Projekt Open Rails

Tax

Moderátor
Správce
#1
Dnes ma kolega Pikku upozornil na projekt Open Rails. Jedná sa o nadstavbu MSTS, používajúcu súčasné trate, modely, aktivity v novom engine.
Zatiaľ som sa s tým zoznámil veľmi povrchne. Vyzerá to sľubne, ale keďže sa jedná o vývojovú verziu, sú tam určité muchy, ktoré poniektorým hardcore realistom tento projekt mierne znechutia. Medzi zápory, ktoré som si všimol považujem cabview bez ovládacích prvkov a ukazovateľov.
Naproti tomu má však program značné výhody a to najmä po grafickej stránke. Jedným z kladov je, že sa môže použiť vo FullScreen režime u širokouhlých monitorov bez toho, aby bol zdeformovaný obraz, čo zrejme privítajú najmä "šťastní" majitelia FullHD monitorov. Takisto je široký výber režimov zobrazenia v okne, program pamätá na všetky dnes bežné formáty od starých 4:3 a 5:4 až po súčasné monitory 16:9 jednak 1366*768 až po 1920x1080
Dúfam, že sa tento projekt ujme života a dokáže MSTS o ďalši dobu predĺžiť život, pokiaľ nevznikne simulátor, ktorý MSTS dokáže plne nahradiť.

Domovská stránka projektu je http://www.openrails.org

Na screenoch M251.2 na trati Dvoukolejka:
0cbe0533982103c56d09de996a3c1c9e.jpg
ca79f754592af7a266d755928fb144ba.jpg
 

dem

Strojvedoucí
#2
Čítal som o tom niečo a nejaké videjká som videl, ale zaujímalo by ma keďže si to už vyskúšal, či to je lepšie na FPS ten nový engine?
 
Naposled editoval moderátor:
#3
Na vyzkoušení není Dvoukolejka právě to pravé ořechové, protože ta nebude taková zátěž. Spíš by mne zajímala Praha od Martina 321, který zde docílil snad největšího zatížení pro MSTS. Jestli tato trať pošlape v těchto místech s vysokým FPS a všechny objekty se budou načítat, provoz okolních vlaků bude bez škubání, tak by tohle byl dobrý počin a mělo by smysl se tímto dál zabývat.
 
Naposled editoval moderátor:

dem

Strojvedoucí
#4
Tak zase ja neratám , že to nikde ani nesekne. Na videu som videl že to seklo občas. Ale mať tam kde mám teraz 5 fps 15, alebo 20 je pokrok, ktorý za to podla mňa stojí. Len či to je tak. To je jediná otázka teraz.
 
Naposled editoval moderátor:

Martens

Strojvedoucí
#5
Zbyněk Šemora napsal:
Na vyzkoušení není Dvoukolejka právě to pravé ořechové, protože ta nebude taková zátěž. Spíš by mne zajímala Praha od Martina 321, který zde docílil snad největšího zatížení pro MSTS. Jestli tato trať pošlape v těchto místech s vysokým FPS a všechny objekty se budou načítat, provoz okolních vlaků bude bez škubání, tak by tohle byl dobrý počin a mělo by smysl se tímto dál zabývat.
Zbyňku, a proč by se tím podle Tvého názoru nemělo zabývat v případě, že to nebude šlapat podle Tvých představ? Však to ještě ani zdaleka není ostrá verze a určitě by to byl alespoň důvod co tam vylepšit a ne to hned nesmyslně poslat do kopru jen kvůli tomu, že to prozatím nesplňuje to, co požaduješ.
 
Naposled editoval moderátor:

dem

Strojvedoucí
#6
Sa tu hneď hádate ako malé deti.

Tax ako si to spustil, lebo mne to nechce nabehnúť. Stiahol som ten Xframe čo treba spustil exe, vybral trať a vlak a nič.
 
Naposled editoval moderátor:
#7
Martens: To byl jen dotaz a návrh testu. Nehledej v tom nic osobního. Snad jsem za 8 let něco vytvořil, mám nějaké zkušenosti a mám právo vznést nějaký návrh. Jestli ne a jsem podle tebe amatér, který ještě nic nedokázal, tak se omlouvám, že jsem si dovolil něco napsat.
 
Naposled editoval moderátor:

Martens

Strojvedoucí
#8
Milan, nehádáme - jen jako programátor nemůžu pochopit Zbyňkovy myšlenkové pochody ve smyslu, jak to prezentoval - nesplní to požadavky, tak to nemá smysl se tím zabývat - u alfa verze a ještě k tomu u open source - poněkud přitažené za vlasy. Takže by mne zcela pragmaticky zajímalo, jakými cestičkami se dobral k takovému názoru. Nic víc.
 
Naposled editoval moderátor:
#9
Tak při spuštění mi to vyhodí hlášku že program neodpovídá....
Nebyl by nějaký návod co a jak spustit? předem děkuji :rolleyes:
 
Naposled editoval moderátor:

Martens

Strojvedoucí
#10
Já neříkám a nikde jsem nenapsal, že jsi amatér ( ale upřímně - v něčem jsi profík, v něčem jsi amatér -a to je třeba zrovna vývoj aplikací) -(stejně jako já jsem totální amatér na tratě, ale programování mne živí a to už i na mezinárodním poli) - stejně tak nikde neuvádím, že bys neměl právo na svůj názor - máš jej, ale ostaní mají taky právo reagovat, pokud něco není jasného či je daná myšlenka totálním nesmyslem. Názor není dogma.

Ale stále nechápu, jakým způsobem jsi došel k tomu, že pokud to nesplní Tvé požadavky, tak nemá smysl se tím vůbec zabývat - pokud by takto uvažoval kdokoliv z tvorby SW, tak dneska píšeme v 602. Spíš naopak - malé FPS? Padá to ve velké zátěži - tím spíš se má smysl tímhle zabývat právě proto,aby se to mohlo zlepšit. Nemyslíš?

Jo a dotaz? No marně jsem tam hledal otazník a tedy to bylo spíš jako dogma. Návrh testu či na čem to testovat - ano - ale ty konce,ty konce :D

Zbyňku mám nápad - na uvedených stránkách hledají spolupracovníky na další rozvoj - něco jako komunita sobě. Tak jim nabídni a pošli své DVD se svou tratí, ať mají k dispozici něco pořádného na zátěžové testy - a nebo se domluvit s Martinem ať pošle svou štreku? Co Ty na to?

Takže předem děkuji za vysvětlení Tvých myšlenkových pochodů.
 
Naposled editoval moderátor:
#11
Tak jsem to vyzkoušel a jede to.
postupoval jsem následovně:

1) stáhnout openrails.zip někde ho rozpakovat
2) stáhnout a nainstalovat Visual C# 2008 Express Edition
3) stáhnout a nainstalovat Microsoft XNA Game Studio 3.1

pak už by mělo stačit spustit OpenRails.exe cestu k msts si najde sam a nebo se dá dourčit, dále vybrat trať a pak buď activitu nebo explore route jako v MSTS
 
Naposled editoval moderátor:
#12
mmouka napsal:
Tak jsem to vyzkoušel a jede to.
postupoval jsem následovně:

1) stáhnout openrails.zip někde ho rozpakovat
2) stáhnout a nainstalovat Visual C# 2008 Express Edition
3) stáhnout a nainstalovat Microsoft XNA Game Studio 3.1

pak už by mělo stačit spustit OpenRails.exe cestu k msts si najde sam a nebo se dá dourčit, dále vybrat trať a pak buď activitu nebo explore route jako v MSTS
Je to přesně tak.. po chvilce bádání sem na to přišel taky.... ale asi to prozatím odsunu na vedlejší kolej.
Tam kde sem měl FPS 20 mám nyní 6 nebo 10. To že nejsou ovládací prvky v kabině mi tak nevadilo jako třeba to že není sběrač nahoře při jízdě..
Kvalita zobrazení textur je opravdu pěkná, ale možná to je ten důvod nízkého FPS...
 
Naposled editoval moderátor:

Martens

Strojvedoucí
#13
Na hraní to určitě není, ale kdo by u verze 0.360 čekal, že to bude hned na úrovni MSTS po X letech vývoje?????? Pozitivní na tomto projektu je, že je tady další možná cesta jak přejít na něco jiného bez toho, aby se zahodily roky práce a to co je v MSTS může být kompatibilní.
 
Naposled editoval moderátor:

Tax

Moderátor
Správce
#14
Martens napsal:
... ale kdo by u verze 0.360 čekal, že to bude hned na úrovni MSTS po X letech vývoje?????? Pozitivní na tomto projektu je, že je tady další možná cesta jak přejít na něco jiného bez toho, aby se zahodily roky práce a to co je v MSTS může být kompatibilní.
Tak, presne toto od toho očakávam. Netreba sa učiť nové spôsoby stavby a exportu modelov, stavby tratí ani tvorby aktvít ... RS a RW nesplnilo očakávania, ktoré sa do nich vkladali a toto ak nezakape a bude sa vyvíjať a zdokonalovať ďalej, môže to posunúť MSTS opäť niekde ďalej.

To Zbyněk: Spomeň si na svoje začiatky - takú nejakú svoju obdobu verzie 0.36 trate BP - samé Kalahari, pusté kolaje, len sem tam nejaké peróny a kde tu defaultný objekt. Nikto Ťa za to nezatratil hneď v úvode, ale kto mohol, podal Ti pomocnú ruku. Ak títo chlapci vydržia tak dlho, ako Ty, celkom možné, že to bude ďalšia šanca pre mnohých tvorcov, ako nezahodiť roky svojej práce. Najmä v Tvojom prípade bude výhodné, ak MSTS dostane nový implulz a pokročí niekam ďalej ;)
 
Naposled editoval moderátor:
#15
Martens napsal:
Na hraní to určitě není, ale kdo by u verze 0.360 čekal, že to bude hned na úrovni MSTS po X letech vývoje?????? Pozitivní na tomto projektu je, že je tady další možná cesta jak přejít na něco jiného bez toho, aby se zahodily roky práce a to co je v MSTS může být kompatibilní.
Tak já si to stahnul jen pro zajímavost.... je fakt že na tom bude ještě spousta práce... ale už i tak vypadá výsledek velice pěkně.
Takže doufejme že projekt nějak nezanikne a bude se rozvíjet dál, opravdu by byla škoda zahodit roky práce stavitelů a modelářů co do MSTS udělali fakt hodně
 
Naposled editoval moderátor:

Martens

Strojvedoucí
#16
Hlavně je tam jedna nesporná výhoda - jsou k dispozici i zdrojáky není to programování stylu MSTS Bin (i za ten patří neskutečný dík) - takže i úhel záběru může být daleko větší a práce s programováním daleko čistější - a v tuhle chvíli je jedno, jestli to kdokoliv zavrhne kvůli tomu, že to má někde FPS podobné slideshow :D . Pořád je to výzva jak hrom.
 
Naposled editoval moderátor:
#17
Bola tu rec o poklese FPS. Dovolim si nesuhlasit. Ja som naopak zaznamenal zvysenie a to cca o 10-15. Tu zrejme zalezi od vykonu GK. Pri rozliseni 1400x900 dnes prvy krat zacala grafika pri msts chladit ventilatormi. Textury su v plnej kvalite. Zatial to vsak ma tie spomenute muchy. Co som postrehol, nezobrazuje v trati transfers, slnko nenasvecuje textury a kde normalne nefiltrovalo pozadie, tak filtruje, zberace dvihne akoby do polovice atd. Ale pevne verim, ze vyvoj bude pokracovat, ja hodnotim rozhodne kladne. Prikladam dva screeny, stvorec v trati je osadeny 2346 objektami a okolne tiez okolo 2000
 
Naposled editoval moderátor:

Miran

Moderátor
Správce
#18
Trochu jsem na to koukal (na web) ale pak jsem musel do roboty na noc a tak se na to kouknu asi zítra. Nespornou výhodu vypíchl Martens a to že je to opensource projekt. Takže pokud se najde parta dobrých programátorů zapálených pro věc (co ty na to Martensi? ;) ), myslím že by to mohlo mít i úspěch.
 
Naposled editoval moderátor:

Tax

Moderátor
Správce
#19
Hekl338 napsal:
Bola tu rec o poklese FPS. Dovolim si nesuhlasit. Ja som naopak zaznamenal zvysenie a to cca o 10-15. Tu zrejme zalezi od vykonu GK. Pri rozliseni 1400x900 dnes prvy krat zacala grafika pri msts chladit ventilatormi...
Ja som si konečne vychutnal plné rozlíšenie svojho monitora ( 1440x900 pix ) v plnoobrazovkovom režime bez nutných deformácií alebo bez čiernych okrajov. Vo fullscreen je u mňa FPS poznateľne vyššie, než v okne a neseká to. Ventilátor grafiky nešiel do obrátok, pretože ju mám s pasívnycm chalením. Budúci týždeň by som mal mať v paprčiach i5-650 s grafikou integrovanou v procesore a s 8 GB RAM, tak to vyskúšam aj pod Win 7.
Každopádne kladom je, že nábeh MSTS netrvá tak dlho, ako u pôvodného Kuju.
 
Naposled editoval moderátor:

dem

Strojvedoucí
#20
Tax hoď sem postup ako na to, lebo ani po nainštalovaní všetkých tých microshit sraciek to nejde.
 
Naposled editoval moderátor:
Nahoře