Ladeni 350, 150, 151, 150.2

LUBA

Cestující
JIŘÍ GLOGOVSKÝ napsal:
LUBA napsal:
dem napsal:
Aj s umytým do 150m vidíš dobre a ďalej su to len siluety stromov, že vidíš , že tam sú. Ale nič viac.
Dobrý večer. V těch modelech není nadefinován světelný kužel pro tlumená světla. Dálkové nastavuji v engu podle původdního nastavení starších modelů v trainsetu.

Mohli by jste zde uvést v jakém řádku engu se nastavuje tlumené světlo a dálkový kužel? Děkuji
comment ( Lights )
Lights ( 25
Light (
comment ( Svetelný kuzel dálkový )
Type ( 1 )
Conditions (
Headlight ( 3 )
Unit ( 2 )
Control ( 2 )
)
FadeIn ( 1 )
FadeOut ( 1 )
Cycle ( 0 )
States ( 1
State (
Duration ( 0 )
LightColour ( FFFFFFFF )
Position ( 0 1 8 )
Angle ( 15 )
Transition ( 1 )
Radius ( 120 )

Tohle je pro dálkový kužel. Podobně je to pro tlumená světla.
 

ML636

Provozní technik
ales-76: Zdravím, taky mi ty dálkové světlomety připadaly slabé, tak jsem u těch mašin nastavil 220 metrů a myslím, že to je kompromis mezi simulátorově slabým 120 a přesvíceným 400. Týkalo se to i některých Bastardů. Jsou dříve vidět předvěstníky a rychlostníky, hlavně na 090 na severu je to lepší, když tam jsou traťové rychlosti zubaté jako pila.:D
 

LUBA

Cestující
ML636 napsal:
ales-76: Zdravím, taky mi ty dálkové světlomety připadaly slabé, tak jsem u těch mašin nastavil 220 metrů a myslím, že to je kompromis mezi simulátorově slabým 120 a přesvíceným 400. Týkalo se to i některých Bastardů. Jsou dříve vidět předvěstníky a rychlostníky, hlavně na 090 na severu je to lepší, když tam jsou traťové rychlosti zubaté jako pila.:D
Hned je to lepší poježdění ! :)
 

ales-76

Začátečník
Na těch 400 mi to taky přijde moc, ale při 120 zas jedu jak proti zdi. Reál bude asi někde uprostřed, ale nejsem fíra a v noci jsem na mašině nikdy nejel. Proto jsem chtěl aby to někdo z fírů porovnal s reálem. Když bude těch 120 bližší reálu budu jezdit s tím, i když člověk vidí kulový.

Udělám asi screenshoty s oběma nastaveními pro dálková a někam to plácnu, aby to bylo vidět vedle sebe.

To samé asi pro tlumená, protože jak psal Luba v modelech z modely-msts.cz není kužel pro tlumená definován vůbec a v trainsetu BP je myslím radius 80m. Mluvím o gorilách, jak je to u jiných nevím.
 

ML636

Provozní technik
Ono taky není světlo jako světlo. Kdysi jsem byl na návštěvě na 854 a za tmy jsem se divil, že dálkový reflektor (nebo vlastně už reflektory) svítí tak slabě. Fíra se ušklíbl a povídá "Slabě? Tenhle svítí jako jeden z nejlepších". :D
Pak jsem ještě měl časem možnost porovnat jiné řady. "Tramvaje" byly obecně lepší. Ale naživo je to samozřejmě jiné. Tam je víc šancí zachytit podněty před sebou, kór když už tu trať člověk zná. To říkám z pohledu řidiče. Tady čím víc světla, tím líp. Simulátorových 120 je málo, 400 zase moc-můj názor. Takže zůstávám u 220 metrů a kde je nastaveno 300, tam s tím nehýbu, ať je každý stroj jiný. Kde mám dobré poznání, tam dlouhé úseky stejně jezdím na tlumené (je-li definováno) a nepotřebuju si na to už svítit jako slunce.
 

Kuba

Provozní technik
A co taková 843, to je radost. Tam nesvítí reflektor skoro vůbec, to už je daleko lepší 810.
 

Hynďa

Průvodčí
Jo, 843 před sebe někam dopředu hází jen takovej slabej pruh světla :D
Oproti tomu 854, 814 a 840 svítěj solidně.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Je vidět, že už je jiná doba. Vy berete svícení mašiny jako konstantu, za nás to byla proměnná. A soupeřili jsme, čích mašinka bude lépe svítit. (452, které defaultně nesvítily skoro vůbec) Buď se někde sehnala žárovka na 250W a to už bylo hodně znát. Pak jsme přemýšleli o halogenech, ale ty byly na 24V, ale 452 měly napětí 48V. Tak jsem zkusil takový pokus. V olejně na Masaryčce jsem vyfasoval 4 halogeny do Peršinka. Tenkrát to šlo jen tak na hubu. Doma jsem měl promítačku na 8mm film Meos duo, kde byly takové speciální halogenové žárovky, kdy halogen byl vlepený do skleněné paraboly. Měl jsem 4 spálené v krabici. Tak do nich jsem opatrně do nějakého tmelu z NSR vlepil halogeny z Peršingu, mikropájkou propojil silnými dráty do série a celé to zaletoval do šroubovací objímky z rozbité žárovky. Byl ohromný úspěch, jak to parádně svítilo. A přežilo to několik period oprav v Šumperku i můj odchod od dráhy (452005/6) Ještě jsem to dělal na 2007/8, ale už jsem neměl ty parabolky z promítačky, tak to dosvítilo trochu méně, ale i tak lepší než žárovka.
Nyní na takové hračičky už nikdo nemá čas a navíc mašiny nejsou v ruce, tak proč by to kdo dělal.
 

Pawlik

Průvodčí
Hlavně je v dnešní době každý za jakoukoliv snahu po zásluze odměněn,
takže všichni na všechno se snaží. :)
 

ales-76

Začátečník
mikulda napsal:
Asi byste se měli projet na téhle nebo na téhle mašině, pak by vás přešly řeči, jak ten reflektor svítí málo. :p

Nevím jak dobře/špatně BR243 svítí, ale apoň papírově to vypadá, že soudruzi z NDR to provedli dobře. Určitě zkusím sehnat model do MSTS a projet se s ní po Velimském okruhu :) Pamatuju si, že když jsme někdy v roce 1984 cestovali R1373 Trakia do Bulharska a s klukama jsme procházeli vlak jak nás ve vagónech DR okouzlily funkční kohoutky se studenou i teplou vodou. :)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Pawlik napsal:
Hlavně je v dnešní době každý za jakoukoliv snahu po zásluze odměněn,
takže všichni na všechno se snaží. :)
Však jsme tehdy měli na mašině cvičného a něco mumlal, že by to být nemělo, protože to byl zásah do konstrukce lokomotivy. Ale byl rozumný a musel dělat, že nic nevidí. Dá se říct, že jsme měli dobrých cvičných i za bolševika. Snahu uměli ocenit a když se člověk opravdu neflákal, tak i uměli přivřít oči. Paukner mne načapal jednou v Kolíně a jednou v Pardubicích, že jsem byl ve městě, což se nesmí a nikdy mi žádný finanční pozdrav neposlal. A nebyl jsem ani ve straně, ani v SSM. Jednou jsem si na stanovišti o pauze letoval z mosazného plechu karosérii Peršinga pro model v HO. A ještě mi model pochválil, když se náhle objevil na kontrole. Viděl, že mám odvodněno, okna umytá, odrazníky namazány, zkrátka práce hotová. Tak nedělal žádné zle. Tenkrát na dráze to byly pěkné časy. Na vše byl čas, klídek, pohoda. Jen několik málo šichet bylo uhoněných. Ale zase to rychleji odsejpalo.
 

ML636

Provozní technik
Snad nebude moc OT tenhle dotaz. 150.213 z dílny HK, problém s nastavením pakeťáku sběračů.
Začíná na poloze P+Z. P = zadní, 0 = přední.
Zkoušel jsem to přepsat i podle vzorových nastavení, ale nenašel jsem tam tenhle typ pakeťáku, jaký je u kabiny pro řadu 150. Tj. pětipolohový.
Ten tam byl, ale úplně jiný typ.
Stejná kabina na 150.224 se chová při stejném zápisu úplně jinak. Pakeťák přejde jen na první polohu Z, do P+Z při obou funkčních sběračích nejde.
Mohl by mi někdo prosím poradit, jak má eng pro sběrače správně vypadat? Pokud vezmu původní eng bez úprav, pakeťák se nehýbe vůbec... Přidáním "s" do třetího řádku na obvyklé místo se v základní poloze nachází jak jsem psal. Všechny tři řádky pak mají (0 1 0). Pakeťák přitom umí všech 5 svých poloh zobrazit.
Díky
 

MrXo

Skladník
Nechcel som zakladat nove tema a nikde som odpoved nenasiel ale sem sa to trosku aj hodi: potreboval by som upravit svietenie pozicnych svetiel. Pre jednej 350-ke mam v polohe Vypnuto stav svetiel ako pri posune (co je myslim spravne) a pri viacerych inych mi svietia vsetky 4 na bielo. Zmenilo sa cosi v navestnych ci akych predpisoch drah alebo je to len zly eng? Viete mi poradit, ako si tie svetla upravit?
 

ML636

Provozní technik
Nebude to nějaká chyba v engu? Co je to za model a odkud?
Pokud vím, na Slovači se podle aktuálních předpisů při posunu používá rozsvícené jedno bílé světlo na obou čelech mašiny (ladění modelů Hekl-Kulica). Mají to tak naladěné tuším všechny ZSSK stroje z jejich dílen.

Lokomotivy Českých drah, resp. stroje s registrací v CZ mají ladění pro české předpisy: Na obou čelech stroje rozsvícené dvě bílé pozičky.

Pokud přepneš při sólo mašině světla do polohy tlumené, svítí na předním čele dvě bílé (plus horní poziční světlo "bludička"), vzadu dvě červené, podle předpisů pro jízdu lokomotivního vlaku. Pokud je svěšená lokomotiva s vlakem, zadní čelo ve směru jízdy se automaticky zhasíná.
Ladění z dílen HK lépe kopíruje současné předpisy, s tím, že na ZSSK strojích se v CZ posunuje pouze na dvě pozičky (v CZ toto znamená obsazení hnacího vozidla strojvedoucím).
 

MrXo

Skladník
350016. Myslim, ze aj na 350002. V eng-u som upravoval akurat cesty na zvuky a kabinu. Porovnaval som eng-y s inymi 350-kami, nasiel som sice miesta, kde sa svetla nastavuju ale nie som z toho mudry, neviem, kedy a kde sa nastavi aby v polohe vypnuto svietili pozicky ako na posune. Stiahol som si popis eng-ov tak idem teda lustit, co co znamena...
 
Nahoře