Při tvorbě mého modelu ČSD 414.0 (býv kkStB 73) jsem se dostal do určitého dilematu. Tento stroj prošel postupným vývojem - nejprve, ještě za Rakouska, byl vybaven sací brzdou, potom po jistou dobu měl brzdy obě a nakonec skončil jenom s brzdou tlakovou. Při tvrobě se objevil problém, jakouže brzdou tedy stroj vybavit. S tlakovou to samozřejmě není problém - to má dnes každý vagon (a dokonce i ty, které by ji mít možná neměly), zato se sací je to složitější. MSTS neumí obsloužit obě brzdy na jednom vozidle, takže je nutné se rozhodovat (to není problém - mám dva engy a mohu si je přepínat podle potřeby). Otázka - a to je to, proč tady toto téma otvírám - zda má cenu vůbec tvořit stroj se sací brzdou, protože dobře naladěný eng dneska tady není a je třeba ho vytvořit (stejně jako modely tvořit např. jen s jednou hadicí apod.) . Vagónů je skutečně jen pár, lokomotiv také a tak je otázka, zda je žádoucí držet se historické věrohodnosti a vyvíjet sací brzdu anebo na to rezignovat.
Proto tady vyvolávám jakousi "anketu", abych zjistil zájem,protože pokud o celé téma bude mít zájem třeba jen 20 lidí, považoval bych to za plýtvání časem i energií, pokud ale se zjistí, že byt byl zájem výrazně větší a to i mezi tvůrci aktivt a dalšími modeláři, pak do toho pojďme.
Takže - co vy na to ?
Proto tady vyvolávám jakousi "anketu", abych zjistil zájem,protože pokud o celé téma bude mít zájem třeba jen 20 lidí, považoval bych to za plýtvání časem i energií, pokud ale se zjistí, že byt byl zájem výrazně větší a to i mezi tvůrci aktivt a dalšími modeláři, pak do toho pojďme.
Takže - co vy na to ?