Traktorové a jiné simulátory

bob57_cz

Učitel češtiny
Taky ty modely doma pamatuji. V reálu nám i lítaly Ostravou. (Alespoň otec jakožto pilot je identifikoval v letu stejně jako IL14 a 18.)
 

dem

Strojvedoucí
@Lukyn-CZ tak ja som to mal rád. Hlavne postupy NAT. PT154 je jednoznačne najlepší free model čo na trhu existuje. Len nakopnúť a zosynchronizovať prístroje 45minút vťahu......
 
@Lukyn-CZ tak ja som to mal rád. Hlavne postupy NAT. PT154 je jednoznačne najlepší free model čo na trhu existuje. Len nakopnúť a zosynchronizovať prístroje 45minút vťahu......
Ale pak ta odměna v podobě jedinečného zvuku motorů, když na dráze provedeš poslední kontrolu před vzletem, kontrolka "к взл не гот" zhasne a pomalu přidáváš na 85% tahu, povolíš brzdy a nasypeš tam plný tah... To je pastva pro uši :) Tenhle addon může konkurovat mnoha jiným placeným addonům...

A jinak přes Atlantik sem na IVAO letěl jen 2x, nic pro mě... :) Ale třeba se někdy potkáme nad Evropou, pokud ještě létáš...
 

Tax

Moderátor
Správce
Troška OT, tu je ten spomínaný dederónsky tryskáč VEB-152. Prvý prototyp havaroval pri predvádzacom lete, druhý "úspešne" letel až asi 2x, potom strana usúdila ne sa na tryskáč vyprdne. V leteckom múzeu v Drážďanoch je vystavený trup druhého prototypu.

Lepší obrázok Internet nedal.

veb-152.jpg

A ešte článok z Wiki: https://cs.wikipedia.org/wiki/Baade_152
 

dem

Strojvedoucí
Nemci mali prúdové lietadlo ešte pred začiatkom druhej svetovej. Messerschmitt Me 262 V2. Našťastie nemali dostatok času vychytať všetky nedostatky a potom už nemali čas vyrobiť potrebný počet tých lietadiel. Ale letové skúšky stihli už za druhej svetovej.....Prísť s tým trochu skorej a všetko je asi inak.
 

Rogers

Cestující
Pánové trošku vás opravím. Prvním německým proudovým letadlem byl Heinkel He178, který byl zalétán 1939. Patent na proudový motor měl britský konstruktér Frank Whitle již v roce 1930. Britské letectvo mělo také proudový letoun a to Gloster Meteor. Ještě před tím testovalo letoun Gloster G40.
 

Tax

Moderátor
Správce
To je jedno, tady išlo o to že kde súdruhovia z NDR urobili chybu a nie či Nemci mali alebo nemali funkčnú prúdovú stíhačku.
Inak keď už to Milan spomínal Me262 tak tá stíhačka sa volala lastovička - Schwalbe
O existenci Me262 vie celý svet, ale kto vedel o VEB-152 alebo ako Pikku napísal Baade 152. Baade to bolo vlastne meno šéfkonštruktéra ktorý sa vrátil domov z ruského zajatia. To domov bolo samozrejme do východného Nemecka :D:p

Tady je propagačný film:

 

dem

Strojvedoucí
Ale no tak! ;)
Turbíny se vyráběly až za války, verze V2 dokonce až v roce 1942.
Vývoj Me 262 začal už pred druhou svetovou vojnou v roku 1938. V roku 1941 prebehli prvé skúšky ešte bez prúdových motorov. Miesto nich bol do lietadla namontovaný jeden piestový motor Jumo 210. Táto verzia mala označenie Me 262V1. Druhá verzia Me 262V2 bola už vybavená prúdovými motormi, ale z bezpečnostných dôvodov konštruktéri nechali v lietadle aj piestový motor. Vyplatilo sa to potom, čo obidva prúdové motory zlyhali a lietadlo pristálo s piestovým motorom. Tretí prototyp V3 mal už len prúdové motory BMW 003 a vzlietol 18. júla 1942 v Leipheime neďaleko Günzburgu. Pilotoval ho Fritz Wendel. Nespoľahlivé motory BMW 003 boli vymenené motormi Jumo 004. Verzia V5 už nemala ostrohové koleso. Skúšobné lety trvali ďalší rok, ale boli problémy s motormi a potom aj s Hitlerom, ktorý svojhlavo a nereálne trval na skonštruovaní rýchleho bombardéra (Blitzbomber).

Keďže tretí prototyp vzlietol v roku 1942 a druhá svetová začala v roku 1941 tak druhý prototyp, ktorí už mal prúdové motory bol zalietaný toho18.júla 1942. Naozaj si treba trošku pozrieť do toho diania. A prúdové motory sa vyskytli už v roku 1930 konštruktérom bol Frank Whittle . To nie je po vojne ani náhodou.


Pozerám, že Rogger to už napísal. Tak čo už. :)
 

dem

Strojvedoucí
Hej. Už som si to všimol. Napísal som tam ako začiatok dátum ktorí sa viazal k pripojeniu inej krajiny do už existujúcej vojny. (Konflikt v Azii a pripojenie USA.) Už je to jedno. Hlavné bolo to že prúdové motory sa nezačali vyrábať až počas druhej svetovej, ale už pred v 30-rokoch 20-ho storočia.
 

Tom Kanka

Provozní technik
Nikdo tady netvrdí, že před II. světovou válkou neexistovaly proudové motory. To že jsem napsal turbíny, což byla také přezdívka Me 262 a nejedná se o typ motoru jsem se již snažil vysvětlit. Reakce byla pouze na toto:
... Nemci mali prúdové lietadlo ešte pred začiatkom druhej svetovej. Messerschmitt Me 262 V2. ...
A dál už nehraju.
 
Nahoře