Trať Bratislava - Brno - Č.Třebová - Kolín - Praha

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Ale tady se nemění sklony, ale poloměry oblouků, aby se mohlo jezdit na horní rychlostníky. A aby to trochu vypadalo dle skutečnosti. Ani nechci vědět, podle čeho jsem to tenkrát stavěl. Ale obávám se, že jsem měl k dispozici jen sérii fotek nadělanou z posledního vozu rychlíku, odkud jsem si opisoval čísla na sloupech, abych věděl, kde začíná a končí daný oblouk. Poloměr jsem odhadoval podle traťové rychlosti. :D A skloníky zaokrouhlené na desítky promile také nebyl nejpřesnější podklad. Videozáznamy nebyly, letecké mapy vůbec. Takže jsem se držel nějakého tištěného školního atlasu Moravy. :D A traťové podklady také tenkrát ještě neexistovaly. A navíc, tenkrát jsem neměl v nabídce poloměry oblouků 375 a 750, ani 3000 a 4000., které se tady hojně vyskytují. Je vůbec zázrak, že ta trať kilometricky téměř sedí. U Svitav pod stahovačkou chybí 200m trati, ale novou pokládkou se skutečnými poloměry oblouků jsem to asi už někde u tunelu za Hradcem nad Moravicí dohonil. Dokonce vychází o 100m blíže. Ani nechtějte vidět, jak to tam nyní vypadá. :D :D :D Fotky sem dám, až se mi podaří propojení z Březové nad Svitavou. A když se zadaří, opravím i poslední úsek do Letovic. Stanice mimo původní trať zatím jen Opatov a tak to snad i zůstane. Svitavy jsou OK a Březová snad také zůstane na místě.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Už jsem se téměř strefil, je to reálné k propojení. Tedy ještě od sebe odtáhnout o 200m, což změnou nějaké přechodnice se srovná. Pro info sem dávám fotky, jak to strašidelně vypadá, když je mezi Březovou nad Svitavou a Svitavami postavená trať dle podkladů, jak má být a vedle zbytky původní trati. Hlavně ty poloměry. Sklony zůstávají zaokrouhlené trochu nahoru. S tím nic dělat nelze. Na třetím obrázku je vidět, jak mi vyšlo napojení od Březové a od Svitav. :D Napotřetí. Dvakrát jsem byl úplně mimo. :D
134brezova.JPG134dlouha1.JPG134dlouha2.JPG
134dlouha3.JPG
134dlouha4.JPG134hradec.JPG134svitavy.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Nějak to nechápu a asi nebudu sám... :/
Ale tak to bylo doposud v obou směrech. A navíc tam mám většinou spád až 10 promile. Tak to jelo i se soupravou blbě odladěnou, která na sklonu 2.5 promile zpomaluje. Tedy ze Svitav se dá dojet až do Brna bez výkonu. V reálu tedy ano. V MSTS si to už nepamatuji, už jsem to dávno nejel. Ale myslím, že by se to také dokutálelo.
Současně jsem narovnáním oblouků i srovnal zkrácené kilometry, tedy po delší dráze už nebyl třeba tak velký sklon, tak namísto 10 je 7.5 i 5 promile. Správně má být 5 až 8.
 

Fana Staněk

Hradlař
Ahoj :). Tedy definuji přesně :). Rozjetý vlak ze Svitav rozjet a pak už jen nutno brzdit směrem na Č. Třebovou :D.
Ze Svitav je dosti velké stoupání až těsně nad zastávku Svitavy - Lačnov. Tam se to zlomí v dosti velké klesání do Opatova. Pro dlouhé a těžké nákladní vlaky se z Opatova až na tu převážku praktikoval postrk. Když jsem stál v oblouku v Opatově a díval se směrem k Lačnovu, vypadalo to opticky, jako by trať vedla někam na střechu.
 

Jan Šitina

Pokladník
I s EC vlakem se muselo pořádně rozjet z Č. Třebové aby to mělo výkon k žst. Opatov. Stoupák je tam pořádný :D.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Abych zprávy dokončil, tak nakonec se povedlo plynule propojení, práci jsem uložil a zkusil opravit poslední úsek Březová - Letovice. Tam byly problémy někde od zastávky Rozhraní do Březové, kde byly naprosto špatně poloměry oblouků. Například na zastávce Moravská Chrastová má být R500 a já tam měl 250. A pak jinde mělo být namísto 250 R375. Tak jsem to vzal od Březové a vše špatně. Vycházelo to pak úplně někam mimo. Několikrát jsem opravoval přechodnice a už jsem usoudil, že to nepůjde a skočím si do práce pro zálohu a nechám tento úsek jak to bylo. Ale na poslední pokus jsem se nějak s prostředím domluvil a najednou to vypadalo nadějně. A samozřejmě, vždy je nutná splněná podmínka, aby profil trati odpovídal poloměry oblouků, správně i jejich začátek a konec dle kilometrických vzdáleností.
Takže už jen zbývá přesunout na novou pokládku návěstidla a ostatní kolejové objekty, pak zbourat původní koleje, osadit sloupy trakčního vedení, podnáspovat koleje, obarvit je na koridor a pak už jen přizpůsobit terén.
Propojení nové pokládky kolejí je ve finále z dynamické koleje, na obrázcích to jsou ty zelené jehlany v kolejích a je vidět, že je to naprosto plynule navázáno a ani při vysoké rychlosti tento stykový bod nikdo nepozná. :D Na baráky kolem nekoukat, ty přijdou zbourat a osadí se znovu a nějakými aktuálnějšími.
134dlouha5.JPG134chrastova.JPG
134rozhrani.JPG134propojeni.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Aby jste si nemysleli, že se traťovka a dráteníci o víkendu flákali, tak nutno poznamenat, neflákali se. :D Letovice - Březová kolejově i elektricky sjízdné. Teď už trvá jen výluka Březová - Svitavy. Sice nezávislou trakcí by to možná projet šlo, kdyby někdo uklidil nepořádek v kolejích vadící průjezdnému profilu. :D Nyní po rekonstrukci bych se devadesátkou přes Moravskou Chrastovou už nebál. Na terén kolem nekoukat, ten je třeba ještě srovnat. :D
144rozhrani.JPG144Chrastova1.JPG144chrastova2.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Konečně jsou komplet sjízdné koleje i elektricky mezi odbočkou Zádulka a Letovicemi. Uklizený je i nepořádek pomocných pravítek a zbourány sloupy trakčního vedení z původního tělesa trati. Než se přizpůsobí okolní terén, tak tady jsou poslední fotky, kde je vidět, kudy vedla stará trať. Ten kopec nad tunelem jsem už doplnil, aby to nevypadalo blbě. :D Všude jsou pod kolejemi náspy a podjezdy, tam kde mají být, ale ty se objeví, až se vybagruje terén. A také půjde konečně udělat i pěkný zářez. Sloupy TV jsem zachoval i s napínáky, respektive mnohé TV jsem vyměnil za novější modely. Asi tedy tolik, aby jste věděli, že se stále tvoří, ale že je ještě hodně práce na krajině. Důležité je, že se podařilo nové kolejové propojení a poloměry odpovídají skutečnosti. Dokonce i kilometricky to sedí. Jen někde před Rozhraním je to o 100 m kratší, ale to už jsem neřešil. To je ještě v normě. Za Březovou je zase 100m navíc. Jinak je to všude přesně. V původní trati byly větší odchylky. Ty baráky kolem přijdou také zbourat a vymění se za novější.
284hradec.JPG284dlouha.JPG
284brezova.JPG284chrastova.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Krajina bude opravená komplet z Letovic až do České Třebové, kde jsem začal. Donáspováno je až do stanice. Bylo tam ve čtverci přes 200 uschlých stromů, které jsem vyházel a vyměnil za skupinový porost. Krajina je nyní plnější a úspora přes 200 objektů. Čtverec vedle (ČT), to samé. Tedy ty čtverce už nejsou tolik přetížené, jako doposud. A vejdou tam tímto i nějaké další baráky.
Jinak jsem novou trať už projel a opravdu stačí vytlačit mašinou soupravu na kopec před Svitavy a dál se jede jen na brzdu až do Letovic. A dál samozřejmě. Ale tak tomu bylo i dříve, jen ty oblouky přesně neodpovídaly. Po dokončení krajiny to bude tady jiná jízda. :D Tolik jen info, že se vytrvale maká. :D
25ct0.JPG25ct1.JPG25ct2.JPG25ct3.JPG
 

libor

Začátečník
Vzpomínám si, když jsem tuto trať poprve kupoval, tak byla čestvě sjízdná Česká Třebová. ČT byla pouze "čtyřkolejka a nástupiště. Tenkrát ještě bez krajiny mezi Letovicemi a ČT. Je vidět Zbyňku, že co bylo pro autora (s přimhouřením oka) dobré dnes, tak dnes už ne. Omlouvám se za retro vstup.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Koleje do České Třebové jsem položil v době, kdy byla 1. slezina v Praze. V té době bylo hodně pěkných vozidel ČD do MSTS, ale nebylo po čem jezdit. Kromě BP byla fiktivní Vysočina a myslím Jene měl na Slovensku ten Zvolen a okolí. Tady šlo o ten pocit, že z Brna se mohlo dojet až do Třebové. Sice nebyla ještě všude dokončená krajina, ale to v prvním momentu nadšení nevadilo. Jako když se čte knížka. Prostředí kolem, co má být vidět si člověk musel domyslet. :D Česká Třebová nebyla tenkrát dobrá. Však se později kolejově přepracovávala. Protože byla stavěná jen ze základního kolejiva MSTS tedy bez angličanů a dalších vyhýbek a jim příbuzným kolejím.
 
Nahoře