Trať Bratislava - Brno - Č.Třebová - Kolín - Praha

Zásahy do kolejí nebyly zásadní. Když jsem stavěl nymburský ranžír, tak jen bylo nutné trochu elegantnější výhybkové zhlaví, aby to mělo trochu kulturu. Ale tam se nejednalo o dopravní koleje pro osobní dopravu. A jinde to byla jen širá trať a tam to trasám nevadí, tedy pokud v těch místech nějaká nezačíná, či nekončí.
 
Práce finišují. Vylepšené okolí bude na rameni Praha Vysočany- Lysá - Kolín - Havlíčkův Brod. Zajel jsem ještě v editoru dál směr Brno a tam je také hodně kostlivců. Snažil jsem se dostavět nějaké ty vesničky, ale je tam toho ještě dost. Vše určitě nedodělám. Jen se divím, je vymodelovaná nádražní budova Pohled a ta samá, jen přeskinovat je i v několika jiných nádražích této trati. Kdepak. Bez spolupráce stavitelů a modelářů jsou hodně svázané ruce. A na trati 250 jsem měl hodně naslibováno, například Deterio mi ukazoval na slezině před 5 lety model nádraží Brno Královo Pole i jiná nádraží, ale jaksi bohužel. Já se ještě do zítřka pokusím zastavět co zvládnu. O víkendu mít čas nebudu, fidlám synovcovi na svatbě někde v Opavě. Pak v pondělí budu vyrábět instalačky a od úterka, nejpozději středa, bych mohl vánoční aktualizace zájemcům už posílat.
 
Skvělá práce, to se hradecké rychlíky budou teď jezdit ještě lépe s tou kompletní generálkou tratě. :cool: Na ten Havlobrod a okolí se těším ještě víc, to je pěkná trať, teď bude zase o dost autentičtější. Rád jsem tam jezdil i přes holá nádraží, tak teď to bude paráda.;)

Jen tak mimo hlavní diskuzi jsem se chtěl zeptat, zda byly "po novu" doplněny návěsti "připravte se k vypnutí proudu" před smajlíky, kterých je na Vysočině požehnaně a bylo fírovské umění, když na noční Pannonii nějaká vypínačka vykoukla, stihnout skrokovat, případně na ESu lépe shodit celý sběrač. Byl bych sice pro doplnění, i když by tato trať přišla o tu nutnost perfektní znalosti tratě, jak pomalu změkčují na skutečné dráze. Takže v tomhle mám sám nejednotný názor.
A rychlostníky? Od dob před pár lety se na několika úsecích od Brna na Havlobrod zvedly/objevily horní rychlostníky, jsou postupně aktualizovány, nebo postaru? Děkuji za technické vysvětlivky a už dávám pokoj.
P. S. Letos také chci už objednat komplet nové DVD BP, tak to zase pojede jak vítr. :D
 
Nikdy se nemůže stát, že by mašinfíra jel po trati, kterou nezná. Pokud by nastala tato mimořádnost, tak dostal pilota a ten jej na stahovačky upozorní i na jiné místní poměry. Ale ono se toho na dráze hodně změnilo. Je spoustu nových cedulí, o kterých nemám tušení, jaký mají účel. Účelem aktualizace tedy není modernizace, ale nějaké dodělávky. Jen jsem doufal, že by někdo přeskinoval nádražní budovu Pohled na Ostrov, Sázavu u Žďáru a ještě někde je ten samý barák. Přelepit cedulemi to nejde, protože modelář ty nápisy udělal moc vysoké. Tedy i nový model by nebyl na škodu. Zastávka Ořechov asi také zůstane naruby a bez popisek. Na to už bohužel není časový prostor. A Tišnov - Brno, tam to zůstane zatím jak je. Do modelů nádražích se asi nikomu nechce. A dělat slepence jako jsou Židenice či Královo Pole, tudy cesta nevede.
 
No, vlastně. Když jsem udělal první zkoušky a měl první šichty, také se na nějaké seznání moc nehrálo. Ale to jsem dělal jen mechanika. Fíra trať znal. Takže jak jsem vše takto naostro projel, zavolal mne strojmistr, abych mu seznání podepsal. Ale v dobách pozdějších jsem myslím na seznáních i někdy byl.
 
Zbyňku, ta trať dostala neskutečně hezký kabát. Když jsem si jí projel, vrátilo mě to o 20 - 30 let zpátky, kdy jsem se na ní služebně pohyboval. Je to krásná poctivá profesionální práce. A ještě jednu věc jsem si pří aktualizování uvědomil. Každá novinka se stává čím dál větší vzácností a proto jsem za ní o to víc vděčný. Mockrát děkuji. Dneškem pro mě začal letošní Ježíšek.
 
Děkuji. Ještě by to chtělo víc zkrášlit z Tišnova do Brna, ale to až příště. Tak rozsáhlý projet se bohužel nedá zvládnout ani za 5 let, ani za deset. Já jsem začal stavět v roce 2003, tedy jsem v tom už 15 let. A stále je ještě co dokončovat či vylepšovat.
 
Nahoře