Trať Bratislava - Brno - Č.Třebová - Kolín - Praha

Včera jsem začal obnovovat vyústění lokálky ze Zaječí směr Velké Pavlovice. Ještě že mne napadlo stanici Zaječí postavit asi o 10 m výše, než to bývalo tenkrát v jedné rovině z Břeclavi až do Brna. Od Podivína to do této výšky vystoupá. Pokládal jsem koleje podle výkresů a v Pavlovicích jsem i tak trochu níže, než byla původní stanice. A to ze Zaječí trať ještě kousek stoupá 15promile do kopce. Dokonce jsem se i téměř do stanice strefil. Ale stejně na této trati musí být všechny stanice vybudované znovu. Tak se budu dál snažit jen dodržovat směr.
zajecilokalka1.JPG
zajecilokalka2.JPG
O víkendu mi to nedalo, a vyzkoušel jsem úsek Břeclav - Brno jet podle sešitového jízdního řádu. A jestli nebude vadit původní Břeclav a původní Brno, kde se nyní jezdí rychleji. Naprosto v pohodě. V Podivíně jsem byl asi minutku s náskokem, tak jsem zpomalil na rychlost 140 až 150 a držel jsem přesný čas průjezdu všemi stanicemi.
 
Už je hotová i pokládka nové trati do Hustopečí. Pěkně tam ty oblouky srovnali. I sklony nejsou tak divoké. Jen to nádraží, až bude v reálu vybudováno, budu asi muset přeměřit pásmem, jak jsou od sebe první a třetí kolej. Možná šířky peronů ještě někde vyčtu. Dále zbývá dokončit propojku do Židlochovic. Ale také jsem už blízko. Chybí mi asi kilometr. :) V Šakvicích mám i návěstidla, předpokládám, že tam budou PUR.
Požadavek na Deteria. Zbytečně moc linků na posun, stačí dva, ne pět, ale hodila by se naopak navíc 80 a 60. A chybí rychlosti bez linku, například pro cestová návěstidla. Řešení je v nových modelech s různými možnostmi. Staré ponechat, aby se nerozhodila již osazená. Na slezině snad probereme.
Hustopece_nove.JPG
 
Právě proběhla první zkušební jízda po nové trati Hustopeče-Šakvice. Je to paráda. To je úplně jiná jízda, než to šourat čtyřicítkou s 810. Testoval jsem jak v MSTS, tak v OR. Ale tato jednotka je v OR hrozně líná. Ze Šakvic, kde jsem projížděl stovkou jsem se na 160 rozjel až někde ve Vranovicích. V MSTS to jede v pohodě. Nemá někdo ladění pro OR? Přineste na slezinu.
142Hustopece1.jpg
HustopeceNove.JPG 142Hustopece2.jpg SakviceNove.JPG
 
Dane, to už opravdu přeháníš. Tohle jsou dva měsíce mé každodenní práce včetně víkendů a ty mi to takto popliveš. Asi si neumíš představit to odříkání. Pak se divíte, že se aktivní lidé na tvorbu do MSTS po krátké době vykašlou. Ty už jsi jak Čouda "takové modely nebo tratě přece nepotřebujeme" :) Ale i tak nemáš pravdu. Než něco napíšeš, nejprve si o tom něco přečti. Asi jsi si to popletl se Židlochovicemi. :) Ale i tak jsem z Židlochovic nadšený, konečně je důvod tam zajíždět. To samé Brno Dolní. Za něj jsem také rád. Jinak to do té doby bylo mrtvé a zbytečné nádraží. :)
Tady máš návod, jak se bude řešit posun manipulačních vlaků v Hustopečích, ty Pantere. :)
posun Hustopece.JPG
 

Dan J.

Strojvedoucí
Dane, to už opravdu přeháníš. Tohle jsou dva měsíce mé každodenní práce včetně víkendů a ty mi to takto popliveš.
Čau Zbyňku, v žádném případě bych nechtěl hanit tvou práci, které si velice vážím a že je trať BP vypiglovaná do detajlů, s vychytávkami, vlečkami se vším všudy si velice cením. Ale právě proto jsem napsal svůj názor, když prostě vedlejší tratě hodíš do koridoru (mně se ty koridor nádraží prostě hnusí) dnešní doby, kde se náklad spíš nepřepravuje a vozí se gumokoly, tak může být trať zpracována nádherně, ale uděláš na ní maximálně osobák z bodu A do bodu B a tím pestrost aktivit končí. Avšak to není případ Hustopeč jak jsem myslelí, totiž na těch obrácích byly vidět pouze ty dvě kusé koleje a ta kolej označená 2jkou ne. Tím jsem měl za to, že to nádraží bude překopáno podobně jako třeba Mošnov, kde nákladní vlaky nejezdí. :)
 
Dane, tady je to o tom, že každý máme z železnice rádi něco jiného. Ta lokálka, kdyby se nemodernizovala, tak je na zrušení. A mě v MSTS tam jezdit vůbec nebavilo. Nyní mne to úplně nadchlo a já se pustil do velkých prací, tedy nejprve opravit hlavní trať Břeclav-Brno. Kdyby se Židlochovice a Hustopeče neplánovaly modernizovat, tak by se mi ani moc nechtělo úsek Břeclav - Brno rozvrtat. A ten koridor Brno - Břeclav byl stejně takový nepovedený. Nyní člověk potřebuje spíš podporu ,aby vytrval ve stavění až do konce a ne, že "takové tratě nepotřebujeme" :) :) :) Do Hustopečí stejně žádný nákladní vlak, co je postavený koridor na hlavní trati, nepřijel. Ty rampy jsou dávno pronajaté a naopak, Hustopeče mají několik bodů, kam zajíždí velké kamiony. Proto se divím, že počítají i s manipulačními vlaky. :)
 
Pikku, ty umíš každý problém tak elegantně vyřešit, že bys mohl klidně dělat psychologa. :) Protože já už si připadal, že mi asi už hrabe. Když mám prostoje v práci, tak otevřu vlaky. Po práci změny uložím na flešku a hurá domů a druhá směna. Žádný večerní film, ale vlaky. :) Pak změny na flešku a pokračování ráno, než přijede nějaká práce. A tak pořád dokola.
Dnes už mám hotovou trať do Židlochovic. Také nejsem příznivce koncových stanic, kde je šturc a konec a žádná možnost objet soupravu lokomotivou. Ale asi nová doba. Plán B mají zřejmě autobusy.

Alcapone: Na slezině bude k obědu krůta? :)
 

Dan J.

Strojvedoucí
No, mohu tě ubezpečit, že poslední COD WW2, je hodně věrohodné. Samozřejmě mise ve hře jsou smyšlené a podobné různým akcím. Není to dokument, jen hra. Ale není to bezhlavá střílečka, jako jiné hry, které mne neba, taksamo COD z moderní smyšleniny, kdy Ameriku napdne Rusko... Nic, nebudu dále Zbyňkovi plevelit vlákno k trati. :)
 
Zkusil jsem napojit koleje na lokálku Zaječí - Hodonín a tím zjistil, že komplet tato trať je úplně špatně. To by ranné začátky v MSTS, kdy jsem stavěl bez jakýchkoli podkladů. Zatím jsem opravil alespoň stanice, které byly delší než mají být a zhlaví řešená opravdu začátečnicky jen ze základního kolejiva MSTS. Zkusil jsem do terénu vygenerovat leteckou mapu. Zaječí mám trochu výš a Hodonín zase trochu níž. Tedy kdybych koleje do Pavlovic trochu jinak stočil a z Hodonína se napojil po té dlouhé rovince, možná bych zbytek mohl opravit podle letecké mapy. Díval jsem se i na Břeclav, ta mi sedí téměř přesně a stačí jen do Bořího Lesa upravit oblouk a opravit vyústění do Lednice asi o 100m, pak bych dál na Mikulov a Znojmo mohl jet podle integrovaných leteckých map. Tam je to také špatně, bez dokumentace.
Z Břeclavi do Brna mám kolejově i návěstidlově hotovo. Ještě zbývá postavit alespoň kousek lokálky směr Pohořelice.
Dále čistím trať od zbytků původních návěstidel od Tomiho, aby se mohly odebrat ze scriptů. Prohledáváním v TCM ve world ještě nacházím nějaké zbytky, ale je zajímavé, že tato jsou achylovou patou editoru OR. Stačí jen označit takové návěstidlo a editor okamžitě padá, zatímco v MSTS smazat jdou. Ale většina jich smazat šla i v OR.
 
Ve Vranovicích do lokálky jsem měl položeno jen 50m koleje. To by mi asi Dan omlátil o hlavu, že potřebuje aby mu tam odjel traffic. Tak jsem to protáhl alespoň do Pohořelic. Doufám, že to bude stačit, dál se mi už nechce. :D Ale je to tam pěkná housenková dráha nahoru a dolů. Na druhou stranu by byla škoda, aby ty papírové plány skončily jen v šuflíku. V Pohořelicích ještě nebyl nadjezd nad dálnicí. Ale kašlu na dálnici. :)
VranPrib1.JPG
VranPrib2.JPG
 
Přepracování lokálky Zaječí - Hodonín. Původní trať byly mé začátky, oblouky jen tak od oka, bez jakékoli dokumentace. Tenkrát jsem osazoval kilometrovníky jen ty, které byly vidět ze silnice. :) Vzal jsem to nyní tedy od Hodonína podle výkresů a zdá se, že se strefím. Z Bořetic do Pavlovic kilometricky to vychází. Výškově, no s novou pokládkou se trať vyšplhala hodně vysoko, ale už to jde jen dolů a zdá se, že se v Pavlovicích srovnám. Pozůstatek staré trati je ještě na 15. a 24. kilometru. A ten cancour bez kilometrovníků, Ze Zaječí do Pavlovic je také už nová pokládka.
Po aktualizaci tady bude myslím úplně jiné svezení. Až 17 promilové sklony dají určitě zabrat.
Dnes už konec, pokračování příště. :)
lokalkaZH.JPG
 

okoun

Začátečník
Zrovna dnes jsem uvažoval, jak hezké by bylo, kdyby byla z Vranovic protažena ta lokálka až do Pohořelic, abych se mohl mordovat i s osobákama do Pohořelic a nejen do Hustopeč. Tak držím palce. :)
 
Nahoře