Projekt Open Rails

Dan J.

Strojvedoucí
Až na to, že v té tmě je guvno vidět. Když chceš něco ukázat, tak by bylo lépe za světla.
To je potíž, co jsem tu řešil před nedávnem a není mi to jasné, když mám HDMI kabel, tak je OR přirozený i obrázky zde a je vidět vše. Když dám čistý digitál, tak jsou screeny i OR jako 5 černochá v tunelu. Tehdy mi psal Poison, proč obrázky nezesvětluji a nechápal jsem proč a pak jsem na to přišel. Já se vrátil k HDMI a nastavení, že je obraz jakoby světlejší a tím mám i v noci soupravy a vše viditelné a mohu třeba posunovat i v noci a nepoužívat světla.
Jinak jak jsem psal, po zadání max FPS přímo v OR na hodnotu 30, OR překročil max 31 - 32 FPS, jízda bez cukání. Ale:
1) je cesta do pekel překopávat si v PC kvůli běhu OR nastavování, to musí fungovat ve hře samotné.
2) stahování utilit k nově vytvořenému enginu je taky celkem drbání se okolo.
3) co se Monogame týká, přebral staré neduhy zastavujícího traffic, který je v OR po posledních aktualizacích jakž takž opraven a dokonce se mi zdá, že je v Monogame traffic pomalejší.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj, zatím test Hutníku pod OR X3994:
- OR X3994 už má funkci ShadowAllShapes.
- Narozdíl od Monogame se mi zdá, že při zaškrtnutí ShadowAllShapes lépe vykresluje stíny.
- Ale je to asi pěkný žrout pro PC, jsem před olomoucí a... Samozřejmě trať 321:
a) Před hlavním a "pohlavním" :), tedy mezi Hrušovem a hlavním pád, bez jakékoliv zprávy, mezi hlavním a Marianskými Horami opět pád bez hlášky, přímo k Billovi.
b) Hranice na Moravě šediváky a přeuložení.
c) Při dojíždění do Olomouce k perónu pád se známou zprávou OR.

Před aktualizací X3994, kde nabylo zatržítko ShadowAllShapes se OR držel až do Prahy. :)
 
Tak vrátit se z Monogame k X3994, je jako zapnout MSTS, bohužel... Zapnutá funkce ShadowAllShapes.
- Neustálé škubání při načítání jakéhokoliv traffic je fak strašné.
- Před Třebovou, před Dlouhou Třebovou pád OR, divím se, že to ustálo Pardubice
- Před Přeloučí jsem potkal RailJet se třemi šedívými vozy, takže teď jdu pokračovat směr Kolín a Praha, kde si myslím, že to padne 100%.
 
Praha s zapnutým ShadowAllShapes silně připomíná MSTS, Běchovice, pád, za Libní, pád, v tunelu před hlavním, pád. Vývojáři se asi zbláznili, s takovým nárokem na PC buou asi jezdit OR zaměstnanci NASA a ne normální uživatelé. Bavím se o standartním OR, monogame se zadáním ShadowAllShapes jede bez jediného pádu.
 
MG je v tomto směru pokrok. Jen mě mrzí, že aby vám šel plynule, musíte buďto nejlépe udržet 60 fps ani více a ani méně a nebo 30 fps. Jakmile to začne oscilovat třeba jen o 1, 2 snímky, hned se zaškubává jak na gumě. :( Tam bude pořád nějaký problém se synchronizací procesů.
Monogame se stále vyvíjí a za pár měsíců tu může být verze 3.7.
 
Mně by zajímalo, jestli se pak přejde jen na Monogame, nebo budou stále dvě verze. :) Nicméně, já tak zatím testuji aktivity na obou verzích, ale štve mně to, poněvač to zabere dvakrát tolik času s testy.
 
Podle slov zřejmě hlavního koordinátora projektu OR vyjde stabilní XNA OR verze 1.3 na začátku roku.
V průběhu roku, pokud to bude možné, se přejde na MonoGame OR. Stále se neví, jestli na DirectX 11 a nebo OpenGL. Výhoda OpenGL je ve funkčnosti na Linuxu a snad na WinXP.
 

dem

Strojvedoucí
Dane netuším o čom to ty rozprávaš......OR_mg v 3988, v nastaveniach zamknuté fps na 30 a skutočné 59/60. Neviem ako ti to môže fungovať keď to nefunguje.......:mad:

Open Rails 2017-12-06 09-52-34.JPG
 
Podle me to neni zamknuti FPS (u me to taky nefunguje. Je jedno jestli to nastavim v klasicke nebo MG verzi, vysledek je vzdy stejny), ale melo by to nastavit detaily na minimalni zadanou hodnotu FPS.
Kazdopadne zamknuti v ovladacich nvidie (pres Nvidia inspector) funguje stoprocentne
 
Tak já nevím, zadal jsem MG 30 FPS a když jsem dal kontrolu kl. "F5" tak to nepřelezlo více jak 32. Jel jsem celou aktivitu Hutníku a nesekalo se mi nic, když jsem hodnoty povolil sekal se traffic i v MG verzi.
 
Takže test na Monogame, Hutnik se zapnutým ShadowAllShapes, Bohumín až Studénka bez jakéhokoliv pádu a šediváku. FPS nastaveno v menu OR na 30 a neškube se vůbec nic. Jel bych dál, ale ráno musím do práce, tekže vypnout PC a spát... :)
Dan
 
Ahoj. Narazil jsem na další zajímavou věc, co by chtělo sdělit vývojářům OR:
Poslední verze Monogame, na klasickým OR jsem to nezkoušel:
- Podzim a tvorba dynamického počasí. Deště, mlhy, zatažení a polojasno na obloze fungují skvěle, i po nahrání aktivity zůstává vše v pořádku, jak intensida deště, která se během aktivity mění, tak i grafické zpracování, kdy je déšť vidět i v pohledu front z kabiny.
- Podzim, dynamické počasí, kdy má začít jemně sněžit, zde nastává problém:
Počasí je napsáno takto (výpis kdy má začít sněžit a přestat, pak už jen déšť), vše funguje, až na potíže popsané níže):
EventCategoryTime (
EventTypeTime ( )
ID ( 35 )
Activation_Level ( 1 )
Outcomes ( )
Name ( "liqidity snih" )
Time ( 11700 )
ORTSWeatherChange (
ORTSPrecipitationLiquidity ( 0 30)
)
)
EventCategoryTime (
EventTypeTime ( )
ID ( 36 )
Activation_Level ( 1 )
Outcomes ( )
Name ( "zacne jemne snezit 9_06" )
Time ( 11760 )
ORTSWeatherChange (
ORTSPrecipitationIntensity ( 0.001 30)
)
)
EventCategoryTime (
EventTypeTime ( )
ID ( 37 )
Activation_Level ( 1 )
Outcomes ( )
Name ( "konec sníh 9_13" )
Time ( 12180 )
ORTSWeatherChange (
ORTSPrecipitationIntensity ( 0 30)
)
)
EventCategoryTime (
EventTypeTime ( )
ID ( 38 )
Activation_Level ( 1 )
Outcomes ( )
Name ( "liqidity dest" )
Time ( 12300 )
ORTSWeatherChange (
ORTSPrecipitationLiquidity ( 1 30)
a) Ač je zadána hodnota "ORTSPrecipitationIntensity ( 0.001 30)", kdy by měl sníh jemně poletovat (u deště to funguje), chumelí docela silně, ale zůstává zelená podzimní krajina, což je v pořádku:
podzim pred nahráním2.jpg
Nastává zde ale grafický problém, sněží při pohledu výš, bočním pohledu:
podzim pred nahráním.jpg
Ale při pohledu vpřed se sněžení objeví jen zřídka v obloucích:
podzim pred nahráním3.jpg
V rovinkách zmizí ve front pohledu úplně:
podzim pred nahráním4.jpg
b) Ovšem největší problém je, když se aktivita v tuto dobu podzimního počasí se sněžením uloží a pak nahraje, OpenRails nějakým způsobem vyhodnotí situaci jako zimu, přibližně ta samá místa po nahrání z uložené pozice:
podzim po nahrání.jpg podzim po nahrání2.jpg
Problém ve front pohledu stejný.
Dan
 
Ahoj nemám a dostal jsem se dál a OR udělá to, že začne i bez uložení měnit některé textury na zimní:
podzim bez nahrání zmeny.jpg
podzim bez nahrání zmeny2.jpg
Dokonce, když se vyjasní, a liqidity už je dávno na déšť, textury zůstanou vicet:
podzim bez nahrání zmeny3.jpg
Ono sněhové fleky by byly únosné, to by byla i dobrá vychytávka, ale měly by se objevovat pozvolna a pozvolna mizet. To spíš vypadá, že je OR zmatený. setkal jsem se stím už kdysi, když jsem chtěl sněhem nasimulovat popílek z chemičky v Hrušově. Je zajímavé, že když stojím v Bohumíně a aktivitu si zrychlím, kvůli průbehu počasí v celé misi, tak se tento jev neprojeví a celé počasí nasimulované v aktivitě probehne v pořádku, takže se asi situace mění s průjezdem přes čtverce, kde se načítá terén, nevím, nechápu to. Takže se budu muset vrátit k tomu, že přes Orlické hory sníh v podzim poletovat nebude. :(
 

alcapone

Pomocník strojvedoucího
Upřímě, teď se na počási vykašlat, jeden aktivitář bude chtít, aby bylo počasí zapnuté a druhý zase ne, páč si udělá svoje a když se na to zapomene tak to může udělat rotyku. Stále jsme ve vývoji, tedy pro sebe si klidně něco s počásím udělám, tím otestuju a dám připomýnky, ale aktivita, která půjde ven, tam bych to ještě nedával. Furt jedeme na pracovních verzích a může se stát, že to pak smažou a tvá práce pak bude k ničemu.
 
Necháme zatím počasí chvilku na pokoji... ;)
Prosím o pomoc s tímto problémem: v okně Přerušit / Přehrát se mi nezobrazují uložené pozice, tzn. ani specifikace pozice (trať, datum čas), ani náhled PNG. Nelze tedy nahrát žádnou z uložených pozic. Přitom zpráva o provedení uložení během jízdy se zobrazí, data ve složce ..\..\Roaming\Open Rails jsou uložena (*.png, *.replay, *.save). Projevuje se u MG OR i u klasického OR, vyzkoušeno několik variant s předchozím odstraněním složek OR, vč. výše uvedené, a odstraněním záznamu OpenRails v registrech (parametry) . Začalo z ničeho nic samo.
Dělám něco blbě? Mohl jsem někde náhodou nastavit špatný parametr?
Děkuji za odpověď, případný odkaz. :)
Nějaké chybové hlášení mám k dispozici, ale ...
OR- chyba při pokusu otevřít uloženou pozici.jpg
 
Ahoj nemám a dostal jsem se dál a OR udělá to, že začne i bez uložení měnit některé textury na zimní...
Tohle chování počasí není způsobeno ani vadou a ani vývojovým stádiem OR. To je způsobeno tím, že některé objekty, zvláště pak vegetace, obsahuje nejen letní a zimní textury, ale obsahuje taky textury podzimní a jarní. Ty jsou buďto v jarní zeleni nebo naopak v podzimní zažloutlé verzi. Dochází potom k tomu, že pokud má objekt alternativní texturu jen zimní, okamžitě se v módu sněžení (i podzimním i jarním) okamžitě převrátí do příslušné verze, tj. bílé. Ty co mají alternativní texturu i jarní a podzimní, tam se upřednostní tento mód a pak to vypadá přesně takhle. Problém z toho vyplývající je následovný. Buďto všechny objekty zeleně v SD pozapínat pouze na alternativní texturu (1) a tím by nastalo to, že budou textury pouze letní a zimní, anebo tohle zkousnout. Protože když zapnete mód Podzim Déšť, bude krajina zelená, když mód Podzim Sníh, bude krajina vypadat takto, jako na screenech. To samé na jaře. Teď tohle řeším poslední měsíc na trati Plzeňsko (180+183). Je mě líto se těch jarních a podzimních textur zbavit, protože spousta krajinných partií by přišla o své "kouzlo". Musela by se v Envfiles nějak obejít složka AutumnSnow SpringSnow. Anebo rozšířit všechny textury zeleně do všech příslušných složek druhů počasí, tedy textur v letní podobě, když neexistuje jiná než zimní verze, a pak by třeba krajina mohla vypadat tak, že by Terrtex zůstal při sněžném podzimním nebo jarním počasí bílý (tedy textura krajiny), vegetace by byla zelená. To je jisté řešení. Ikdyž je to OR samozřejmě graficky někde úplně jinde než MSTS, z toho základu MSTS, Bohu žel, všechno vykouzlit neumí.