Grafika, ovladače, swap a jiné

michawel

Cestující
AndrewM napsal:
michawel napsal:
Zbyněk Šemora napsal:
mixer napsal:
mam problem s touto tratou: ked vsetko nainstalujem na novo nainstalovany a aktualizovany msts, tak sa hra zapne, ale pri nahravani sa zasekne a neukaze sa ani jedna palicka, po dobu 5 min...poradte kde je chyba. ked to tu uz bolo tak sory
V tomto případě je to ukázka problému, co se stane, když se nečtou návody a manuály.
Je tam mimo jiné napsáno, že pokud jsou nainstalovány všechny aktivity, start MSTS se prodlouží až na 20 minut, proto je nutné MSTS spouštět přes trainstore, nebo přes Martensův Activity Mover všechny nehrané aktivity přesunout do odkládacího adresáře a nechat tam jen jednu. Tohle je způsobeno délkou trati, která je současně téměř 800km.

Ohledně aktivit, které neutáhne ani počítač NASA, takové rovnou vyřazuji a dál neřeším. Problém je na straně autora, který dal do placu moc vlaků najednou.
Zbyňku jasně, jenže mě padají aktivity instalovaný z aktivity.exe
a ta 742 tam zas tolik vlaků nemá. jedna souprava s Bečkama, jedna souprava se dvěma Bdmtee a to třetí jsem neviděl (tak dlouho jsem nepřežil.
Neni problem v grafice, resp. ovladaci graficke karty, resp. treba v nainstalovanem Directu ? Zkuste zabrousit sem, kdysi se mi to vyplatilo :)
DirectX je samozřejmně ten poslední totiž DirectX9c. Ovladače grafiky taky poslední, ale je pravdou, že bych mohl zkusit jiné. Mě to ale skoro přijde, že se tomu nelíbí nastavení VM, používám totiž pevné nastavení Virtuální paměti a to tak že na dvou discích mám alokováno 2x2048 MB. Je to takhle kvůli Virtualizaci (totiž kvůli práci).
 

Miran

Moderátor
Správce
michawel napsal:
DirectX je samozřejmně ten poslední totiž DirectX9c. Ovladače grafiky taky poslední, ale je pravdou, že bych mohl zkusit jiné. Mě to ale skoro přijde, že se tomu nelíbí nastavení VM, používám totiž pevné nastavení Virtuální paměti a to tak že na dvou discích mám alokováno 2x2048 MB. Je to takhle kvůli Virtualizaci (totiž kvůli práci).
Podle té zkratky VM mne napadlo jestli to náhodou nejedeš pod VMWare nebo pod něčím jiným jako jako na virtuálním počítači.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Michawel, smaž si ty duplicity, ono to občas vyhodí chybu, ale příspěvek se odešle, není nutné jej opakovat.
K věci. Aktivity z mého balíku neber jako tabu. Jsou uživatelské a všechny jsem nehrál. Pokud některá nejede a způsobuje pád, je vhodné ji otevřít a zjistit příčinu, odstranit závadu, zabalit a poslat update. Nebo ji jednoduše vyřadit.
Zkus nějakou aktivitu, která nikomu nepadá a až teprve potom hledej chybu v PC.
 

michawel

Cestující
Miran: Tou VM myslím Virtuální paměť, která se používá v každém PC, VPC (nebo VMWare) taky používám ale ne proboha pro MSTS -:)))
Zbyněk: OK, ale přesto spíš zkusím pořádně zkontrolovat drivery -:)
 

michawel

Cestující
Nerad bych tu zafloodil forum technickymi detaily, ale jde o to ze virtualizace jako takova (tj. Virtual Server a VMWare) je schopna takto nakonfigurovanou virtualni pamet (swap) vyuzit a je to optimalni. Nicmene je pravdou, ze by tohle mohlo vadit MSTS. Zkusim a uvidim :)
 

michawel

Cestující
Nu což, místa by bylo celkem dost. Uvažoval jsem zkusit MSTS pod 64bity, kdosi tady psal, že mu pod tím chodí MSTS lépe. No, teď jsem trošku poladil nastavení grafiky a zdá se, že to chodí o něco lépe. S tím OS by to celkem šlo, disků na to mám dost. Napadlo mě taky, neměl jste někdo někdy problémy za situace, kdy používate dva monitory? I když tohle asi nebude spolu souviset.
Jinak jsem včera otestoval všechny možné stavy naladění virtuální paměti (vypnul jsem ji, nastavil na jeden disk, nechal dynamicky přidělovat) a žádný efekt. Takže koukám spíš po driverech. Je otázkou jestli tomu nevadí fakt ten dvojjadernej procesor (i když doteď jsem to provozoval na Smithfeldu), ona ta aplikace je hodně stará takže ví bůh.
Jinak nejsem žádnej cvok, co si kupuje bezúčelně nejnovější výstřelky, ale pro svoji práci to potřebuju (kdo někdy dělal Windows Servery s aplikacema na virtuální mašině, ví že to žere výkon hůř jak MSTS) a CoreDuo2 je na tenhle účel přímo zlaté.
 

michawel

Cestující
Na Vistě ani omylem. :))) Myslel jsem na Windows XP 64bit Edition. Je to cca půl roku, někdo to poměřoval a tvrdil, že MSTS pod tímhle OS chodí lépe.
S čistým OS jsem to zkoušel a nemělo to vliv :) Podle mě to je asi dost ciltlivé na drivery grafiky, protože jakmile jsem omezil nastavení MIPMAP v ATI Control Centeru, hned to je o něco stabilnější.
 

Churchill

Skladník
Myslel jsem na Windows XP 64bit Edition. Je to cca půl roku, někdo to poměřoval a tvrdil, že MSTS pod tímhle OS chodí lépe.
To není možný. Proč?
Protože MsTS je vlastně program, a to 32-bitový. Tudíž i pod WinXP64bit poběží 32 bitově. To by ten program (hra) musel být 64 bitový. To zase ale valná většina, která má 32 bitové Win, by utřela nos a program (hru) by nespustili.
Tož asi tak, takhle po velmi brzkém nedělním ránu (noční šichty jsou opravdu med)
 

Miran

Moderátor
Správce
Churchill napsal:
Myslel jsem na Windows XP 64bit Edition. Je to cca půl roku, někdo to poměřoval a tvrdil, že MSTS pod tímhle OS chodí lépe.
To není možný. Proč?
Protože MsTS je vlastně program, a to 32-bitový. Tudíž i pod WinXP64bit poběží 32 bitově. To by ten program (hra) musel být 64 bitový. To zase ale valná většina, která má 32 bitové Win, by utřela nos a program (hru) by nespustili.
Tož asi tak, takhle po velmi brzkém nedělním ránu (noční šichty jsou opravdu med)
Právě že to možný je. Každý z Win programů je v drtivé většině založen na využívání služeb jádra OS pomocí jeho funkcí. Všechno v programu co se týká alokace paměti, výpočtů v FP, spolupráce s I/O systémem počítače (čtení/zápis na HD, zobrazování, klávesnice atd.) a spousta dalších se provádí voláním funkcí definovaných ve WinAPI. Toto rozhraní je přesné definováno směrem k aplikacím co se týká předávaných parametrů. To, jak jsou tyto funkce naprogramovány, je právě záležitostí OS, 32bit aplikaci je úplně jedno, zda je OS 64bit nebo 32bit a vůbec se to nedozví. Aplikace předá funkci OS potřebné parametry a pouze čeká na výsledek. Funkce v 64bit Win se ve většině případů tedy vykonávají daleko rychleji a je třeba také pamatovat na to, že 64bit systém je novější a funkce systému budou optimalizovány vývojem.
Hlavní problém MSTS je jinde. Při vývoji MSTS Bin Džordž přišel na to, že program je ušitý horkou jehlou, a nejspíš byl původně vyvíjen na jiné platformě, a poté byl poměrně nešťastně portován na PC. O nějaké optimalizaci na výkon a stabilitu MSTS není ani řeči. Je sice pravda, že právě tato vlastnost umožnila vývoj MSTS Bin, protože v hlavním programu je spousta volného prostoru, kam bylo možno vložit nové funkce, ale pro celkové chování programu je chybějící optimalizace negativní vlastností způsobující právě ty kritizované pády a nestability. Dále je potřeba si uvědomit, že engine MSTS je poplatný technologiím své doby.
 

Churchill

Skladník
32bit aplikaci je úplně jedno, zda je OS 64bit nebo 32bit a vůbec se to nedozví. Aplikace předá funkci OS potřebné parametry a pouze čeká na výsledek.
Dovolím si nesouhlasit.
Prakticky vyzkoušeno prostřednictvím tv tunerů (32bitových) na 64bitovém OS (aplikace a drivery napsané pro 32bitový OS). To prostě nefunguje. Na 64bitovém CPU ano, ale na 64bitovém OS nikoli. A hodně málo tv tunerů má alternativní aplikace (např. KT!V) pro 64bit OS.
 

Miran

Moderátor
Správce
Churchill napsal:
32bit aplikaci je úplně jedno, zda je OS 64bit nebo 32bit a vůbec se to nedozví. Aplikace předá funkci OS potřebné parametry a pouze čeká na výsledek.
Dovolím si nesouhlasit.
Prakticky vyzkoušeno prostřednictvím tv tunerů (32bitových) na 64bitovém OS (aplikace a drivery napsané pro 32bitový OS). To prostě nefunguje. Na 64bitovém CPU ano, ale na 64bitovém OS nikoli. A hodně málo tv tunerů má alternativní aplikace (např. KT!V) pro 64bit OS.
Samozřejmě, že ti na 64bit systému nepojedou 32bit drivery, ale tam je to o něčem jiném, drivery pracují na jiné vrstvě systému než aplikace. Kromě toho TV karty je něco úplně jiného než běžná aplikace. a proto je toto srovnání irelevantní, srovnávat musíš srovnatelné.
 

Mikasi

Cestující
Zdravím všechny,
provozuje někdo MSTS na Win 2000 s grafickou kartou Radeon 8500? Plánuji přeinstalaci systému z Win98SE, a tak by mne zajímaly zkušenosti s ovladači Catalyst, konkrétně verze 6.2.
 

zsr

Posunovač
Ahoj,

nevite jak ovlivnit maximalni nabidnute rozliseni v MSTS?
Poridil jsem si novy notebook s displejem 1600x1050 a pri prvnich nekolika spusteni mi msts nabidl nove rozliseni 1600x1200.
Fungovalo to a to v rezimu virtualni plichy - proste se obraz pomoci mysi dal posunout nahpru dou o tech 150 pixelu. Vypadalo bajecne.

Jenze: po asi 5 spusteni msts bez instalace cekoholiv dalsiho na comp to prestalo toto rozliseni nabizet. Docela bych se k nemu rad vratil, nevite nekdo jak?

HW: Intel c2d t5000, grafika NVidia 8600 512MB.

Diky za tip.

ZSR
 

Miran

Moderátor
Správce
zsr napsal:
Ahoj,

nevite jak ovlivnit maximalni nabidnute rozliseni v MSTS?
Poridil jsem si novy notebook s displejem 1600x1050 a pri prvnich nekolika spusteni mi msts nabidl nove rozliseni 1600x1200.
Fungovalo to a to v rezimu virtualni plichy - proste se obraz pomoci mysi dal posunout nahpru dou o tech 150 pixelu. Vypadalo bajecne.

Jenze: po asi 5 spusteni msts bez instalace cekoholiv dalsiho na comp to prestalo toto rozliseni nabizet. Docela bych se k nemu rad vratil, nevite nekdo jak?

HW: Intel c2d t5000, grafika NVidia 8600 512MB.

Diky za tip.

ZSR
V klíči
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Microsoft Games\Train Simulator\1.0\HWRenderer
zkus hodnotu
video_mode_index nastavit na hodnotu 8 nebo 9
8 by měla být 1600 x 1200 16bit
9 by měla být 1600 x 1200 32bit
 

Vitas

Pokladník
Miran napsal:
V klíči
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Microsoft Games\Train Simulator\1.0\HWRenderer
zkus hodnotu
video_mode_index nastavit na hodnotu 8 nebo 9
8 by měla být 1600 x 1200 16bit
9 by měla být 1600 x 1200 32bit
Mirane, prosim tě nevěděl bys jaké číslo pro 1280x900 (nebo x960)??
Dik
 

zsr

Posunovač
Zkusil jsem a nejede. V zalozce rozliseni v MSTS je pri nastaveni 9 nebo 8 prazdne a je treba vybrat nejvyssi dostupnou hdnotu, coz je ta 1280x1024x32.
Pritom rozliseni karta nabizi a lze jej ve windows nastavit.
ZSR
 

zsr

Posunovač
Beru zpet!

Sice rozliseni displeje je prazdne, ale kdyz to spustim, tak to jede v tom modu 1600x1200.
Takze diky!

Experimentoval jsem is hodnotami 10, 11 atp. a to uz mi nejde nstartovat MSTS, ale tech 1600x1200 je moc peknych!

ZSR
 

Hekl338

Hradlař
V klíči
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Microsoft Games\Train Simulator\1.0\HWRenderer
zkus hodnotu
video_mode_index nastavit na hodnotu 8 nebo 9
8 by měla být 1600 x 1200 16bit
9 by měla být 1600 x 1200 32bit
Tak na tohle jsem proste lama :D Muzu vedet, jak a kde to nastavit? Asi blba otazka, ale nejsem odbornik. Tenhle problem mne take trapi jiz dlouhou dobu, nejvyssi rozliseni mi msts da 1280x1024x32. Dekuji:)
 
Nahoře