Flight Simulator (X)

Edie

Průvodčí
#41
Fuj, jsem se nechutně rozmázl na Sv. Maartinu o dráhu, když jsem se pokoušel o přistání v původní misi. Cvičit, cvičit, cvičit... :D
 

dem

Strojvedoucí
#42
No tam je akurát fejnové priblíženie. A keď máš ešte scenérku od Tampy tak nie je čo riešiť .....Ale Madeira je ťahšie priblíženie a Toncontin až brutálne.
 
#43
dem napsal:
Nie. Len tam kde sa prihlási je riadiaci.
Já si chválně dával lety v největších bouřkách a přesto nic nezobrazoval, bude v tom nějaký háček, jen přijít na to, jaký...
Ano správně, je to doplerův radar, ale Wilco to na svých stránkách popisuje, jako Weather radar´:oops:

Pánové, děláte ale velkou chybu, pokud chcete Zbyňkovi na slezině ukázat FS... raději neriskujte, co když se mu to zalíbí a přestane stavět tratě? :D

Jinak Zbyňku, pokud letíš nějaký hodinový let, v rušném provozu, za špatného počasí, je to až neuvěřitelně záživné, daleko více, než jet v MSTS pomalou jízdu za náklaďákem.
Občas mám ale chuť i na dlouhé lety a v takových případech je opravdu nuda, koukat se několik hodin na oceán z výšky deseti kilometrů... v těchto případech mám jednoduchou metodu, vzlétnu například z New Yorku, naberu správný kurz, výšku a jdu spát, o další část letu se stará autopilot. Nastavím si budík, aby mě vzbudil o nějakých 6 hodin později, to už jsem nad Evropou a začnu se pomalu chystat na přistání v Praze :D

Teda ale zajímalo by mě, co ti piloti dělají v reálu, když letí nějaký osmihodinový let v noci, venku není nic vidět, nemají tam ani televizi, ani rádio, letadlo řídí celou cestu autopilot... se mi nechce věřit, že by tam jen tak seděli a celou dobu koukali "do blba". Já bych v tom kokpitu usnul po deseti minutách :D
 

Edie

Průvodčí
#44
Hrajou poker či mariáš :D, případně mají ještě stevardky :D.
dem: přiblížení :D. No, nějak klesám, klesám, někdy vysunu podvozek, vytáhnu klapky na max, a udržuji rychlost 160 - 180. Občas se stane, že spadnu, občas přeletím, občas sednu jak v bavlnce :D.
 
#45
Stavitelxx napsal:
Já si chválně dával lety v největších bouřkách a přesto nic nezobrazoval, bude v tom nějaký háček, jen přijít na to, jaký...
Ono FSka má oproti MSTS jednu obrovskou výhodu v tom že se dá během letu simulace několikrát zrychlit,aniž by tím let utrpěl,má to sice svá úskalí a některé addony letadel to nemají rádi ale většinou probíhá vše korektně.
Dávat si lety v začátcích v těch nejhorších bouřkách není moc moudré,nevím sice z jakým érem ale určitě je lepší se prvně naučit naplánovat let,palivo a hmotnosti,SID a STAR procedury,případně ovládaní FMS a hlavně přiblížení,to už tu zmínil Dem,to dělá hodně lidem problémy:).Taky záleží jak kdo se tomu chce věnovat,páč to obnáší spoustu studia,když to má za něco stát.
Vzletět a švihnout s tím někam do pole nebo do vody,to není zas takovej problém:D
Aby si měl "funkční" WX radar (což u Wilca stejně není) musíš mít oficiální upgrade verzi Evolution,a zapíná se přepínačem na pedestalu na levé straně,pod komunikačními tlačítky,jetli si to správně pamatuju.Ale u Wilca je na prd,nejde nic nastavit(směr antény,výška,nic)
 

dem

Strojvedoucí
#46
Edie napsal:
Hrajou poker či mariáš :D, případně mají ještě stevardky :D.
dem: přiblížení :D. No, nějak klesám, klesám, někdy vysunu podvozek, vytáhnu klapky na max, a udržuji rychlost 160 - 180. Občas se stane, že spadnu, občas přeletím, občas sednu jak v bavlnce :D.
Ty si myslíš, že je to také jednoduché ? Na dlhé lety chodia viacerí piloti. Ten čo má vzlet, má obvykle aj pristátie a na tú fázu medzi tam sadá druhý......Pri priblížení a pristávaní musí byť celkom koncentrovaný. A to by nešlo po celonočnom lete. Priblíženie je totiž najnáročnejšia procedúra.
Počas letu zase kontrolujú systémy. Vypočítavajú napríklad spotrebu paliva na už absolvovanú dĺžku letu a kontrolujú to s údajmi s FMC alebo palivomera.(záleží od typu lietadla) Ak nesedí vypočítaná hodnota zo skutočnou tak je niekde problém, na ktorý treba veľmi rýchlo príjsť. (únik paliva pri nejakej prasknutej trubke, alebo niečo podobné. Viď AirTransat A330)

Takže majú tam čo robiť. Spoľahnúť sa na autopilota , že všetko bude košer je samovražda. Tak isto je samovražda to čo tu napísal kolega, že si nastaví budík a autopilot to zaletí v FS ke. Ja som po odlete s Keflaviku s B744 (PMDG) chytil takú búrku nad atlantikom, že som musel vypnúť autothrotle aby som nepadol do oceánu.......Neustále sa menil vietor a autopilot to nestíhal korigovať. Raz som mal overspeed a vzápetí na to stall......Takže som si musel manuálne nastaviť optimálnu hodnotu ťahu aby sa dalo ďalej letieť......A je toho o dosť viac čo sa môže stať.....Na sieti napríklad ak ťa vymákne SUP (supervisor) že spíš počas letu ťa kikne zo siete. Ako som už spomínal vyššie za tri kinutia máš BAN......Môj najdlhší let na sieti bol 14,5 hodiny keď som letel San Francisco - Bratislava. Celí čas za kniplom :) A potom sú tu ešte také veci, že nad atlantikom platia iné pravidlá, nad Francúzkom nad Ruskom a tak ďalej. Treba ovládať postupi tej zeme kde letíte. A to si vyžaduje istý fanatizmus do lietania a túžbu učiť sa nové veci. Potom sa vám ľahko stane pri rozhovore s reálnym pilotom, že ste rovnocenný partneri v rozprávaní. (viac krát som to zažil je to super pocit :) )
 

Edie

Průvodčí
#47
dem, však to byla pouze ironie :). Je mi jasné, že piloti se ve vzduchu nenudí.

K té sérii PMDG, velice propracované, škoda, že něco takového nelze v MSTS.
 
#48
Já ještě doplním že ani v offline létání nejde jít spát,minimálně proto že je třeba komunikovat s ATC,jak na tři výzvy neodpovíš,pá,pá let skončil,IFR plán zrušen a nazdar bazar :D
to Dem:neletěl jsi spíš se 747? :D
 
#49
Když vezmu zmiňovaný AirTransat A330, byl to noční let přes Atlantik a byla tam jenom jedna posádka, která řídila celou dobu, od startu až po přistání, určitě to pro ně musí být hodně únavné. Jednou za čas zkontrolují spotřebu paliva a to je vcelku vše.
Navíc teď už spotřebu paliva kontroluje taky počítač, pokud ubývá rychleji, než by mělo, systém upozorní piloty.

Jinak máš pravdu, že není správné zapnout autopilota a jít spát, ale já nehraju přes internet a beru to spíš jen jako hru.
Když se ráno probudím a zjistím, že mě nějaká bouřka v noci smetla do oceánu, zasměju se tomu a další večer to zkusím znovu, vůbec o nic nejde :D

Dem, Tebe ale obdivuju, vidím, že máš opravdu hluboké znalosti, Ty už to létání zase bereš trochu jinak, než my amatéři.
My jsme rádi, když se dokážeme odlepit a přistát :D
 

dem

Strojvedoucí
#50
Srandik32 napsal:
neletěl jsi spíš se 747? :D
741 : 747-100
742: 747-200
743: 747-300
744: 747-400
744F: 747-400Fraight
732: 737-200
733: 737-300


A takto by som mohol pokračovať. Sú to oficiálne skratky.
 
#51
Srandik32 napsal:
Já ještě doplním že ani v offline létání nejde jít spát,minimálně proto že je třeba komunikovat s ATC,jak na tři výzvy neodpovíš,pá,pá let skončil,IFR plán zrušen a nazdar bazar :D
to Dem:neletěl jsi spíš se 747? :D
Určitě??? Já obletěl už celý svět a většinou jsem při tom spal, nebo nakupoval v Tescu a kdo ví co všechno ještě a nikdy mi let kvůli nekomunikování neskončil...
Ale možná je to tím, že já neplánuju lety dopředu v plánovači. Navolím si letadlo, místo odletu, čas atd, pak zapnu hru a jak se objevím v kokpitu, teprve potom plánuju let přes FMC.
 

dem

Strojvedoucí
#52
Stavitelxx napsal:
Dem, Tebe ale obdivuju, vidím, že máš opravdu hluboké znalosti, Ty už to létání zase bereš trochu jinak, než my amatéři.
My jsme rádi, když se dokážeme odlepit a přistát :D
Stále som amatér :) Ale snažím sa to brať tak ako by som nebol :) Proste to žeriem :)
 
#53
Srandik32 napsal:
Já ještě doplním že ani v offline létání nejde jít spát,minimálně proto že je třeba komunikovat s ATC,jak na tři výzvy neodpovíš,pá,pá let skončil,IFR plán zrušen a nazdar bazar :D
to Dem:neletěl jsi spíš se 747? :D
Ako už vyššie spomínal Stavitelxx, nie je potrebné komunikovať s ATC pri offline lete. Všetko potrebné nahodím do FMC a vybavené
 
#54
Stavitelxx napsal:
Určitě??? Já obletěl už celý svět a většinou jsem při tom spal, nebo nakupoval v Tescu a kdo ví co všechno ještě a nikdy mi let kvůli nekomunikování neskončil...
Když nemáš nahraný letový plán ve FSce,tak těžko můžeš skončit,to je jasný.Pak taky nemusíš s nikým komunikovat ale to je o ničem.
To Dem:jsem vůl ,vůbec jsem si to neuvědomil,hlavně že jsem včera,když jsem jel kolem EBBR říkal kolegovi,hele 738čka s wingletama;)
 
#55
petert napsal:
Ako už vyššie spomínal Stavitelxx, nie je potrebné komunikovať s ATC pri offline lete. Všetko potrebné nahodím do FMC a vybavené
Jo,to je možné,ale když máš 3GB trafficu tak bych chtěl vidět ten chaos.A co za letu?To si tam sám?Mě by se TCAS uřval kdyby mě ATC nekorigoval.A jak přistáváš když je někdo na RWY připravenej ke vzletu tak mu skočíš na záda?Zajímavé.
 
#56
Srandik32 napsal:
.... Já obletěl už celý svět a většinou jsem při tom spal, nebo nakupoval v Tescu a kdo ví co všechno ještě a nikdy mi let kvůli nekomunikování neskončil...
.....
Tak tohle jsem chtěl slyšet.
Neumím si představit letět na druhý konec světa, vzlétnout, hru uložit a pak si rozložit load/save na deset částí, kdy většinu hodin budu jen koukat do mraků a na hodinky, kdy už tam budeme. Nebo budu mít kompletní šichtu v kuse.
Bohužel v tom vidím i nebezpečnost, co to s člověkem udělá, když bude žít dvojí život a z reálného bude utíkat do toho počítačového a ten reálný bude zanedbávat. Čím dál vymakanější počítačové hry nás do tohoto způsobu života tlačí. A bude hůř. Umím pochopit, kdy je reálný pilot v penzi a jeho celoživotní práce mu chybí. Pak když opět občas nastoupí do své "práce", byť virtuální, to má naopak pro člověka pozitivní vliv. Několik takových lidí znám z MSTS. Takoví ani nepotřebují nějaké supraktivity. Většinou si vystačí ve volné jízdě. Otevřou si sešitový jízdní řád a jedou jak byli zvyklí. U FS to máte dokonalejší jak na ovládání, tak lety naživo po síti. Musí to být těžká droga, zvláště pokud mám letadla jako koníčka.
 

dem

Strojvedoucí
#57
Ano Zbyněk je to ťažká droga :) Hlavne preto, lebo dnes keby som volil ešte raz a nemal rodinu, tak kašlem na rušňovodiča zvysoka a idem za pilota .....
 

dem

Strojvedoucí
#58
Load/save to ti nepomôže. Keď si to uložíš uloží sa ti výška, rýchlosť a poloha , ale všetky data s FMC máš vymazané......Utekanie z reálneho života ? Zbyněk práve tebe by to malo byť jedno ......Stavanie trate v takom rozsahu v akom to robíš ty a Martin je o tom istom.....:)
 
#59
Srandik32 napsal:
Jo,to je možné,ale když máš 3GB trafficu tak bych chtěl vidět ten chaos.
Při vzletu, krátkých letech a přistáních samozřejmě s dispečerem komunikuju, pouze při dlouhých zaoceánských letech na něho prdím, protože spím a nikdy se mi nestalo, že bych se s někým ve vzduchu srazil a to mám nastavený traffic na extrémní;)

Jinak to Save/Load má jistou nevýhodu, že se uloží jen něco málo a zbytek musíš znovu rychle naprogramovat.
Nejvíce to naštve, když se nepovede přistání. Vždy ukládám let 50-100 NM od letiště a když se přistání nepovede, dám Load a v krátkém čase je třeba vše znovu nastavovat...
 
#60
dem napsal:
...Utekanie z reálneho života ? Zbyněk práve tebe by to malo byť jedno ......Stavanie trate v takom rozsahu v akom to robíš ty a Martin je o tom istom.....:)
Nevím jak to má Martin, ale mě jaksi život nadělil a aby z toho člověk nezcvokl, tak stavím tratě do MSTS :D
Ani netušíte jaký je to nepříjemný pocit, když mimo sezonu za celý den příjde do obchodu mnohdy jen několik zákazníků a nakoupí toho tolik, že to nedá ani na oběd. Když ale má člověk puštěný editor a něco udělá do MSTS, tak si to člověk tolik nepřipouští. A to je jen jeden příklad.
Aktivní práce se alespoň trochu zhodnotí, ale kdybych to řešil jen hraním si v MSTS a jezdil bych si víc než je zdrávo, tak to bude asi špatně.
 
Nahoře