Páry uhlím napřed

bob57_cz

Učitel češtiny
#21
Neslouhlasím, 498.1 mohla jezdit 80km/h po zpátku a například 556.0 jela, vzala vlak odtáhla ho do stanice a hned brala další, lokomotiv bylo nedostatek a vlaků nadbytek. Na vedlejších tratích se běžně jezdilo i tendrem napřed, protože nákladní vlak nejel obvykle víc než 60km/h
Asi bys neměl polemizovat o něčem, čemu nerozumíš a o čem nemáš dostatek informací.
Předpis ČD D2/1 Doplněk ... v tabulce 1h stanoví pro lokomotivy 498.0 a 498.1 rychlost 120/50 a pro 556.0 rychlost 80/50. Rychlost za lomítkem je při jízdě tendrem vpřed /50. Tuto mají všechny tendry kromě 930.3 pro mazutku 555.
Rychlost 80 oběma směry s tendrem má pouze 555 (předpis 29.5.1994 str.26), což je jiná mašina než 556.0.
 

Josef Vogeltanz

Provozní technik
#22
Měl jsem nedávno možnost si přečíst poválečnou příručku strojvedoucího, když jsem hledal parametry brzdičů. I tam se uvádí jízda tendrem napřed max. 50 km/h. Důvodů je tam hned několik: odlehčená poslední spřažená náprava, která se ocitne v předu, problémy s Heusingerovým rozvodem (nerovnoměrné rozdělování páry do válců), riziko nízké hladiny vody nad topeništěm při jízdě do stoupání, horší výhled (pravostranný provoz) atd. Ovšem na krátkých vedlejších tratích otáčení nikdo neřešil.
 

Josef Vogeltanz

Provozní technik
#24
#25
Za asi nejpodstatnější argument lze považovat, že omezení rychlosti na 50 km/h u vlaků vedených parní lokomotivou s přívěsným tendrem při jízdě tendrem vpřed bylo stanoveno předpisem D2.
 

Dan J.

Strojvedoucí
#26
Čau, mně se to na těch fórech strašně blbě čte, zrovna na tom káčku žlutý podkal a nějak to tam nemůžu dohledat, je tam 555, 556 bůhví co, ale 313.2 jsem tam nenašel. Potřebuju to k dalšímu pokračování v aktivitě.
 

Josef Vogeltanz

Provozní technik
#27
Ahoj, dá se to shrnout takto:
V různých předpisech a rukovětích ČD (ne vždy to byl D2 je pro jízdu připojeným tendrem stanovena max. rychlost 50 km/h. Zároveň toto nařízení platí pro lokomotivy s konstrukční rychlostí vyšší než 50 km/h.
Řada 313.2 má max. konstrukční rychlost 45 km/h a toto nařízení se tedy na ni nevztahuje. Může drandit uhlím napřed do výše své max. konstrukční rychlosti.
 
Nahoře