Trať Bratislava - Brno - Č.Třebová - Kolín - Praha

Tax

Moderátor
Správce
Z toho vyhledávání náhradních modelů nádražích pro trať Brno - Havlíčkův Brod mi pomalu začíná hrabat. :D
Daj tam nejakú náhradnú búdu s cedulou: Tady jednou bude originální budova pro tuto trať - až ji někdo vymodeluje :D
Akž nemáš nejakú vhodnú, milerád Ti ju vymodelujem :D
 
Tak jsem začal řešit ty další kostlivce ve skříni. Nejvíc je jich asi v Kuřimi. :D
Chyběly podjezdy, trochu tam byly špatně výhybky manipulačních kolejí, na druhém obrázku. Ty vlevo jsou o 50 metrů posunuté vlevo nad ten podjezd a ta nahoře vpravo je asi o 50m víc vpravo. Vše kvůli tomu podjezdu, respektive, tak to má být. Tak snad to nějakou aktivitu nerozbije. Perony by se tam víc hodily z Tišnova, ale ty jsou mírně do oblouku, tak musí stačit slepenec ze Skleného. Jiné jsem nenašel. A nádraží je z Moravan a Praskačky :D . Něco jsem tam dát musel. :D Tak teď už jen nasázet silnice, ať je nějaká šablona a pak se konečně osadí domečky a vegetace. Ale to až třeba zítra. Nebo až bude zase čas a chuť.
0601kurim1.JPG 0601kurim2.JPG 0601kurim3.JPG
 
Už je to přes 25 let, co jsem se na téhle trati pohyboval a tak na mou paměť se už nemůžu spoléhat, ale podle mě v Křižanově nástupiště byla tak, jak je máš. Už si přesně nevybavuji typ vlaštovek, ale ty byly asi tak dlouhé. Možná proto to nikdo nekritizoval. Jen peron byl u 1. a 2. koleje směrem k Brodu delší. V těch dobách tam zastavovaly i až 13ti vozové rychlíky (570/571, 667/8). Od roku 1980 tam dřevěné boudy určitě nebyly.
 
Jo, už to vidím. Dívám se na letecké mapy a ty střechy jsou sundané až po roce 2006. Já co mám video, tak v Křižanově jsou střechy pryč a podchody se právě předělávaly. Tak to mne asi zmátlo. Takže tam doplním jen cedule.
 
Už mne nebavilo stále přelepovat zastávku Valy u Přelouče, abych jí mohl umístit i jinde, kde je podobná, tak jsem zamaloval název a po vandalovsku začmáral Směr - Praha. Ale teď nevím, jestli nemám Pohledští Dvořáci dát na tu modrou placku, když v reálu je cedule vedle.
cekarna_valovita.JPG
 
Zbyňku, to ti teda pěkně děkuju. :D Nešlo by to schovat do alfy? Model ji určitě nemá, ale v .s souboru by mohl jít změnit materiál na nějaký, který alfu používá, a do textury potom alfakanál doplnit. Možná bych ještě na starém počítači našel i zdrojáky do Gmaxu.
 
Já věděl, že to zabolí, když jsem přetřel Tvou texturu. :D Ale jestli máš zdroják a kdyby jsi se nudil.... :D Asi by to bylo nejlepší tu ceduli nahoře zrušit. Tedy pro obecný model čekárny. Ta je v BP osazená snad padesátkrát a vždy přelepená nějakou cedulí.
 
Jelikož mám asi 90% tratí podnáspovaných, tak jsem zkusil na modely náspů vyrobit noční textury. Ještě jsem udělal noční na přechody ve stanicích. Aby v noci nebylo úplně černo, ale bylo nasvíceno, jako při měsíčku. Na obrázcích výše náspy svítily moc. Jenomže jinak to je v MSTS a jinak v OR. Tato je OK pro OR, ale pro MSTS mám trochu světlejší. Nešlo by to nějak automaticky přepínat? Bohužel zvuky hlášení, aby nebyly zpomalené, ve složce s OR si OR nevezme. I když tam mám komplet Sound. Pomůže jedině natvrdo přepsat. .
A další věc. Nemá někdo nějakou lepší noční texturu kabiny pro Railjet? U displejů by chtělo trochu ztlumit jas. A není už vyřešena animace polohy sběrače? Viz obrázek. A to samé návěstní opakovač také nemám funkční. Nestíhám vše sledovat. :D Každá rada tedy dobrá. :D

Open-Rails-2019-01-29-04-38-32.jpg Open-Rails-2019-01-29-04-41-56.jpg Open-Rails-2019-01-29-04-43-07.jpg Open-Rails-2019-01-29-04-49-52.jpg Open-Rails-2019-01-29-04-51-04.jpg
 

Přílohy

Nemá někdo náčrtek současného nádraží Brno-Dolní? Sice to bude trochu fake se starými Heršpicemi, ale nevypadá to tam, že by perony po výluce chtěli zbourat. Severní strana by šla vydedukovat, ale na jižní straně jsou nějaké kolejové propojky. Druhý peron vypadá, že je namísto dvou staničních kolejí. Letecké mapy bohužel nejsou aktuální.
 
Mám jednu nesrovnalost. Podle schematů perony mají mít 250m, ale podle měření na leteckých mapách, první má 200m . Druhý tam ještě není. Co je skutečnost? Ale já bych tam celých 250 asi nedal. Nacpal jsem tam 230 a už jsem byl trochu za. Jinak najít nějaké náhradní budovy, co by se tam hodily, vrchol umění. Asi pro pokročilého modeláře by bylo rychlejší model jednoduché budovy vyrobit než prohledávat archivy. A stejně to není ono. Ta budova vedle nádraží vlevo, moc tam také nesedí. A vpravo, ten barák z Peček je OK, ale zase je tam navíc přístavek. Nic podobnějšího jsem nenašel.
 
Jinak najít nějaké náhradní budovy, co by se tam hodily, vrchol umění. Asi pro pokročilého modeláře by bylo rychlejší model jednoduché budovy vyrobit než prohledávat archivy. A stejně to není ono. Ta budova vedle nádraží vlevo, moc tam také nesedí. A vpravo, ten barák z Peček je OK, ale zase je tam navíc přístavek. Nic podobnějšího jsem nenašel.
A preto som ja si začal modelovať objekty do trate, niekedy fakt je rýchlejšie si vymodelovať, ako prečesávať všetky trate, a aj tak ten vysledok nemusí byť uspokojivý.
 

Dan J.

Strojvedoucí
No, já s té "koridorizace" Brna vůbec nadšený nejsem. V BP jsou nádherné staré úseky a na koridor jsem používal 321. Ale respektuji směr, kam se vydává stavitel tratě.
 
To není koridorizace. :D Že tam jsou nové perony? Udělat ze zbytečného a hlavně vybydleného nádraží, kam nebyl důvod jezdit, další nádraží pro osobní dopravu, když se tím nic nenaruší, proč ne? Brnu to jenom prospěje, protože mne to donutilo jej zase trochu dostavět. Vyměňuji vegetaci, doplňuji další fabriky i obytné domy. Vlastně už Heršpicemi počínaje. Tam to bylo hodně pusté z počátků MSTS. Vyměnil jsem defaultní točny, od řeky až do Heršpic má být trať na mírném náspu, tak i to napravuji. Vyměnil jsem ten první panelák v Československu, jak kdysi dávno postavili u toho železničního mostu za nějaký pěknější model, atd. A že se z dolního Heršpicemi pojede 60 namísto 80, to také ničemu vadit nebude. A z Modřic je už stejně koridor, tak co. :D
Já jsem se nikdy nespecializoval na nějaké časové období. Jsem rád, že se mi podařilo zachovat některé staré železniční uzly i některé tratě nebo jen úseky. Ale například koridory, které mám mi nevadí. Alespoň je pestřejší svezení. Vždyť je to jenom hra.
 
Nahoře