Trať Bratislava - Brno - Č.Třebová - Kolín - Praha

Jestli někoho zajímá, co se děje na poli stavitelském, tak asi tolik. Opravil jsem odhalené chyby a byli jsme domluveni s Deteriem ze sleziny v Bratislavě, že do vánoc pošle finál nádraží Ostrava hl. n. Jelikož se tak nestalo, tak v klidu, jak jsem slíbil realizuji dokončení zástavby na trati 230. Motivace jsou slabé, tak to jde pomalu. Zasekl jsem se v Kutné Hoře, kde bylo nutné vyměnit nadjezd za jiný vhodnější. Zástavba bude asi komplet jiná. Takto budu postupně pokračovat směr HB.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj Zbyňku. To víš že mne to zajímá. Taky bude na této trati 3. díl Hungarie z Bratislavy až do Prahy. Teď jsem zatím s aktivitou na Alfold a mám hotovo z Budapešti do Szobu a mezi tím se věnuju pracovnímu vozu na model od Taxe, takže práce na aktivitě šly malinko stranou. Ta KH směr Brod mne těší, tam je to hodně ranná stavba, takže jsem zvědavý jak se to tam změní. :)
Dan
 
Určitě budeš mít radost, že jsem protáhl koleje na lokálce z Kutné Hory, aby mohl odjet traffic. :D Je možné, že jsi to po mě kdysi chtěl. Udělal jsem silniční síť a zítra mohu osázet nově veškeré budovy. Respektive o víkendu. Určitě to tam prokoukne. Tenkrát nebylo čím stavět. Jak půjdu po trati, vyměním i některé oblouky. Tenkrát jsem neměl r375 a r750 a nahrazoval jsem je kombinací R 250/500/1000. Snad nebudou nějaké větší komplikace.
 
Ahoj Zbyňo. Měl bych hodně skromný dotaz. Trať na Všetaty v podstatě zamrzla v Ovčárech, pokračování na Všetaty chybí. Chystáš se tam v nejbližší době dostavět to aspoň do těch Všetat? Jinak moc děkuju za zprávy ohledně Kutné Hory - jezdil jsem tam do Brna. Teď je to výhodný přes ČT, nicméně, pokud nespěchám, tak jedu přes Vysočinu.
 
Já se na nic nechystám. :D Všude koleje někde končí. Tam tehdy šlo o stanici Dřísy. Ve své době do něj vymodeloval stavědlo Pawlík, tak aby bylo osazené i v té své správné stanici. A pak jsem koleje hnal až na konec vygenerovaného terénu. To už byl jen takový úlet. Nyní jsem zmírnil tempo na Adagio :D Aktuálně doplňuji chybějící modely náspů mezi KH a Čáslaví.
 
Jeden uživatel MSTS se pokusil na mém projektu doplnit v Nymburce chybějící ranžír. A poslal mi osazení. Tedy super a tak nějak mne to navnadilo to tady dostavět. Je to jeden můj z největších kostlivců ve skříni. Ale já se jen tímto počinem inspiroval, protože mám jiný systém pokládky kolejí na nádražích. Ale je fakt, že mne to nakoplo a ranžír už se pomalu rýsuje. Identifikoval jsem tam mé počátky stavění, tak některé koleje se musely přepracovat, tak jsem zvědav, co to udělalo s mou aktivitou Topírna noc. Ale jedná se fakt jen o koleje vedle ranžíru, tedy žádné násilnosti. Zjistil jsem, že řešení složitějších kolejiští mne celkem baví, tak do příští aktualizace i ranžír v Nymburce určitě bude. Ještě musím vygóglit, kudy se jezdilo na Babín. Já tam jezdil jen v dobách, kdy jsem dělal zácvik na pomocníka strojvedoucího. Už si z toho opravdu nic nepamatuji. Jen, že se tam z Prahy jezdilo přes Kolín do Záboří, tam se mašinka přestavila na druhý konec vlaku a jelo se do Nymburka zpět přes Velký Osek. Přes Sadskou to bylo tenkrát pro náklady jednosměrné, jen do Prahy.
 
Jestli si to dobře pamatuji, tak ta kolej první vedle depa byla vjezdová a po ní vlaky jely až do vjezdových kolejí vedle osobního nádraží. Další koleje od depa už byly odjezdové a z nich se na Babín odjíždělo přes ten most co vedl nad kolejemi. ( jestli jsi myslel tohle )
 
Z Babína přes ranžír se už dá jezdil alespoň po jedné koleji. Budete tam mít i depo. Sice z České Třebové, koleje k tomu přizpůsobené, ale kdo to tam zná? Takže to bude jedno. Ale asi 5x mi spadl editor, tedy neuložená práce a zase znovu :D To dělají ta pole lesů u Babína. Nejhorší práce byla propojit to, aby to i vycházelo na sklony. Venku zima, tak to celý víkend jistil editor MSTS. :D
252nymburk2.JPG 252nymburk3.JPG ´252nymburk1.JPG
 
Poděkování Petrosovi za modely stavědel do Šumperka. Na Babíně jsem dal štíhlejší výhybku, aby to na té šedesátce do odbočky tolik nehodilo. Opačný směr jsem zatím nechal, protože mi u toho asi 10x spadl editor. Ale tam to není do esíčka, tak to snad nevadí. Tady u této koleje byl pád jen dvakrát. :D Pole lesů = pády editorů, když se moc šachuje s kamerou směrem dolů, kdy se potřebuji přiblížit ke koleji, abych přesně navázal.
Jelikož se ranžír objíždí z obou stran, tak jsem musel položit koleje v ranžíru komplet. I když to zhlaví nebude přesné, protože nemám přesný uhel nákladního nádraží vůči osobnímu. Ale to tak důležité není, protože ranžírem se nejezdí, bude to spíš jen jako kulisa a Dan si alespoň bude mít kam naskládat vagónky. :D
272babin.JPG 272nymburk.JPG 282sumperk1.JPG 282sumperk2.JPG
 
Nymburský ranžír se už rýsuje, ale asi to bude trochu zkreslené. Až bude hotovo, možná ještě koleje trochu poupravím (na straně osobního nádraží) Tam to vůbec nevycházelo díky odchylce uhlu ranžíru od osy hlavní trati. Smazal jsem lesy u Babína, protože mi to při pokládce kolejí asi 5x spadlo :D Lesy fuč a už jde konečně stavět bez pádů. Stejně tam musím ještě osázet náspy pod koleje. Ale nyní se už dá projíždět z Babína do ranžíru po obou kolejích. Fakt jsem zvědavý, co z tohoto finálně vznikne. Jinak polovinu ranžíru mám v jiném čtverci, tak mohu pokládat koleje o 106. Tam jsem zatím na 186 objektech. A vedle necelá tisícovka. A osobní nádraží je také v jiném čtverci, tedy na stavění značka ideál. :D
13nymburk1.JPG 13nymburk2.JPG
 
Přidávám další příspěvek do svého monologu :D
Hlásím, že koleje ranžíru jsou hotové. Byl opraven i vjezd ze zhlaví stanice, aby to mělo také nějakou kulturu. Do křížení kolejí jsem dal skutečný kříž a výhybky srovnal, aby to moc nemlátilo, když už to někam konečně vede. A západní zhlaví ranžíru (2. obrázek) už také vypadá myslím, lépe. Ta průjezdná kolej z Babína se už nereálně nelomí, jako na obrázku od minule. Ale psal jsem, že je to zatím syrová šablona, kde se koleje ještě doladí. Tedy dnes doladily. Ještě zbývá srovnat traťové koleje vedoucí na Babín, aby byly rovnoběžné a také to trochu vypadalo. Ale to až doma. Raději mít v práci zálohu, kdyby to nějak začalo padat a něco se rozbilo.
33nymburk0.JPG 33nymburk1.JPG 33nymburk2.JPG
 

alcapone

Pomocník strojvedoucího
Zbyňku, jen připomínám, že z osobního směr Poděbrady na ty 2 koleje pro náklady se nedá vjet, návěstidlo mam na červenou.
 
Já si nemohu vybavit, jak se tam jezdilo. Z Prahy do Nymburka přes Sadskou a z Nymburka do Prahy přes Záboří? Nebo obráceně. ??? Návěstidla tak vypadají. Od Kolína se pak přijíždělo po koleji 300? Ale zase ze správné koleje se tam přímo nedostane. Jedině do odjezdové skupiny. Ještě je tam vlastně kolej 0 .