Trať Bratislava - Brno - Č.Třebová - Kolín - Praha

Ale tady se nemění sklony, ale poloměry oblouků, aby se mohlo jezdit na horní rychlostníky. A aby to trochu vypadalo dle skutečnosti. Ani nechci vědět, podle čeho jsem to tenkrát stavěl. Ale obávám se, že jsem měl k dispozici jen sérii fotek nadělanou z posledního vozu rychlíku, odkud jsem si opisoval čísla na sloupech, abych věděl, kde začíná a končí daný oblouk. Poloměr jsem odhadoval podle traťové rychlosti. :D A skloníky zaokrouhlené na desítky promile také nebyl nejpřesnější podklad. Videozáznamy nebyly, letecké mapy vůbec. Takže jsem se držel nějakého tištěného školního atlasu Moravy. :D A traťové podklady také tenkrát ještě neexistovaly. A navíc, tenkrát jsem neměl v nabídce poloměry oblouků 375 a 750, ani 3000 a 4000., které se tady hojně vyskytují. Je vůbec zázrak, že ta trať kilometricky téměř sedí. U Svitav pod stahovačkou chybí 200m trati, ale novou pokládkou se skutečnými poloměry oblouků jsem to asi už někde u tunelu za Hradcem nad Moravicí dohonil. Dokonce vychází o 100m blíže. Ani nechtějte vidět, jak to tam nyní vypadá. :D :D :D Fotky sem dám, až se mi podaří propojení z Březové nad Svitavou. A když se zadaří, opravím i poslední úsek do Letovic. Stanice mimo původní trať zatím jen Opatov a tak to snad i zůstane. Svitavy jsou OK a Březová snad také zůstane na místě.
 
Už jsem se téměř strefil, je to reálné k propojení. Tedy ještě od sebe odtáhnout o 200m, což změnou nějaké přechodnice se srovná. Pro info sem dávám fotky, jak to strašidelně vypadá, když je mezi Březovou nad Svitavou a Svitavami postavená trať dle podkladů, jak má být a vedle zbytky původní trati. Hlavně ty poloměry. Sklony zůstávají zaokrouhlené trochu nahoru. S tím nic dělat nelze. Na třetím obrázku je vidět, jak mi vyšlo napojení od Březové a od Svitav. :D Napotřetí. Dvakrát jsem byl úplně mimo. :D
134brezova.JPG 134dlouha1.JPG 134dlouha2.JPG
134dlouha3.JPG
134dlouha4.JPG 134hradec.JPG 134svitavy.JPG
 
Nějak to nechápu a asi nebudu sám... :/
Ale tak to bylo doposud v obou směrech. A navíc tam mám většinou spád až 10 promile. Tak to jelo i se soupravou blbě odladěnou, která na sklonu 2.5 promile zpomaluje. Tedy ze Svitav se dá dojet až do Brna bez výkonu. V reálu tedy ano. V MSTS si to už nepamatuji, už jsem to dávno nejel. Ale myslím, že by se to také dokutálelo.
Současně jsem narovnáním oblouků i srovnal zkrácené kilometry, tedy po delší dráze už nebyl třeba tak velký sklon, tak namísto 10 je 7.5 i 5 promile. Správně má být 5 až 8.
 
Ahoj :). Tedy definuji přesně :). Rozjetý vlak ze Svitav rozjet a pak už jen nutno brzdit směrem na Č. Třebovou :D.
Ze Svitav je dosti velké stoupání až těsně nad zastávku Svitavy - Lačnov. Tam se to zlomí v dosti velké klesání do Opatova. Pro dlouhé a těžké nákladní vlaky se z Opatova až na tu převážku praktikoval postrk. Když jsem stál v oblouku v Opatově a díval se směrem k Lačnovu, vypadalo to opticky, jako by trať vedla někam na střechu.
 
Abych zprávy dokončil, tak nakonec se povedlo plynule propojení, práci jsem uložil a zkusil opravit poslední úsek Březová - Letovice. Tam byly problémy někde od zastávky Rozhraní do Březové, kde byly naprosto špatně poloměry oblouků. Například na zastávce Moravská Chrastová má být R500 a já tam měl 250. A pak jinde mělo být namísto 250 R375. Tak jsem to vzal od Březové a vše špatně. Vycházelo to pak úplně někam mimo. Několikrát jsem opravoval přechodnice a už jsem usoudil, že to nepůjde a skočím si do práce pro zálohu a nechám tento úsek jak to bylo. Ale na poslední pokus jsem se nějak s prostředím domluvil a najednou to vypadalo nadějně. A samozřejmě, vždy je nutná splněná podmínka, aby profil trati odpovídal poloměry oblouků, správně i jejich začátek a konec dle kilometrických vzdáleností.
Takže už jen zbývá přesunout na novou pokládku návěstidla a ostatní kolejové objekty, pak zbourat původní koleje, osadit sloupy trakčního vedení, podnáspovat koleje, obarvit je na koridor a pak už jen přizpůsobit terén.
Propojení nové pokládky kolejí je ve finále z dynamické koleje, na obrázcích to jsou ty zelené jehlany v kolejích a je vidět, že je to naprosto plynule navázáno a ani při vysoké rychlosti tento stykový bod nikdo nepozná. :D Na baráky kolem nekoukat, ty přijdou zbourat a osadí se znovu a nějakými aktuálnějšími.
134dlouha5.JPG 134chrastova.JPG
134rozhrani.JPG 134propojeni.JPG
 
Aby jste si nemysleli, že se traťovka a dráteníci o víkendu flákali, tak nutno poznamenat, neflákali se. :D Letovice - Březová kolejově i elektricky sjízdné. Teď už trvá jen výluka Březová - Svitavy. Sice nezávislou trakcí by to možná projet šlo, kdyby někdo uklidil nepořádek v kolejích vadící průjezdnému profilu. :D Nyní po rekonstrukci bych se devadesátkou přes Moravskou Chrastovou už nebál. Na terén kolem nekoukat, ten je třeba ještě srovnat. :D
144rozhrani.JPG 144Chrastova1.JPG 144chrastova2.JPG
 
Nahoře