Trať 283 Bylnice - Horní Lideč

marteen

Začátečník
#41
Miky945:
Mám taky pár fotek těchto mostů z doby, kdy jsem trať procházel. Pokud by se daly použít k tvorbě modelů, tak je klidně použij. Daly by se jistě využít i v jiných tratích (a nemusel bych se o jejich modelování zdlouhavě pokoušet sám :) )

Odkaz ke stažení
 
#42
pro tuto trať je potřeba každé ruky...mohu se postarat o snímky budov... asi začnu Bylnickým nádražím a pak to tu hodím všechno na ulož.to v jedné složce.
Asi začneme od Bylnice.---> Nádražní budova, záchodky,sklad,úschovna zavazadel, depo, pila.
Brumov střed--> zastávka, kostelík.
Brumov--> Nádražní budova, kovošrot.
Návojná--> zastávka.
Val. Klobouky--> Sklad, nádr.budova.
Poteč- (nová zastávka)
Valašské Příkazy--> zastávka.
Horní Lideč--> Nádr.bud.,depo,sklady,různé budovy.
Prosíme modeláře o pomoc, jelikož modelovat neumím a ani jsem to nezkoušel, tak nevím jak by to dopadlo v mých rukou...
PS: marteen? můžeš sem hodit screen 1,9km tratě? tam jak máš ten největší násyp v Bylnici
 

Miran

Moderátor
Správce
#43
No tak se modelovat nauč, není to v případě budov nic až tak těžkého. Začít můžeš třeba tou kadibudkou z Bylnice....;);)
 
#47
Já se teď tratí moc ani nezabývám, spíš mi jde o pult na 750, se kterým mi pomáhá fíra Bernard Ideal Mišuň.
Musím sehnat nějaké další součástky na stanoviště, ale jak to vypadá s tratí, nejsem dobrý modelář, takže se mého výtvoru nedočkáte...
Ale tento týden bude na seznamu video Bylnice- Hor. L. Tak už by to mělo pěkně jít s krajinou.
Docela by mě zajímalo, jaké je zde největší převýšení.
 

marteen

Začátečník
#48
Zdravím

Tak aby nevypadalo, že stavba trati stojí, tak trochu zesumíruju stav - kolejivo už komplet postavené, s tím už hýbat nebudu. Rychlostníky taktéž hotovo. Klobúky, Brumov a Bylnice osazené výhybky + nalinkované a otestované návěstidla (Bylnici jedinou budu ještě trochu ladit, hlavně s chováním skupinových návěstidel ještě nejsu spokojený). Lideč komplet osazený návěstidlama, nalinkované a otestované, včetně posunů, tam to vypadá kupodivu dobře (na to, že jich je funkčních přes 40); chybí ještě výhybky.

Pokud budu mít v nejbližší době video z trati, pustím se konečně do smysluplné úpravy terénu. Sám bych tomu ještě donedávna nevěřil, ale krajina předgenerovaná přes Demex je z 80% hotová, jen zbývá domodelovat zářezy a nejbližší okolí tratě (celý terén se dá i trochu korigovat - horizontální/vertikální posun, to taky dost pomohlo). Taky sem si hrál s tvorbou Distant Mountains a musím přiznat, že teprve s něma je to plnohodnotný prožitek když trať projíždím :confused: V takto kopcovitém terénu je to nepochybně velké plus. Např. pohled z Poteče na Klobúky (kopec vzdálený cca 5km vzdušnou čarou):

79c75c820fb37075cf2367b126da83f4.jpg
c40cf6c4fb6ca9afc76a6c2ada57b431.jpg
feea48a68ff19ef20ee3bbcc8aa22142.jpg
(na fotce je mírně přizoomováno)

Schéma kolejiva a v rámci možností skutečný výškový profil je vidět na obrázku umístěném na stránkách, které sem pro trať založil (odkaz pod tlačítkem WWW).

Konec hášení ;)
marteen
 
Naposled editoval moderátor:

marteen

Začátečník
#50
851Nemizím napsal:
...
Jako těch videí mám víc, dám to později na YT.
Paráda, díky moc! Bude se určitě hodit!

Momentálně osazuju objekty v Horním Lidči - stožáry osvětlení, trakční sloupy a stožáry a všecko co s tím souvisí a potom aspoň ještě perony a opěrné zdi. Až to dodělám, začnu pěkně odspoda od Bylnice (když už máme díky 851Nemizímovi k dispozici video z tratě).

Měl bych dotaz (nejen) na zkušené stavitele - jak je to s počtem/náročností objektů v trati co se týče vlivu na FPS při pozdějším hraní? (maximální počet objektů na čtverec neřešme, to je tu už probrané mnohokrát) Pokud je v Lidči na nádraží dejme tomu 30 bran TV, mám se jako stavitel snažit o co nejmenší celkový počet jejich polygonů anebo by bylo rozumnější sdružit více bran do jednoho objektu, jako že jeden objekt by byl např. 2 brány dohromady? Tzn. redukovat hlavně polygony nebo množství objektů? (ideální by bylo asi oboje skloubit dohromady že, ale zajímalo by mě, jaké jsou vaše zkušenosti)
 

JiříkTK

Vlakvedoucí
#51
marteen napsal:
Měl bych dotaz (nejen) na zkušené stavitele - jak je to s počtem/náročností objektů v trati co se týče vlivu na FPS při pozdějším hraní? (maximální počet objektů na čtverec neřešme, to je tu už probrané mnohokrát) Pokud je v Lidči na nádraží dejme tomu 30 bran TV, mám se jako stavitel snažit o co nejmenší celkový počet jejich polygonů anebo by bylo rozumnější sdružit více bran do jednoho objektu, jako že jeden objekt by byl např. 2 brány dohromady? Tzn. redukovat hlavně polygony nebo množství objektů? (ideální by bylo asi oboje skloubit dohromady že, ale zajímalo by mě, jaké jsou vaše zkušenosti)
Podle mých zkušeností a pokusů je třeba redukovat hlavně velikost textur objektů. Když dávám do trati nový objekt, prohlídnu si jeho textury a pokud je to kostelík, který bude použit 2x a půl kilometru od trati, nemusí mít textury 1024x1024. Některé textury objektů jsou opravdu neskutečně neúsporné, máme 512x512 o velikosti až 0.7 MB a 1024x1024 i 5MB. To vše je třeba otevřít a znovu uložit. Dnes jsem takto ošetřil malý vesnický domeček s texturou 1024x1024 o velikosti 2682 kB. Jen znovuuložení se zmenšil na 523 kB. Pokud bych texturu zmenšil na 512x512, dostanu se zpravidla na hodnotu pod 150 kB.

Těch 30 bran: Pro MSTS je mnohem náročnější zpracovat 30 rozdílných objektů, než 30 stejných bran či 30 stejných stromů.
 

marteen

Začátečník
#52
Zdravím

Omlouvám se za oživení starého tématu (to už je přes 3 roky? wau...), ale opět jsem se konečně dostal k pokračování ve stavbě tratě. Budu se snažit, aby trať šlapala i pod Open Rails, které se za tu dobu pohnulo hodně dopředu.
Jinak aktuálně mám položené kolejivo, návěstidla a terén je nahrubo vygenerovaný Demexem. Objekty si zkusím modelovat sám. Uvidíme, jak dlouho mi vydrží chuť (a trpělivost).

Kdo má zájem, prezentační jízdu může najít na youtube:

marteen
 
Nahoře