Tvorba aktivity - problémy

Rop

Začátečník
Mám takový námět, ale nějak mi nejde realizovat.
Stanice Ostrava-Svinov - řízený vlak přijede z Opava-východ, pobyt 7 minut, odjede směr Ostrava hl. n. Řízený vlak jede přes výhybky 1,2,4,5,16,17 na 6. kolej a odjíždí z 6. koleje přes výhybky 17,16,12,10,9,8,3 na 1. traťovou kolej.
Jenom mě ani nenapadá, jak udělat "křižování" - tedy pro začátek vlak přijede z Ostrava hl. n. a odjede směr Polanka nad Odrou (příjezd ve stejný okamžik, jako je příjezd řízeného vlaku). Ten jede z 2. traťové koleje přes výhybky 8,9,10,12,14 na 2. kolej a odjede na 2. traťovou kolej směr Polanka nad Odrou.

Máte nějakou ideu jak to zrealizovat?
 
Pánové, stalo se Vám někdy, že jste v editoru umístili událost (závislou na místě), ale ona se "na mapě" nezobrazuje? Přitom v okně událostí je. Potřeboval bych takovouto událost posunout=vycentrovat, ale když ji nevidím...
 
Pánové, prosím zkušené z provozu o radu. Chci nasimulovat poruchu HV (ř.163) při jízdě v mezistaničním úseku a následné dojetí výběhem do nejbližší stanice. Jakou poruchu bych mohl nasimulovat? Jak by se projevila (prásknutí, kontrolky)? Co by musel fíra udělat?
Díky za každý tip.
ps: asi bude lepší do sz, ať případně neprozrazuji zápletku.
Díky
 

krchna

Začátečník
Zdravím všechny.
Učím se dělat aktivity. Na většinu věcí jsem přišel sám, nebo vyčetl zde na fóru apod. Mám ale jeden zádrhel se kterým si nevím rady a odpověd zatím nevyčetl. Nastavil jsem časy v jízdním řádu podle skutečného JŘ. Když si ale v AE pustím simulaci, vlak nabírá zpoždění. Nemůžu potom přesně nastavit třeba křížení ve stanici, servisy apod. Co dělám (je) špatně? Díky
 
Jediné řešení je, si úkol projet bez okolních traffic, vypsat si časy, kdy budeš v určité stanici a poté to podle toho vložíš do AE. Pokud je to krátká aktivita, většinou se to podaří vložit již podle SJŘ, ale u větších projektů, se ta aktivita jede na několikrát a potom v editoru různě ladí.
Pokud jsi začátečník, doporučil bych ti, abys nejprve začal na menší tratích a lehčích aktivitách, naučil se záludnosti AE a potom časem postoupil k něčemu složitějšímu. Držím palce :)
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ale teď zkouším udělat rychlík Králíky - Týniště. Co kdysi dávno jezdil.
Pozor, po aktualizaci BP budou v Dolní Lipce přidána návěstidla (skrytá rušící rychlost, ta za výhybkama), teď se to tam chová nekorektně, po aktualizaci už bude vše v pořádku. Ale týkalo se to hlavně posunu za veksle, takže normální průjezd stanicí by asi problém být něměl, před, ani po aktualizaci.
 
Zdravím všechny.
Učím se dělat aktivity. Na většinu věcí jsem přišel sám, nebo vyčetl zde na fóru apod. Mám ale jeden zádrhel se kterým si nevím rady a odpověd zatím nevyčetl. Nastavil jsem časy v jízdním řádu podle skutečného JŘ. Když si ale v AE pustím simulaci, vlak nabírá zpoždění. Nemůžu potom přesně nastavit třeba křížení ve stanici, servisy apod. Co dělám (je) špatně? Díky
Zdravím !

Pokud používáte Simulaci Activites, která je součástí funkcí AE tak se k ničemu nedopracujete.
Tato simulace je klasický nedodělek mrkvosoftu a je lepší se jí vyhnout.
Moje zkušenost s tvorbou Act:

MSTS:
TRAFFIC vlaky nerespektují autorem navržený JŘ a dělají si svá alotria. Zde se musí používat "brzdítka" pomocí skrytých servisů.

OpenRails (OR):
TRAFFIC vlaky se snaží respektovat autorem navržený JŘ.
U osobních vlaků se díky častému zastavování dá dosáhnout vysoké míry přesnosti. V nákladní dopravě je to obtížnější. Delší úseky bez zastávek + zastavování na punktu zvaném Siding téměř znemožňuje sestavit korektní JŘ.
Tento problém autoři OR ošetřili zavedením nového typu Čekacího bodu (WaitPoint = WP). Jeho vlastnosti a možnosti jsou na zdejším Foru skvěle popsány.

Nevím v jak velkém rozsahu (délky/času) chcete svoji Act realizovat. Pro OR bych nejprve sestavil osobní dopravu dle dobového JŘ a po kontrolních jízdách (nikoliv v Simulaci v AE) bych zahušťoval provoz na základě vyhodnocení dosaženého stavu.
Při konstrukci složitějších Act se mi velmi vyplatilo to, že vyšší veze provozu nedělám do původní Act a do původního TRF souboru, ale jako kopie stavu předchozího.

Příklad na názvu konkrétní Act:

1973_MOs3517+16_Td
Je tedy Act z roku 1973 a je pro dva motorové osobní vlaky (tam + zpět).
Písmeno T vyjadřuje, že Act má TRAFFIC a malé písmeno "d" vyjadřuje, že se jedná o čtvrtou verzi TRAFFIC.
Angl. abeceda mající tuším 28 znaků je úspornější na počet znaků v názvu Act než klasické číslování. (Aby se zbytečně nenavyšoval počet znaků v názvu Act.)
Další výhoda tohoto postupu spočívá v tom, že pokud se novější verze začne chovat nekorektně - máte se kam vrátit. Act s vysokým počtem TRAFFIC vlaků jsou v AE již značně nepřehledené.
Po dokončení se předchozí verze uklidí do archivu ...

škoda jen, že se autoři OR nejuknuli do bus-simulátoru OMSI 2.
Tam není Act - tam si zadáte celý provoz. Potom jen zvolíte:
Mapu (Routes) + místo počátku + čas + období + linku (vlak) + počasí + typ vozidla ... vše je volitelné.
Nemají problém s provozem po půlnoci. A pokud jezdíte v reálném čase (datum + čas dle údajů systému PC) potom se Vám s časem mění i textury krajiny, vegetace atd.

Dovětek:
Z MSTS používám již jen AE a RE a tak zkušenosti z tvorby Act pro provoz v klasickém MSTS se mi pomaloučku vytratili ... :)
 

krchna

Začátečník
Ahoj všem,
mam dotaz. Dělám takovou aktivitu na pokračování pro trať 321 z Děčína do České Třebové. Stavím to podle Jízdního řádu včetně řazení vozů loko apod. Podle SJŘ mám rychlost 160km/h. Když trať projíždím a dodržuju předepsaný rychlosti, mám do stanic klidně náskok i 20 min. Jak to? Konkrétně mezi Ústím n/Labem a Holešovicema a Pha. hlavním a Kolínem. Zkusil jsem jet třeba 120 km/h a stejně přijíždím do stanice o 5-10 min dřív....
 
Taky jsem jednou u takové otázky skončil, když mi neseděly časy na trati Žilina - Košice. Sehnal jsem si video z dané tratě a vhodného vlaku a doma porovnal jízdy reál-msts. Mám to někde napsáno, jak to dopadlo. Byly úseky, jako Žilina - Vrútky, které seděly téměř nachlup. Jinde jsem pro udržení stopy s reálem musel v msts jet 70 km/h, zatímco traťová byla např. 90, kterou jel samozřejmě reál vlak na videu. Jestli to bylo dáno nepřesnou odometrií, zobrazováním rychlosti modelu či nereálnou délkou mapy (trati msts) jsem už dále neřešil a od té doby přijal jako výchozí podmínky ty z postavených map a modelů msts (dnes OR) a realitou se zabývám spíše jako zdroj pro provozní situace. Jak píše dvacka, poskládám požadavoanou soupravu hráče, postavím tomu trasu, projedu si ji bez okolního trafficu a zapisuji kdejaký prd, čas pro vygenerování JŘ, poznámky, co kde strčit apod. Pak tam naskládám trafficy, bloky WP, úsekově otestuju, zpětně poskládám celou trasu, finálně projedu (v případě s ARR v OR klidně se zrychlením času) a havoto. Neřeším to žádnými bloky, protože ty ti stejně nevyřeší vatu v jízdní době (v msts/OR), která jinak ve skutečnosti třeba neexistuje. Když ve skutečnosti někde zastavíš a máš tam ostrou dobu, tak automaticky šustruješ. Bylo by pak divné, když simuluješ reálný vlak, ve hře ho někde blokneš a dojedeš do nácestné či koncové stanice načas. Myslím si, že když té misi dáš koule a předložíš hráčům svůj JŘ, tak vetšina se bude snažit řídit vlak dle tebou zadaných parametrů a nebude řešit, že ve skutečnosti tam je ten vlak ve 20.22 a ne v herních 20.16. Ale nenutím ti to.
A ještě bych chtěl podotknout, že když jsem stavěl v OR RegioJeta 1003, tak mi Ostravsko po poslední aktualizaci vycházelo dost reálně. Ale jak jsem psal, lepší to neměřit a stavět na infra, po které chceš hrát a ne na tu, na kterou hráče nedostaneš.
 
Nahoře