že se zelená placka o další km navýšila.
Tak, to byly mé postřehy z mé první tvorby tratě.
Ještě umím nastavit změnu textury terénu, ale problém je v tom, že se to dotkne celého velkého čtverce, ale chci, aby v každém malém čtverci byla jiná barevná textura terénu, jak to udělat ? Je tam nějaký plnící faktor, když na to kliknu, zeptá se mne to " Plnící poměr ? ", chce to po mne nastavení, které je defaultně nastaveno na 1.000000
Jakmile stisknu klávesu F7 a kliknu levým tlačítkem myší na jakýkoliv menší čtverec, ohraničený černou barvou, tak se to zvýrazní červenou barvou a pak pravým tl.myší kliknu a mám tam možnosti, například Plnící faktor, na to kliknu a tentokráte se mne na to zeptá " Plnící poměr ( Kolikrát je umístěna textura terénu na čtverci ) ? " A chce to po mne číslovku a já nevím, co tam mám zadat, opět je tam defaultně nastaveno číslo 1.000000
Jinak v nabídce je tam ještě " Nastavení výškového rozpětí čtverce, to pak po mne chce Minimální výšku ( dno ) v záporných číslech a Maximální výšku ( strop ) v kladných číslech, hned mi došlo, že mám zadát číslo a to takové, abych jak se říká lidově mohl stavět trať do nebe nebo sklepa, například stavba tratí, v horách, abych definoval, jak mají být vysoké kopce atd. To samé se týká i vodní hladiny.
Ale s tím plněním textury si nevím rady.