Trať Bratislava - Brno - Č.Třebová - Kolín - Praha

Odbočka Babín po generální opravě. Nové štěrkové lože, nový nadjezd a srovnané koleje do ranžíru. Jinak štěrk je od teď nový z Nymburka až do Poděbrad. Nevím jak nyní, ale za mých časů by to bylo nereálné, protože celá trať byla zasypaná mourem od vlaků z Mostecké uhelné. A samá pomalá jízda, jak to bylo podmáčené. Ranžír je komplet zapojený i do návěstidel, ještě zbývají sloupy TV. Vegetace je po vykácení staré kosodřeviny také nová, ale ještě to není zalesněné komplet. :D Za Nymburkem mi chyběl ocelový most a jeden silniční nadjezd. To jsou lidi. Jak jsem si toho mohl nevšimnout. Tedy ještě zde bude hodně práce. :D
43babín2.JPG 43BABIN1.JPG 43babín3.JPG
 

Fidorka

Začátečník
Od Poděbrad po 300stovce do vjezdu, kolej 101 až 109, po 105té se vrací 2. záloha, když skončí přísun na svážném pahrbku. Od Sadské, Kostomlat a Velelib do vjezdu. U depa je mrlinské zhlaví které obsluhují zálohy 1. a 4. 1. záloha je diesel, 4. je žehlička. 4. zál. obsluhuje koleje 1 až 19, 1. zál. 20 až 33 kolej. Na kolej 30-33 přestavuje 1. zál. zátěž pro směry Veleliby, Kostomlaty, Poříčany, Otdud se pak odjíždí cestou posunu po 110. koleji k odjezdovému návěstidlu. Z Mrliny se odjíždí do Babína z 1. až 5. koleje. Zadrátovaná je celá vj. sk. + Mrlina kolej 1. až 19. asi do třetiny ranžíru a 30-34 stejně na opačném směru.
 
GVD 1983/84 Oba směry přes Lysou, pouze vlaky z Buben přes Sadskou.
GVD 1989/90: Z Prahy do NB přes Lysou kromě vlaků z Buben, ty přes Sadskou, v protisměru s přeřazením v Kolíně.
 
V rámci rekonstrukce trati Kolín - Lysá nad Labem jsem ve Velkém Oseku prohodil odvratné smyčkové výměny z nové spojky na starou trať. Směr Kanín. Tudy se jezdí méně, tam obsluha ve volné jízdě nebude tolik vadit. Tenkrát jsem je dal tam kam jsem je dal proto, že jsem neměl v kolejivu ty 1m výměny, které se dají kamkoli zamaskovat. To byly stále začátky stavění. V aktivitách se to opraví jednoduše, jen se smaže chybný bod. Ale po staré trati se zase výhýbkový bod bude muset doplnit. Tedy 2x. Dvě odvratné výměny, z každé strany jedna.
Volnojízdoví hráči budou mít určitě radost.
 
A není to apríl. :D
Musel jsem si to i projet komplet z Vysočan až na Kanín. Ale zkusil jsem projet nymburským ranžírem a zabloudil jsem. Zazmatkoval jsem a omylem jsem si přehodil jednu výhýbku jinam. Pak mi v půlce kolejové skupiny skončilo TV. Ale stáhl jsem klepeto a projel ten kousek samotíží. Ona je sranda, že elektricky sjízdná je skrz jen jedna kolej. Opačným směrem od Kolína myslím dvě. Ale je to tam paráda. :D Konečně. :D Z Oseka na HK OK. Ale na té uhelné vlečce ještě bude hodně práce. Je to tam opravdu rozbité. Od těch uhelných vlaků. :D
Já teď netlačím na pilu. Stavím si v klídku. Dnes jen proto, že bylo škaredé počasí a nešlo jet na kolo. Zítra stavět nebudu, protože musím vyšlehat ty dvě holky o patro výš. Smyčcem, trochu nazdobeným, jinak by to neakceptovaly a neotevřely. :D A ještě musíme něco přehrát, s tou mladší, protože koncem dubna máme svatbu. Tedy ne my, ale budeme hrát při svatebním obřadu jejich přátel. :D Svatebčané si na mě navymýšleli dost těžké party od Brooklyn Duo. Ale jo, už to mám nacvičené. Jen se sehrát.
 
O víkendu jsem dokončil náspování pod kolejemi na trati Kolín - Lysá - Praha. Další fáze je zástavba. Už dva dny na tohle připravují Lysou nad Labem. Nejprve jako šablona silniční síť a chybějící vlečky. Tam padne ještě domečků a stromečků. :D Poukazuji jen na to, že bez silniční sítě se nějaká zástavba měst dělat nedá. Tedy pokud se to má trochu podobat předloze a nemají to být jen Potěmkinovy vesnice, že tam na oko nějaká obydlí jsou. :D Se zástavbou bude asi ještě hodně práce jak na této trati, tak i na 230. Ale koleje by už mohly být finální, tak přemýšlím, že bych ještě před prázdninami vydal aktualizaci. Určitě se někteří těší, až budou jezdit nymburským ranžírem. :D Jinak by jste čekali minimálně do vánoc. :D Kdo ví, co bude a jak bude čas. Jen je škoda, že už nikdo nemodeluje. Mohlo by to být autentičtější. Zrovna v Lysé je podchod pod nádražím a fakt nevím, čím tyto baráčky nahradit. :D
225lysa.JPG
 
Vysočany jsou snad jediné pražské nádraží, kde nemáme originál model. To by se uvolnilo místa v tomto přetíženém čtverci, kdyby tohle někdo vyrobil i s perony i s tím podchodem. Ale asi to bude dost složitý model, proto jej nemáme. Alespoň ta budova, kdyby byla a nahradila by se ta omalovánka, za kterou jsme byli tehdy před 15 lety vděční. :D . Už asi 100 let nikdo nemodeluje a je to opravdu škoda :D Byl to vždy takový stavitelobudič.
vysocany.JPG
 
Mikuldo díky, jaké rozměry? Mates, když mi dělal kdysi perony, potřeboval jen osazený čtverec a podle toho perony vyráběl. Já v této problematice doma moc nejsem. Každý modelář tohle řeší jinak. Jiný mi to tam rovnal metodou asi pokus a omyl. Mohu poslat čtverec, či pracovní aktualizaci, ale to nádraží je kolejově ve stejném stavu od počátků věků BP.
 
Nahoře