Výlet do histórie MSTS

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Zdalipak má vůbec někdo zmapovávo dění kolem MSTS? První ověřená zmínka o simulátoru, první specializovaný web, vznik první fiktivní i reálné (skutečně používané) trati, původního modelu atd. Klíčové události jako jsou připravované a zapadlé verze, MSTS Bin, OpenRail atp.
Jedinou známou skutečností je deset let existence.
 

Martens

Strojvedoucí
Správce
RE: plky, plky, plky....

Pepo a víš,že by takovýto výlet do minuosti nebyl vůbec špatný? Pamatuji rok 2003 - do kontaktu jsem se dostal s úpravou Hisatzu na české poměry a pak přišla první verze Břeclav-Brno .... ale to už tady něco bylo i dříve....možná je nějaký archiv na stránkách Pampalinyho.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
RE: plky, plky, plky....

Já mám HisatzuCZ dodnes, i když ne instalovanou. Učil jsem se na ní MSTS stavitelství - tj. překopávat ji dle obrazu svého. Pěkná fuška a to šlo jen o výměnu nebo dodání nových objektů či vegetace. Potom přišla Vysočina, kde to bylo vše již hotové. Jezdím na ni dodnes.
Zajímala by mě první (doložitelná) zmínka o MSTS na českém webu, ale i třeba kdy vyjel první vlak ze Zbyňkova Brna.
Nemám jasno ani v prvních orig. modelech. Lego od P. Kouďi ?
 

Jacek

Průvodčí
RE: plky, plky, plky....

Pamatuji si část nějakého článku u Pampalinyho o prvenství v čs MSTS:
první skin - Bedlisch
první model - Stary
první zvuky - Jacek

Z té doby mám nemálo screenů z misí po Hisatsu, i ty první zvuky. Asi by nebylo špatné to někde vystavit, zvlášť když někteří jedinci napíšou, že nemají s čím jezdit, bo tomu chybí stěrače, atd.. :D
 

Hynďa

Průvodčí
RE: plky, plky, plky....

Já vzpomínám jak jsem s první 810, která měla ještě tu úplně první malovanou kabinu jezdil po po Hisatsu nebo se 750 od p. Starýho po trati Innsbruck - St. Anton.
A když si vzpomenu třeba na první model 843 nebo 854...
První česká trať, po který jsem jel byla 024 a bylo to tušim s 433.002.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
RE: plky, plky, plky....

První česká trať byla od PaV legendární 024. A ta dala impuls nám ostatním. To mohlo být koncem roku 2002. Já začal pracovat v roce 2003 a první CD jsem odeslal panu Starému 24.9.2003 jako revanž za model Brno hlavní nádraží, který byl v mé trati první originální model.
Prvnímu zájemci jsem poslal CD s tratí 9.10.2003
A v říjnu vidím samá známá jména zdejší komunity. Je vidět, že na nějakou trať se opravdu natěšeně čekalo.
Někde mám na disku kopii této mé prvotiny a z dnešního pohledu nechápu, co se na tom mohlo komu líbit. Ale jediné, co se v aktuální verzi dochovalo je lokálka Zaječí - Hodonín bez cílových stanic, které už jsou po rekonstrukci.
 

OndraJ

Skladník
RE: plky, plky, plky....

Jacku, dovolím si Tě poopravit, bylo to dle mé paměti asi takto - první český model do MSTS byl v září 2001 nákladní vůz Nsk od Petra Koudi, následovala tuším první "česká" lokomotiva, reskin maďarského sergeje, první osobní vůz - Bte od mojí maličkosti (říjen) a na Vánoce 2001 první skutečně české hnací vozidlo - 742 v 1.0. Pak se postupně přidávali další a modely vznikaly jako houby po dešti :)
 

Jacek

Průvodčí
RE: plky, plky, plky....

Je to možné, za sebe můžu říct k těm zvukům 843, byly už v říjnu, měsíc po tom co jsem si MSTS koupil. Zkoušel jsem je tenkrát na modelu VT08, protože Stimpyho modelu 843 jsme se dočkali až o pár měsíců později.
A vzpomene si někdo na úžasné hranaté modely brejlovce a Balmu?
 

Hynďa

Průvodčí
RE: plky, plky, plky....

Zrovna nedávno jsem na screen hranatého brejlovce narazil na netu ale tenkrát jsem ho nikdy neměl...
 

Pikku

Pomocník strojvedoucího
RE: plky, plky, plky....

Úplně prvního brejlovce pro MsTS dělal Dall007 (nebo takovou nějakou přezdívku měl) a ten jeho brejlovec se vyznačoval mimo jiné tím, že každé čelo bylo trochu jiné. Dalův model byl impulsem pro Staryho, aby udělal svůj a začal chrlit další (dodnes koukatelné) modely. Balmy otlučené kladivem byly dílem nesmrtelného PaVa :) Taky si ještě pamatuji na poněkud nadměrečnou bertu (snad Stimpyho ?) Byla pěkně hranatá a hodila se spíš na USA trati se svou velikostí.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Tak pánové, můžete doplňovat, opravovat, atp. Dal jsem do kupy nástřel "milníků":

Microsoft Train Simulator v datech:
červen 2001 - Microsoft vydává MSTS od Kuju Entertainment
září 2001 - první český model vozu Nsk od Petra Koudi
říjen 2001 - první český skin na zahraničním modelu - Bedlisch skinuje maďarského Sergeje
říjen 2001 - první český model osobního vozu Bte od Ondřeje Janiše
prosinec 2001 - první český model hnacího vozidla- loko 742 od Ondřeje Janiše
Srpen 2002 - vydány nové nástroje a update na verzi 1.2
Řijen 2002 - vydány dodadatky tzv. Add-ons, gmax game pack a několik dalších vozidel
prosinec 2002 - prní česká trať 024 Letohrad - Ústí.n.O
???? 2002 - skvělé webové stránky-katalog F.Havla, kam umisťovala nebo odkazovala řada autorů modelů a skinů (zrušeny v listopadu 2005)
říjen 2003 - obdržel první zájemce stěžejní reálnou trať Brno - Kúty od Zbyňka Šemory
březen 2004 - česko-slovenské fórum MSTS
duben 2006 - zmrtvýchvstání MSTS binární modifikací, která přinesla řadu nových funkcí a vlastností. Autorem je Džordž
 

Kazan

Cestující
A kdopak si pamatuje na dva prototypové brejlovce 90E, ve kterých cvakaly stykače z řady 130, s maximální rychlostí 160 km a dokonce s tříproudovou výbavou, které nechal autor (pan Starý ??? - nejsem si jist, kdyžtak omluva skutečnému autorovi) vyjet na koridory v roce 2003? Domnívám se, že to byl první prototyp v MSTS a že mnoho uživatelů fóra vidí tento obrázek poprvé :cyclops:
http://jpeg.cz/images/2012/10/18/cWhse.jpg
 

Jacek

Průvodčí
Pamatujeme. A pak to spustilo lavinu fiktivních rychloskinů peršingů i dalších modelů v barvách Pepsi, dřevo, mahagon, fošna, atd. Z toho by se dnešní hyperrealisti ....:salut:
A všechno mělo ještě dlouho defaultní kabiny, zvuky, i chování.
 

Tax

Moderátor
Správce
Tož si zaspomínam aj ja:
2002 - moje prvé zoznámenie s MSTS
- Jeseň 2002 - pokus o prvý skin, Starého 751 na ČSD T478.1, p. Starému sa doslova zježili vlasy, keď to uvidel :D
- II.2003 - asi prvý publikovateľný skin na pomaranč p. Starého, dodnes je k downloadu na Pampalíniho stránke
- Začiatok 2004 - prvé pokusy o modely budov, niektoré z nich sa dodnes používajú v tratiach.
- Jar 2004 - Prvé posedenie so Zbyňkom Šemorom ...
- XI.2004 - Sada staničných budov pre trať ŽSR 150
- IV.2005 - Prvý model vagóna, Da57 ešte v spolupráci s p. Starým
- IX.2005 - Prvý samostatný model, motorový voz M234.0
 
Nahoře