Trať 323 Frýdlant nad Ostravicí - Ostrava

#1
Krásný večer!

Dovoluji si vám představit svou trať č. 323, konkrétně asi 35km úsek vedoucí z Frýdlantu nad Ostravicí do Ostravy. Je stavěna pod globalem trati BP.

Součástí tratě jsou dvě vlečky. Jedna vede z Vratimova směrem na Frýdek - Místek. Kopíruje svým položením asi 1,5 km trati, poté se úplně oddělí a vede přes řeku Ostravici do Dolu Paskov. Druhá vede z Lískovce do Arcimpexu. Tato vlečka je unikátem v republice díky mostu, jenž je silničním a železničním zároveň. koleje vedou přesně uprostřed silniční komunikace.

Trať odpovídá současnému stavu reálné trati 323, tedy zde najdete zastávku Ostrava - Stodolní, nebo modernizovaný úsek Ostrava - Kunčice - Ostrava - Střed a rozestavěnou Novou Karolínu.

Zde je pár Screenů:
Frýdek - Místek (pod zámkem)
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://www.q3.cz/images/69Nepojmenovan_1.jpg
úsek Pržno - Baška
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://www.q3.cz/images/58Nepojmenovan_2.jpg
úsek Lískovec - Paskov
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://www.q3.cz/images/65Nepojmenovan_3.jpg
Pržno
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://www.q3.cz/images/13Nepojmenovan_4.jpg
Paskov
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://www.q3.cz/images/89Nepojmenovan_5.jpg
Ostrava - Stodolní
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://www.q3.cz/images/34Nepojmenovan_6.jpg
Ostrava hl.n.
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://www.q3.cz/images/12Nepojmenovan_7.jpg
Sviadnovský most
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://www.q3.cz/images/56sviadnov_most.jpg
Lískovec
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://www.q3.cz/images/17liskovec_vjezd.jpg
Lískovec - válcovny plechu
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://www.q3.cz/images/55liskovec.jpg
Frýdek - Místek
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://www.q3.cz/images/88fm_1.jpg

Autorem některých obrásků je Gajdma. Tímto mu chci poděkovat za jeho ochotu a spolupráci na tomhle projektu.

Ještě závěrem: Trať je kompet hotová, jediný problém je, že nevím, jak z trati odebrat nepoužité objekty. Teď má zbytečně asi 1,5GB, což je hrůza. Zkoušel jsem Michalův program, leč bez úspěchu. Nemá někdo návod, jak odstranit s co nejmenší námahou nepoužité objekty? :))

Tequilla

EDIT by PEZ: Opraven odkaz na přímé zobrazení.
 
#4
Tequilla020 vám tady představil svůj projekt a místo toho, aby jste mu ho pochválili, případně se k němu vyjádřili, tak se tady akorát hádáte o tom, kdo neumí číst, jste všichni jako malé děti!
Rozhodně je tady inteligentnější slušně položený dotaz od Marca Pola, než poznámky vás ostatních na jeho účet.


Trať 323 máš udělanou moc pěkně, jen tak dál Tequillo020. Kdyby ses nudil, tak bys ještě mohl udělat vlečku do automobilky v Nošovicích, hodně lidí by to uvítalo, včetně mě, protože mě se tam stavět nechce a bohužel jsem to před několika lety už "slíbil" :)
 

Čouda

Pomocník strojvedoucího
#5
Martine ty Nošovice by taky neměli chybu. Já jsem koukal na www.mapy.cz - není to dálka ale chtělo by to originální objekty. Ono by to chtělo ale originální objekty do celé tratě.
Navíc jsme s Honzou před časem udělali nějaké skiny bardotek, které se na tuto trať budou hodit. Různý ty Nošovice, biocely-Paskovy a tuto. Jelikož nejsem "chachar" tak nevím jak to tam jezdí ale podle k-reportu ta nákladní doprava docela kvete. No hlavně potřebujeme nafotit ostravský čmeláky a nějaký tranzistorata. Já zatím zkusím dodělat ty kontejnery na štěpku a vagon k tomu.
 

Hynďa

Průvodčí
#6
Perfektní!! Vypadá to velice pěkně ;)
Palec nahoru tomu, kdo mlčí a pak ukáže hotovou trať
 
Naposled editoval moderátor:
#7
Je to opravdu skvele. Mam ale 2 "odvazne" dotazy. Je v planu trat protahnout do Valmezu? S tim souvisi dotaz cislo 2, cili navazani trati c. 303?
 

Gajdma

Provozní technik
#8
Čouda napsal:
Martine ty Nošovice by taky neměli chybu. Já jsem koukal na www.mapy.cz - není to dálka ale chtělo by to originální objekty. Ono by to chtělo ale originální objekty do celé tratě.
Navíc jsme s Honzou před časem udělali nějaké skiny bardotek, které se na tuto trať budou hodit. Různý ty Nošovice, biocely-Paskovy a tuto. Jelikož nejsem "chachar" tak nevím jak to tam jezdí ale podle k-reportu ta nákladní doprava docela kvete. No hlavně potřebujeme nafotit ostravský čmeláky a nějaký tranzistorata. Já zatím zkusím dodělat ty kontejnery na štěpku a vagon k tomu.
Bardotky už jsou v Ostravě jen 2. 101 a 220, na Hyundai jezdily do loňska, teď jezdí 742. Jinak ČDC už okolo trati více méně obsluhuje jen Hyundai a Biocel Paskov, manipulák do Frenštátu jezdí sotva jednou za měsíc, většinou jezdí po Frýdlant, ale už i tam občas nejede. Arcimpex se obsluhuje 1 pár ráno, 1 pár odpoledne. Důl Paskov jezdí AWT, jen 1 Nexák vezou ČDC. V Nošovicích je ještě vlečka Pivovar Radegast, tam se občas vozí slad. Pila na Ostravici se už 2. rok neobsluhuje, předtím tam jezdila 742 a vozili se většinou 3 - 4 Resy.
Toho Hyundaie bych se ani nebál, video tam nebude problém natočit, ovšem nechejme to na autorovi. Taktéž s prodloužením trati, i když pevně věřím, že se prodloužení minimálně do Frenštátu a lokálky na Ostravici dočkáme. ;) A co se týče trati 303, tak už mám natáhnuty koleje směr Kroměříž, tak se snad někdy dočkáte taky. :cool: Větší problém je s Biocelem, protože tam nejezdí naši fíři a nemá mi kdo natočit video. Na Biocel teď jezdí 742.701 a jako záloha čmeláci. 2 nebo 3 páry denně.

Co se týče osobní dopravy, od Frenštátu na Ostravu většinou jezdí složení 754 + vozy Bdt, nebo 842 + 2x Bdtn756, z Frenštátu dolů se běžně setkáme s 810 nebo s 814. Přímé vlaky už jen 842 s Bdtn756, klasiky do ValMezu už nejezdí.

Každopádně musím autora taky veřejně pochválit, jelikož je to skutečně skvělé dílo.
 

Čouda

Pomocník strojvedoucího
#9
No tak to vidíš, jak to je všechno v prdeli..

Proto bych se vrátil o několik let nazpátek a podle toho jezdil. Nic jiného nám asi nezbude. Takže honem foťte a modelujte baráky ať to stojí za to ;)
 

Gajdma

Provozní technik
#11
Trať je použitelná v současném období (posledních 5 let), ale všechny tyto snímky pocházejí z loňského roku, kdy ještě tato řada jezdila úplně běžně a nebyl to žádný zázrak, když jsem je viděl na trati. Dovolím si sem pár umístit. Zároveň v budoucnu i inspirace pro případné aktivitáře.

Důl Paskov:
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://www.q3.cz/images/54dul_paskov_real.jpg

Na trati Vratimov - Ostrava-Kunčice, podvečerní jízda Nex 50501.
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://www.q3.cz/images/49kuncice_real.jpg

751 101 na vlečce Důl Paskov:
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://www.q3.cz/images/70vlecka_paskov.jpg

A její návrat zpět se zátěží:
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://www.q3.cz/images/21vratimov_real.jpg

A když se zadaří, i na osobáku se berta ukáže, ovšem to už jen při výlukách, když je nedostatek 754. :
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://www.q3.cz/images/81kuncice_real_cd.jpg

Pavlík: Co se týče Kroměříže, tak bych potřeboval hlavně foto nádraží před rekonstrukcí. Ne na textury, ale abych měl podle čeho stavět. Já jsem na disku našel jedinou fotku. Podle paměti si netroufnu stavět.
 

David Hájek

Pomocník strojvedoucího
#13
Zdravím,
bude-li zájem o videozáznamy /bez zvuku :!:/ z lokomotivy /rok 2007 i 2008 - ještě původní Kroměříž/,ozvěte se mi hoši na e-mail.;) Měl bych mít záznamy úseků Ostrava hl.n. - Frenštát pod Radhoštěm /v obou směrech oblačno místy s deštěm/,Frenštát pod Radhoštěm - Valašské Meziříčí /tam oblačno bez deště,zpět deštivo :rolleyes:/ a Val.Meziříčí - Kojetín /oba směry nádherně slunečno/ . Najde se i Frýdlant nad Ostravicí - Ostravice /v obou směrech bez deště oblačno/ i Studénka - Veřovice /v obou směrech bez deště oblačno/ Vše bych připravil na DVD a předal raději osobně.:oops:

David

PS. Bude-li to možné,ty haly Válcoven ... v Lískovci tak o jedno patro snižte a posuňte trošku dále od "civilních" kolejí. Manželka tam pracovala jako účetní a prý je to moc blízko a vysoko.:D:D:D
 
Naposled editoval moderátor:
#14
Tak toto je parádička. Vyzerá to veľmi sľubne ;) Čo ma ale najviac teší je to, že autor bez zbytočných kecov ukázal svoje takmer hotové dielo. Veľmi rád si počkám na zverejnenie a následne testovaciu jazdu. Jednoznačne klobúk dole
 
Naposled editoval moderátor:

Gajdma

Provozní technik
#16
duuso napsal:
Držím autorovi palce a jeden dávam hore. Tu sa bude dať tuším jazdiť aj s AWT čmeliakmi či ?
Určitě, na Důl Paskov se hodí. A taky se bude hodit skin 750 202 ODOS od Sapphire, ti jezdí do Lískovce, do Válcoven, 1 pár denně. Takže náklady máme s čím vozit a v aktivitách se na nich lze dost vyřádit.
 
#17
Je to hotové. Po odstranění objektů má trať cca 650MB (archiv má 450MB) Dočasně dávám trať na uložto. Nemá někdo místo na webu? Znáte rychlost stahování na uložtu :D. Objekty by neměli chybět žádné. Všechny chyby samozřejmě piště, pokusím se opravit ;)

http://www.uloz.to/xhhSmLs/frydlant-ostrava-rar

Heslo je: msts323

Děkuji moc za všechny rady. Snad se trať bude líbit. :rolleyes:
 
Naposled editoval moderátor:
Nahoře