Trať Bratislava - Brno - Č.Třebová - Kolín - Praha

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Ještě dodělávám čtverec od Lesné k Maloměřicím. Jen tak mimochodem, dnes mi to tam už 10x spadlo. To jsou pak nervy. To dělají ty husté lesy k Bílovicím. (pole stromů) Nejprve jsem to musel vyčistit od jednotlivých stromů, které dělaly asi 300 zbytečných objektů a pak nebyl prostor to tam zastavět. Tak jdu na 11. pokus. :D
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Já se jen na slezině vyptával, co je nového v OR a nikdo nic nevěděl. Nějaký editor tratí tam měl otevřený Kimir, ale stále bohužel v angličtině. Ale nikdo nevysvětlil, proč přestat používat editor MSTS a začít s editorem OR. Možná je to škoda. Já, když si na tvorbu najdu konečně čas, tak nemohu experimentovat v novém prostředí, ale potřebuji dokončit co nejrychleji rozpracované, abych konečně vydal aktualizaci. Editor MSTS mi spadl ještě 5x, tak jsem si snížil dohlednost na minimum a už to konečně šlo. :D
Sranda, že na tvorbu potřebuji dvě myši. Starší Logitech vlevo, ta byla tenkrát hodně drahá a výborně se s ní pracuje. Ale ve Win10 v MSTS nefungují naprogramovaná tlačítka ctrl-C a ctrl-V. Což je při pokládání objektů nepraktické a pomalé, když kopírování zadávám na klávesnici. Ta vpravo, nová a chytřejší umí fungovat na dvou počítačích a přetahovat mezi sebou soubory. A hlavně fungují naprogramovaná tlačítka i v MSTS. Ale minus je, když mám myší naklopit objekt v MSTS, tak je to na vyhození myši oknem. :D Pak se musím přehmátnout na tu myš vlevo. Ta je krásně citlivá na naklápění a je radost s ní pracovat. Kdepak, nemáme to my stavitelé tratí lehké. :D
myši.jpg
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Dnes už končím. Ale už se to rýsuje i v blíže k Maloměřicím. Doplnil jsem náspy z Židenic až na konec, kde chyběly, nějaké koleje, domečky, ale pokračování příště. Těšte se.
Krásný víkend v editoru MSTS :D Stejně je na kolo ještě zima :D Chci to mít tak trochu už dokončené i zde.
malomerice1.JPGmalomerice2.JPGzidenice.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Z Židenic, asi po 10 letech bude sjízdná ta kolej z Židenic do depa Maloměřice. Tedy jen směr depo :D Tam dokončím jen nějaké koleje v ranžíru, aby to bylo trochu víc propojené. Ranžír majlontu je jinak na složité stavby podjezdů. Vzhledem k hustě zastavěnému čtverci, to by někdo musel vyrobit modely na míru těch podjezdů, aby to bylo z jednoho kusu. Tedy někdy příště. :D
183zidenice1.JPG183zidenice2.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Ten ranžír v Maloměřicích půjde srovnat jen kompromisně. To napojení z Židenic bych po mnoha pokusech a omylech měl a ještě to napojit do druhé strany kolejiště. Ale to už pude :D Jen to bude trochu jinak. Tedy kdo tam v minulosti měl nějakou aktivitu, tak bude nutné opravit trasy. Posunuté je tam úplně vše včetně výtahu. Severní zhlaví zůstane beze změn, tedy pokud všechny koleje vyjdou napojit. Jinak se také něco posune.
203malomerice1.JPG203malomerice2.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Nechápu, jak tohle někoho může bavit. Tolik kolejí pokládat. :D Nemá to konce. Ale ten podjezd u Židenic, fakt nevím z čeho. Tak jsem jej jen nahoře zadekloval (1.obrázek) Jinak těch pět kolejí ještě protáhnu, ale dnes už ne. Právě mě to přestalo bavit. :D Podjezd na severní straně, tam jsem něco vhodného našel. No a mám už i ty dvě výtažné koleje, které doposud chyběly. A honem soubory zálohovat, protože znovu bych tato zhlaví už stavět nechtěl. :D Spíš se divím, že jsem se takto překonal a ten Majlont dávám alespoň kompromisně dohromady.
243majlont1.JPG243majlont2.JPG243majlont3.JPG243majlont4.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Času na stavění mám nyní trochu méně, ale ten ranžír už dokončím, ne? Dnes jsem našel chvilku a udělal to zhlaví na levé straně za budovou. Ta by si také zasloužila originál. :D Příště dokončím ten kříž vlevo budovy a napojím zbývající koleje ranžíru. A dál už to asi nechám. Zatím jsem na 1222 objektech, tak ať tam vleze ještě nějaká zástavba. Stejně už teď dost improvizuji. Ale když někdo pojede kolem, nebo projede ranžírem, tak ať to vypadá jak na velkém nádraží :D
273majlont.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Tak včera s velkou slávou jsem dokončil kolejiště v Maloměřicích. Respektive, jak jsem naznačoval výše, jen po 114. kolej. Dál už by to nemělo smysl. A tak jsem vše začal zapojovat. osazoval návěstidla, pracně nalinkoval v té pavučině možností, natáhl označení kolejí, tedy vždy nadvakrát, protože při natahování to jednou zamrzne, než se načtou další objekty a tak asi 30x dokola. Pak zbývalo osadit poslední návěstidlo, abych dokončil čtverec a práci uložil. Při přesunu opět mírné zamrznutí, než se načtou vzdálené objekty, ale nakonec mi to vyhodilo chybové hlášení a editor bylo nutné ukončit bez uložení. Tedy hodina práce v ......... :D Nadechnutí a znovu. Tentokrát respekt a nejprve osadil jen návěstidla na severní straně a práci jsem uložil. Pak jsem začal znovu natahovat označení všechna označení kolejí v ranžíru s mezizamrznutím uprostřed (kvůli načítání objektů). Po trpělivé práci konečně hotovo a že ještě osadím alespoň jedno návěstidlo a pak práci raději uložím. Nalinkováno a dám uložit. :D :D :D Obratem vyskočila hláška, že uložení selhalo. Kdybych tento pokus opakoval, tak mi to rozbije databázový soubor. Tedy jediná cesta ven, ukončit práci bez uložení.
Tak a kdo by to v tomto okamžiku ještě dal? Kdy by házel počítač ven zavřeným oknem :D Další skoro hodina práce přišla v niveč.
Ale na třetí pokus jsem to už dal, ale ukládal jsem mezipráce každou chvíli.
Ještě vyměňuji návěstidla Rus za R65 v Židenicích, aby měl Deterio radost. Ale on tam stejně najde něco špatně. Nehledě k tomu, že na slezině mne upomínal, že předvěst před maloměřickým podjezdem má být s úzkým upozorňovadlem, že to mám vyměnit, ale já opravdu takovou R65 v nabídce nemám. Ani nemám ta nízká na peronech v Židenicích směr hlavní nádraží. Tak ta dvě nechám původní ruská.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Klobouk dolů za trpělivost. Asi bych byl na Tvém místě hodně brzo bez počítačů i bez oken.
Kdepak, dnes dopoledne se mi to stalo znovu a to jsem osadil jen 5 návěstidel. :D Po restartu editoru se mi zase rozjela kamera v terénu a nešlo to zastavit. :D :D Zkoušel jsem vše možné a furt jsem cestoval někam do pryč a nešlo to zastavit ani zpátečkou. Jen jsem tím znovu natáhl prak. :D Takže opět jsem musel opustit editor a znovu těch x minut jej načíst. Pak už to šlo. :D
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Deterio mi dnes ráno dodal originály návěstidel do Brna Židenic. Tak jsem je tady znovu vyměnil za ještě lepší. :D S Deteriovou dokonalostí, každé návěstidlo u koleje má i své originální označení, viz obrázky. Samozřejmě to byl i test inteligence, vše měl poschovávané v zatržítkách. Například to návěstidlo KS nemělo pruhy. Jelikož Deteria už znám, tak jsem si vzpomněl na jeho zatržítkové finty a pruhy naskočily :D . Dnes už končím, zbývají mi ještě všechny vjezdy od hlavního a Dolního nádraží. Také nějaká návěstidla autobloku.
14zidenice1.JPG14zidenice2.JPG14zidenice3.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Deterio ještě vyrobil originály oddílů autobloku mezi Brnem hlavním a Maloměřicemi. Samozřejmě, každé návěstidlo má i své správné číslo. Dnes po obědě jsem měl chvilku, tak že se na to podívám, kam co patří. Ale bylo to marné, nenašel jsem podklad, kam které osadit.
Pak najednou zásah z čistého Nebe a kde se vzal, tu se vzal, otevřely se dveře a vešel Deterio osobně. Jak na zavolanou. :D Projížděl jen kolem, tak se přišel pozdravit. :D
Takže už je osazeno. :D Ale fakt se strefil v tu správnou minutu, protože jinak jsem neměl čas celý den. Plno práce v cyklo.
Mimo ostatní, dodal ještě návěstidla do České Třebové. Jak tam směr Praha byly ty speciály, jako u prvního peronu ty na vysokém stožáru nebo u peronu od Brna s tím jiným stínítkem dole. Čísla návěstidel samozřejmě opět souhlasí. :D

Ale je to dobře, že historie zůstane zachována. Nyní se všude modernizuje a brzy nikdo nebude vědět, jak to na nádražích dříve vypadalo.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Tak a rozbil jsem vám do aktivit Opatov. Ten byl postavený od počátků špatně a pil mi krev už pěkně dlouho. Nechtěl jsem hýbat s žádnou stanicí, ale tady to opravdu nešlo. Má se tam jezdit 120/105 a já tam měl poloměry max na stovku. Tak jsem to celé narovnal a napojí se to plynule u Semanína. Tam je to na těch 130. A v Opatově jsem udělal i ten malý oblouček za peronem na třebovské straně. A že mi editor u toho asi 10x spadl, to už asi patří k tomu. :D
Podle tělesa původní trati a sloupů TV je vidět, jak je to celé posunuté.
84semanin.JPG84opatov1.JPG84opatov2.JPG84opatov3.JPG
 
Nahoře